Bmw f650 fundoro -95
Valvoja: Moderaattorit
Bmw f650 fundoro -95
Bmw F650 fundoro -95
Viime kesänä möin pikkudarran pois ja kas kummaa sitä heti kurapärrän lähdettyä alkoi kuitenkin hiekkatiet kiinnostamaan ja päiväreissu paikat. Vitsillä aloin sitten etsimään semmoista 2tonnin pärrää. Äkkiä selvisi että aika vanhan joutuu hommaamaan ja kilsat alkaa olemaan kovan puoleisia. Teho, kilsat ja ulkonäkö oli aika kovat kriteerit ja näin ollen ei sitten jäänytkään muuta kuin kilsat
Eli aika läheltä löytyikin "ajokuntoinen" ja EDULLINEN pikku bemari. 32tkm ajettu mittarin mukaan ja melkoinen nippu kaikennäköistä paperia jossa epäselvästi huoltoja ja naisomisteisia papereita. Pyörä kuitenkin vaikutti siltä että ei ainakaan tuplat oo todelliset kilsat ja mahdollisesti jopa oikein. Hintaa tinkiessä meinasi jäädä laukut ottamatta kun niistä en mitään silloin tiennyt. Näyttivät jopa siltä etteivät sovi edes pyörään. Hepco beckerit ne sitten olivatkin niinkuin myös koneensuojaraudat edessä.
Koeajolla ja myyjän puheina selvisi että tekee oudosti välillä niin että suodattimesta häviää polttoaineet ja sammuu. Aikani pähkäiltyä kuitenkin pyörän selkään ja parin kilsan päähän sitä pääsi ekan kerran kun teki tämän. Ajattelin että olisiko varatankin sihti niin tukossa ja sitten pääsinkin jo huoltoasemalle. Tankki täyteen ja paskat ei meinaa enää millään ottaa soppaa vastaan. Lopuksi kuitenkin pääsin kotiin (50km).
Ekana kaasuttimet pöydälle ja paskat pois pyörimästä. Johan alkoi sitten toimia niinkuin piti, hieman ihmeellisesti oli säädöt mutta ajattelin niiden olevan "tarpeen". Sitten vain ajettiin ja ihmeteltiin mitä sitä oikein tuli ostettua.
Aika nopeasti selkesi että tuli melko painava ja tehoton peli tuli hommattua.. noh semmosta se on kun lompakko tyhjänä ostelee. Kiire onkin sen myötä muuttunut maisemoiden nauttimiseen ja makkaran paistoon. Illat alkoi syksyllä pimenemään nopeasti ja valaistus tämmöisessä on kyllä aivan naurettava. Motonettiin ja pienin ledbar mukaan. Hetken pyörittelin ja ei tähän kyllä tämmöinen sovi sitten millään keulaan. Yön yli ajatuksen hauduttua tuli mieleen korvata koko alkuperäinen valaisin "lyhyellä ja pitkällä" led valolla. Samalla sitten etulokarikin vaihtui nuorekkaampaan malliin. Vilkkujen alle sitten eksyi myös valoa. Timeless tanko paikalleen sillä alkuperäinen pienen pyllähdyksen vuoksi oli hieman mutkalla. Jäi tanko vinoon ja pitkään etsittyäni löytyi tankokiinnikkeiden pulteista olematon heitto ja ne vaihtamalla keula olikin taas ryhdissään tai melkein.. keulaan piti sitten uusia samantien stefat ja öljyt. Samalla suojasukat putkiin ja yksi homma done läpikäynnissä.
Talvi se vaan sitten katkaisi hyvän harrastuksen. Yritin myydä pikkudarrasta jäämiä enskapiikkejä ja siinä onnistumatta jäi sitten tähän hommaamatta nastarenkaat joten talven sai pyhittää huolloille. Tulpat, öljyt+suodin, ketjut sekä rattaat, etujarrupalat, jarrunesteet ja taakse mitas e10. Takavalo lokareineen hyllyyn talteen ja aftermarket lappua tilalle. Roskalava bongauksen johdosta R1 vaimentaja tuli tinailtua perään.. äänimaailma ainakin parani huomattavasti ja valehtelematta painokin putosi verrattuna vanhaan savustuspönttöön.
