Jarin DR 650
Valvoja: Moderaattorit
Re: Jarin DR 650
Sinähän olet saanut tohtorista ihan mukavia lukemia irti mitä noita käyriä katsoin pikasesti
- matti
- Viestit: 452
- Liittynyt: Su Touko 29, 2005 2:40 pm
- Pyörä: KTM ADV640
- Paikkakunta: Kello & Kerava
Re: Jarin DR 650
No jopas on, alaväännöt tuplaksi ja koko alueella 10 % lisää!JRA kirjoitti:Tämän kevään askarteluna gsxr:n vaimennin ja modattu ilmanputsari.
Täällä kotikatsomoissa kateudesta vihreät tuumaavat, että hyvä
kait se on viritellä, kun on omassa tallissa millä mitata !
- matti
----------------------------
"Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki"
Aaro Hellaakoski (1893-1952, alunperin oululainen runoilija, maantieteilijä)
----------------------------
"Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki"
Aaro Hellaakoski (1893-1952, alunperin oululainen runoilija, maantieteilijä)
Re: Jarin DR 650
Täytyy myöntää, että olin itsekin ällikällä lyöty , kun vaihdoin laser produron tuohon gixxerin vaimentimeen. Liitteenä olevasta lambda-käyrästä näkee kuinka virtaukset moottorissa parani ja seos muuttui alakierroksilla parempaan suuntaan. Aiemmin alakierroksilla liian rikkaalla. TT:ssä jenkkilän puolellahan tuota vaimenninta on hehkutettu, eikä näköjään suotta.
Vihreä viiva laser produrolla ja sininen gsxr:n vaimentimella.
Ja kun vääntöä tuli lisää niin kytkimen luistaminen alkoi taas . Tilasin jousitehtaalta speciaali jouset omilla mitoilla nyt ens hätään. Uusissa jousissa on noin 40% suurempi puristusvoima asennusmitassaan kuin alkuperäisissä. Jos ei auta niin sitten keksittävä jotain muuta. Ideoita otetaan vastaan.
Vihreä viiva laser produrolla ja sininen gsxr:n vaimentimella.
Ja kun vääntöä tuli lisää niin kytkimen luistaminen alkoi taas . Tilasin jousitehtaalta speciaali jouset omilla mitoilla nyt ens hätään. Uusissa jousissa on noin 40% suurempi puristusvoima asennusmitassaan kuin alkuperäisissä. Jos ei auta niin sitten keksittävä jotain muuta. Ideoita otetaan vastaan.
Re: Jarin DR 650
Uusi dynorulla on valmis, joten vanha joutaa vaikka myyntiin. Tarjouksia kehiin niin pääsee siitä vihreydestämatti kirjoitti:Täällä kotikatsomoissa kateudesta vihreät tuumaavat, että hyvä
kait se on viritellä, kun on omassa tallissa millä mitata !
Re: Jarin DR 650
Uudet kytkinjouset on nyt paikoillaan ja tuntuis pitävän. Huomattavasti parantunut alavääntökin on nyt todettu ihan kouriintuntuvasti keulan keventymisenä Ens viikolla vähän kaasarin virittelyä ja uudet penkitykset.
Re: Jarin DR 650
Niin se homma etenee
Hyvältä tosiaan näyttää tuo projekti eikä helpota omaa pyörä kuumetta yhtään lukea näitä
ammattitaidolla tehtyjä juttuja
Hyvältä tosiaan näyttää tuo projekti eikä helpota omaa pyörä kuumetta yhtään lukea näitä
ammattitaidolla tehtyjä juttuja
Re: Jarin DR 650
Viimeisimmät käppyrät uusilla kytkinjousilla. Kytkin näyttää luistaneen reiluun kuuteen tonniin asti. TM42 odottelee edelleen inspiraatiota hyllyssä, samoin kuin putkikäyrät isompaan pakoputkeen.
Re: Jarin DR 650
Respect. Yläpäähän voisi jo olla jopa hieman laihalla, vai mistä seoksesta kyseinen kone tykkää? Minkälainen tuo gixxerin vaimennin on sisuskaluiltaan? Huilu läpi, vai jotain hienompaa? Missäpäin penkki vaikuttaisi ja minkälainen mahdollisuus olisi tulla siihen leikkimään? Mites se ero rupulilla ja sileällä kumilla? Paljon arvioisit vaihteistoon hukkuvan? Niin paljon kysymyksiä, niin vähän vastauksia...
