XT660RR rakentelua
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Kahvalämppärin pienet painokytkimet sain vaihdettua ja toimi loistavasti, kunnes... laitoin rojut purkin kasaan ja pohja silikonilla paikalleen ettei takuulla vuoda ja ruuvit kiinni. Säätö toimii edelleen kuten kuuluu, tämän takia purkki avattiin mutta on-off kytkin ei sitten enään toimi, naksuu kyllä mutta virrat on koko ajan päällä ja tehot pienimmillään 30%. Näppien puolesta ei tarvita lämpimiä hanskoja kesällä Nooo, jos tuntuu liian lämpimältä niin Oxford Adventure tilalle.
Viime kesänä löysin kiinan kaupasta Acerbis X-Factor käsisuojat ja hinta viidenneksen alkuperäisistä mutta kuvissa näytti identtisiltä, joku källi tähän liittyi mutta päätin tilata rysterit kun ei maksaneet muutamaa kymppiä enempää. Källi selvisi heti kun pakkauksen avasi, rysterin runko oli muovia ja tuppien sisään tulevat lukkoholkit burmalaista tinaa, ruuveihin oli eksynyt rautaa sekaan koska ruostui, ainoat osat mitkä oli laadukkaita oli itse käsisuojat ja sisemmät kiinnikkeet joten kesällä pikaisesti väänsin alumiinilatasta uudet rungot.
Nyt kun oli paremmin aikaa niin rungot uusiksi, samoin ulommat kiinnikkeet. Runkojen muodon kopsasin suoraan X-Factorystä ja leikkasin 6x30 alumiinista soirot jotka pokattiin pituus suunnassa loivaan V-kulmaan .Sen jälkeen mankelissa muodon hakemista, reiät, ulompaan päähän pienet kavennukset, hiekkapuhallus ja maalaus joka kestää minkä kestää. Rojut nippuun ja nyökyttelin tyytyväisenä, säästin takarenkaan hinnan yhden illan askartelulla. Siniset muovit vaihtuu valkoisiin kunhan saan jenkeistä Acerbisin muovit.
Rystereiden jälkeen katse siirtyi pyörän takaosaan. Kilpitelineen vaihtumisen myötä takapäästä tuli sirompi ja siihen kun laittoi Givin tarakan niin silmiin sattui, karmee muovinen möhkö joka ei enään sopinut pyörän tyyliin. Siispä taas vannesaha ja särmäri soimaan, vanhat kahvat/rungot palasiksi ja uusien tarakan runkojen sovittelua.
Palat hitsaten nippuun magilla enkä ollut tyytyväinen lopputulokseen, liian massiivisen näköinen, leveä, eikä runko seurannut takalipan muotoja. Takaisin vannesahalle, runkopelti irti putkista, uusien runkopeltien teko 3mm->4mm, vähän uutta muotoa ja Tigillä kiinni. Tigillä hitsaaminen vähän jänskätti koska en ole Tigillä hitsannut montaa kertaa, muutama alumiini osa kilpitelineen lisäksi ja vaimentimen rosterilaipat. Turhaan jännitin, meidän hitsimestarilta viime hetken vinkit ja osat saatiin nippuun hyväksyttävillä hitseillä vaikka ei ole yhtä hienot kun ammattilaisen hitsaamat. En oikeastaan tajua miksi olen vierastanut Tigiä, käsittämättömän hyvä pyörähommissa kun ei tule roiskeita ja osat voi heftata kiinni ilman kaikkien osien suojausta. Pitää alkaa treenaamaan enemmän Tigillä ja kirjata ylös meidän hitsuumestarin arvot eri materiaaleille ja paksuuksille, niillä ei voi mennä pieleen ellei itse ryssi pahasti.
Rungot on nipussa ja vielä pitää tehdä tarakka, kahden vaiheilla teenkö levyn 5-6mm alumiinista vai mustasta POM muovista. POM olisi huoleton ja pysyy käytössä siistinä, alumiini olisi materiaalina helpompi kun siihen voi hitsata boxin lukitus kiinnikkeen. Katotaan ensi viikolla mitä keksitään.