Sitten tankkia ja sen suodattimia putsatessa talvella tuli ahaa ilmiö. Mitä jos tää ei oiskaan punainen? Sitten mielikuvissa heti tilanne jossa uusi ruiskumaalattu maalipinta on pilalla heti ensimmäisten lipposten jälkeen. Tästä syntyi kompromissi ajatus ja kilikalikoli. Mattainen musta toimii yllättävän hyvin tämän kanssa. Suunnitelmissa olisi jotain teippauksia viellä kehitellä. Osina ollessaan naputtelin pohjapanssarin alumiinista. Valomodeissa häirinnyt valojen syvyys erot samalla kuosiin ja kunnolliset kiinnitykset. Sillä saikin tän näköistä aikaan. Himppa myöhemmin eksyi mustavalkoiset bmwlogot paikalleen
19.2.20 tulikin sitten ekat surautukset ajeltua, harmikseen kuvaa tästä ei ollut jakaa. Pyörä pätki ja pötski ihmeellisesti ja pöydälle taas kaasarit levälleen, ei mitään ihmeellistä ja takaisin nippuun. Pari pientä lenkkiä, pari kaasutinputsausta ja sama oire taas. Kuumana pötskää ja hankala ajaa pienillä kierroksilla. Vitutus huipussaan sitten todella huono kuva facebookiin ja tadaa sieltä sitten löytyikin vastaus = vaihda uo metalliset tulpanhatut muovisiin ngk:n hattuihin. Aluksi olin että "noh voihan nekkii uusia nii onpaha neki suljettu pois.." ja perkele sehän lähti heti rokkaamaan. Tyhjäkäynti pomppas ja kokoajan luulemani "kuuluu yksisylinterisen tuplakaasari mopoon" tyhjäkäynnin heijaus katosi. Tämähän on oikein tupla tulpillakin joten liekkö toinen edes on kipinöinyt sitten ollenkaan
14.4. olikin hienoin kokemani kelimuutos. Täydestä kuivuudesta lumisateeseen ja 500m päässä 3cm lunta tiellä. Kilsan jälkeen taas kuivaa asfalttia. Sitten muilla reissuilla tulikin kuraa lennätettyä mikä alkoi pyörässäkin näkyä.. laitanpa tässä sit useemman kuvan.
Sittenpä tulikin aika vaihdella vajaana ajamani eturengas uuteen. Metzleri tuli tuhottua varmasti painehäviön vuoksi. Hyvin rengas kyllä kantoi vaikka painetta ei varmasti baaria ollut. Mitas e10 pyörimään eteen tälläkertaa. Samalla uutta ilmansuodatinta kun unohtui talvella. Pikku etiäinen iski sisuskumia hakiessa motonetistä että pitäiskö etulaakerit samantien kun 6,9e kappaleelta ovat. No onneks tuli ostettua. Ruostemönjää jo ikävästi toisenpuolen laakerissa. Eilen tulikin sitten 265km päiväreissu pyyhkästyä ja toistaiseksi kaikki toimii "Kop KOP KOP".
Tämmöstä tarinaa ja jorinaa. Toivottavasti kirjoitusvihreet ei häiritse. Palataan kun taas kilsoja ja tapahtumia on tullut.
Viime kesänä möin pikkudarran pois ja kas kummaa sitä heti kurapärrän lähdettyä alkoi kuitenkin hiekkatiet kiinnostamaan ja päiväreissu paikat. Vitsillä aloin sitten etsimään semmoista 2tonnin pärrää. Äkkiä selvisi että aika vanhan joutuu hommaamaan ja kilsat alkaa olemaan kovan puoleisia. Teho, kilsat ja ulkonäkö oli aika kovat kriteerit ja näin ollen ei sitten jäänytkään muuta kuin kilsat
Eli aika läheltä löytyikin "ajokuntoinen" ja EDULLINEN pikku bemari. 32tkm ajettu mittarin mukaan ja melkoinen nippu kaikennäköistä paperia jossa epäselvästi huoltoja ja naisomisteisia papereita. Pyörä kuitenkin vaikutti siltä että ei ainakaan tuplat oo todelliset kilsat ja mahdollisesti jopa oikein. Hintaa tinkiessä meinasi jäädä laukut ottamatta kun niistä en mitään silloin tiennyt. Näyttivät jopa siltä etteivät sovi edes pyörään. Hepco beckerit ne sitten olivatkin niinkuin myös koneensuojaraudat edessä.
Koeajolla ja myyjän puheina selvisi että tekee oudosti välillä niin että suodattimesta häviää polttoaineet ja sammuu. Aikani pähkäiltyä kuitenkin pyörän selkään ja parin kilsan päähän sitä pääsi ekan kerran kun teki tämän. Ajattelin että olisiko varatankin sihti niin tukossa ja sitten pääsinkin jo huoltoasemalle. Tankki täyteen ja paskat ei meinaa enää millään ottaa soppaa vastaan. Lopuksi kuitenkin pääsin kotiin (50km).
