DR 650 RSE supermoto
Valvoja: Moderaattorit
DR 650 RSE supermoto
Kaluston vaihdon seurauksena tuli talliin tälläinen darra...
SP43B jota on rakennettu jo kohtuullisen paljon: pyörät Kawasta, etujarru ehkä gsxr:stä, etulokasuoja ja valo kotarista, haarukoista ei ole tietoa mutta alkuperäiset ne ei ole. Ja kaikkea muuta pientä.
Mukana tuli alkuperäiset haarukat, toiset pyörät, varaosakone ja vähän muutakin.
Suunnitelmissa on laittaa alkuperäinen ilmansuodatinkotelo takaisin ja sinne twin air suodatin, nyt kaasarissa on kiinni kartiofilsu...
Pakoputken laitan yläkautta, etuputki ja Leo Vince x3 tuli mukana. On kuulemma vaan melko äänekäs, joten tarvii avata tuo Leo ja laittaa uudet villat.
Jos joku osaisi sanoa tuon etuhaarukan alkuperästä jotain, niin voisin hankkia suojamuovit siihen, ja saisi jarruletkun vähän fiksummin. 41 milliset liukuputket eikä siinä ole mitään säätöjä. Mahdollisesti Showa tai Kyb.
Ensimmäisenä askartelin etuvilkut maskin reunaan, kun ei niitä pyörässä ollut ollenkaan.
SP43B jota on rakennettu jo kohtuullisen paljon: pyörät Kawasta, etujarru ehkä gsxr:stä, etulokasuoja ja valo kotarista, haarukoista ei ole tietoa mutta alkuperäiset ne ei ole. Ja kaikkea muuta pientä.
Mukana tuli alkuperäiset haarukat, toiset pyörät, varaosakone ja vähän muutakin.
Suunnitelmissa on laittaa alkuperäinen ilmansuodatinkotelo takaisin ja sinne twin air suodatin, nyt kaasarissa on kiinni kartiofilsu...
Pakoputken laitan yläkautta, etuputki ja Leo Vince x3 tuli mukana. On kuulemma vaan melko äänekäs, joten tarvii avata tuo Leo ja laittaa uudet villat.
Jos joku osaisi sanoa tuon etuhaarukan alkuperästä jotain, niin voisin hankkia suojamuovit siihen, ja saisi jarruletkun vähän fiksummin. 41 milliset liukuputket eikä siinä ole mitään säätöjä. Mahdollisesti Showa tai Kyb.
Ensimmäisenä askartelin etuvilkut maskin reunaan, kun ei niitä pyörässä ollut ollenkaan.
Re: DR 650 RSE supermoto
T-kappaleen alta yritin etsiä jotain numeroita, ja löytyihän sieltä. Teet on peräisin 89 vuoden yz:sta. Piikki tai puolikas. Ihmetyttää vaan kun jarru on oikealla puolella? Putkia ei voi vaihtaa toisinpäinkään kun akseli menee vaan noinpäin kiinni. Tuolla renkaalla ei kyllä mahdu ne liukuputken suojatkaan paikalleen, on sen verran tiukka sovitus myös edessä. Tarvis saada t-kappaleet, missä putket on vähän kauempana toisistaan...
Millähän tota keulaa saisi jäykemmäksi? Nyt on turhan löysä. Onkohan noin vanhaan enää jousia tarjolla?
Millähän tota keulaa saisi jäykemmäksi? Nyt on turhan löysä. Onkohan noin vanhaan enää jousia tarjolla?
Re: DR 650 RSE supermoto
Oletko avannut keulaa, mitä sieltä löytyy?
Re: DR 650 RSE supermoto
En ole. Öljynvaihto ei varmaan tekisi pahaa.
- drpepper74
- Viestit: 260
- Liittynyt: Ma Helmi 01, 2010 12:27 am
- Pyörä: KTM Adventure 990 -07
- Paikkakunta: Hollola
Re: DR 650 RSE supermoto
Laita samalla keulapaino. Näytti sen verran pomppivan.
mikään ei ole niin varmaa kuin, epävarma
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Exät, Yamaha 125 dt -78, Kawasaki 125 kmx -87, Yamaha fj1200 -89, Honda blackbird 1100 -01,
KTM 300 exc -05, KTM 950 SM -05, KTM 990 Adventure -06, KTM 690 R -15, KTM 500 exc -15
Re: DR 650 RSE supermoto
Joo, jos laittaiskin betonia putkiin niin jäykistyy sopivasti ja tulee lisää painoa keulaan...drpepper74 kirjoitti:Laita samalla keulapaino. Näytti sen verran pomppivan.