Muutaman kuvan räppäsin mutta aurinko paistoi sen verran ilkeästi ettei saanut kunnon kuvia, kai noista saa jotain selvää. Penkin takareuna törröttää kun ei ole painettu paikalleen.
Viime kesänä löysin kiinan kaupasta Acerbis X-Factor käsisuojat ja hinta viidenneksen alkuperäisistä mutta kuvissa näytti identtisiltä, joku källi tähän liittyi mutta päätin tilata rysterit kun ei maksaneet muutamaa kymppiä enempää. Källi selvisi heti kun pakkauksen avasi, rysterin runko oli muovia ja tuppien sisään tulevat lukkoholkit burmalaista tinaa, ruuveihin oli eksynyt rautaa sekaan koska ruostui, ainoat osat mitkä oli laadukkaita oli itse käsisuojat ja sisemmät kiinnikkeet joten kesällä pikaisesti väänsin alumiinilatasta uudet rungot.
Nyt kun oli paremmin aikaa niin rungot uusiksi, samoin ulommat kiinnikkeet. Runkojen muodon kopsasin suoraan X-Factorystä ja leikkasin 6x30 alumiinista soirot jotka pokattiin pituus suunnassa loivaan V-kulmaan .Sen jälkeen mankelissa muodon hakemista, reiät, ulompaan päähän pienet kavennukset, hiekkapuhallus ja maalaus joka kestää minkä kestää. Rojut nippuun ja nyökyttelin tyytyväisenä, säästin takarenkaan hinnan yhden illan askartelulla. Siniset muovit vaihtuu valkoisiin kunhan saan jenkeistä Acerbisin muovit.
Rystereiden jälkeen katse siirtyi pyörän takaosaan. Kilpitelineen vaihtumisen myötä takapäästä tuli sirompi ja siihen kun laittoi Givin tarakan niin silmiin sattui, karmee muovinen möhkö joka ei enään sopinut pyörän tyyliin. Siispä taas vannesaha ja särmäri soimaan, vanhat kahvat/rungot palasiksi ja uusien tarakan runkojen sovittelua.
Palat hitsaten nippuun magilla enkä ollut tyytyväinen lopputulokseen, liian massiivisen näköinen, leveä, eikä runko seurannut takalipan muotoja. Takaisin vannesahalle, runkopelti irti putkista, uusien runkopeltien teko 3mm->4mm, vähän uutta muotoa ja Tigillä kiinni. Tigillä hitsaaminen vähän jänskätti koska en ole Tigillä hitsannut montaa kertaa, muutama alumiini osa kilpitelineen lisäksi ja vaimentimen rosterilaipat. Turhaan jännitin, meidän hitsimestarilta viime hetken vinkit ja osat saatiin nippuun hyväksyttävillä hitseillä vaikka ei ole yhtä hienot kun ammattilaisen hitsaamat. En oikeastaan tajua miksi olen vierastanut Tigiä, käsittämättömän hyvä pyörähommissa kun ei tule roiskeita ja osat voi heftata kiinni ilman kaikkien osien suojausta. Pitää alkaa treenaamaan enemmän Tigillä ja kirjata ylös meidän hitsuumestarin arvot eri materiaaleille ja paksuuksille, niillä ei voi mennä pieleen ellei itse ryssi pahasti.
Rungot on nipussa ja vielä pitää tehdä tarakka, kahden vaiheilla teenkö levyn 5-6mm alumiinista vai mustasta POM muovista. POM olisi huoleton ja pysyy käytössä siistinä, alumiini olisi materiaalina helpompi kun siihen voi hitsata boxin lukitus kiinnikkeen. Katotaan ensi viikolla mitä keksitään.