Ekana kaasuttimet pöydälle ja paskat pois pyörimästä. Johan alkoi sitten toimia niinkuin piti, hieman ihmeellisesti oli säädöt mutta ajattelin niiden olevan "tarpeen". Sitten vain ajettiin ja ihmeteltiin mitä sitä oikein tuli ostettua.
Aika nopeasti selkesi että tuli melko painava ja tehoton peli tuli hommattua.. noh semmosta se on kun lompakko tyhjänä ostelee. Kiire onkin sen myötä muuttunut maisemoiden nauttimiseen ja makkaran paistoon. Illat alkoi syksyllä pimenemään nopeasti ja valaistus tämmöisessä on kyllä aivan naurettava. Motonettiin ja pienin ledbar mukaan. Hetken pyörittelin ja ei tähän kyllä tämmöinen sovi sitten millään keulaan. Yön yli ajatuksen hauduttua tuli mieleen korvata koko alkuperäinen valaisin "lyhyellä ja pitkällä" led valolla. Samalla sitten etulokarikin vaihtui nuorekkaampaan malliin. Vilkkujen alle sitten eksyi myös valoa. Timeless tanko paikalleen sillä alkuperäinen pienen pyllähdyksen vuoksi oli hieman mutkalla. Jäi tanko vinoon ja pitkään etsittyäni löytyi tankokiinnikkeiden pulteista olematon heitto ja ne vaihtamalla keula olikin taas ryhdissään tai melkein.. keulaan piti sitten uusia samantien stefat ja öljyt. Samalla suojasukat putkiin ja yksi homma done läpikäynnissä.
Talvi se vaan sitten katkaisi hyvän harrastuksen. Yritin myydä pikkudarrasta jäämiä enskapiikkejä ja siinä onnistumatta jäi sitten tähän hommaamatta nastarenkaat joten talven sai pyhittää huolloille. Tulpat, öljyt+suodin, ketjut sekä rattaat, etujarrupalat, jarrunesteet ja taakse mitas e10. Takavalo lokareineen hyllyyn talteen ja aftermarket lappua tilalle. Roskalava bongauksen johdosta R1 vaimentaja tuli tinailtua perään.. äänimaailma ainakin parani huomattavasti ja valehtelematta painokin putosi verrattuna vanhaan savustuspönttöön.
Sitten tankkia ja sen suodattimia putsatessa talvella tuli ahaa ilmiö. Mitä jos tää ei oiskaan punainen? Sitten mielikuvissa heti tilanne jossa uusi ruiskumaalattu maalipinta on pilalla heti ensimmäisten lipposten jälkeen. Tästä syntyi kompromissi ajatus ja kilikalikoli. Mattainen musta toimii yllättävän hyvin tämän kanssa. Suunnitelmissa olisi jotain teippauksia viellä kehitellä. Osina ollessaan naputtelin pohjapanssarin alumiinista. Valomodeissa häirinnyt valojen syvyys erot samalla kuosiin ja kunnolliset kiinnitykset. Sillä saikin tän näköistä aikaan. Himppa myöhemmin eksyi mustavalkoiset bmwlogot paikalleen
19.2.20 tulikin sitten ekat surautukset ajeltua, harmikseen kuvaa tästä ei ollut jakaa. Pyörä pätki ja pötski ihmeellisesti ja pöydälle taas kaasarit levälleen, ei mitään ihmeellistä ja takaisin nippuun. Pari pientä lenkkiä, pari kaasutinputsausta ja sama oire taas. Kuumana pötskää ja hankala ajaa pienillä kierroksilla. Vitutus huipussaan sitten todella huono kuva facebookiin ja tadaa sieltä sitten löytyikin vastaus = vaihda uo metalliset tulpanhatut muovisiin ngk:n hattuihin. Aluksi olin että "noh voihan nekkii uusia nii onpaha neki suljettu pois.." ja perkele sehän lähti heti rokkaamaan. Tyhjäkäynti pomppas ja kokoajan luulemani "kuuluu yksisylinterisen tuplakaasari mopoon" tyhjäkäynnin heijaus katosi. Tämähän on oikein tupla tulpillakin joten liekkö toinen edes on kipinöinyt sitten ollenkaan
14.4. olikin hienoin kokemani kelimuutos. Täydestä kuivuudesta lumisateeseen ja 500m päässä 3cm lunta tiellä. Kilsan jälkeen taas kuivaa asfalttia. Sitten muilla reissuilla tulikin kuraa lennätettyä mikä alkoi pyörässäkin näkyä.. laitanpa tässä sit useemman kuvan.
