KTM EXC valkokilpiseksi

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Mihis tuo perustuu? ei kai ulkomailta tuotavasta moposta ostokuitteja kysellä maahantuojalta asti? Luulisin että yleensä jälleenmyyjä on VÄHÄN haluton edes kertomaan mitä he siitä maksoivat (varsinkin jos kyseessä on yhtään tuoreempi peli)...tappiollahan kaikki aina myydään... :lol:
Verojenkaan määrään vanhan mopon uushankintahinta ei vaikuta,sen enempää kun käytetyn mopon ysilöhintakaan. Chattimoton keskiarvohintapyynneillä nuo veroarpajaiset kai pelaa melko pitkälti.
Oma lehmä edelleen ojassa kun olen lykänny tuota 02 mopon kilvitystä toistaiseksi tarpeettomana... kohtahan se muuttuu jo mahdottomaks...
Wii
Viestit: 20
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 1:53 pm
Pyörä: excf 250

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Wii »

Tuossa kuitissa ei tarvitse näkyä paljonko myyjä on maksanut pyörästä. Kysyin tullilta että mistä lähtien tällainen käytäntö on ollut koska en itsekkään ole kuullut että näitä on tarvinnut ennen. vastaus oli että "aina on pitänyt olla". :shock: No eihän se näin ole ollut mutta minkäs teet..
Avatar
Kipa
Viestit: 1974
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 12:25 pm
Pyörä: SE ja kolmipökö
Paikkakunta: Hämeenperä

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Kipa »

Kyseessä ns. "Suomi"-pyörän kilvitys punakilpisestä valkokilpiseksi? Silloin tuo kuitti vaaditaan, ulkoa tuoduille sitä ei tarvita (esim. Ruotsista tuodun omistajahistoriassa näkyi omistajina maahantuoja ja jälleenmyyjä).
- taas kahden mopon taktiikalla -
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Mulla suomi mopon riitti kuitti millä todistin ostaneeni sen uutena liikkeestä Suomessa.
antti
Wii
Viestit: 20
Liittynyt: Su Joulu 18, 2011 1:53 pm
Pyörä: excf 250

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Wii »

AnttiL kirjoitti:Mulla suomi mopon riitti kuitti millä todistin ostaneeni sen uutena liikkeestä Suomessa.
Mulllakin on suomimopo mutta se ei auttanut Tullille. Ja eipä siinä auta kun yrittää saada heille laput kunnes ovat tyytyväisiä´. :(
ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja ceevu »

ehkä en vielä heitä kirvestä kaivoon kilven suhteen. papereista löytyy ilmoitus maahantuonnista/siirtolupa jonka jälkeen on väliaikaisrekisteröintitodistus. Täytyy koittaa ettiä joku tullin paikka jossa osaisivat vastata riittääkö laput vaiko ei. Verojen kanssa ei vaan sellasta paikkaa ollu joka olisi sanonut ennalta mitä tuleman pitää,prosessi piti alottaa ensin ja sen jälkeenhän ei perääntymistä enää ole...
Avatar
AnttiL
Viestit: 3017
Liittynyt: Su Loka 30, 2005 12:51 am
Pyörä: exc
Paikkakunta: ROI

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Jep, tullin ohjeissa erikseen sanotaan jotta arviota ei ole eikä saa. Ainoa mistä voi luntata arviota on se tullin sivuilta löytyvä tietokanta johon on merkitty tehtyjen tullausten toteutuneet arvot.
Ainakin itsellä tuli alempi vero kuin olisin odottanut joten ei se aina yllätä negatiivisesti.
antti
vinski
Viestit: 149
Liittynyt: La Loka 31, 2009 5:38 pm
Pyörä: XLV 750R- 84, DR650R -91, Husse 701E -17

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja vinski »

Mitäs papereita pitää olla mukana kun ajoneuvoa rekisteröi, jos se on ollut jo toisessa EU maassa rekisterissä, mutta suomalainen omistaja ennen minua ei ole sitä rekisteröinyt tieliikenteeseen (valkokilpiseksi)?
HtH
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 11:03 am
Pyörä: 701

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja HtH »

Oletteko mistä hommannut uusia tyyppikilpitarroja? Törkiän hintasia tarroja on jälleenmyyjien kautta :mrgreen:
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Syke »

HtH kirjoitti:Oletteko mistä hommannut uusia tyyppikilpitarroja? Törkiän hintasia tarroja on jälleenmyyjien kautta :mrgreen:
Ktm nordic toimitti 2kpl tarroja kotiin veloituksetta. Onko sullakin hankautunut tarra kelvottomaksi emäputkessa?
Katsastus-setä halusi mulla, että tarra uusitaan.
Braa-aab!
HtH
Viestit: 6
Liittynyt: Ma Touko 29, 2017 11:03 am
Pyörä: 701

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja HtH »

Joo on hankautunut pahasti. Ei paljoa siitä tarrasta enää näe. Pitää seuraavaan laittaa jotaki suojaksi päälle. Eilen soitin nordicille ja meinasi että pitää jälleenmyyjän kautta tilata ja niinhän minä tein. Perkele.. :shock:
Syke
Viestit: 1604
Liittynyt: Ti Joulu 26, 2006 11:25 am
Pyörä: Ktm380, Yamaha Wr250f, Kona
Paikkakunta: Iitti

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Syke »

HtH kirjoitti:Joo on hankautunut pahasti. Ei paljoa siitä tarrasta enää näe. Pitää seuraavaan laittaa jotaki suojaksi päälle. Eilen soitin nordicille ja meinasi että pitää jälleenmyyjän kautta tilata ja niinhän minä tein. Perkele.. :shock:
Katsastussetä oli sitä mieltä, että uuden tarran voi laittaa muuallekkin pyörän runkoon, kuin johtojen
hankattavaksi emäputkeen.
Braa-aab!
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

Nyt tarttis Oulun seudulta lainaan 2011 vuosimallin exc:hen kuriputkea. Eli mun käsittääkseni 2012< ei enää passaa, ku eri halkaisija putkessa änkkärinputkeen nähden. Toi nimim. Hth on kolmisatkua kilvittämässä ja uupuu toi putki...

Tiedän, että voisha sen uudemman vm. Kuriputkenki nakata kiinni, ku periaattessa se riittää että se siinä on. Ite ku käytin nii sillo oli vaa katsastusmiehen mielestä pakko polkasta käyntiin.. :D

Nyt autamma uuden kurapyöräilijän harrastukseen mukaan. :lol:
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Avatar
tertsu
Viestit: 2856
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
Paikkakunta: Oulu

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja tertsu »

No mulla ois 16 mallin kuriputki jos kelpaa
Kura lentää...
Rymyäjä
Viestit: 245
Liittynyt: Pe Tammi 29, 2016 2:09 pm
Pyörä: kotari

Re: KTM EXC valkokilpiseksi

Viesti Kirjoittaja Rymyäjä »

tertsu kirjoitti:No mulla ois 16 mallin kuriputki jos kelpaa
Tertsu se viittii aina jeleppiä, hienompi homma!

Hth ottanee sinnuu yhteyttä täsä piakkoin.

Mää tuon sulle syksyllä(lokakuu) sitten itse lipottua perämeren vaellussiikaa. 8) :D
Pyörät: -16 701enduro. Entiset: -18 exc-f250, -20 300exc tpi, -18 exc450, -14 exc250&300, -13 yz450f, -12 exc300, -03 CR250R, -01 kx125
Vastaa Viestiin