Moron!
Juu eli tallista löytyy tommonen pikkunelari, mistä olisi tarkoitus rakennella perus harraste-enska. Tarkoituksena on, että pyörällä voisi osallistua myös kisoihin jos siltä alkaa tuntumaan. Tähän mennessä tehtyä = 18" takavanne ja tukeva pohjapanssari.
Nyt ensialkuun kaipaan muutamaan kysymykseen vastausta:
-Mitä punakilpisyyteen vaaditaan? Valot, nopeusmittari, tukijalka ja sopivat äänet?
-Haluaisin melun mahdollisimman alas, jotta voisi ajella naapureita häiritsemättä. FMF Q4? Muita ratkaisuja? Vakio tuplaputkien ääni on melko teräksinen ja terävä.
-Sopiiko -08 vuotiseen tarkoitettu valopuola? (http://www.kisakone.com/valomagneetto-c ... -8146.html)
-Takapäästä sai säätämällä aika hyvän, mutta ainakin talvella keula on tosi jäykkä. Jouset vaihtoon? Mistä sopivat? Kuljettajan nettopaino 80kg
-Penkki vaatii uusimista. Olisiko alkuperäistä korkeampi penkki hyvä?
Kaikki vinkit tervetulleita!
(ei kiitos "osta valmis" kommentteja)
CRF 250R -06 hikipyörä !!Apuja kaivataan!!
Valvoja: Moderaattorit
- MarkusH
- Viestit: 593
- Liittynyt: To Helmi 19, 2009 8:42 pm
- Pyörä: CRF250, Yamaha FZ-6N
- Paikkakunta: Eura
CRF 250R -06 hikipyörä !!Apuja kaivataan!!
Uraa uurtava motoristi
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: CRF 250R -06 hikipyörä !!Apuja kaivataan!!
Punakilpisyyteen voi tulli korkeintaan haluat luovarin, joskus halunnut myös tullaustodistuksen japsien kohdalla. Itsellä kerran tullut eteen. Sivutuki, mittari, jne. tarvitaan vasta enduron kisakatsastuksessa.
Valokäämitys periaatteessa sopii ristiin, joskin juuri tuosta en osaa sanoa, mutta tarkastappas ettei siellä ole staattorissa vapaita napoja. Valotehoa ei kyllä irto ilman Trail Techin koko virtapäätä uusine vauhtipyörineen kuin juuri kisakatsastustarpeisiin. Tuo FMF on melko hiljainen, mutta laittaisin siihen X-mallin putken ennemmin - ne menee jokseenkin varmasti läpi FIM säännön mukaisessakin katsastuksessa. Kaasaria joudut joka tapauksessa säätämään, vaikka ns. sliparinkin ostaisit.
Valokäämitys periaatteessa sopii ristiin, joskin juuri tuosta en osaa sanoa, mutta tarkastappas ettei siellä ole staattorissa vapaita napoja. Valotehoa ei kyllä irto ilman Trail Techin koko virtapäätä uusine vauhtipyörineen kuin juuri kisakatsastustarpeisiin. Tuo FMF on melko hiljainen, mutta laittaisin siihen X-mallin putken ennemmin - ne menee jokseenkin varmasti läpi FIM säännön mukaisessakin katsastuksessa. Kaasaria joudut joka tapauksessa säätämään, vaikka ns. sliparinkin ostaisit.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: CRF 250R -06 hikipyörä !!Apuja kaivataan!!
Älä laita äxän pöttöä. On varmaan eniten ahistava osa X mallissa. Osta ennemmin joku virtaava ja hiljainen sinne. Itse laitoin X:ään -05 R:stä pöntön ja on ollut eniten tehoja tuonut muutos tähän mennessä.
Siihen terävään ääneen saatta auttaa uudet villat. Mutta älä laita Biltemaa, saat muuten vaihtaa heti uudestaan.
Siihen terävään ääneen saatta auttaa uudet villat. Mutta älä laita Biltemaa, saat muuten vaihtaa heti uudestaan.
- kimmokekki
- Viestit: 1512
- Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
- Pyörä: KTM 530 exc-R
- Paikkakunta: tervakoski
CRF 250R -06 hikipyörä !!Apuja kaivataan!!
Samalla varaosa numerolla on staattorit 06-09 malleissa ainakin
-
- Viestit: 3711
- Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Paikkakunta: Lempäälä
- Viesti:
Re: CRF 250R -06 hikipyörä !!Apuja kaivataan!!
En tietenkään tarkoittanut X-mallin vakiopönttöä, vaan esim. X-mallin FMF:n - miten ihmeessä se sitten jäi tuosta viestistäni epäselväksi, en ymmärrä. Vai meinasitko Banned, että menisi R:n pöntöllä äänimittauksesta läpi - enpä usko, juuri tuon aikakauden Hondat oli viritetty juuri äänimittauskierroksilla hiljaisiksi, nykyisin täyskaasumittauksella ei toivoakaan.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Re: CRF 250R -06 hikipyörä !!Apuja kaivataan!!
No sainpahan kuitenkin väärin tulkittua. Eiköhän sinne mene ihan R-mallin FMF pönttö, kun ottaa vaan tarpeeksi hiljaisen, kuten nyt vaikka tuon jo mainitun Q4:n. Sama vaimennusarvo niissä on oli sitten äxään tai ärrään.