Sittenpä tulikin aika vaihdella vajaana ajamani eturengas uuteen. Metzleri tuli tuhottua varmasti painehäviön vuoksi. Hyvin rengas kyllä kantoi vaikka painetta ei varmasti baaria ollut. Mitas e10 pyörimään eteen tälläkertaa. Samalla uutta ilmansuodatinta kun unohtui talvella. Pikku etiäinen iski sisuskumia hakiessa motonetistä että pitäiskö etulaakerit samantien kun 6,9e kappaleelta ovat. No onneks tuli ostettua. Ruostemönjää jo ikävästi toisenpuolen laakerissa. Eilen tulikin sitten 265km päiväreissu pyyhkästyä ja toistaiseksi kaikki toimii "Kop KOP KOP".
Tämmöstä tarinaa ja jorinaa. Toivottavasti kirjoitusvihreet ei häiritse. Palataan kun taas kilsoja ja tapahtumia on tullut.
- Ilmari
- Viestit: 1059
- Liittynyt: Su Maalis 12, 2006 11:15 am
- Pyörä: T7,CBR600, zxr6
- Paikkakunta: Kokkola
Re: Bmw f650 fundoro -95
Moe.
Tuo valaistuspatteri on kyllä uskottavan näkönen.
Onko tuossa siis ihan hyväksytyt puoli- ja kaukovalot?
-Ile-
Tuo valaistuspatteri on kyllä uskottavan näkönen.
Onko tuossa siis ihan hyväksytyt puoli- ja kaukovalot?
-Ile-
Re: Bmw f650 fundoro -95
Pitkä on ihan hyväksytty. Puolivalo taas kapeakeilainen ja alas suunnattu.Ilmari kirjoitti:Moe.
Tuo valaistuspatteri on kyllä uskottavan näkönen.
Onko tuossa siis ihan hyväksytyt puoli- ja kaukovalot?
-Ile-
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: To Huhti 09, 2020 12:57 am
- Pyörä: Afrikkalainen vm2000
Re: Bmw f650 fundoro -95
Black is beautiful. Hyvä idea toi crossietulokari. Valot rokrok.
Re: Bmw f650 fundoro -95
KiitänKanaviillokki kirjoitti:Black is beautiful. Hyvä idea toi crossietulokari. Valot rokrok.
Tuli tuossa 4-5.5. heitettyä pieni lenkki (520km) niin aattelin nyt sitten kuvia napsuutella missä päin tuli välillä möllötettyä ihmeellisyyksiä. Pärrähän toimi taas reissun kohtuudella. Joskus käynnistäessä pyörii tyhjää hetken mutta sitten räppää tulille. Osaako kukaan tälle heittä syytä/korjaus tapaa?
Keli oli jo lähtiessä harmaan kostea ja onnistuin punkaharjulle juuri samaan aikaan kuin vesisade. Onneksi oli semmosta kevyttä tihkua niin ei tuo pahasti edes kastellut. Oronmyllyn kohdalla käännyin sitten pienemmille teille ja vaatetuskin kuivaantui hiekalla surautellessa. Rautjärvellä tulikin sittten pysähdyttyä katselemassa oisko Simo Häyhän ja Kollaa museo auki mutta näkyi viimevuotiset tervehdykset olevan ovessa.
Sitten tulikin assua pätkä ajeltuun kun kyseessä on hyvä pieni museotie. Sopivasti kiemurteleva ja kapea. Kelikin alkoi tässä vaiheessa parantua ja aurinkokin otti osaa. +12 tais lämpötila olla.
Jotta imatralle saapuminen pysyisi samoissa äfääreissä kuin aijemmin taas kerran ihmeellinen pieni pilvirintama kehittyi ajellessani ja tietenkin osui juuri kohdalle. 5-10min tuli kuin ämpäristä kaatamalla ja tämähän alkoi sitten saumoista jo puskea vettä sisään niin eikun tuttuun tapaan kiireellä koulun katokseen piiloon. Tämä on jo siis toistamiseen samalla reitillä ja samassa kohtaa tapahtunut mutta tällä kertaa koulu oli 2km erikohdassa jonne pääsin piiloon
Näin poikkeus aikoina tuli kuitenkin termarikahvia hörpittyä tasaiseen tahtiin. Oikeastaan alkaa tulemaan tavaksi ottaa pienillekkin reissuille termari mukaan niin ainahan se on mukavempaa fiilistellä aina vahingossa löydettyjä paikkoja. Kuvan jälkeen surauttelin sitten Lappeen määränpäähän yöksi.