Muutaman kuvan räppäsin mutta aurinko paistoi sen verran ilkeästi ettei saanut kunnon kuvia, kai noista saa jotain selvää. Penkin takareuna törröttää kun ei ole painettu paikalleen.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: XT660RR rakentelua
Minkälainen nokka sulla on ketjurasvarin jakelupäässä?
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Svingin etupäätä suojaavaan ketjulaahaimeen on porattu sivulle tiukka letkun mentävä reikä noin puoleen väliin ja letku menee siihen. Vastaavasti ylhäältä on porattu pieni reikä mistä öljy nousee laahaimen päälle ja siitä ketju nappaa öljyt mukaansa. Samanlainen mulla oli WRR:ssä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: XT660RR rakentelua
Hyvä ratkaisu. 990:iin koitin viritellä erillistä laahainpalaa varsinaisen laahaimen yhteyteen mutta ei pysy kyydissä.. täytyy vielä koittaa uuteen laahaimeen rakentaa jakelu.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Aamulla tavaratelineen ja USB pistokkeen kimppuun, vähän aikaa yritin jotain nysvätä tuloksetta ja totesin että nyt riitti. Ajokamat päälle ja mopo ulos tallista että näkee toimiiko se talven ropausten jälkeen. Suunta pikasiirtymänä sorateille missä totesin että 5kk tauon jälkeen on kyllä luottoa ajamiseen ja pyörään mutta sorateiden liukkauteen ei, kerran osui mutkaan ruskeaa jäätä ja sen jälkeen siirryin suosiolla pikitielle.
Tavarateline on tosiaan kesken ja sen tilalla on vakio nostokahvat toistaiseksi ennen kun saa inspiksen ja vision millasen telineen tekee, runko oli jo valmis aiemmissa kuvissa mutta jo kerkesin sitäkin muotoilemaan uusiksi. Siitä lisää kun saadaan jotain aikaan.
Talvella keula huollettiin ja oletettavasti se oli tehtaan jäljiltä, ennen pyörä oli balanssissa ja tasaisen pintakova joka näpäytti molemmista päistä kun sattui monttu eteen. Nyt keula tuntuu toimivan selkeästi herkemmin ja takapäälle pitäisi tehdä jotain, tarkoittaa uuden kepin hankkimista joten tyydytään nykyiseen ainakin tämän kesän ajan.
Eniten kiinnosti mikä vaikutus oli GSXR:än vaimentimella joka on Banditin vaimenninta hieman sirompi ja isommilla sisäputkilla. Viime kesänä kun Creptuksen killereillä ahdistetun vaimentimen tilalle tuli Banditin vaimennin niin alavääntö parani selkeästi ja pintakaasulla nykiminen katosi lähes nollaan. En tiedä muistanko väärin viime kesän vääntökäyrän mutta tuntuu siltä että GSXR:än vaimentimella voi tuupata isompaa vaihdetta pienemmillä kierroksilla eikä kone ala rykimään ollenkaan.
Äänet oli Banditin vaimentimessa hiljaisemmat ja GSXR:ssä matalaa jytinää. Ääntä jo leikattiin vaimentimen esikammioon tulevalla reikäputkella ja siihen pitää tehdä vielä pieni modaus että saa vähän vielä kiihdytysmeteliä pienemmäksi. Muuten äänimaailma on mieleinen, riittävän hiljainen ja matalaa jytinää kuten isomukisessa pitää olla.
Madaltavat -20 jalkatapit on ihan jees, nyt pystyy ajamaan pitkiä vetoja tapeilta ryhdikkään pystyssä eikä tarvii kiusata etunojalla olkapäitä. Hauska huomio oli että jarrupoljinta sai säätää selkeästi alemmaksi mutta vaihdevipu on samassa spoorissa, kokeilin säätää alemmaksi mutta meni liian alas. Jalkatappien jouset tuntuu nyt löysiltä ja pitää taivutella uudet paksummasta jousilangasta. Aiemmilla kumitapeilla löysiä jousia ei huomannut kun ne ei tarraantunut saappaan pohjaan kuten uudet tapit, välillä huomaa hyvin että jalkatappi seuraa hetken mukana kun sopivasti siirtää jalkaa taaksepäin.
