Jatkumo
Valvoja: Moderaattorit
Re: Jatkumo
Tämmöiset Ameriikan herkut virittelin talvikäyttöön: http://fsautolighting.com/2-5-led-driving-light
Ensitöikseni silpaisin painosta puolet pois. Sitten tein kevyen mutta jämäkän lisäosan gepsitelineen jalan jatkoksi. Se jalka on paksu alumiinipökäle, joten valokaan ei siis pääse väpättämään horisontissa vaikka "tornista" tulikin aika näyttävä.
Vaikka sylinterinrivat jäivätkin vannesahapöydälle, kesälämmöistä ei tarvitse huolehtia. Tämä painolasti katoaa nokalta heti kun kevättä on pikkaisenkin ilmassa. Sokka irti, jee..
Hyvin yltää vastarannalle. Ei taida xenoneihin olla enää paluuta
Ensitöikseni silpaisin painosta puolet pois. Sitten tein kevyen mutta jämäkän lisäosan gepsitelineen jalan jatkoksi. Se jalka on paksu alumiinipökäle, joten valokaan ei siis pääse väpättämään horisontissa vaikka "tornista" tulikin aika näyttävä.
Vaikka sylinterinrivat jäivätkin vannesahapöydälle, kesälämmöistä ei tarvitse huolehtia. Tämä painolasti katoaa nokalta heti kun kevättä on pikkaisenkin ilmassa. Sokka irti, jee..
Hyvin yltää vastarannalle. Ei taida xenoneihin olla enää paluuta
-
- Viestit: 366
- Liittynyt: Ke Kesä 03, 2015 11:21 am
- Pyörä: KTM 690 enduro r 2020
- Paikkakunta: Mänttä
Re: Jatkumo
Tilasitko tuolta nuo?timo kirjoitti:Tämmöiset Ameriikan herkut virittelin talvikäyttöön: http://fsautolighting.com/2-5-led-driving-light
Re: Jatkumo
Tuolta taisivat olla ja 160 taalan paikkeilla kappalehinta.
PK-feisbuukin innoittamana kaivoin hyllyttämäni wanhan bi-xenonin uudelleen esiin ja lievän modifioinnin kautta käyttöön. Hylkäsin sen aikoinaan sen takia, koska se ei toiminut moottoripyörässä.
Sen näyttämä lyhkäisellä oli komean kirkas, mutta terävän rajan päältä täysin musta. Suoralla- tasaisella ok, varsinkin pitkillä, mutta jos erehtyi lyhyillä mutkaan, joutui tähtäämään täysin pimeään. Sama fiilis mäen notkossa.
Tässä oli tämmöinen normi pelti, joka peittää projektorin peilistä lähes puolet. Mopoilijan kaipaamaa hajavaloa ei nouse ylös missään vaiheessa. Kuvio palvelee silti autoilijaa ihan hyvin.
Tein siihen samanlaisen vastaantulijaa häikäisemättömän valokuvion, mutta nyt läppä on puoliläpäisevää lasikuitua (polttopisteessä metallipeili, koska koekäytössä se kohta kärvähti) ja pitkillä kaatuu kokonaan pois valon tieltä. Lisäksi projektorin yläosasta hajavaloa pääsee oksille riittävästi.
Siirsin siis solenoidin syrjään, vääntelin siihen muutaman saranan ja upotin entistä ehompana koko systeemin Kotarin alkuperäiseen valopönttöön.
Tältä osin ei-led rulettaa taas. Ja vaihtuu lediin heti kun zetoria parempi tulee vataan
PK-feisbuukin innoittamana kaivoin hyllyttämäni wanhan bi-xenonin uudelleen esiin ja lievän modifioinnin kautta käyttöön. Hylkäsin sen aikoinaan sen takia, koska se ei toiminut moottoripyörässä.
Sen näyttämä lyhkäisellä oli komean kirkas, mutta terävän rajan päältä täysin musta. Suoralla- tasaisella ok, varsinkin pitkillä, mutta jos erehtyi lyhyillä mutkaan, joutui tähtäämään täysin pimeään. Sama fiilis mäen notkossa.
Tässä oli tämmöinen normi pelti, joka peittää projektorin peilistä lähes puolet. Mopoilijan kaipaamaa hajavaloa ei nouse ylös missään vaiheessa. Kuvio palvelee silti autoilijaa ihan hyvin.
Tein siihen samanlaisen vastaantulijaa häikäisemättömän valokuvion, mutta nyt läppä on puoliläpäisevää lasikuitua (polttopisteessä metallipeili, koska koekäytössä se kohta kärvähti) ja pitkillä kaatuu kokonaan pois valon tieltä. Lisäksi projektorin yläosasta hajavaloa pääsee oksille riittävästi.
