Kevyt maastokelpoinen NX 650 - oli

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja THA »

Onhan se jouten, mutta 65e siitä joutuu ottaan, siis puolet posteista ja kirjanpitolkulun ostohinnan päälle.
Laitakko firman meiliin, brps(attttttät)dymatech.fi, ku firman nimis siis.

Vaijeri muuten meni saman tien, siltä varalta jos joku sattu kiinnostuun.

Rojektissa hirmunen takaisku: la väänty tankki kaatuessa samalla kun karjis katkes, no en huomannu tankkiasiaa ja kun huomasin, oli se kihnuttanu runkoon ittensä liki puhki (tai puhki jo), joka tapauksessa kun väänsin taksin jotta sais pienenkin välyksen niin tip tip sen hankauman keskeltä vuotaa. Nyt ei kyl hermo kestä, ei.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja THA »

ABP:n paketti tuli ja nyt ropaan kaasuvaijereita, sit testaan ;D
Pirun pieni pääsuutin siinä oli, 135. Ei mun rasioissa noin pieniä kokoja oo koskaan ollukaan, keskimmäinen numero on monta pykälää pielessä :roll: Tyhjäkäyntisuutin olikin 32.5, alakanttiin kans mutta sentäs seuraavaks suurempi löytyy... huh huh, no kai ne sakut tietää, ettei pala mäntään reikä jo heti koeajolla!

Öljycooleri on kyllä suorastans pähee, mut ne letkut on tosiaan ihan lelut.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Onko sulla linkkiä laittaa tuohon kiinan hydraulikytkimeen?
Kylätason kurapyöräilijä.
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja THA »

http://www.minimotoracing.fi/index.php? ... cts_id=274
Kuvassa on väärä väri, oikeesti ihan huomaamaton perusharmaa.


Mutta kyllä kannatti, MIKUNI NIMITTÄIN!!!! IHQU 8) 8) 8)
Nyt voi sanoo suoraan että toi mopo vaikutti koneeltaan joltain lähinnä 400cc LC4, sit lyä kunnon kaasarin kii niin rupee tuntuu koneelta, putosin ykkösellä tapeilta :oops: No ei se kaasarin syy ollu vaan tankin, eli lähdin vakiotankilla niin heti kun mopo nous (ja nousee napakasti :P ) osu polvet tankkiin. Siis tankki tuli jalkojen väliin ja tyrkkäs jalat haralleen sivuille, on se kyl hirvee törkee punkero toi vakiotankki ja tää 13l viä muka joku pieni ja siro wtf!?!?!
Kakkosella ihan istuen suta vähän assulla mut nous se keula jonkun 30cm niinkin, ihan alakiekoilal tarvii vähän säätöö mut hyvin hyppii ojista yli ny ;D ;D ;D

Riemua laimentaa melkosesti toi tankkiasia, ku eihän tolla vakiotankilla voi ajaa seisten, ainakaan mun mitoilla. Joskohan on jussinakaan tankkia millä pääsis rohkeesti pörrään.

Riemua laimentaa toi ABP:n coolerikin, sen lapselliset letkut. Pyörittelin sitä aikani tossa ja totesin että en kyllä orkkis letkuja pätki ja klemmareita laita, tarvii aamusta ottaa mittoja ja kipittää hydrauliikkapuljuun legot kourassa toivoen parasta ja peläten pahinta, aika erikoiset on kierteet Höntässä.