Muutama kuva venyttely tauolta.
Tavarateline on tosiaan kesken ja sen tilalla on vakio nostokahvat toistaiseksi ennen kun saa inspiksen ja vision millasen telineen tekee, runko oli jo valmis aiemmissa kuvissa mutta jo kerkesin sitäkin muotoilemaan uusiksi. Siitä lisää kun saadaan jotain aikaan.
Talvella keula huollettiin ja oletettavasti se oli tehtaan jäljiltä, ennen pyörä oli balanssissa ja tasaisen pintakova joka näpäytti molemmista päistä kun sattui monttu eteen. Nyt keula tuntuu toimivan selkeästi herkemmin ja takapäälle pitäisi tehdä jotain, tarkoittaa uuden kepin hankkimista joten tyydytään nykyiseen ainakin tämän kesän ajan.
Eniten kiinnosti mikä vaikutus oli GSXR:än vaimentimella joka on Banditin vaimenninta hieman sirompi ja isommilla sisäputkilla. Viime kesänä kun Creptuksen killereillä ahdistetun vaimentimen tilalle tuli Banditin vaimennin niin alavääntö parani selkeästi ja pintakaasulla nykiminen katosi lähes nollaan. En tiedä muistanko väärin viime kesän vääntökäyrän mutta tuntuu siltä että GSXR:än vaimentimella voi tuupata isompaa vaihdetta pienemmillä kierroksilla eikä kone ala rykimään ollenkaan.
Äänet oli Banditin vaimentimessa hiljaisemmat ja GSXR:ssä matalaa jytinää. Ääntä jo leikattiin vaimentimen esikammioon tulevalla reikäputkella ja siihen pitää tehdä vielä pieni modaus että saa vähän vielä kiihdytysmeteliä pienemmäksi. Muuten äänimaailma on mieleinen, riittävän hiljainen ja matalaa jytinää kuten isomukisessa pitää olla.
Madaltavat -20 jalkatapit on ihan jees, nyt pystyy ajamaan pitkiä vetoja tapeilta ryhdikkään pystyssä eikä tarvii kiusata etunojalla olkapäitä. Hauska huomio oli että jarrupoljinta sai säätää selkeästi alemmaksi mutta vaihdevipu on samassa spoorissa, kokeilin säätää alemmaksi mutta meni liian alas. Jalkatappien jouset tuntuu nyt löysiltä ja pitää taivutella uudet paksummasta jousilangasta. Aiemmilla kumitapeilla löysiä jousia ei huomannut kun ne ei tarraantunut saappaan pohjaan kuten uudet tapit, välillä huomaa hyvin että jalkatappi seuraa hetken mukana kun sopivasti siirtää jalkaa taaksepäin.
Muutama kuva venyttely tauolta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: XT660RR rakentelua
Minulla kuumu putki niin että oli vaarassa ilmanputsarin koppa sulaa ja käärin sen kohdalle sitä eristenauhaa. Myös housut suli alkukäyriin ja niihin laitoin kotarin lämpösuojat. Voi olla ettei tuolla äänenvaimentimella käy niin kuumana putket kuin minulla oli Akralla ja noiskillerillä.
Weteraani kurapyöräilijä
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Alumiiniteippu oli kyllä hyvä vinkki, sitä voisi laittaa putsarin kulmaan kun välillä pitää ajaa hitaasti ykkösellä ruuhkassa. Muuten ajot on nykyään vähemmän ykkösellä ajamista joka saattaa vaikuttaa ettei sulamista ole vielä ilmennyt.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: XT660RR rakentelua
Hei!
Muusta en tiedä mutta on sulla komian näköinen Yammu.
Muusta en tiedä mutta on sulla komian näköinen Yammu.