Siirsin siis solenoidin syrjään, vääntelin siihen muutaman saranan ja upotin entistä ehompana koko systeemin Kotarin alkuperäiseen valopönttöön.
Tältä osin ei-led rulettaa taas. Ja vaihtuu lediin heti kun zetoria parempi tulee vataan
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Jatkumo
Mites Hardox-laikat on pelanneet? Tähän aikaan vuodesta menee jarrupalaa siihen tahtiin että voisin harkita leikkuuttavani ennen ensi syksyä parit kipaleet umpilaikkoja. Materiaali vielä harkinnassa.
Re: Jatkumo
Ilmeisesti ihan normaalisti, koska en ole miettinyt koko asiaa.
Ja hyvä että kysyit. Tulipahan nyt tsekattua noita levyjä tarkemmin.
13tkm sitten vaihdoin molemmille olemassa oleville takavanteille uudet levyt. Toiseen KTM-kaupan sedältä ostettu alkuperäinen ja toiseen oman pajan tuote.
Älä kysy kumpi on pyörinyt missäkin. Vaihdan aika usein kumeja ja vanteita, enkä pidä vaihdoista kirjaa. Mutta kyllä kuluttavalla soralla on tullut ajettua aika paljon molemmilla.
Toinen on nyt kuopalla 0.08mm ja toinen 0.8mm. Arvaa kumpi ja kumpi.
Ja hyvä että kysyit. Tulipahan nyt tsekattua noita levyjä tarkemmin.
13tkm sitten vaihdoin molemmille olemassa oleville takavanteille uudet levyt. Toiseen KTM-kaupan sedältä ostettu alkuperäinen ja toiseen oman pajan tuote.
Älä kysy kumpi on pyörinyt missäkin. Vaihdan aika usein kumeja ja vanteita, enkä pidä vaihdoista kirjaa. Mutta kyllä kuluttavalla soralla on tullut ajettua aika paljon molemmilla.
Toinen on nyt kuopalla 0.08mm ja toinen 0.8mm. Arvaa kumpi ja kumpi.
Re: Jatkumo
Kyllä tämmöinen "liukas" mun mielestäni ei ole huono. Syystä että voisin ehkä kuvitella sen vaativan pikkaisen enemmän poljinvoimaa ja olevan aina saman oloinen. Se ilmiö tuo mukanaan muuttumatonta tunnokkuutta.
Ainakin mulle isojalkaiselle on takajarrujen liika teho ja siitä syystä stumppailu ollut lähes joka mopossa "ongelma".
En tosin tässäkään huomannut tehottomuutta. Toimii kuin junan vessa, varsinkin paikoissa missä reijällinen alkaa muuttumaan kura-/jääpankiksi.
Tuosta matskusta tehtynä ihan jäykkäkin saattais pysyä suorana koska teoriassa se ei kerää lämpöä niin paljon. Ehkä tein ihan turhaan uivana, eli monesta osasta. En tiedä.
Kulutusta se ainakin sietää. Ei turhaan löydy hakusanalla "kulutusteräs".
Ainakin mulle isojalkaiselle on takajarrujen liika teho ja siitä syystä stumppailu ollut lähes joka mopossa "ongelma".
En tosin tässäkään huomannut tehottomuutta. Toimii kuin junan vessa, varsinkin paikoissa missä reijällinen alkaa muuttumaan kura-/jääpankiksi.
Tuosta matskusta tehtynä ihan jäykkäkin saattais pysyä suorana koska teoriassa se ei kerää lämpöä niin paljon. Ehkä tein ihan turhaan uivana, eli monesta osasta. En tiedä.
Kulutusta se ainakin sietää. Ei turhaan löydy hakusanalla "kulutusteräs".
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Jatkumo
Laitetaan Hardoxia tilaukseen. Teetän varmaan kokonaisena laikat, pitää vähän joustoa piirtää muotoon niin tuskin lautastelevat.
Re: Jatkumo
Eikös esim. SM- ja adve-malleissa ole yksiosainen levy takana kuten monessa muussakin eli sillä perusteella jäykkäkin pitäisi kohtuukäytössä toimia.
Sami
- Tohtori_650
- Viestit: 960
- Liittynyt: Ma Joulu 20, 2004 9:46 pm
- Pyörä: Ktm Adventure 950
- Paikkakunta: Muurame
Re: Jatkumo
Mulla oli 990 advessa "kellumaton" levy takana. Levy tuli kiinan ihmemaasta ja ihan hyvin pelas normirymykäytössä. Alkuperäinen oli siis mallia kelluva.
Tuomas
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Life's a piece of shit,
When you look at it.
-Always Look on the Bright Side of Life (from Monty Python)-
Re: Jatkumo
Riippuu niin paljon ajotyylistä mikä siellä pysyy toimintakuntoisena. Mä ainakin käytän takajarrua ohjaukseen jatkuvasti. Siksi tahdon että se ei säiky pienistä.
