Rudin TT600R
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 68
- Liittynyt: Ke Huhti 09, 2014 2:34 pm
- Pyörä: cb350/nx650/busa/blade/bmw r65
- Paikkakunta: Hyvinkää
- Viesti:
Re: Rudin TT600R, uutta tarraa tankkiin
Tuollaiseen "ämpäri" muoviin kun laittaa tarroja kannattaa käyttää 3M primeria niin johan alkaa pysymään.
Re: Rudin TT600R, uutta tarraa tankkiin
Toi tankkitarra homma on taidelaji. Teetin aikanaan tt600 ässään paikallisella teippaajalla tarrat. Homma kävi hienosti , kuvat otettiin muistaakseni jostain lehdestä ja teippari skannas ne tietokoneelle eikä aikaakaan , ku mulla oli tosi siistit tarrat kiinni tts:n tankissa sekä muoveissa itseasiassa muistuttivat melkolailla alkuperäisiä tarroja. Meni jonkin aikaa ja tarrat kuplivat itsensä irti tankista , muualla tarrat oli ok. Sit Saksasta löyty , en muista enää www osoitetta sen paremmin , kun firman nimeäkään. Tilasin tarrat , hinta ei ollut paha ja tarrat ,kun saapuivat huomasin , et materiaali oli tosi paksua , varmaan 4 kertaa paksumpaa, kun paikallisen tarranikkarin tekemät. Reijitettyä materiaalia eivät olleet mut pysyivät paikallaan kuplimatta niin kauan , kun Yammu mulla oli.
Any bike can be taken off road. The question is:
How much fun did you have doing it
How much fun did you have doing it
Re: Rudin TT600R, uutta tarraa tankkiin
Täytyy talven aikana kokeilla ainakin tuota primer-konstia. Alkaa tuo tankki olla sen verran rujossa kunnossa, että ei sitä pieni kokeilu enää huonommaksi tee.
Re: Rudin TT600R, uutta tarraa tankkiin
Yamaha on pysynyt visusti tallissa loppukesästä lähtien. Kun en moposta päässyt kauppojakaan hieromaan, niin tein päätöksen, että pyörä saa kokea perusteellisemman remontin.
Nykyinen jama on se, että pyörä on osissa tallissa ja osia kunnostetaan sitä mukaa kun inspiraatiota riittää.
-Maalaukseen menee oikeastaan kaikki maalatut osat
-Pakoputken alkukäyrät on kiillotettu
Pääprojekti on kuitenkin vihdoin ja viimein koneen muuttaminen ruiskulle. Toteutuksesta hieman:
-Microsquirt (aluksi polttoaineen syöttö, myöhemmin myös sytytys)
-BMW F650GS kaasuläppä, jossa mukavasti kompaktissa paketissa kaasuläppä, ruiskusuutin sekä tyhjäkäyntimoottori
-Walbro bensapumppu
-Välisäiliö bensan syöttöön ennen painepumppua, yritetään aluksi ilman siirtopumppua. Samalla välisäiliö kerää polttoainetta molemmista tankin puoliskoista, bensahanat/liitynnät molemmilla puolilla tankkia)
-Bosch bensanpaineensäädin (BMW K75)
-Akku, tarvitaan pyörittämään bensapumppua ennen starttia ja moottorinohjaukselle tietysti, säilytän pyörän silti polkukäynnisteisenä
Bemarin yksittäinen kaasuläppä pitää tietenkin sovittaa yamahan kahteen imukurkkuun. Tätä varten aloin tekemään imusarjaa lasikuidusta. Imusarjan lesti on viimeistelyä vaille valmis. Sitten pääsee tekemään siitä halkaistavan muotin ja laminoimaan varsinaisen imusarjan. Kaasuttimien tila on pituussuunnassa Yamahassa ahdas, joten siirrän kaasuläpän ilmanputsarikotelon paikkeille. Ilmanputsarikotelon kohdille tulee sijoittumaan myös moottorinohjausboksi ym. lisättävät oheislaitteet, eli ilmanputsarisysteemi täytyy suunnitella kokonaan uusiksi. Lopuksi vielä kuva imusarjan tulevasta muodosta.
Tästä jatketaan, ja tarinaakin hommien edetessä kirjoitellaan.
Nykyinen jama on se, että pyörä on osissa tallissa ja osia kunnostetaan sitä mukaa kun inspiraatiota riittää.
-Maalaukseen menee oikeastaan kaikki maalatut osat
-Pakoputken alkukäyrät on kiillotettu
Pääprojekti on kuitenkin vihdoin ja viimein koneen muuttaminen ruiskulle. Toteutuksesta hieman:
-Microsquirt (aluksi polttoaineen syöttö, myöhemmin myös sytytys)
-BMW F650GS kaasuläppä, jossa mukavasti kompaktissa paketissa kaasuläppä, ruiskusuutin sekä tyhjäkäyntimoottori
-Walbro bensapumppu
-Välisäiliö bensan syöttöön ennen painepumppua, yritetään aluksi ilman siirtopumppua. Samalla välisäiliö kerää polttoainetta molemmista tankin puoliskoista, bensahanat/liitynnät molemmilla puolilla tankkia)
-Bosch bensanpaineensäädin (BMW K75)
-Akku, tarvitaan pyörittämään bensapumppua ennen starttia ja moottorinohjaukselle tietysti, säilytän pyörän silti polkukäynnisteisenä
Bemarin yksittäinen kaasuläppä pitää tietenkin sovittaa yamahan kahteen imukurkkuun. Tätä varten aloin tekemään imusarjaa lasikuidusta. Imusarjan lesti on viimeistelyä vaille valmis. Sitten pääsee tekemään siitä halkaistavan muotin ja laminoimaan varsinaisen imusarjan. Kaasuttimien tila on pituussuunnassa Yamahassa ahdas, joten siirrän kaasuläpän ilmanputsarikotelon paikkeille. Ilmanputsarikotelon kohdille tulee sijoittumaan myös moottorinohjausboksi ym. lisättävät oheislaitteet, eli ilmanputsarisysteemi täytyy suunnitella kokonaan uusiksi. Lopuksi vielä kuva imusarjan tulevasta muodosta.