Minkä huollan, sen myös korjaan.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Tänks
Tavarateline nytkähti taas palan verran eteenpäin, vielä pitää tehdä boxiin koukut jotka menee telineen etumaisiin reikiin ja sitten rojut kiinni pyörään.
Tavarateline nytkähti taas palan verran eteenpäin, vielä pitää tehdä boxiin koukut jotka menee telineen etumaisiin reikiin ja sitten rojut kiinni pyörään.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
30tkm huolto ja uusi takarengas, samalla tarkastettiin kytkimen puolelta kampuran mutterin lukitus ja se oli ok, italiaano oli muistanut lyödä lukkolevyn kiinni. Kävin samalla liittimiä ja johtosarjoja läpi kun yhtenä aamuna akku oli mennyt mystisesti tyhjäksi, mäkistartilla käyntiin ja sen jälkeen ei mitään ongelmia. Mitään syytä ei löytynyt miksi batteri oli kaputt, joko lisälaitteiden rele jäänyt jumiin ja kahvalämppärit imaissut akun tyhjäksi tai viime syksynä ostettu Eurogloben halpis akku teki jullikan. Hyllyssä oli uusi hapottamatonYuasa YTX9-BS akku mutta se oli vähän liian suuri, jos joku tarvii kyseistä akkua niin voin myydä sen tai vaihtaa XTR sopivaan Yuasaan.
Keväällä tein huoltopöydän mökille rosteri RHS ja filmivanerista, kyllä nyt oli mukava tehdä hommia kun pyörä ei ole ihan maan tasolla ja pysyy hihnojen kanssa tukevasti paikallaan. Oma tekemä saksinosturi pääsi myös käyttöön, en kaipaa enään huteria pikapukkeja.
Keväällä tein huoltopöydän mökille rosteri RHS ja filmivanerista, kyllä nyt oli mukava tehdä hommia kun pyörä ei ole ihan maan tasolla ja pysyy hihnojen kanssa tukevasti paikallaan. Oma tekemä saksinosturi pääsi myös käyttöön, en kaipaa enään huteria pikapukkeja.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: XT660RR rakentelua
Olisko ollut ranskalainen pulttaaja asialla?enivei,hyvä että oli mutteri kiinni.
Mulla lukee rek otteessa valmistusmaana Ranska
Mulla lukee rek otteessa valmistusmaana Ranska
Foorumin "sekakäyttäjä"
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Pyörän kokoonpano voi hyvinkin olla Ranska, mulla taisi Tenere olla Espanjalainen. Moottorit käsittääkseni tehdään Italiassa Minarellin tehtaalla ja lähetetään eteenpäin.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Talvella vaihdettiin jarrupalat molempiin päihin, samalla vaihtui DOT4 nesteet DOT5.1:een. Takapään kanssa kaikki ok, mutta etujarru meni pehmeäksi. On ilmattu perinteisesti, on työnnetty nipan kautta nesteet, on tehty alipaine imu säiliön kautta mutta mikään ei auta. Jarrukahvan kun laittaa pohjaan pariksi tunniksi niin taas on etujarru kova ja tehokas jonkun päivän kunnes taas menee pehmeäksi.
Olenko päätellyt väärin että kahvan sylkkyyn tarvitaan korjaussarja? Vai tuleeko kuntoon ainoastaan pyörän vaihdolla?
Olenko päätellyt väärin että kahvan sylkkyyn tarvitaan korjaussarja? Vai tuleeko kuntoon ainoastaan pyörän vaihdolla?
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: XT660RR rakentelua
Kallista sillontällön reilusti vasempaan ja lirputtele kahvaa. Ne on tuossa jarruletkun ylälenkissä ne kaasukuplat.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: XT660RR rakentelua
Hyvä vinkki, eipä tullut mieleen mutta noihan se varmaan on että kupla jää ylälenkkiin piiloon.
Kylätason kurapyöräilijä.