Re: DR 650 RSE supermoto
Nyt on leksa avattu ja pakattu uudellee FMF villalla.
Putken sovittelua pyörään. Kääräisin etuputken päälle Bilteman pakosarjakäärettä. Samalla laitoin ilmansuodatinkotelon ja orggissuodattimen paikalleen. Ennen oli kartiofiltteri suoraan kaasuttimessa kiinni. Jos laittais vielä TwinAirin tilaukseen.
Pyörää kasatessa vaihdoin rekkarin paikkaa. Ei toi vielä oikein hyvä ole mun mielestä, mutta parempi. Täytyy tehdä vielä kunnollinen kannake sille. Oikea vilkku jää vähän vaimentimen taakse piiloon, joten täytyy nekin siirtää jossain vaiheessa.
Ehkä tarvii askarrella killeri tohon vaimentimeen, paukkuu meinaan aikas miehekkäästi...
Putken sovittelua pyörään. Kääräisin etuputken päälle Bilteman pakosarjakäärettä. Samalla laitoin ilmansuodatinkotelon ja orggissuodattimen paikalleen. Ennen oli kartiofiltteri suoraan kaasuttimessa kiinni. Jos laittais vielä TwinAirin tilaukseen.
Pyörää kasatessa vaihdoin rekkarin paikkaa. Ei toi vielä oikein hyvä ole mun mielestä, mutta parempi. Täytyy tehdä vielä kunnollinen kannake sille. Oikea vilkku jää vähän vaimentimen taakse piiloon, joten täytyy nekin siirtää jossain vaiheessa.
Ehkä tarvii askarrella killeri tohon vaimentimeen, paukkuu meinaan aikas miehekkäästi...
Re: DR 650 RSE supermoto
Nyt on keula avattu. Välillä meinasi mennä sormi suuhun, kun en ole tuollaista keulaa ennen purkanut.
Öljynvaihto ei oikein ottanut onnistuakseen putket paikoillaan, joten putki kerrallaan irti, auki ja vanhojen rojujen kaato yläkautta pois.
Jos ei tullut uusilla öljyillä hyvä, niin sitten koitetaan lisätä esijännitystä jollain holkilla tms.
Huonenna eturenkaan vaihtoon, teetän samalla uuden takajarruletkun kun se vuotaa hieman etupään liittimen juuresta.
Tällä hetkellä etuvanteen ympärillä on Maxxis Sportmaxx 120/60, näytti olevan vuodelta 04...
Tilalle pyöräytetään pykälää kapeampi Misukka.
Öljynvaihto ei oikein ottanut onnistuakseen putket paikoillaan, joten putki kerrallaan irti, auki ja vanhojen rojujen kaato yläkautta pois.
Jos ei tullut uusilla öljyillä hyvä, niin sitten koitetaan lisätä esijännitystä jollain holkilla tms.
Huonenna eturenkaan vaihtoon, teetän samalla uuden takajarruletkun kun se vuotaa hieman etupään liittimen juuresta.
Tällä hetkellä etuvanteen ympärillä on Maxxis Sportmaxx 120/60, näytti olevan vuodelta 04...
Tilalle pyöräytetään pykälää kapeampi Misukka.
Re: DR 650 RSE supermoto
Eturenkaana nyt Pilot Power 110/70, takajarruletku uusittu.
Hain eilen postista läjän osia/varusteita.
Hessleriltä suodatin, muut octane.fi:stä.
Suunnitelmissa on vaihtaa väriä sinivalkoiseen suuntaan...
Sitten päänvaivaa tuottaa etujarru. Vaihtaakko jarru pienempään, vai t-kappaleet leveämpiin, nykyisellä kokoonpanolla ei oikein mahdu.
Hain eilen postista läjän osia/varusteita.
Hessleriltä suodatin, muut octane.fi:stä.
Suunnitelmissa on vaihtaa väriä sinivalkoiseen suuntaan...
Sitten päänvaivaa tuottaa etujarru. Vaihtaakko jarru pienempään, vai t-kappaleet leveämpiin, nykyisellä kokoonpanolla ei oikein mahdu.