Mutta on se Mikuni ihana :lol:
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
trossi
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 5:56 pm
Pyörä: Honda XL600L

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja trossi »

Teetätin XL600 Hondaan coolerin letkut Tampereella Lahdesjärven Abc:n takana olevassa Dunlop Hiflexilla. Todella ystävällinen palvelu, ja löytyy kierrejutskia varmasti myös töminaattoriin. Sehän on sama kone kuin Xl. Tekevät myös jarruletkuja ( teräspunos).
Honda XL600 L
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja THA »

ISO KIITOS! Tonne siis vanha letku ja mittakuvat kouras, saa hipocooleri kunnon letkut.
Tarvii myöntää että piti oikein kaverille soitella jotta tuleeko se cooleri tosiaan siihen tuloletkuun, kun kattelin tota lapsellista letkua ja niitä klemmareita, milessä vaan pyöri että ihan pakko tulla siihen tynkään kun ei voi kelemmareilla edes harkita tonne tulopuolelle.
Aika järkytys että ensin firma tekee ihan vimpan päälle täydellisen coolerin, timmi asennus, sit ihan paskat letkut = ensi tehdään luotettavin ja parhain cooleri ja sit hajotetaan kone lirauttamalla voitelut pihalle naurettavista liitoksista!

Kyl mää pidän itteeni aika suvaitsevaisena ja välinpitämättömänä pääosan nyppimisii suhteen mutta teknisille käpsyille ei kyllä armoo tuu ja toimivuus, luotettavuus/toimintavarmuus on asia nro 1!
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
trossi
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 5:56 pm
Pyörä: Honda XL600L

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja trossi »

Itse laittelin 600 cebarin coolerin XL:ään ja kävelin kaikkien putkien/letkujen kanssa sinne. Siellä on yksi myyjä joka on mopomiehiä, ja tietää. Sama oli jarruletkun kanssa. 130 cm pitkä teräspunos oli muistaakseno 45 egee. Stormilla tilaustavaraa, ja hinta kalliimpi.
Honda XL600 L
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja THA »

No hyvä, tarvii sitä kysellä, meinaan ei ne tuolla oo suostunu edes nestekykän letkua tekeen, ku o jarruletkua muka ja nou nou ei saa tehdä ellei oo hyväksytty jne. Rupeeppa sit johonkin 50-luvun autoonkin laittaan hyväksyttyy jarruletkuu, tulee katsastuksessa 3xnou nou nou...
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja THA »

Kyllä HiFlex'llä oli lähes tuttuun tapaan lähes haistpaskmeininki taas. Ei myyjää kiinnostanu hakee sitä "mopomiestä", eikä liitintä, kohan totes ettei oo eikä onnistu tehä sopivia kulmia kun ei muka-oo max. 17mm kannalle varttituumasia liittimiä coolerin päähän. Kävi se vissiin viis kertaa hyllyjen välis, joista neljällä toi just mitä en pyytäny ja kerran sinne päin.

No painelin sinne mistä viimeks sain tuumaset banjopultitkin ja kappas vaan, tunti turattiin palikoita läpi ja liitinratkasu löydettiin parhailla mahdollisilla letkuilla, teetin saman tien sitten firmalle varastoon jääneeseen cooleriinkin. Eli orkkis putkee ei lopulta käytetty lainkaan (varaputki, omaani en irrottanukana vielä) vaan tuli letkut koko matkalle ja cooleri nouseen n. 10cm.

Virheistä elämän varrella viisastuneena EN ASENTANU cooleria vielä, jotta näen vaikuttaako kaasari jotain myös koneen lämpöihin. No hellepäivää siis odotellessa.

MIKUNI o IHANA ;D Tänään 22.8km "samoilua" keskinopeudella 9,7km/h, koko ajan paranee luotto kaasuun vastaamiseen ja on kyllä kiva nyppiä pikkuloikkia kivistä yms. kun ei kaasua lisäämällä heitä vielä isompaa takakorkeeta eikä tarvii 2-5m ennakkoon avata jarrua vasten. Ja kun karahkaa urassa piisas joka suuntaan niin olihan kiva kun joka hetki kun ties takasen olevan karhakojen välissä (eli ei karahkaa renkaan alal viemässä pidon) niin sai kaasulla keventää keulaa, vakiokaasarilla ihan turha toivo, vastaa vasta kun takanen on jo seuraavan karahkan päällä! Lämmöt ei missään vaiheessa noussu yli 110C, eli ihan kun toi kaasarin vaihto pudottas sitä. Hyvä näin, se ja cooleri voi olla aika rok kun oikein helteet taas iskee.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
trossi
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 5:56 pm
Pyörä: Honda XL600L

