Jatkumo

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
timo
Viestit: 3020
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja timo »

Tämmöiset Ameriikan herkut virittelin talvikäyttöön: http://fsautolighting.com/2-5-led-driving-light
Ensitöikseni silpaisin painosta puolet pois. Sitten tein kevyen mutta jämäkän lisäosan gepsitelineen jalan jatkoksi. Se jalka on paksu alumiinipökäle, joten valokaan ei siis pääse väpättämään horisontissa vaikka "tornista" tulikin aika näyttävä.
Vaikka sylinterinrivat jäivätkin vannesahapöydälle, kesälämmöistä ei tarvitse huolehtia. Tämä painolasti katoaa nokalta heti kun kevättä on pikkaisenkin ilmassa. Sokka irti, jee..
Hyvin yltää vastarannalle. Ei taida xenoneihin olla enää paluuta 8)
Kuva
Liitteet
22491967_1621347187928695_6920697256160537817_n.jpg
22448422_1621346854595395_5827382127768232415_n.jpg
22405574_1621346987928715_2435682326464394865_n.jpg
22449971_1621347034595377_5480415321648335920_n.jpg
Justeeri
Viestit: 366
Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
Paikkakunta: Mänttä

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja Justeeri »

timo kirjoitti:Tämmöiset Ameriikan herkut virittelin talvikäyttöön: http://fsautolighting.com/2-5-led-driving-light
Tilasitko tuolta nuo?
Avatar
timo
Viestit: 3020
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja timo »

Tuolta taisivat olla ja 160 taalan paikkeilla kappalehinta.
PK-feisbuukin innoittamana kaivoin hyllyttämäni wanhan bi-xenonin uudelleen esiin ja lievän modifioinnin kautta käyttöön. Hylkäsin sen aikoinaan sen takia, koska se ei toiminut moottoripyörässä.
Sen näyttämä lyhkäisellä oli komean kirkas, mutta terävän rajan päältä täysin musta. Suoralla- tasaisella ok, varsinkin pitkillä, mutta jos erehtyi lyhyillä mutkaan, joutui tähtäämään täysin pimeään. Sama fiilis mäen notkossa.
Tässä oli tämmöinen normi pelti, joka peittää projektorin peilistä lähes puolet. Mopoilijan kaipaamaa hajavaloa ei nouse ylös missään vaiheessa. Kuvio palvelee silti autoilijaa ihan hyvin.
Tein siihen samanlaisen vastaantulijaa häikäisemättömän valokuvion, mutta nyt läppä on puoliläpäisevää lasikuitua (polttopisteessä metallipeili, koska koekäytössä se kohta kärvähti) ja pitkillä kaatuu kokonaan pois valon tieltä. Lisäksi projektorin yläosasta hajavaloa pääsee oksille riittävästi.
Siirsin siis solenoidin syrjään, vääntelin siihen muutaman saranan ja upotin entistä ehompana koko systeemin Kotarin alkuperäiseen valopönttöön.
Tältä osin ei-led rulettaa taas. Ja vaihtuu lediin heti kun zetoria parempi tulee vataan :)
Liitteet
22549906_1626357067427707_6389993744285093401_n.jpg
22528011_1626356917427722_5546616880864917405_n.jpg
22528281_1626356817427732_8217903944815903897_n.jpg
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Mites Hardox-laikat on pelanneet? Tähän aikaan vuodesta menee jarrupalaa siihen tahtiin että voisin harkita leikkuuttavani ennen ensi syksyä parit kipaleet umpilaikkoja. Materiaali vielä harkinnassa.
Avatar
timo
Viestit: 3020
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja timo »

Ilmeisesti ihan normaalisti, koska en ole miettinyt koko asiaa.
Ja hyvä että kysyit. Tulipahan nyt tsekattua noita levyjä tarkemmin.
13tkm sitten vaihdoin molemmille olemassa oleville takavanteille uudet levyt. Toiseen KTM-kaupan sedältä ostettu alkuperäinen ja toiseen oman pajan tuote.
Älä kysy kumpi on pyörinyt missäkin. Vaihdan aika usein kumeja ja vanteita, enkä pidä vaihdoista kirjaa. Mutta kyllä kuluttavalla soralla on tullut ajettua aika paljon molemmilla.
Toinen on nyt kuopalla 0.08mm ja toinen 0.8mm. Arvaa kumpi ja kumpi.
Liitteet
23379898_1645122925551121_8524612486993554572_n.jpg
Avatar
timo
Viestit: 3020
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja timo »

