Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

ceevu
Viestit: 2004
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja ceevu »

Tämä tuskin tulee eteen,mutta onhan ketjun kiristimessä laskunkin jälkeen kiristysvaraa?
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Koneessa on uusi nokkaketju joka on noin 1cm lyhempi kuin mitä vanha venynyt oli. Ei siis 1.5mm kannen laskulla luulisi tulevan ongelmaa :roll:
Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Mä jättäisin kyllä kannen koskemattomaksi ja pudottaisin sylinteristä tarvittavan määrän korkeutta
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Sylinterin madaltaminen ei onnistu sylinteriputken kauluksen takia joka häviäsi lähes olemattomiin 1.5mm hionnalla.. Nokkaketjun kannalta sillä ei ole merkitystä laskeeko kantta vai sylinteriä.
Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

Eihän se kaulus siellä alapäässä ole
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Meinaatko että otan uudestaan sylinteriputken pois sylinterin alapinnan tasohiontaa varten ja puran myös alakerran uudestaan että saan lohkoa laajennettua putkea varten joka uppoaa syvemmälle!? No can do..
Avatar
kimmokekki
Viestit: 1512
Liittynyt: Pe Huhti 13, 2012 7:30 pm
Pyörä: KTM 530 exc-R
Paikkakunta: tervakoski

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja kimmokekki »

No sitten vaan kannesta pois
aina tavoitettavissa ?
0440800172
kimmokecki@gmail.com
Kuratulppa
Viestit: 38
Liittynyt: Su Huhti 06, 2014 9:53 pm
Pyörä: DR650SE
Paikkakunta: Iittala

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Kuratulppa »

Joko tää kohta papattaa? :D
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Ei ole vielä kasassa BigBore moottori.. ei kyllä paljoa enää puutukkaan sillä kaikki osat on jo koneistettu ja valmiina. Ajeltu on "amerikanherkulla" kyllä. Poikettiin nimittäin Tampereen porukkalla Helatorstain pitkällä viikonlopureissulla Eestissä. Päräytettiin Tallinnasta ensin Pärnuun, sieltä jatkettiin Vörtsjärven eteläpuolelta Tarttoon ja sieltä takaisin Tallinnaan. Koko reissu ajettiin pikkuteitä pitkin ja asfalttia vältellen. Hieno reissu!
P5280042.JPG
P5300085.JPG
P5300087.JPG
P5300091.JPG
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Big Bore 710cc moottori valmis!

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Se olis sitten BIG BORE mylly valmis :!:
Selkee homma oli koneen lopullinen kasaus kun kaikki palikat oli valmiina. Startin vapaakytkimen rattaiden kanssa hetken puuhastelin. Hyvä että otin nuo rattaat esille sytkäkopan pikkukannen takaa koska kannessa on laakeri starttimoottorin akselin päässä. Laakeri oli aivan kuiva ja pyöri huonosti :o mutta kun voitelin sen huolella ja pyörittelin sormissa niin se herkistyi.
vapaakytkimen rattaat.jpg
Siinä se nyt sitten on BIG BORE moottori varustettuna kick startilla ja manuaalisella puolipuristimella, männän halkaisija 105mm, iskun pituus 82mm, puristussuhde 10.5:1, kuutiotilavuus 710.04cc. Ei siis 720cc niinkuin sarjan myyjäliike antaa ymmrtää!
BIGBORE oikea.jpg
BIGBORE vasen.jpg
Heti kun kerkeen niin ryhdyn koneen vaihto hommiin, pääsee kokeileen irtoaako Big Boresta savut.. :)
Avatar
Rässi66
Viestit: 1085
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2011 9:13 pm
Pyörä: Honda CR250R
Paikkakunta: Lempäälä

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Rässi66 »

No nyt on jännää! Mutta kyllähän se pamahtaa tulille samantien.
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Big Bore 710cc moottori valmis!

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Kauhee polte on päästä vääntään konetta paikalleen :mrgreen: kyttään koko ajan kelloa että koska pääsee töistä lähteen tallille. Jos ei nyt mitään ylivoimaista tuu vastaan niin kyllä mä sen tänään kampeen paikalleen. Sattu niin mukava asennusilmakin että tarttee mennessä hakee Liidelistä sixpäkki vissyä että ei iske lämpöhalvaus kesken homman :lol:
Avatar
AKH
Viestit: 525
Liittynyt: Ma Elo 17, 2009 7:47 pm
Pyörä: Yamaha RD

Re: Vs: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja AKH »

Toi tunne moottorin kasaan saamisen jälkeen on kyllä aikas kihelmöivä. Mielenkiintoinen motti varmasti, tuskin tarvii aina avata kaasua ihan selälleen, saattaapi vähän vääntää jo alemmillakin kierroksilla.
Avatar
Faari
Viestit: 208
Liittynyt: Ma Kesä 07, 2010 6:24 pm
Pyörä: Suzuki Dr 650 SE
Paikkakunta: Ikaalinen

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Faari »

Ensikäynnistys juutuubiin!!
Avatar
Dominator
Viestit: 1674
Liittynyt: To Touko 06, 2010 3:03 pm
Pyörä: Hondat:CR250R, XR650L, XL1000V
Paikkakunta: Manse

Re: Dominaattorin Honda XR650L "Amerikanherkku"

Viesti Kirjoittaja Dominator »

Eipä ole paljon juutuuppiin laitettavaa.. ei mennyt nimittäin niin kuin Strömsöössä taas hommat :roll: On noitten koneitten kans tullut niin kauan pelattua että tietohan se on että mitä vaan voi sattua näissä hommissa. Mutta asiaan.. Ensimmäisenä kun sain tankin ja penkin pois kävi ilmi että XR:n heppoinen takarunko ei ollut kestänyt pakaaseja tarakalla ja oli murtunut poikki toiselta puolelta Helatorstain pitkällä viikonloppureissulla Eestiin.
takarunko.jpg
Big Bore koneen paikalleen asennus sujui ongelmitta..
Hi Comp ja Big Bore.jpg
Öljyt koneeseen ja kiksistä pyörittelya niin että testitulpalla totesin kipinän tulevan. Kaikki kunnossa.. Sormi starttinapille ja noin sekunnin starttaus ja heti tulille! Hetken aikaa hihkuin jo riemusta kunnes koneen epänormaalin metallinen käyntiääni sai hälytyskellot soimaan päässä. Virrat pois ja öljypumpun lähdöltä letku irti, pyörittelin konetta kiksistä ja vain onnettomia räkäsyjä tulee öljyä pumpulta :shock: Tässä vaiheessa pakkasin kamat ja lähdin kotiin viilentämään hermoja parilla Sakulla. Kummitukset hiipii väkisinkin mieleen mutta onneksi kone ei ehtinyt kauaa olla käynnissä.
Big Bore kiinni.jpg
Homma jatkuu tänään öljypumpun ja öljynkierron tarkistuksella. Toivoa todellakin sopii ettei männänrenkaat ottaneet tapahtuneesta siipeensä, ainakin puristukset tuntuivat olevan edelleen tallella..
Vastaa Viestiin