Tästä jatketaan, ja tarinaakin hommien edetessä kirjoitellaan.
-
- Viestit: 108
- Liittynyt: Ke Kesä 12, 2013 7:04 am
- Pyörä: DR 650 RSE / IC sidecar/ e-cross-bike
- Paikkakunta: Espoo
Re: Rudin TT600R, uutta tarraa tankkiin
Tuli mieleen, että miksi lähdit muuttamaan kaksi kurkkuista yksikurkkuiseksi, vaikka mailmalta löytyy kaksikurkkuisijakin läppärunkoja. Vaikka tyyliin tämä http://www.ecotrons.com/products/kawasa ... ction_kit/
2x35mm kurkut ja saa kiinni squittiin tarvittaessa.
Omassä tohtorissa oli viime kesän kiinni efi-sarja, mutta en ollut tyytyväinen yhteen häiritsevään asiaan. Tiheillä välityksillä moottorijarrutus on todella tiukka, johtuen siitä että kaasuläppä menee täysin kiinni ja tyhjäkäyntimoottorin läpi ei saa menemään niin paljon ilmaa mitä olisi tarvetta.
Tiellä ajaessa ei mitään haittaa, oikeestaan vaan kiva kun voi moottorilla jarruttaa kivasti liikenteen mukana, mutta metsässä kettumainen, kun pienellä pykällä moottorijarrulla karkaa pito liukkaalla alustalla kaasun sulkiessa.
Kaveri joka noita säätänyt sano, että ominaisuus tuollaisessa isossa yks mukisessa koneessa ja sitä varten mukamas suzuki käyttää viellä tänäkin päivänä amerikassa tuota alipainevetoista sotkijaa, koska sillä saa mukamas miellyttävän käytöksen... tiedä häntä
2x35mm kurkut ja saa kiinni squittiin tarvittaessa.
Omassä tohtorissa oli viime kesän kiinni efi-sarja, mutta en ollut tyytyväinen yhteen häiritsevään asiaan. Tiheillä välityksillä moottorijarrutus on todella tiukka, johtuen siitä että kaasuläppä menee täysin kiinni ja tyhjäkäyntimoottorin läpi ei saa menemään niin paljon ilmaa mitä olisi tarvetta.
Tiellä ajaessa ei mitään haittaa, oikeestaan vaan kiva kun voi moottorilla jarruttaa kivasti liikenteen mukana, mutta metsässä kettumainen, kun pienellä pykällä moottorijarrulla karkaa pito liukkaalla alustalla kaasun sulkiessa.
Kaveri joka noita säätänyt sano, että ominaisuus tuollaisessa isossa yks mukisessa koneessa ja sitä varten mukamas suzuki käyttää viellä tänäkin päivänä amerikassa tuota alipainevetoista sotkijaa, koska sillä saa mukamas miellyttävän käytöksen... tiedä häntä
Re: Rudin TT600R, uutta tarraa tankkiin
Sinänsä ihan hyvä kysymys, miksi ei kahta erillistä kaasuläppää. Tuollainen sattui nyt olemaan hallussa ja siinä on kuitenkin kaikki aika kompaktissa paketissa. Hyvä tietää tuosta moottorijarrutusasiasta.malandio kirjoitti:Tuli mieleen, että miksi lähdit muuttamaan kaksi kurkkuista yksikurkkuiseksi, vaikka mailmalta löytyy kaksikurkkuisijakin läppärunkoja. Vaikka tyyliin tämä http://www.ecotrons.com/products/kawasa ... ction_kit/
2x35mm kurkut ja saa kiinni squittiin tarvittaessa.
Omassä tohtorissa oli viime kesän kiinni efi-sarja, mutta en ollut tyytyväinen yhteen häiritsevään asiaan. Tiheillä välityksillä moottorijarrutus on todella tiukka, johtuen siitä että kaasuläppä menee täysin kiinni ja tyhjäkäyntimoottorin läpi ei saa menemään niin paljon ilmaa mitä olisi tarvetta.
Tiellä ajaessa ei mitään haittaa, oikeestaan vaan kiva kun voi moottorilla jarruttaa kivasti liikenteen mukana, mutta metsässä kettumainen, kun pienellä pykällä moottorijarrulla karkaa pito liukkaalla alustalla kaasun sulkiessa.
Kaveri joka noita säätänyt sano, että ominaisuus tuollaisessa isossa yks mukisessa koneessa ja sitä varten mukamas suzuki käyttää viellä tänäkin päivänä amerikassa tuota alipainevetoista sotkijaa, koska sillä saa mukamas miellyttävän käytöksen... tiedä häntä