Kyllä tämmöinen "liukas" mun mielestäni ei ole huono. Syystä että voisin ehkä kuvitella sen vaativan pikkaisen enemmän poljinvoimaa ja olevan aina saman oloinen. Se ilmiö tuo mukanaan muuttumatonta tunnokkuutta.
Ainakin mulle isojalkaiselle on takajarrujen liika teho ja siitä syystä stumppailu ollut lähes joka mopossa "ongelma".
En tosin tässäkään huomannut tehottomuutta. Toimii kuin junan vessa, varsinkin paikoissa missä reijällinen alkaa muuttumaan kura-/jääpankiksi.
Tuosta matskusta tehtynä ihan jäykkäkin saattais pysyä suorana koska teoriassa se ei kerää lämpöä niin paljon. Ehkä tein ihan turhaan uivana, eli monesta osasta. En tiedä.
Kulutusta se ainakin sietää. Ei turhaan löydy hakusanalla "kulutusteräs". ;)
Liitteet
FB_IMG_1510228100757.jpg
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Laitetaan Hardoxia tilaukseen. Teetän varmaan kokonaisena laikat, pitää vähän joustoa piirtää muotoon niin tuskin lautastelevat.
Avatar
SaPeKa
Viestit: 590
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Eikös esim. SM- ja adve-malleissa ole yksiosainen levy takana kuten monessa muussakin eli sillä perusteella jäykkäkin pitäisi kohtuukäytössä toimia.
Sami
Avatar
Tohtori_650
Viestit: 960
Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
Pyörä: Ktm Adventure 950
Paikkakunta: Muurame

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja Tohtori_650 »

Mulla oli 990 advessa "kellumaton" levy takana. Levy tuli kiinan ihmemaasta ja ihan hyvin pelas normirymykäytössä. Alkuperäinen oli siis mallia kelluva.
Tuomas

Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Avatar
timo
Viestit: 3020
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja timo »

Riippuu niin paljon ajotyylistä mikä siellä pysyy toimintakuntoisena. Mä ainakin käytän takajarrua ohjaukseen jatkuvasti. Siksi tahdon että se ei säiky pienistä.
Se on aika turhauttavaa, kun levy pullahtelee tai puristin kuumenee niin että neste kiehahtaa, eli jarru häipyy.
Tämän tapainen takavuosien jäykän ja moniosaisen "välimalli" voi olla rakenteena vähintäänkin hyvä takana.
Liitteet
brakedisc320_big.jpg
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Juurikin tuosta suunnittelin mukaelman tekeväni.
Avatar
SaPeKa
Viestit: 590
Liittynyt: Ma Touko 31, 2010 11:11 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja SaPeKa »

Ensin katsoin tuota Timon kuvaa, että ei muoto kyllä ole optimi lämpölaajenemisen hallintaan. Isommassa sitten näkyy oleelliset pienet leikkaukset. Laserilla tulee varmaan ihan pätevät versiot. Kuinkahan leveä vesileikkauksen leikkausjälki on noilla levyn paksuuksilla?
Vanhemmassa adventuressa näyttää keulassakin olevan yksiosaiset levyt. Tuossakin muoto antaa vähän joustoa elämiseen.

Kuva

Tuo Timon linkkaama muoto voisi varmaan toimia myös ilman tuota keskimmäistä leikattua hahlopiirrettä.
Sami
Avatar
timo
Viestit: 3020
Liittynyt: Ke Syys 29, 2004 9:23 am
Pyörä: PELTOKYRPIÄINEN
Paikkakunta: Sarkola

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja timo »

Yritin saada taas pikkaisen luotettavammaksi wanhaa uskollista.
Sattuneista syistä purin kaikki sähköt, ihan kaikki. Etsin, ja toivottavasti löysin suolan, hiontapölyn, tärinän ja iän tuomat syöpymät esiin ja samalla yksinkertaistin jo ennestään yksinkertaista. Vedin muovisukista metritolkulla turhaa johtoa lattialle.
Käyntiin ja käynnistykseen eli häiriöttömään ajamiseen liittyvä kytkentäkaavio on nyt luokkaa takavuosien kilpaenduro. Lähes ainakin. Ylimääräistä riskialtista piuhaa ja komponenttia irtosi taas yllättävän paljon. Nyt on tosi kevyt olo.
Aika moni pitkän linjan Sohjolan Kurapyöräilijä kyllä ymmärtää miksi tein näin. Silti, vaikka moni tietää, että olen ammatiltani pitkän linjan sähköasentaja.

Ja voin nyt heti perään tunnustaa että KTM petti. Toistamiseen. Tämän syksyn aikana jouduin kesken reissun kaksi (2) kertaa työntämään Kotarin autokyytiin.
Onneks kukaan ei nähnyt. Kiitos kaamoksen ;)
Liitteet
FB_IMG_1510933826220.jpg
Avatar
mek
Viestit: 2688
Liittynyt: Ke Loka 22, 2008 3:07 pm
Pyörä: V7
Paikkakunta: Kempele
Viesti:

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja mek »

timo kirjoitti:Ja voin nyt heti perään tunnustaa että KTM petti. Toistamiseen. Tämän syksyn aikana jouduin kesken reissun kaksi (2) kertaa työntämään Kotarin autokyytiin.
Onneks kukaan ei nähnyt. Kiitos kaamoksen ;)
Off topic, mutta millään ei malta... kottiin et soita, soita Veikolle, eli Kovat miehet: https://youtu.be/a9Pqz9sjbTc
skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Jatkumo

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Polttasit sinäki Norttia. Tämä on katsottu satoja kertoja ja aina toimii.
Vastaa Viestiin