Se on aika turhauttavaa, kun levy pullahtelee tai puristin kuumenee niin että neste kiehahtaa, eli jarru häipyy.
Tämän tapainen takavuosien jäykän ja moniosaisen "välimalli" voi olla rakenteena vähintäänkin hyvä takana.
Se on aika turhauttavaa, kun levy pullahtelee tai puristin kuumenee niin että neste kiehahtaa, eli jarru häipyy.
Tämän tapainen takavuosien jäykän ja moniosaisen "välimalli" voi olla rakenteena vähintäänkin hyvä takana.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Jatkumo
Juurikin tuosta suunnittelin mukaelman tekeväni.
Re: Jatkumo
Ensin katsoin tuota Timon kuvaa, että ei muoto kyllä ole optimi lämpölaajenemisen hallintaan. Isommassa sitten näkyy oleelliset pienet leikkaukset. Laserilla tulee varmaan ihan pätevät versiot. Kuinkahan leveä vesileikkauksen leikkausjälki on noilla levyn paksuuksilla?
Vanhemmassa adventuressa näyttää keulassakin olevan yksiosaiset levyt. Tuossakin muoto antaa vähän joustoa elämiseen.
Tuo Timon linkkaama muoto voisi varmaan toimia myös ilman tuota keskimmäistä leikattua hahlopiirrettä.
Vanhemmassa adventuressa näyttää keulassakin olevan yksiosaiset levyt. Tuossakin muoto antaa vähän joustoa elämiseen.
Tuo Timon linkkaama muoto voisi varmaan toimia myös ilman tuota keskimmäistä leikattua hahlopiirrettä.
Sami
Re: Jatkumo
Yritin saada taas pikkaisen luotettavammaksi wanhaa uskollista.
Sattuneista syistä purin kaikki sähköt, ihan kaikki. Etsin, ja toivottavasti löysin suolan, hiontapölyn, tärinän ja iän tuomat syöpymät esiin ja samalla yksinkertaistin jo ennestään yksinkertaista. Vedin muovisukista metritolkulla turhaa johtoa lattialle.
Käyntiin ja käynnistykseen eli häiriöttömään ajamiseen liittyvä kytkentäkaavio on nyt luokkaa takavuosien kilpaenduro. Lähes ainakin. Ylimääräistä riskialtista piuhaa ja komponenttia irtosi taas yllättävän paljon. Nyt on tosi kevyt olo.
Aika moni pitkän linjan Sohjolan Kurapyöräilijä kyllä ymmärtää miksi tein näin. Silti, vaikka moni tietää, että olen ammatiltani pitkän linjan sähköasentaja.
Ja voin nyt heti perään tunnustaa että KTM petti. Toistamiseen. Tämän syksyn aikana jouduin kesken reissun kaksi (2) kertaa työntämään Kotarin autokyytiin.
Onneks kukaan ei nähnyt. Kiitos kaamoksen
Sattuneista syistä purin kaikki sähköt, ihan kaikki. Etsin, ja toivottavasti löysin suolan, hiontapölyn, tärinän ja iän tuomat syöpymät esiin ja samalla yksinkertaistin jo ennestään yksinkertaista. Vedin muovisukista metritolkulla turhaa johtoa lattialle.
Käyntiin ja käynnistykseen eli häiriöttömään ajamiseen liittyvä kytkentäkaavio on nyt luokkaa takavuosien kilpaenduro. Lähes ainakin. Ylimääräistä riskialtista piuhaa ja komponenttia irtosi taas yllättävän paljon. Nyt on tosi kevyt olo.
Aika moni pitkän linjan Sohjolan Kurapyöräilijä kyllä ymmärtää miksi tein näin. Silti, vaikka moni tietää, että olen ammatiltani pitkän linjan sähköasentaja.
Ja voin nyt heti perään tunnustaa että KTM petti. Toistamiseen. Tämän syksyn aikana jouduin kesken reissun kaksi (2) kertaa työntämään Kotarin autokyytiin.
Onneks kukaan ei nähnyt. Kiitos kaamoksen
Re: Jatkumo
Off topic, mutta millään ei malta... kottiin et soita, soita Veikolle, eli Kovat miehet: https://youtu.be/a9Pqz9sjbTctimo kirjoitti:Ja voin nyt heti perään tunnustaa että KTM petti. Toistamiseen. Tämän syksyn aikana jouduin kesken reissun kaksi (2) kertaa työntämään Kotarin autokyytiin.
Onneks kukaan ei nähnyt. Kiitos kaamoksen
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Jatkumo
Polttasit sinäki Norttia. Tämä on katsottu satoja kertoja ja aina toimii.