Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Valvoja: Moderaattorit
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Viikonloppu sujui sitten rautoja tehden ja sovittaessa.
Ei prkl voinu yammun insingöörit tehdä tarakan kiinnityksestä symmetristä vaan joka kiinnike hieman eri kohdas.
No lopputulema näkyy kuvista ja ny raudat vielä pohjamaaliin ja aamulla taas duuniin.
Ei prkl voinu yammun insingöörit tehdä tarakan kiinnityksestä symmetristä vaan joka kiinnike hieman eri kohdas.
No lopputulema näkyy kuvista ja ny raudat vielä pohjamaaliin ja aamulla taas duuniin.
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Noin, raudat kiinni, mutta kiinnitys täytyy vielä muuttaa kuusiokolopulteiksi putken sisälle.
Seuraavaksi pitää kehittää joku kätsy laukkukiinikesydeemi.
Seuraavaksi pitää kehittää joku kätsy laukkukiinikesydeemi.
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Yamaha ei pamaha, vai miten se meni? Veteliin 15km jäljellä ja vesipumpulta lähtevä letku murtui klemmarin vierestä. Onneksi sain letkua työnnettyä sisäänpäin ja siirettyä klemmaria hieman ehjälle kohti.
Matka jatkukoon kohti pietarsaarta.
Matka jatkukoon kohti pietarsaarta.
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Pietarsaaren keikka heitetty ja samalla sitten varmistu, että ruotsin keikkaa pukkaa.
Siis pitää nyt ihan oikiasti ryhtyä tekee laukuille kiinikkeitä.
Ainahan se on kun inspiraatio iskee niin kaupat on kiinni. Tehdään sitten niistä mitä kotoa löytyy.
Hieman pähkäilyä ja ylimääräiset hydrauliikkaputkikiinnikkeet löytää uuden sijoituspaikan (väärinkäyttöä) sekä vanha työvalojen kiinnike saa luovuttaa metallinsa parempaan tarkoitukseen.
Näistähän kehkeytyy alakiinnikkeet ja yläpuolikin on jo selkeästi mielessä toteutustavaltaan.
Huomenna sit sovitellaan ja hiotaan palikat nätisti käypäsiksi.
Siis pitää nyt ihan oikiasti ryhtyä tekee laukuille kiinikkeitä.
Ainahan se on kun inspiraatio iskee niin kaupat on kiinni. Tehdään sitten niistä mitä kotoa löytyy.
Hieman pähkäilyä ja ylimääräiset hydrauliikkaputkikiinnikkeet löytää uuden sijoituspaikan (väärinkäyttöä) sekä vanha työvalojen kiinnike saa luovuttaa metallinsa parempaan tarkoitukseen.
Näistähän kehkeytyy alakiinnikkeet ja yläpuolikin on jo selkeästi mielessä toteutustavaltaan.
Huomenna sit sovitellaan ja hiotaan palikat nätisti käypäsiksi.
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
On se mukava seurata, kun ajatus muuttuu käsiteltäväksi.
Yläkiinnike versio 1. Nyt sitten sovitaan kiinni laukkuun ja katsotaan mitä seuraavaksi pitää lisäkehittää. Ny ainakin näyttää pysyvältä.
Yläkiinnike versio 1. Nyt sitten sovitaan kiinni laukkuun ja katsotaan mitä seuraavaksi pitää lisäkehittää. Ny ainakin näyttää pysyvältä.
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Ei paskemman näköiset ja ajaa asiansa...
Sit seuraavaksi pohjapanssarin kimppuun kun kiinike päätti katketa edestä, prkl.
No kotilolla liikkeelle huomenna satakuntaa kohti.
Sit seuraavaksi pohjapanssarin kimppuun kun kiinike päätti katketa edestä, prkl.
No kotilolla liikkeelle huomenna satakuntaa kohti.
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Tuli sit yöllä pimiässä otettu puikko käteen ja räkäsaumattua pohjapanssarin etukiinnike.
Tiistai aamuna sit laukut kiinni ja keula kohti Harjavaltaa.
Menomatka sujui kuin elokuvissa, mutta se tulomatka. Kettu minkä teki. Lämmöt tappiin ja harmaa usva putken päästä. Parkanoon päästiin ja siitä vettä syyläriin. Sehän oli melkein tyhjä, mutta paisari oli täynnä. Eli kansipahvi antautui. Kestihän se 5000km.
No aina 30km ja jäähdytä kone ja lisää litra vettä. Piru, että voi olla pitkä matka kotio.
Nyt pyörä on jo osin purettu ja jos tässä saisi aikaseksi ottaa kannen irti. Helpot kohteet on jo katsottu (termostaatti ja vesipumppu).
Tiistai aamuna sit laukut kiinni ja keula kohti Harjavaltaa.
Menomatka sujui kuin elokuvissa, mutta se tulomatka. Kettu minkä teki. Lämmöt tappiin ja harmaa usva putken päästä. Parkanoon päästiin ja siitä vettä syyläriin. Sehän oli melkein tyhjä, mutta paisari oli täynnä. Eli kansipahvi antautui. Kestihän se 5000km.
No aina 30km ja jäähdytä kone ja lisää litra vettä. Piru, että voi olla pitkä matka kotio.
Nyt pyörä on jo osin purettu ja jos tässä saisi aikaseksi ottaa kannen irti. Helpot kohteet on jo katsottu (termostaatti ja vesipumppu).