Neljä vaihdetta riittää.
Re: Jarin DR 650
Juu yläpää jää hieman laihalle, ei sattunut olemaan suurempaa pääsuutinta saatavilla. Kyllä tuo rikkaasta seoksesta tykkää, ei röpötä vaikka seos käy alle 0.8 lambdassakin.
Tuota gixxerin vaimenninta en oo tutkinu sen tarkemmin, tais olla ihan suora huilu, äänet ainakin on miehekkäät
Rupulikumin ja silestonen eroa on ollu tarkoitus kokeilla samalla pyörällä, mutta se on jäänyt vielä haaveeksi. Penkki Pohjois-Pohjanmaalla Ylivieskassa, mittauksille ja säädöille kyllä järjestyy aikaa.
Noista häviöistä löytyy monenlaista mielipidettä 5 prosentista aina 12-13 prosenttiin. Mitä noita käppyröitä oon katellu ja vertaillu konetehoihin, niin kyllä se mieluummin on alle 10 prosenttia kuin yli. Hankala verrata kun ei tiedä minkä standardin mukaan esim. Suzuki ilmoittaa konetehot.
Mulla on koneella jonkinverran eri pyörien käppyröitä tallessa, niin voipi kysellä jos jokin tietty kiinnostaa.
Kakkospyörän käppyrä on tämän näköinen.
Tuota gixxerin vaimenninta en oo tutkinu sen tarkemmin, tais olla ihan suora huilu, äänet ainakin on miehekkäät
Rupulikumin ja silestonen eroa on ollu tarkoitus kokeilla samalla pyörällä, mutta se on jäänyt vielä haaveeksi. Penkki Pohjois-Pohjanmaalla Ylivieskassa, mittauksille ja säädöille kyllä järjestyy aikaa.
Noista häviöistä löytyy monenlaista mielipidettä 5 prosentista aina 12-13 prosenttiin. Mitä noita käppyröitä oon katellu ja vertaillu konetehoihin, niin kyllä se mieluummin on alle 10 prosenttia kuin yli. Hankala verrata kun ei tiedä minkä standardin mukaan esim. Suzuki ilmoittaa konetehot.
Mulla on koneella jonkinverran eri pyörien käppyröitä tallessa, niin voipi kysellä jos jokin tietty kiinnostaa.
Kakkospyörän käppyrä on tämän näköinen.
Re: Jarin DR 650
Dodii, pientä koneremontin tarvetta saatu aikaiseksi. Oon jotenki aatellu että ensimmäisenä pettäis kiertokanki tai vaihteisto ,mutta lohko näköjään antoi periksi ensimmäisenä.
Re: Jarin DR 650
Oho, tuo on jo aika uutta
-
- Viestit: 151
- Liittynyt: La Kesä 19, 2010 4:21 pm
- Pyörä: xr600r
Re: Jarin DR 650
Mikäs tämä gixerin vaimennin juttu on??
Heräsi kiinnostus kun tuossa omassa xr600r:ssä on Mikunin TM40 ja supertrapin pönttö ja tuntuisi tuo änkkäri kuumenevan aivan helvatasti ja tosi nopeasti. Ekalla asennuskerralla jäi klemu löysälle niin lensi pönttö muutaman metrin kun koekäynnistin pyörän, outoja "teho"putkia ??
Heräsi kiinnostus kun tuossa omassa xr600r:ssä on Mikunin TM40 ja supertrapin pönttö ja tuntuisi tuo änkkäri kuumenevan aivan helvatasti ja tosi nopeasti. Ekalla asennuskerralla jäi klemu löysälle niin lensi pönttö muutaman metrin kun koekäynnistin pyörän, outoja "teho"putkia ??
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
Re: Jarin DR 650
ThumperTalkista löytyy pitkät pätkät kirjoittelua tehokäyrineen tonnisen gixxerin vaimentimesta DR:ssä. Sivuja kun selailee taaksepäin niin pitäis löytyä.
http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=41
http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=41
Re: Jarin DR 650
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980