Paluu matkalle sattui sitten tämmöinen linnake. Ei ollut mitään hajua eikä edes tarkoitus ajaa tuon ohi mutta semmoinen näköjään reitille sattui. Piirtelen näitä karttaselain web laitteen kautta ja puhelimesta kattelen matkalla niin ei tarvitse kesken ajon niin navikoida. Kelikin parempi +15 ja semmosta puolipilvistä. Linnakkeella hörpittiin taas termaari kahvia ja ihmettelin hetken.
Reitti vaihteli kyllä melkoisesti. Luulemani "hiekkatiet" osoittautui kuitenkin asfaltiksi suurimmalta osin ja sitten yks kaks ollaan mökkitiellä. Kuvan kaltainen on mielestäni juuri parasta pätkää. Korkeuserot ja säännöllinen mutkittelu on parasta.
Loppuun tämmöinen hyvä muistutus kaikille. Mökkiläiset on taas liikenteessä ja heidän yhdistelmät ovat mitä mielenkiintoisimpia.. huomaatko?
Ihan hyvä reissu. Postimerkki maisemia kyllä täällä saimaan saaristoissa riittää. Mitään super suosituksia ei kyllä näillä kokemuksilla ole antaa mutta Lietvesi esimerkiksi on maisemallisesti melkoisen siistiä. Perskannikat kyllä loppumatkasta melkoisen kipiäksi heitti.. penkkikin on teipillä kasassa ja pitäis verhoilla uusiksi. Varmaan kehiteltävä lisämateriaalia jotta sais jalkakulmaa hieman loivemmalle.
Niin ja onks nää reissunpäällä höpinät sitte ookoo tääl vai onko tää vaan teknistä esittelyä varten?
Re: Bmw f650 fundoro -95
Ihan OT, mutta tuo viimeinen kuva loistava esimerkki kuorman sidonnasta
Ja näköjään jäi lukematta kuvan yläpuolinen teksti...
Ja näköjään jäi lukematta kuvan yläpuolinen teksti...
Viimeksi muokannut PaPaTTaJa, Ke Touko 06, 2020 10:37 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Bmw f650 fundoro -95
Tuo taitaa Rotax 654 olla tuo kone? Startin vapaakytkin ymmärtääkseni noista happanee ajan mittaan ja lakkaa tarrailemasta.
Re: Bmw f650 fundoro -95
joo sainkin tästä vinkkiä yksityisviestinä. Laitetaanpa osat tilaukseen niin vaihdellaan pikimmiten ettei käy hassusti. Pitää tästä tehdä suomiohje ihan kun kerran tuntuu olevan ajansaatossa tuleva ongelma.skuikka kirjoitti:Tuo taitaa Rotax 654 olla tuo kone? Startin vapaakytkin ymmärtääkseni noista happanee ajan mittaan ja lakkaa tarrailemasta.
Re: Bmw f650 fundoro -95
Tuli tuossa kesän aikana piiitkä tauko mopoiluun. Lähinnä kelit olivat niin lämpöiset ettei huvittanut ajokamoissa hikoilla ja muutakin reissua oli perä perään. Laskin että joku 4vkoa seisoi ilman suojaavaa katosta.
Yllärinä tietenkin kun lähdin päiväreissun heittää seisonnan jälkeen alkoi melekonen nyhtäminen ja pötske. Tankissa oli ehkä 1/4 bensaa jäljellä ja vaivalloisesti sain ajettua tankkausasemalle. Edelleen röpelti ja pötskäs eikä antanut kunnolla kaasua ollenkaan. Kitkuttelin hallille, tyhjäsin kohokammiot ja tadaa sen jälkeen 290km päiväreissu ja kotopuolessa tankkaamisen jälkeen TAAS sama homma.
Seisoi sitten viikon taas ja sain sitten ajettua hallille. Jostai syystä vika hävis ja ei oo ainakaan viellä tullut esille uudestaan
Kattelin sillo että alkaa olemaan takarengas aika entinen.. ja seuraavana päivänä kaveri soittelee Ponutaipaleelle ja surautin sinne asfaltteja pitkin. Sillä sai viimeset voitelut renkaalle. Sulaa silmissä tuo mitas e10 kun pääsee tiettyyn vaiheeseen.
