...kone alkaa olla nipussa ja kohta pyöräkin.
Mitä pitää tehdä ennen koneen ensimmäistä käynistysyritystä, kun sylinteri on porattu + 3mm ja mäntä vaihdettu? Mitkä asiat pitää vähintäänkin tehdä/tarkastaa? Nokan ajoitus on jo varmistettu. Tarviiko konetta pyörittää ilman sytytystä öljyn saamiseksi yläkertaan? Koska kannataa tehdä eka öljynvaihto? Kannattaako konetta yrittää käynnistää sähköstartilla (XL 600 LM) kun puristus on nostettu 11,1:een ja iskutilavuus kasvanut 598->628?
Millaista ajoa ensikilometrit?
Pyörä alunperin XL 600 LM, nyt 628 supermoto
T: Jouko
Mitäs pitää ottaa huomioon kun....
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 2642
- Liittynyt: Ma Syys 27, 2004 2:39 pm
- Pyörä: KTM 640 Adv R
- Paikkakunta: Piikkiö
- Viesti:
Re: Mitäs pitää ottaa huomioon kun....
Itse kaatelin aina XL600r:n öjyt venttiilin säätökorkista sisään -> kannessa heti öljyä.js kirjoitti:...kone alkaa olla nipussa ja kohta pyöräkin.
Mitä pitää tehdä ennen koneen ensimmäistä käynistysyritystä, kun sylinteri on porattu + 3mm ja mäntä vaihdettu? Mitkä asiat pitää vähintäänkin tehdä/tarkastaa? Nokan ajoitus on jo varmistettu. Tarviiko konetta pyörittää ilman sytytystä öljyn saamiseksi yläkertaan? Koska kannataa tehdä eka öljynvaihto? Kannattaako konetta yrittää käynnistää sähköstartilla (XL 600 LM) kun puristus on nostettu 11,1:een ja iskutilavuus kasvanut 598->628?
Millaista ajoa ensikilometrit?
Pyörä alunperin XL 600 LM, nyt 628 supermoto
T: Jouko
Siis puolet runkoon ja puolet suoraan koneeseen.
Jos ja kun kone on ollut paloina niin kannen öjlyputki yläpäästä löysälle ja tarkistus että öljy tulee ylös asti.
Paljonkos tuossa on normaali öljynvaihto väli? Se 3000km?
Ei varmaankaan kannata kovin pitkälle ajella kasausöljyillä, filsu ja öljyt ei kuitenkaan paljoa maksa.
Itsellä taisi remontin jälkeen ekat öljyt vaihtua ~100km jälkeen.
-
- Viestit: 453
- Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:12 pm
- Pyörä: Husqvarna CT6FS
- Paikkakunta: Rauma
- Viesti:
viewtopic.php?t=4041, kohta 1!!