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja trossi »

Olisikohan kesälomalla vaikutusta, Jokin harkkari? Toinen paikka on pirkkalassa vanhan aamulehden talon vastapäätä. En muista firman nimeä, mutta aikoinaan teetätin siellä jotain letkuja. Tulevaisuudessa jos joku tarvii. Stefoille on ainaskin hyvä firma Ylöjärven Elovainiolla. Suomen Tehonsiirto. Tilasivat eturattaan, ja vaihdepolkimen taakse tiivisteet, ja soittivat kun tavara oli tullut. Molemmat alle 10 egee.
Honda XL600 L
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja THA »

Ei, kyllä se oli melko varmaan vakkari, ainakin tuntu tietävän hydrauliikasta ihan eri malliin kuin kesäpojat ja ikääkin oli lk. 30v.
Mansehydro oli siis firma joka teki letkut ja se on ihan varma eka stoppi tästä eteenpäin. Tohon kävis pneumatiikkaosatkin, mitä ei juuri ole, mutta onneksi on matkan varrella Berendsenille. Täältä Lempäälästä kattoen elovainio on vallan kaukana työasioissa, toisaalta Vuorenmaalta tulee kaikki laakeritkin ja tiivisteet mitä heiltä ei saa, löytyy pääosin Top-Osasta. Jonne muuten todella kannattaa poiketa silloin kun ei mistään saa, heillä on omaakin tuotantoo.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
trossi
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 5:56 pm
Pyörä: Honda XL600L

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja trossi »

Kiitos tiedoista. Aina on hyvä tietää eri firmoista, mistä saa mitäkin.
Honda XL600 L
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja THA »

Juu, eipä noista sunkaan vinkeistä haittaa oo, voi hyvinkin joskus tarvita kun aina jotain rakentamassa...

Virittelin tänään derpin jarrukahvasta kykäkahvan tohon, nipuside tartti pistää rajottaan kahvan ulospääsyä. Löyty myös yks jarrukahva josta pienellä hiomisella tulee ihan rok, mut säätö puuttuu, eipä toisaalta tarvii nippusidettä. Huono puoli on että pakkaus rikki, eikä mitään käryy minkä värkin vipu on, mutta hionpa sopivaks ja otan vyölaukkuun hätävaraks mukaan.

Huomisiltana tekeen muottia pahuksen lasikuitutankille. Tuntuu jo vähitellen aiak pieneltä vaivalta sekin versus tolla vakipullerolla ajaminen. Meinaa kaatuakin koko ajan kun polvilla ei ole yhtään tilaa antaa mopon elää omaa elämäänsä. Vakioiskareilla olis toi vakiotankkikin jo puhki.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
trossi
Viestit: 60
Liittynyt: Pe Marras 27, 2009 5:56 pm
Pyörä: Honda XL600L

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja trossi »

Tuli tänään lämpömittari (öljytikkuun), oli vaan kierre vähän pieni, vaikka piti olla sopiva. Pitää saada joku tekeen adapteri väliin. En viitsi ruveta lähetteleen eestaas. Tässä on joku ihme runko, kun oon ostanut koko mopon aikoinaan Hollannista, ja tyyppikilvessä lukee PDo4, ja rekisteriotteessa XL600R. Haynesin kirjan mukaan pitäisi olla XR?. Koneessa on silti kiksi, ja startti, ja on kaksi kaasaria. Silti kiva mopo.
Honda XL600 L
THA
Viestit: 3711
Liittynyt: Pe Touko 04, 2007 10:07 am
Pyörä: Yamaha ja TM
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Re: Kevyt maastokelpoinen NX 650 - valmis - no eipä olekaan.

Viesti Kirjoittaja THA »

Paikallinen sorvaamo? Jos saa nuppeja kääntämällä vaihdettua nousua niin ei pitäis olla iso homma/mennä kauaa/juur paljoo maksaa.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Vastaa Viestiin