Sitten tulikin aika vaihtaa rengasta ja alle tälläkertaa mitas e07. Samalla laakerit ja stefat takapyörään uusiksi. Vetopakassa jo selkeä karheus ja vanteen toinen laakereista myös kuivan oloinen + ruosteen väriä. Mukava ylläri kun kaikki löytyi suoraan laakerikaupan hyllyltä stefoineen päivineen.
Ja voi että lupaa 3-4päivää eteläsuomeen kohtuullista ajokeliä. Pienen pohdinnan jälkeen ajattelin että lomakin alussa joten perskele nyt sitten TETreitille kun koskaan en oo sinne päässy.
Raapasin ekana päivänä aamusta 8.00 liikkeelle Savonlinnasta ja Kuopion kohdalta TET-reitille haaveena päästä 12.00 lauttaan Paanalansalmelle. Kuinka ollakkaan 12.35 olin vasta Hankasalmella tankkaamassa ja seuraava ylitys ois ollut vasta 15.00 niin surauttelin sitten oikotietä takaisin reitille. Tikkakoskella tietysti piti käydä kun ajankohdallisesti sattui hyvin matkalle. Monen monta hienoa konetta on lentomuseoon saatu, ehdottomasti suosittelen käymistä! Matka jatkui sitten kohti yöpaikkaa Kievarin Rantapirttiin. Pirtin pihassa katselin kilven muuttunutta kulmaa että onkohan se raapassut renkaaseen.. naps jaa tää teline meni poikki
Ilta olikin sitten aikaa korjata tätä kilpiasiaa ja mukana olleilla nippusitellä se istuikin sopivasti tarakalle. Aamusta sitten TET reitille ja kohti etelää. Ei tullut juuri kuvia napsittua. Jämsässä ihmettelin tankatessa että yöllisen sateen jäljiltä tankin kaulus aivan täynnä vettä.. eli olisiko reissua edeltävä sekoilun syy löytynyt. Poisto pilli oli tukossa ja ilmeisemmin korkki päästää vettä bensaan.. Taisin 3kpl alanharrastajia laskea tulleen vastaan. Vihdissä sitten Kehä 3sta pitkin kohti Heinolaa jonne sitten taas jäin yöksi. Motari ajaminen oli kyllä melkoisen väsyttävää mutta kello löi sitä tahtia että ajatuksena oli olla ajoissa nukkumassa. Kehä 3sella oli rekkojen välissä tunne "minä en kuulu tänne..."
Heinolasta sitten aamusta liikenteeseen ja mäntyharju-ristiina-puumala-sulkava-savonlinna kotiin. 1300km tuli 3päivään ja kuitenkin soraa n. 70%.. hyvä reissu siis. Vauriot oli tosiaan vaan kilventeline ja ainut kaatuminen meinas tapahtuu paikallaan huoltoaseman pihassa kun sivujalka ei ollutkaan kunnolla Reissussa oli mukana teltta+tarvikeet mutta kyllä se vaan sänky oli paras vaihtoehto aina päivän päätteeks. Eli sinällään turhaan roikkuivat koko matkan kyydissä
Yllärinä tietenkin kun lähdin päiväreissun heittää seisonnan jälkeen alkoi melekonen nyhtäminen ja pötske. Tankissa oli ehkä 1/4 bensaa jäljellä ja vaivalloisesti sain ajettua tankkausasemalle. Edelleen röpelti ja pötskäs eikä antanut kunnolla kaasua ollenkaan. Kitkuttelin hallille, tyhjäsin kohokammiot ja tadaa sen jälkeen 290km päiväreissu ja kotopuolessa tankkaamisen jälkeen TAAS sama homma.
Seisoi sitten viikon taas ja sain sitten ajettua hallille. Jostai syystä vika hävis ja ei oo ainakaan viellä tullut esille uudestaan
Kattelin sillo että alkaa olemaan takarengas aika entinen.. ja seuraavana päivänä kaveri soittelee Ponutaipaleelle ja surautin sinne asfaltteja pitkin. Sillä sai viimeset voitelut renkaalle. Sulaa silmissä tuo mitas e10 kun pääsee tiettyyn vaiheeseen.
Sitten tulikin aika vaihtaa rengasta ja alle tälläkertaa mitas e07. Samalla laakerit ja stefat takapyörään uusiksi. Vetopakassa jo selkeä karheus ja vanteen toinen laakereista myös kuivan oloinen + ruosteen väriä. Mukava ylläri kun kaikki löytyi suoraan laakerikaupan hyllyltä stefoineen päivineen.
