Jarin DR 650
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 39
- Liittynyt: Su Maalis 25, 2007 3:33 pm
- Pyörä: Suzuki DR650RE-95
- Paikkakunta: Kuopio
Re: Jarin DR 650
Oho, mikäs tuommoisen aiheutti?? Saako tuota korjattua vai kannattaako
Hei, osaisitko sanoa kaasarin säädöistä sen vertaa mikä pääsuutin ja neulan asento kannattaisi olla Dr650 jossa on TM40 ja tuommoinen laserin pönttöä vastaava vaimennin, mutta vakio ilman- putsari(tosin sen siankärsän olen ottanut pois siitä kotelosta).
Tällähetkellä on pääsuutin 137,5 (neulasta en tiedä yhtää) ja ei se pauku putkessa ja käy nätisti mutta yläpää tuntuisi jäävän hieman laihalle, kun tuo on alunperin säädetty tuolle vakiovaimentimelle mikä oli kyllä nuhainen. Maantiellä kokeilin huippuja hätäisesti niin siinä 145-150KM/H hyyty jo totaalisesti vakiovälityksillä. Pitäisihän tuon mennä se 160 vakionakin.
Arvostaisin kovasti konsultaatiota
Niin ja kait se pitää tuo alkukäyräkin kohta vaihtaa siihen HESSLERIN ROSTERISEEN 3mm halk. suurempaan ku vanha alkaa olla pahasti ruosteessa. Mitähän sitä sitte säädettäis?
Hei, osaisitko sanoa kaasarin säädöistä sen vertaa mikä pääsuutin ja neulan asento kannattaisi olla Dr650 jossa on TM40 ja tuommoinen laserin pönttöä vastaava vaimennin, mutta vakio ilman- putsari(tosin sen siankärsän olen ottanut pois siitä kotelosta).
Tällähetkellä on pääsuutin 137,5 (neulasta en tiedä yhtää) ja ei se pauku putkessa ja käy nätisti mutta yläpää tuntuisi jäävän hieman laihalle, kun tuo on alunperin säädetty tuolle vakiovaimentimelle mikä oli kyllä nuhainen. Maantiellä kokeilin huippuja hätäisesti niin siinä 145-150KM/H hyyty jo totaalisesti vakiovälityksillä. Pitäisihän tuon mennä se 160 vakionakin.
Arvostaisin kovasti konsultaatiota
Niin ja kait se pitää tuo alkukäyräkin kohta vaihtaa siihen HESSLERIN ROSTERISEEN 3mm halk. suurempaan ku vanha alkaa olla pahasti ruosteessa. Mitähän sitä sitte säädettäis?
Re: Jarin DR 650
Vanha lohko ei vain kestänyt pientä virittelyä Ei noita kannata korjata, uudet lohkot oottelee jo hyllyssä. Pitäis vain keksiä keino miten vahvistaaRalliperuna kirjoitti:Oho, mikäs tuommoisen aiheutti?? Saako tuota korjattua vai kannattaako
Tehon puutteeseen voi olla monta muutakin syytä kuin kaasarin säädöt. Helpoimmalla saat seokset kohdilleen, kun käyt pyörähtämässä Siilinjärven puolella IP:n penkissä.
Re: Jarin DR 650
Talven projektina oli lohkojen vaihtaminen koneeseen. Kone on taas nipussa ilman suurenpia muutoksia. Palotilaa hieman muotoiltiin, puristussuhde nyt 10:1. Nokan ajoituksen tarkistaminen tuli nyt tehtyä uutena juttuna, nokka oli nelisen astetta myöhäsellä. Nokkapyörään uudet reiät pulteille ja kohdistustapille. Nyt nokan ajoitus aikalailla nollissa.
Re: Jarin DR 650
2011 vs 2010 käppyrät. Alapään vääntö parani mukavasti, mutta yläpäässä sitten hieman hävitään.
Re: Jarin DR 650
Mitähän sitä tälle kamppeelle keksis, kiinnostus hiipunut uuden pyörän hankinnan jälkeen. Sataprosenttisen toimiva tehokas pyörä, jonka myynti ei ole mielekästä. Vaihto johonkin yhtä järjettömään projektiin taitaa olla ainut vaihtoehto, jolla voisi saada jotain vastinetta työpanokselle. Mutta mihin tuotakaan sitten vaihtaisi, moottorikelkka tai vene vois olla yks vaihtoehto, mutta niistä varmaan harvemmin mitään projekteja löytyy. Vai ottaisko tuon pois kilvistä ja jättäisi hyvin rasvattuna odottelemaan uutta inspistä.
Ideoita?
Ideoita?
Re: Jarin DR 650
Sepä se onkin se masentava puoli tuossa rakentelussa, kun sitä aikaa, vaivaa ja rahaa mitä siihen on upottanut, ei saa oikeastaan mitenkään realisoitua.
Säälihän se on noin äkäistä darraa nurkkaankaan jättää pölyyntymään, mutta..?
Enpä osaa neuvoja antaa..
Säälihän se on noin äkäistä darraa nurkkaankaan jättää pölyyntymään, mutta..?
Enpä osaa neuvoja antaa..
Sami
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Jarin DR 650
Järjetön projekti olisi tiedossa, mutta koska se ei ole vielä valmis, niin en tarjoa sitä.
Mitenkäs tuon viinan kanssa läträäminen? Eipä tuo mekaanisesti kauhian laajamittainen savotta olisi, mutta saisi siinä aikansa säätää. Jos lyöt vähän isopäisemmän männän ja RE:tä tankkiin, niin voisihan tuosta saada vielä lisää paukkua ilman moottorin muuttumista masuuniksi.
Mitenkäs tuon viinan kanssa läträäminen? Eipä tuo mekaanisesti kauhian laajamittainen savotta olisi, mutta saisi siinä aikansa säätää. Jos lyöt vähän isopäisemmän männän ja RE:tä tankkiin, niin voisihan tuosta saada vielä lisää paukkua ilman moottorin muuttumista masuuniksi.
Re: Jarin DR 650
Jostain syystä nyt kiinnostais 4-tahti kelkka. Siihen sitte turbo-projekti kesän aikana DR:ään olis vielä viriosia valmiina hyllyssä, kun vaan innostus.
Re: Jarin DR 650
Kelkkaan tuo näyttäis vaihtuvan aika nätisti, mutta löytyiskö keltään mitään eksoottisempaa vaihtokampetta? Offroad-kamppeet ainakin kiinnostais.
-- jari --
-- jari --
Re: Jarin DR 650
DR lähti uuden omistajan matkaan, nyt tallissa oranssi ylivoima, kun toiseksi pyöräksi tuli vaihdossa 620 SC.