Mielestäni lohkojen väliin ei kuulu tiivistettä vaan Loctite 510 riittää. Näin oli ainakin v.2006 TE610:n moottorissa ja aivan samanlaiselta tuo moottori näyttää. Samoin esim. v. 2000 410/610 dual sportien varaosakirja ei tiivistettä tunne, siksi se puuttunee tiivistesarjastakin.
Akselien sivuttaisvälyksiin tiivisteellä on merkitystä, mutta lieneekö tuosta sitten todellista toiminnallista haittaa?
Husqvarna te410e kunnostus
Valvoja: Moderaattorit
- Tärinäjyrä
- Viestit: 340
- Liittynyt: Su Tammi 11, 2009 9:31 pm
- Pyörä: Cube 29er
- Paikkakunta: Kaenuu
Re: Husqvarna te410e kunnostus
Tiiviste kyllä oli, kun purin lohkot auki. Joku oli jopa liiman lätrännyt tiivisteen sekaan lisäksi, eli saituuttaan on kone jossain välissä käytetty auki, kun melkein kaikki paikat on kasattu liiman kanssa takasin
Tässä oppii sen, jos liimat tursuaa konee tiivistepinnoista, niin eipä sillo vehkeestä kovin hyvää huolto olla pidetty. Esim. täysitiivistesarja tässä tapauksessa makso 55€ kotiin kuljettuna, että ei koko remppaan paljoa näy.
Tuota päittäisväljystä koittelin vaihteiston osalta, kun koekäytin lohkot nipussa ja ilman mitään tiivistetä, niin väljyyttä ei ollut yhtään, niin päädyin tiivisteellä kasaamiseen.
Tässä oppii sen, jos liimat tursuaa konee tiivistepinnoista, niin eipä sillo vehkeestä kovin hyvää huolto olla pidetty. Esim. täysitiivistesarja tässä tapauksessa makso 55€ kotiin kuljettuna, että ei koko remppaan paljoa näy.
Tuota päittäisväljystä koittelin vaihteiston osalta, kun koekäytin lohkot nipussa ja ilman mitään tiivistetä, niin väljyyttä ei ollut yhtään, niin päädyin tiivisteellä kasaamiseen.
Tuppi nurin...