Re: DR 650 RSE supermoto
Keulaöljyä vaihtaessa kävi tosiaan ilmi, että Kawan jarrulevy osuu teleskoopin ulkoputkeen kun se painuu riittävän alas.
Nyt olen vaihtanut putket "oikeinpäin", eli jarrusatula tulee kiinni vasemmalle puolelle. Laitoin darran oman etupyörän paikoilleen ja sovitin myös jarrusatulan etuhaarukkaan. Aiemmin on ilmeisesti ollut tapana vaihtaa koko etuhaarukka, kun on halunnut mennä maastoon. Kawan vanne pitäisi sopia samalla setupilla, kunhan siihen saa jostain suoran jarrulevyn, nykyisessä on offsettiä reilu 8 milliä.
Stormilta löytyi vielä pari Ufon suojamuoveja YZ teleskooppiin. Niille piti askarrella alakiinnike, Ufosta ilmeisesti puuttuu kiinnityskohta mikä on alkuperäisessä? Omasta tallista ei löytynyt sopivaa pulttia siihen, joten vaiheeseen jäi.
Suojien jäätyä vielä irti aloitin askartelemaan änkkäriin lisää vaimennusta. Olin ostanut jo aiemmin 2-tuumaisen mutkan, ja omista rojuista löytyi supisteholkki. Näistä sopivasti yhdistelemällä syntyi tällainen:
Voisi olla vielä pidempi tuo huilu, mutta vaimentaa se nytkin jonkin verran.
Nyt olen vaihtanut putket "oikeinpäin", eli jarrusatula tulee kiinni vasemmalle puolelle. Laitoin darran oman etupyörän paikoilleen ja sovitin myös jarrusatulan etuhaarukkaan. Aiemmin on ilmeisesti ollut tapana vaihtaa koko etuhaarukka, kun on halunnut mennä maastoon. Kawan vanne pitäisi sopia samalla setupilla, kunhan siihen saa jostain suoran jarrulevyn, nykyisessä on offsettiä reilu 8 milliä.
Stormilta löytyi vielä pari Ufon suojamuoveja YZ teleskooppiin. Niille piti askarrella alakiinnike, Ufosta ilmeisesti puuttuu kiinnityskohta mikä on alkuperäisessä? Omasta tallista ei löytynyt sopivaa pulttia siihen, joten vaiheeseen jäi.
Suojien jäätyä vielä irti aloitin askartelemaan änkkäriin lisää vaimennusta. Olin ostanut jo aiemmin 2-tuumaisen mutkan, ja omista rojuista löytyi supisteholkki. Näistä sopivasti yhdistelemällä syntyi tällainen:
Voisi olla vielä pidempi tuo huilu, mutta vaimentaa se nytkin jonkin verran.
Re: DR 650 RSE supermoto
Mites meinasit tuon jarrusatulan kiinnityksen hoitaa, tuo ohut levy varmaankin sovitusta varten, kuten noi pultitkin(näyttää 8.8:lta).
Re: DR 650 RSE supermoto
Tavallaan sovitusta varten. Tuonne väliin ei mahdu paksumpaa levyä, joten laitoin lisäksi paksumman ulkopuolelle. Pultit 12.9.AKH kirjoitti:Mites meinasit tuon jarrusatulan kiinnityksen hoitaa, tuo ohut levy varmaankin sovitusta varten, kuten noi pultitkin(näyttää 8.8:lta).
Kuvassa myös noi teloskoopin suojat.
Killeriä jatkoin hieman. Taitaa olla n. 40 milliä pienemmän pään halkaisija.
Taakse sain vaihdettua nappularenkaan myös. Ketjut oli 112-lenkkiset, ja ne ei riittänyt millään 15/48 yhdistelmälle. Eikä 14 piikkiselläkään, joten ketjukauppaan oli lähdettävä. Nyt on 116 lenkkiä, rattaat 14 ja 48. Jos vaikka ehtisi vkl testaamaan...
Re: DR 650 RSE supermoto
Tuo on parempi.
Nehän on yleensä tuonlaisia, saadaan huomattavasti jäykempi, jos mahdollista tehdä taikka teetättä tuollainen, niin olis parempi.Re: DR 650 RSE supermoto
Voisihan siihen saada tuollaisenkin väkerrettyä. Katson tilannetta uudestaan sitten kun löydän Kawa/Yammu/Susna yhdistelmään sopivan levyn, ja sovittelen toista etufillaria takaisin.