Hannun 570 husapertti

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

skuikka
Viestit: 2214
Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
Pyörä: SE ja Temmi 450fi
Paikkakunta: Vantaa/Parikkala

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja skuikka »

Eikös tuon toisen kahvan kiinnitystangon voisi hitsata tuohon AJP:n kahvan kiristysrautaan? Saisi vähän kompaktimman paketin.
sohveli-76
Viestit: 168
Liittynyt: Ma Helmi 07, 2011 12:17 am
Pyörä: H-D FLHX 124" KTM EXC500F KTM 950S
Paikkakunta: Pello

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja sohveli-76 »

Käykääs kurkkaamaassa http://www.finntrial.fi/ pari uutista kun rullaa niin ilmestyy hi-po kahvoista juttua..
040-5691644
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Onhan noita kaikennäköisiä valmiina mutta hinnat karkaa ihan älyttömiksi. Periaatteessa reklusen kanssa ei tarvisi kytkinkahvaa, mutta kun siitäkin on toisinaan ollut apua niin mieluummin jätän sen paikalleen jos vain kohtuudella onnistuu. Eikä se edellinenkään kokoonpano ollut huono mutta jos saa paremmaksi niin kai sitä joutaa testata.

Tarkoitus on että lauantaiksi saisi mopon ja kamat siihen kuosiin että pääsee ajaan. Tosin kiirettä pitää kun aloitan samana päivänä vauvauinnin ja sieltä pääsee pois 12 jälkeen... No jos huomenna ois saunapäivä että saa piikkikumit alle :lol:
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Hirvee ähellys vaan näyttäs siltä että ilmat pysyy renkaissa ja muutenkin vaihto meni ilman vammautumisia.

Seuraavaksi öljyjen ja ilmanputsarin vaihto. Sitten ois enää jarrujen loppusäätö. Kiva kun saa tuon jarruletkun takia jumpata tankin irti. Sen irrottaminen husassa on kyllä yhtä tuskaa mutta onneksi sitä ei tarvi usein tehdä.

Kärryyn sain kiinni yhden sidontakiskon lisää. Se kaipaa seuraavaksi kumimaton leikkaamisen piikkikumien alle. Näyttää että loppuviikosta lauhtuu joka on askartelun kannalta ok mutta ei ajamisen...
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Perjantaina ilta veny yöhön ja siinä 03:15 korvilla lauantain puolella oli valmista. Sen mitä tänään muutaman tunnin kävin ajamassa, niin tuo takajarru toimii kertakaikkisen loistavasti. Kytkinkahva on kyllä nyt tosi oudosti mutta pari kertaa sitäkin tuli käytettyä auttavalla menestyksellä. Tarvii arpoa lisää kytkimen kanssa kun saan hommattua täysimittaisen vivun siihen. Mutta kun huomioi että miten kauan taas edellisistä ajoista oli mennyt, niin ihmeen hyvin tuo nyt sitten taas sujui. Ajoja lisää ja kuntopohjaa paremmaksi...

Ai niin, bensasuodatin tuli vaihdettua nytv 260 kohdalla ja takatankin bensaletkut kesti sen abt pari vuotta ja nyt oli viimeinen hetki uusia ne kun olivat ihan halkeilleet. Katsotaan miten nämä nyt kestäisi. Kärryyn tarvii viritellä valot sisälle ja pari naulakkoa lisää. Niin ja kunnollinen nokkapyörä! Pilteman virityksestä se haarukka taipui jo jonkin aikaa sitten ja nyt oli kumi tyhjä... Umpikuminen vähän parempi desing seuraavaksi.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Avatar
hannuk
Viestit: 1158
Liittynyt: Ma Tammi 09, 2006 9:00 am
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Re: Hannun 570 husapertti

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Husallakin on tullut ajettua muutaman kerran ilman piikkikumeja. Pikkumopon säätämisen ja muun testailun lopputuloksena säädin husan ohjaustankoa likemmäksi syliä, ja kas kummaa -sehän vaikutti. Sen mitä aiemmin pidin vain isommalle mopolle luontaisena vänkäämisenä olikin pitkälti siitä kiinni että ohjaustanko oli yläkolmiossa etummaisimmissa kiinnikkeissään. Ajattelin että se vaikuttaisi enempi ajoasentoon, vaan väärin meni. No onneksi senkin sai testattua.

Monessa ketjussa on ollut puhetta että miten paljon sitä ilmanputsariöljyä nyt sitten tarvii laittaa noihin vaahtomuovisuodattimiin. Oli keittiövaaka sopivasti hollilla niin punnitsiin. Kuiva ja pesty suodatin painaa 30 grammaa. Öljysin pari näppituntumalla ja niiden painot oli 80 ja 82 grammaa. Yksi meni selkeästi överiksi ja se painoi 110 grammaa. Nyt on helppoa kun tuosta vaan samassa suhteessa lisää öljyä suhteessa suodattimen kuivapainoon. Niin ja nyt on ekaa kertaa käytetty sitä twinairin biohajoavaa (vihreää) kun perinteinen (sininen) öljy loppui viime kerralla.

Tänään pistin tilaten Continentalin Contiattack SM renkaat. Ajatuksena että laitetaan husaan motovanteet alle ja keskitytään EXC-F:llä metässä rälläämiseen ja husa pääsee hengähtämään kadulle. Varmaan syksyllä voisi sitten katella husaan uudet muovit jne ja siistiä sitä "hieman". Nyt se alkaa olla aika käytetyn näköinen :roll:

Keväällä hain ylivuotisen(?) 2015 vuosimallin EXC-F 250 Sixdaysin. Sen kanssa tiesi jo suoraan laittaa taakse jäykemmän takajousen (sama jäykkyys kun 570:ssä, eli olikos se nyt 76N/mm). Ohjaustanko löytyi hyvin kohdilleen kun testailin välissä 250 FE burgeria ja sen perusteella se yläkolmion/tangonkiinnikkeiden säädön merkittävyys paljastui. Tuossa 6D:ssä tuli syyläreiden suojat ja niiden kanssa tuli vahva dejavu husan aikaisesta yrityksestä asentaa mokomat raudat. Ihan ne on ok oloiset mutta mitoillaan ne ei todellakaan ole vakiona. Liinan kanssa pääsi repimimään ja vääntämään rautoja niin että ne sai istumaan ihan siedettävästi. Sellaiset alumiinilevystä tehdyt suojat saattaisi istua paremmin ja suoraan. Muuten tuosta nyt ei osaa ihmeempää sanoa tämän vajaan 9 tunnin perusteella. Kiva se on ja tarvis päästä ajamaan.
Oma vastuu! Artisti maksaa...
Vastaa Viestiin