Jarin DR 650

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Piedro
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 1:28 pm
Pyörä: Ei ole
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja Piedro »

Sinähän olet saanut tohtorista ihan mukavia lukemia irti mitä noita käyriä katsoin pikasesti :)
Avatar
matti
Viestit: 452
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 2:40 pm
Pyörä: KTM ADV640
Paikkakunta: Kello & Kerava

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja matti »

JRA kirjoitti:Tämän kevään askarteluna gsxr:n vaimennin ja modattu ilmanputsari.
No jopas on, alaväännöt tuplaksi ja koko alueella 10 % lisää!
Täällä kotikatsomoissa kateudesta vihreät tuumaavat, että hyvä
kait se on viritellä, kun on omassa tallissa millä mitata :mrgreen: !
- matti
----------------------------
"Tietä käyden tien on vanki, vapaa on vain umpihanki"
Aaro Hellaakoski (1893-1952, alunperin oululainen runoilija, maantieteilijä)
Avatar
JRA
Viestit: 386
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 4:59 pm
Pyörä: KTM1190R
Viesti:

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja JRA »

Täytyy myöntää, että olin itsekin ällikällä lyöty :shock: , kun vaihdoin laser produron tuohon gixxerin vaimentimeen. Liitteenä olevasta lambda-käyrästä näkee kuinka virtaukset moottorissa parani ja seos muuttui alakierroksilla parempaan suuntaan. Aiemmin alakierroksilla liian rikkaalla. TT:ssä jenkkilän puolellahan tuota vaimenninta on hehkutettu, eikä näköjään suotta.

Vihreä viiva laser produrolla ja sininen gsxr:n vaimentimella.


Ja kun vääntöä tuli lisää niin kytkimen luistaminen alkoi taas :evil: . Tilasin jousitehtaalta speciaali jouset omilla mitoilla nyt ens hätään. Uusissa jousissa on noin 40% suurempi puristusvoima asennusmitassaan kuin alkuperäisissä. Jos ei auta niin sitten keksittävä jotain muuta. Ideoita otetaan vastaan.
Liitteet
Lambda.JPG
Avatar
JRA
Viestit: 386
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 4:59 pm
Pyörä: KTM1190R
Viesti:

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja JRA »

matti kirjoitti:Täällä kotikatsomoissa kateudesta vihreät tuumaavat, että hyvä
kait se on viritellä, kun on omassa tallissa millä mitata :mrgreen: !
Uusi dynorulla on valmis, joten vanha joutaa vaikka myyntiin. Tarjouksia kehiin niin pääsee siitä vihreydestä 8)
Avatar
JRA
Viestit: 386
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 4:59 pm
Pyörä: KTM1190R
Viesti:

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja JRA »

Uudet kytkinjouset on nyt paikoillaan ja tuntuis pitävän. Huomattavasti parantunut alavääntökin on nyt todettu ihan kouriintuntuvasti keulan keventymisenä :twisted: Ens viikolla vähän kaasarin virittelyä ja uudet penkitykset.
Avatar
Piedro
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 1:28 pm
Pyörä: Ei ole
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja Piedro »

Niin se homma etenee :D
Hyvältä tosiaan näyttää tuo projekti eikä helpota omaa pyörä kuumetta yhtään lukea näitä
ammattitaidolla tehtyjä juttuja :)
Avatar
JRA
Viestit: 386
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 4:59 pm
Pyörä: KTM1190R
Viesti:

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja JRA »

Viimeisimmät käppyrät uusilla kytkinjousilla. Kytkin näyttää luistaneen reiluun kuuteen tonniin asti. TM42 odottelee edelleen inspiraatiota hyllyssä, samoin kuin putkikäyrät isompaan pakoputkeen.
Liitteet
DR650 13.6.2010.JPG
Uudet kytkinjouset.JPG
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja THä »

