Aikaa vierähtänyt ihan huolella, mutta eipä tällä kiirus ole...
Runko sai tummanharmaan, tai no lähes mustan pulverimaalin päällensä. Takaiskari kävi huollossa ja sinne uusittiin puslaa holkkia stefaa jne... lähes 200e paukku mutta onpahan vaimennus kunnossa laatu Öhlärillä nyt, ja varmasti pitkäikäinen! Etupään huolsin itse ja heitin uudet öljyt ja stefat. Kasauksen yhteydessä uudet skf ohjauslaakerit, kaikki jarrupalat uutta yms kulutusosat. Enää oikeastaan pakoputkiston hitsaus ja sähköjen läpikäyntiä pyörä vailla.
Takahäkin uudet kiinnikkeet.
Tankin maalailin ruiskulla valkoiseksi. Pieni sävyero tuli tankin muovikatteisiin mutta eipä se sieltä silmiin pistä kurakerroksen alta ajokerran jälkeen
Yläkerran käytin auki mielenkiinnosta. Hyväkuntoinen JE-pistonsin mäntähän sielä loikoili. Venttiilit piti täydellisesti niin en niitä viitsinyt alkaa hiomaan.
Kasattaessa kannesta alkoi napsumaan kierteet toisensa jälkeen joten heitin helicoilit jokaiseen m6 pultin kohtaan.
Jatkoa tulossa lähipäivinä
Suzuki DR 440cc
Valvoja: Moderaattorit
Re: Suzuki DR 440cc
Jatketaan...
Runkossa oleva öljysihti oli nylpätty aiemman omistajan toimesta eikä meinannu lähtee millään irti. No lopulta kaasupillin avustuksella ja kunnon putkitongeilla se läks irti mutta kanta onki sitten kivan näköinen... pitää sorvata vanha kannantynkä pois ja hitsata mutterista tehty sopiva kanta kiinni.
Rosterinen pakoputkisto saa uutta alkukäyrän mutkaa ja samalla asettelen putken asennon paremmin ettei jalka pala niin herkästi putkeen + pakosarja kääre putken päälle. 450cc krossin alumiininen vaimennin tuloo kanssa muokattuna kiini.
Netin ihmeellisestä mualimasta posti kiikuttanu valokytkintä, säädettävää kytkinkahvaa jne. Ihan kompaktin kokonen tuo valokytkin, on pitkien merkkivalokin samassa jne.
Runkossa oleva öljysihti oli nylpätty aiemman omistajan toimesta eikä meinannu lähtee millään irti. No lopulta kaasupillin avustuksella ja kunnon putkitongeilla se läks irti mutta kanta onki sitten kivan näköinen... pitää sorvata vanha kannantynkä pois ja hitsata mutterista tehty sopiva kanta kiinni.
Rosterinen pakoputkisto saa uutta alkukäyrän mutkaa ja samalla asettelen putken asennon paremmin ettei jalka pala niin herkästi putkeen + pakosarja kääre putken päälle. 450cc krossin alumiininen vaimennin tuloo kanssa muokattuna kiini.
Netin ihmeellisestä mualimasta posti kiikuttanu valokytkintä, säädettävää kytkinkahvaa jne. Ihan kompaktin kokonen tuo valokytkin, on pitkien merkkivalokin samassa jne.
Re: Suzuki DR 440cc
Pyörällä ensiajoja ajeltu ja alusta toimii varsin mallikkaasti... Pakovenat kantoivat lämpösenä ja ei oikeen montulla ajon jälkeen nätisti lähtenyt käymään(sai polkea _lujaa_, verrattuna siihen miten kylmänä lähti käyntiin kuin ajatus). Sen korjailin samalla kun vaihdoin tänään jytkympää nokkaa kiinni.
Mopedi jossain vaiheessa ajoja näytti tältä:
Putkisto käy tosiaan pikkusen lämpösenä, kertoo kenties hieman laihasta seoksesta...
Veistelin 4mm alumiinista takajarrulevylle pienen suojan.
Talven yli saapi olla tuommonen spotti 10w led valo keulilla valaisemassa tietä. Näyttää pirun hyvin.
Ylhäältä moottori tukehtuu ilmeisesti ilmansaannin takia ja siihen tulee muutosta, koko ilmanputsari systeemi tulee uusiksi. sille jatkoa kunhan tulee kuvaamisen arvoista. Onko kellään tietoa onko näitä rajoitettu CDI:n puolesta joihinkin kierroslukemiin? Kun tuntuu että pyörä ei kiertänyt kuin 4-5rpm?
Mopedi jossain vaiheessa ajoja näytti tältä:
Putkisto käy tosiaan pikkusen lämpösenä, kertoo kenties hieman laihasta seoksesta...
Veistelin 4mm alumiinista takajarrulevylle pienen suojan.
Talven yli saapi olla tuommonen spotti 10w led valo keulilla valaisemassa tietä. Näyttää pirun hyvin.
Ylhäältä moottori tukehtuu ilmeisesti ilmansaannin takia ja siihen tulee muutosta, koko ilmanputsari systeemi tulee uusiksi. sille jatkoa kunhan tulee kuvaamisen arvoista. Onko kellään tietoa onko näitä rajoitettu CDI:n puolesta joihinkin kierroslukemiin? Kun tuntuu että pyörä ei kiertänyt kuin 4-5rpm?