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Jup... Kansipahvi oli pettännä. Positiivisesti ajatellen, vuoto ollut vain palotilaan, ei nimittäin ollut vettä öljyn joukossa.
Ny sit etsimään tiivistettä, mistä sen vain sais nopeasti kotio.?
Olis meinaa ajokelit vasta alkamassa.
Ps. Olipa harvinaisen puhas palotila vehkeessä vaikka ajettu 5tkm hieman rikkaammalla seoksella.
Ny sit etsimään tiivistettä, mistä sen vain sais nopeasti kotio.?
Olis meinaa ajokelit vasta alkamassa.
Ps. Olipa harvinaisen puhas palotila vehkeessä vaikka ajettu 5tkm hieman rikkaammalla seoksella.
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Taas läjässä, samalla kertaa isonnettiin #50 tyhjäkäyntisuutin ja vaikutus oli huomattavasti parempi tyhjäkäynti. Jos sitä ehtis läjäämään loputkin kamppeet kiinni niin pääsis testailee, että jos nyt kestäs...
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Testiajo tehty ja eihän sitä koskaan voi tehdä kerralla valmiiksi asti.
Nyt sitten petti termostaattikotelon O-rengas. Nuuka kun oli, niin yritys käyttää vanhaa tiivisteelttä kostaantui. Ei pitänyt vaikka oli rtv-silikoni vielä lisä apuna.
Huomenna sit metsästää uutta kumirengasta, mutta saapa nähä löytyykö täältä pikkasen paremmasta periferiasta moista? Välillä tuntuu että aikamerkkikin tulee postiautolla kunhan ruohonleikkuulta ehtivät.
Nyt sitten petti termostaattikotelon O-rengas. Nuuka kun oli, niin yritys käyttää vanhaa tiivisteelttä kostaantui. Ei pitänyt vaikka oli rtv-silikoni vielä lisä apuna.
Huomenna sit metsästää uutta kumirengasta, mutta saapa nähä löytyykö täältä pikkasen paremmasta periferiasta moista? Välillä tuntuu että aikamerkkikin tulee postiautolla kunhan ruohonleikkuulta ehtivät.
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Löytyhän se uusi kumirengas ja vielä ensimmäisestä paikasta. Täytyy tässä kohti poiketa tavoista ja kehasta hienoa asiakaspalvelua (Viitasaaren Konetarvike). Nuorempi myyjätär oli kyllä ajantasalla varaosista ja tarvikkeista, vielä sai pullaakin kahvin kera
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Eipä muistanna tännekään mitään päivitellä kun sai vehkeen parsittua läjään niin viihtyi tienpäällä kun kerran rupesi toimimaan.
No, talvi aikaa miettiä, et miten nyt pilaisi ajokauden...
Siitä se taas ajatus lähti listaa tehden...
1. Navin latausliitin korjuuseen (kiitos Hilppa tulosteista)
2. Sivulaukkuihin voisi ympätä 3 litran varajerryt kiinni (onkin jo odottamassa) ja mietin juuri järkevää kiinnitystä.
3. Yammun etulamppu rupiaa olee jo ehtoopuolella niin joku ratkaisu pitää kehitellä ja tuota https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... 00/RAV500/ kokeillaan sovitella paikalleen.
No, talvi aikaa miettiä, et miten nyt pilaisi ajokauden...
Siitä se taas ajatus lähti listaa tehden...
1. Navin latausliitin korjuuseen (kiitos Hilppa tulosteista)
2. Sivulaukkuihin voisi ympätä 3 litran varajerryt kiinni (onkin jo odottamassa) ja mietin juuri järkevää kiinnitystä.
3. Yammun etulamppu rupiaa olee jo ehtoopuolella niin joku ratkaisu pitää kehitellä ja tuota https://www.jussinmaki.net/ajoneuvovala ... 00/RAV500/ kokeillaan sovitella paikalleen.
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Moro
Näin vastaavan näköiset jerryt kiinnitetty noihin laukuihin että kanisterien paino oli tuossa kyytiläisen jalkatapeilla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Näin vastaavan näköiset jerryt kiinnitetty noihin laukuihin että kanisterien paino oli tuossa kyytiläisen jalkatapeilla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
_____________________________
Se kehrää soratiellä Tiikerin lailla
Se kehrää soratiellä Tiikerin lailla
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Moro, moro.Aksi kirjoitti:Moro
Näin vastaavan näköiset jerryt kiinnitetty noihin laukuihin että kanisterien paino oli tuossa kyytiläisen jalkatapeilla.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Itellä oli ajatus jotenkin näin, mutta paremmin tuettuna, ehkäpä hieman alupellintaittelua tiedossa.
Kyllä se siitä...
Re: Dassault.n puuhia XTZ660 (3YF)
Jos saat liittimen pelittämään niin pistä paperille seikat jotka vois tehdä toisella tavalla, kaikki vaan mitä mieleen tulee.Dassault kirjoitti:Eipä muistanna tännekään mitään päivitellä kun sai vehkeen parsittua läjään niin viihtyi tienpäällä kun kerran rupesi toimimaan.
No, talvi aikaa miettiä, et miten nyt pilaisi ajokauden...
Siitä se taas ajatus lähti listaa tehden...
1. Navin latausliitin korjuuseen (kiitos Hilppa tulosteista)
Tehdään sitten seuraavaksi hiukan parempi.
Ja kuvia tietenkin kehiin.