Respect. Yläpäähän voisi jo olla jopa hieman laihalla, vai mistä seoksesta kyseinen kone tykkää? Minkälainen tuo gixxerin vaimennin on sisuskaluiltaan? Huilu läpi, vai jotain hienompaa? Missäpäin penkki vaikuttaisi ja minkälainen mahdollisuus olisi tulla siihen leikkimään? Mites se ero rupulilla ja sileällä kumilla? Paljon arvioisit vaihteistoon hukkuvan? Niin paljon kysymyksiä, niin vähän vastauksia... :roll:
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
JRA
Viestit: 386
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 4:59 pm
Pyörä: KTM1190R
Viesti:

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja JRA »

Juu yläpää jää hieman laihalle, ei sattunut olemaan suurempaa pääsuutinta saatavilla. Kyllä tuo rikkaasta seoksesta tykkää, ei röpötä vaikka seos käy alle 0.8 lambdassakin.
Tuota gixxerin vaimenninta en oo tutkinu sen tarkemmin, tais olla ihan suora huilu, äänet ainakin on miehekkäät :mrgreen:

Rupulikumin ja silestonen eroa on ollu tarkoitus kokeilla samalla pyörällä, mutta se on jäänyt vielä haaveeksi. Penkki Pohjois-Pohjanmaalla Ylivieskassa, mittauksille ja säädöille kyllä järjestyy aikaa.

Noista häviöistä löytyy monenlaista mielipidettä 5 prosentista aina 12-13 prosenttiin. Mitä noita käppyröitä oon katellu ja vertaillu konetehoihin, niin kyllä se mieluummin on alle 10 prosenttia kuin yli. Hankala verrata kun ei tiedä minkä standardin mukaan esim. Suzuki ilmoittaa konetehot.

Mulla on koneella jonkinverran eri pyörien käppyröitä tallessa, niin voipi kysellä jos jokin tietty kiinnostaa.

Kakkospyörän käppyrä on tämän näköinen.
Liitteet
GSX1400.JPG
Avatar
JRA
Viestit: 386
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 4:59 pm
Pyörä: KTM1190R
Viesti:

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja JRA »

Dodii, pientä koneremontin tarvetta saatu aikaiseksi. Oon jotenki aatellu että ensimmäisenä pettäis kiertokanki tai vaihteisto ,mutta lohko näköjään antoi periksi ensimmäisenä.
Liitteet
Lohko.jpg
Avatar
Piedro
Viestit: 280
Liittynyt: Ma Touko 21, 2007 1:28 pm
Pyörä: Ei ole
Paikkakunta: Keski-Suomi

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja Piedro »

Oho, tuo on jo aika uutta :)
tomimikael
Viestit: 151
Liittynyt: La Kesä 19, 2010 4:21 pm
Pyörä: xr600r

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja tomimikael »

Mikäs tämä gixerin vaimennin juttu on??
Heräsi kiinnostus kun tuossa omassa xr600r:ssä on Mikunin TM40 ja supertrapin pönttö ja tuntuisi tuo änkkäri kuumenevan aivan helvatasti ja tosi nopeasti. Ekalla asennuskerralla jäi klemu löysälle niin lensi pönttö muutaman metrin kun koekäynnistin pyörän, outoja "teho"putkia ??
Don't stop for nothing, It´s full speed or nothing.
Avatar
JRA
Viestit: 386
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 4:59 pm
Pyörä: KTM1190R
Viesti:

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja JRA »

ThumperTalkista löytyy pitkät pätkät kirjoittelua tehokäyrineen tonnisen gixxerin vaimentimesta DR:ssä. Sivuja kun selailee taaksepäin niin pitäis löytyä.

http://www.thumpertalk.com/forum/forumdisplay.php?f=41
Avatar
JIIÄSSÄ
Viestit: 1121
Liittynyt: To Syys 22, 2005 9:50 am
Paikkakunta: Tampere

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
Avatar
JRA
Viestit: 386
Liittynyt: Su Elo 14, 2005 4:59 pm
Pyörä: KTM1190R
Viesti:

Re: Jarin DR 650

Viesti Kirjoittaja JRA »

Kone purettuna, pari pientä säröä :mrgreen:
Liitteet
Kuva 080.jpg
Kuva 070.jpg
Kuva 074.jpg
Vastaa Viestiin