Ja voi että lupaa 3-4päivää eteläsuomeen kohtuullista ajokeliä. Pienen pohdinnan jälkeen ajattelin että lomakin alussa joten perskele nyt sitten TETreitille kun koskaan en oo sinne päässy.
Raapasin ekana päivänä aamusta 8.00 liikkeelle Savonlinnasta ja Kuopion kohdalta TET-reitille haaveena päästä 12.00 lauttaan Paanalansalmelle. Kuinka ollakkaan 12.35 olin vasta Hankasalmella tankkaamassa ja seuraava ylitys ois ollut vasta 15.00 niin surauttelin sitten oikotietä takaisin reitille. Tikkakoskella tietysti piti käydä kun ajankohdallisesti sattui hyvin matkalle. Monen monta hienoa konetta on lentomuseoon saatu, ehdottomasti suosittelen käymistä! Matka jatkui sitten kohti yöpaikkaa Kievarin Rantapirttiin. Pirtin pihassa katselin kilven muuttunutta kulmaa että onkohan se raapassut renkaaseen.. naps jaa tää teline meni poikki
Ilta olikin sitten aikaa korjata tätä kilpiasiaa ja mukana olleilla nippusitellä se istuikin sopivasti tarakalle. Aamusta sitten TET reitille ja kohti etelää. Ei tullut juuri kuvia napsittua. Jämsässä ihmettelin tankatessa että yöllisen sateen jäljiltä tankin kaulus aivan täynnä vettä.. eli olisiko reissua edeltävä sekoilun syy löytynyt. Poisto pilli oli tukossa ja ilmeisemmin korkki päästää vettä bensaan.. Taisin 3kpl alanharrastajia laskea tulleen vastaan. Vihdissä sitten Kehä 3sta pitkin kohti Heinolaa jonne sitten taas jäin yöksi. Motari ajaminen oli kyllä melkoisen väsyttävää mutta kello löi sitä tahtia että ajatuksena oli olla ajoissa nukkumassa. Kehä 3sella oli rekkojen välissä tunne "minä en kuulu tänne..."
Heinolasta sitten aamusta liikenteeseen ja mäntyharju-ristiina-puumala-sulkava-savonlinna kotiin. 1300km tuli 3päivään ja kuitenkin soraa n. 70%.. hyvä reissu siis. Vauriot oli tosiaan vaan kilventeline ja ainut kaatuminen meinas tapahtuu paikallaan huoltoaseman pihassa kun sivujalka ei ollutkaan kunnolla Reissussa oli mukana teltta+tarvikeet mutta kyllä se vaan sänky oli paras vaihtoehto aina päivän päätteeks. Eli sinällään turhaan roikkuivat koko matkan kyydissä
Re: Bmw f650 fundoro -95
Siitähän tuli ihan uskottavan näköinen peli. Värinvaihto osui kyllä nappiin.
Re: Bmw f650 fundoro -95
Banned kirjoitti:Siitähän tuli ihan uskottavan näköinen peli. Värinvaihto osui kyllä nappiin.
Kiitän. Hiukan on jostain syystä katteiden takapuoleta alkanut maalit karisemaan. Onneksi ne on sitten helppo talven huoltojen yhteydessä korjata.
Re: Bmw f650 fundoro -95
Kaasarin ropaaminen ku ei oo vahvinta alaani niin ajattelin kysyä tämmöstä.
Mulla siis tuo yamaha r1 vaimennus tuottaa tehohäviötä alkupään kierroksilla. Vääntö selkeästi muuttuu. Onko oikea linja lähtee vaihtamaan pääsuutinkokoa isommaksi ja missä mitoin? Ilmeisesti tässä tuplakaasari hässäkässä on 140pääsuuttimet joten olisiko 145 seuraava mitä kokeilla?
Mulla siis tuo yamaha r1 vaimennus tuottaa tehohäviötä alkupään kierroksilla. Vääntö selkeästi muuttuu. Onko oikea linja lähtee vaihtamaan pääsuutinkokoa isommaksi ja missä mitoin? Ilmeisesti tässä tuplakaasari hässäkässä on 140pääsuuttimet joten olisiko 145 seuraava mitä kokeilla?
-
- Viestit: 88
- Liittynyt: To Loka 25, 2007 10:20 am
- Pyörä: Yamaha 660 tennari + projektit
- Paikkakunta: Tampere
Re: Bmw f650 fundoro -95
Moi,
Oikeastaan kierrosalue ei ole se kaasuttimen säätöjä määräävä tekijä, vaan kaasun asento.
