Harvinainen bombermallin kotari

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Re: Harvinainen bombermallin kotari

Viesti Kirjoittaja HarMi »

18 litran touring-tankin kanssa yhteensopivasta satulasta päällisen reunat olivat ratkenneet. Satulan muodot piti myös saada paremmin urheilumoottoripyörään sopivaksi, eli notkokohtaan täytettä ja takaosasta korkeutta pois. SXC-satulan kierrettävä pikalukko todettu toimivaksi myös tässä 640 E vakiosatulassa. Kahta eri paksuista telttapatjaa ja suihkutettavaa pikaliimaa yhdistäen materiaalia rungon päälle ja mattoveitsellä haluttu muoto esiin. Syö muuten aika nopeasti parhaan terän veitsestä. Leipäveitsi tuntui tehottomalta. Päälle vielä kerros peflettiä niin hyvä. Uutta päällistä ei saanut vielä kiinni, kun Rapid R14 ei jaksa lyödä niittiä istuimen runkoon.
Liitteet
telttapatjaa.JPG
routaisten peltojen pehtoori
Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Re: Harvinainen bombermallin kotari

Viesti Kirjoittaja HarMi »

Teroitettu fileerausveitsi jyysti hyvin siivuja telttapatjasatulasta.
Ei jaksa rapid R34:kään lyödä 6mm niittiä kunnolla penkin muovirunkoon. Pitääkö lämmittää penkki pehmeäksi saunassa ja teroittaa niitit?
routaisten peltojen pehtoori
ville.k
Viestit: 285
Liittynyt: Ma Kesä 16, 2008 10:52 pm
Pyörä: Harvinaisen rai*****u ransalppi
Paikkakunta: Littoinen

Re: Harvinainen bombermallin kotari

Viesti Kirjoittaja ville.k »

Paineilmakäyttönen niittipyssy toimii hienosti, muistaa vaan ottaa sopivan mittaset niitit.. :lol:
-Ville-
Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Re: Harvinainen bombermallin kotari

Viesti Kirjoittaja HarMi »

Penkki aamusaunaan ja niitit teroitettu. Nyt 6mm niitit menee kuin isä äitiin. Hyvin venyi päällinen saunalämpimänä.
Ajellaan vähän aikaa ja katsotaan tuliko penkistä tarpeeksi sport. Ainakin kovempi istua se on ja eikä persjalkaiset yletä maahan.
Liitteet
valmispenkki.jpg
routaisten peltojen pehtoori
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Harvinainen bombermallin kotari

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

En nyt halua maalata piruja seinälle tai tuomita tuhoon penkin modausta... Telttapatjalla on se ikävä ominaisuus että kun siinä aikansa istuu niin se painuu ruttuuna ja palautuu todella hitaasti takaisin, ajan mittaan palautuminen hidastuu ja loppuu kokonaan, siinä vaiheessa penkissä on monttu siinä kohtaa missä eniten istuu. Voihan se olla että tässä tapauksessa ei niin käy, tai jos käy niin helppohan siihen penkkiin on sisukset vaihtaa ja laittaa limilevyä tilalle joka pelittää paremmin penkissä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Re: Harvinainen bombermallin kotari

Viesti Kirjoittaja HarMi »

Kyllä täällä ystävyyden, yhteistyön ja avunannon foorumilla saa tarpeen tullen maalata vihtahousuja toisten seinille.
Laitetaan limilevyä jos tulee onkkelmii.
Proto-asteellahan penkki vielä on ja nyt silmämääräisesti pitäisi varmaan vielä kaventaa etuosaa. Paremmin tuossa jo nyt pääsee liikkumaan tankin päälle kuin aikaisemmin. Testataan viikonloppuna penkkiä supermoto- ja krossiradalla.

Lyttyyn ajettu 180 asteen alkukäyrän palanen vaihtuu kohta uuteen ja taas joutuu varmaan vaihtamaan pääsuutinta suurempaan :twisted:
routaisten peltojen pehtoori
Avatar
HarMi
Viestit: 1084
Liittynyt: La Helmi 25, 2006 10:19 pm
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long
Paikkakunta: Espoo

Re: Harvinainen bombermallin kotari

Viesti Kirjoittaja HarMi »

Liikkuminen pitkin penkkiä sujuu nyt paljon helpommin ja liukkaammin, mutta on se laitettava limilevyä penkkiin. Telttapatja ei tosiaan palaudu tarpeeksi nopeasti. Lisäksi materiaalia pois sivuilta ja notkokohtaan lisää täytettä.

48 tyhjäkäyntisuutin, OBEKR neula toiseksi ylimmässä asennossa ja 168 pääsuutin taitaa olla optimiasetukset Keihin FCR 41, isompi ilmanputsari, LeoVince X3 killerillä ja MSP1-nokka yhdistelmälle.
Viimeksi muokannut HarMi, Ti Heinä 31, 2012 10:50 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
routaisten peltojen pehtoori
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Harvinainen bombermallin kotari

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Limiä kun ei joka puodista ole saanut, eikä ole aina jaksanut mennä verhoomossa käymään niin olen ostanut Biltemasta paksua äänieristettä joka on limilevyä. Paksuin niistä on kovinta ja pelittää penkissä aika hyvin, ohkasta/pehmeää on laitettu pintaan. Noissa on hyvä/huono puoli että toisella puolella on alumiinifolio ja toisellakaksipuolinen teippi, molemmista pääsee eroon veitsellä.

Leikkaamisessa ja muotoilussa olen käyttänyt kuviosahaa mihin on sovitettu fileerauveitsen terä, saa olla suht jäykkä ettei terä ala vispaamaan. Biltemasta löytyy myös hyvää spray liimaa sieltä toimistotarvike osastolta.
Kylätason kurapyöräilijä.
Vastaa Viestiin