Veikkaan että pääsuuttimen vaihto ei auta kuvaamaasi vaivaan.
Saatat päästä paljon helpommalla ja halvemmalla: säädä seosruuvista hiukan rikkaammalle.
Pegasossa oli sama peruskone & kaasarit. Uusien putkien jälkeen säädettiin ja löydettiin yli 3hp lisää tehoja ilman osien vaihtoa.
Esim. Tuolto löytyy opastusta:
http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf
Ihan lyhyesti:
Tyhjäkäynnillä vaikuttaa tyhjäkäyntisuutin + seosruuvi
Kaasua avatessa ns. progressio-piiri (mikähän se on suomeksi?), jota säädetään myös em. tyhjäkäyntisuuttimella ja seosruuvilla
Keskikaasulla neula + neulaputki ratkaisee
Kaasu auki (tai lähes auki) on sitten pääsuuttimen valtakuntaa
T:Antti
Oikeastaan kierrosalue ei ole se kaasuttimen säätöjä määräävä tekijä, vaan kaasun asento.
Veikkaan että pääsuuttimen vaihto ei auta kuvaamaasi vaivaan.
Saatat päästä paljon helpommalla ja halvemmalla: säädä seosruuvista hiukan rikkaammalle.
Pegasossa oli sama peruskone & kaasarit. Uusien putkien jälkeen säädettiin ja löydettiin yli 3hp lisää tehoja ilman osien vaihtoa.
Esim. Tuolto löytyy opastusta:
http://www.mikuni.com/pdf/vmmanual.pdf
Ihan lyhyesti:
Tyhjäkäynnillä vaikuttaa tyhjäkäyntisuutin + seosruuvi
Kaasua avatessa ns. progressio-piiri (mikähän se on suomeksi?), jota säädetään myös em. tyhjäkäyntisuuttimella ja seosruuvilla
Keskikaasulla neula + neulaputki ratkaisee
Kaasu auki (tai lähes auki) on sitten pääsuuttimen valtakuntaa
T:Antti
- TT600 ja vapaasti hengittävä tasapainoakseli
Re: Bmw f650 fundoro -95
Niin se vain aurinko pilkahti päivällä sen verran että piti tämänkin päristimen valohoito käynnistää.
Ohjelmassa oli kaasuvaijerin ja kytkinvaijerin vaihto näin ennakoivana toiminpiteenä. Luulin että kytkimentuntumassa ollut napse olisi poikkinaisesta säikeestä johtuva mutta irrallaan vaijerin ollessa oli ihan normaalin tuntuinen. Jäipä siis kuitenkin vanhat ns. hätävaraksi. Niile reilusti wd40 kylpyä ja brakecleaneriä. Tuli melkoisesti mustaa möhnää pois suojakuoriensisältä
Imukurkku jäi viellä työnalle. Tuli mieleen että joko ostan viellä ultraäänipesurin ja pyöräytän kaasuttimetkin sen läpi tai lainaan sitä jostain. Stormille kiitokset vaijereista ja kfm-motorraederille alkuperäis rotaxin imukurkusta.
Viellä arvon tässä että tilaanko suosiolla ennen purkamista jäähdytysnestepumpun "repairkitin" vai puranko ensin.. sen verran nopsaan kyllä tuli kfm-motorraederin kautta että voi olla viisaampi tilata sekin suosiolla.
Ohjelmassa oli kaasuvaijerin ja kytkinvaijerin vaihto näin ennakoivana toiminpiteenä. Luulin että kytkimentuntumassa ollut napse olisi poikkinaisesta säikeestä johtuva mutta irrallaan vaijerin ollessa oli ihan normaalin tuntuinen. Jäipä siis kuitenkin vanhat ns. hätävaraksi. Niile reilusti wd40 kylpyä ja brakecleaneriä. Tuli melkoisesti mustaa möhnää pois suojakuoriensisältä
Imukurkku jäi viellä työnalle. Tuli mieleen että joko ostan viellä ultraäänipesurin ja pyöräytän kaasuttimetkin sen läpi tai lainaan sitä jostain. Stormille kiitokset vaijereista ja kfm-motorraederille alkuperäis rotaxin imukurkusta.
Viellä arvon tässä että tilaanko suosiolla ennen purkamista jäähdytysnestepumpun "repairkitin" vai puranko ensin.. sen verran nopsaan kyllä tuli kfm-motorraederin kautta että voi olla viisaampi tilata sekin suosiolla.