Laitetaanpas nyt tämäki näytille. Zündapp Combinette 428 1959 Ostin mopon 2002 kilvettömä projektina. Talven aikana kävin pyörän läpi ja kesällä -03 kilpiin ja kylille pöristelemään. Polkemalla käyntiin ja käsivaihteita sujuvasti pykältämällä vauhtia sai tasasella 50km/h. Kulutus lukemaan en muista, jotain nollan ja mitättömän välistä. Vanha OHEI potta päässä sai useasti risteyksissä etuilla vaikka tulin vasemmalta. Taisi autoilijat vähä sääliä...ja vähä nauraakki mokomalla kylähullulle. Mutta mitäs siitä kun sen tietää. Syksyllä sitte myin mopon pois. Näin jälkeenpäin kyllä himppusen harmittaa.
EDIT: Kuvien aikajärjestys näköjään lipsahti ylös alasin.
Ai jumalialauta!! Mulla oli isän perintönä 2 !! kpl tommosia, -60 ja -61 sininen ja punanen. Kyllä on harmittanu että tuli niillä ajettua off roadia...
Internet on nykypäivän raamattu, keskustelupalstoilta löydät aina haluamasi vastauksen...
Tuo projektis muistuttaa vaimoni aamuista vessaan menoa, eli sinne aamulla mennessä vähän rapistunut, mutta sieltä muutama tunti myöhemmin ulostullessa helmi.
Varmasti harmittaa kun myit pois, koska kuitenkaan ei kovin suurista rahoista oo kysymys.
No näinhän se on, että eipä sitä osaa arvostaa montaakaa asiaa ennen ku niitä sitte ei enää ole
Joo eipä tollaset VIELÄ ole hirmu hintasia. Tilan puutteen takiahan sen sitte hävitin.
Tyylikäs!
Ensi moponi melkein sama mutta vuotta nuorempi 60-malli;oli valu-alu runko ja kovakromi pytty,aikaansa edellä?.Pesi muuten kaverin "muovi-kuori"pappiksen
niin raitilla kuin spoorissakin.Eihän se tosin kauaa semmoista menoa kestänyt...
Hienosti pesi kasvojaan zyntappi.
Meikäläinen ei korkeahkosta iästä huolimatta vielä suostu noiden pappojen sarviin, vaan päristelee Sportti Tunkalla.
On vuosimallikin tosin tuoreempi kuin tässä Zyndappi projektissa, eli 1960.
Myöskin kolme vaihdetta ja pitkän piinaamisen jälkeen tankin alla kyyryssä, toinen käsi säätösuuttimella, alamäessä, myötätuulessa ja aurinko takana, sen saa huimaan 40-45 km/h vauhtiin...
Olipa tutun näköinen Zundappi, ostin tuon kyseisen pyörän 2003 ja minulla se on edelleenkin, rekisterissä ja täysin kunnossa. Viimekesänä kerkesin ajaa mopollani vain kerran, nyt se voisi olla myynnissäkin, koska olen taas lähdössä vuodeksi reissuun.
Mopo on tosi vähän ajettu minun aikanani ja pidetty kuin kukkaa kämmenellä.
Kysellä voi osoitteesta pno2@luukku.com , Zundapp asustelee Rovaniemellä.
Eka mopo ol Zündapp vm -66. Hyvä peli. Ylämäissä pesi kotomaiset tunskat ja solkut mennentullen. Jopa vakiot, viritetyt ol aina paljonkii hitaampia ...Muistelen, että tyyppikilpi ilmoitti tehoksi 2,25 hp, kun se suomipeleissä oli 1,5. Se oli silloin ratkaiseva ero . Oikeesti, laatupeli kaikinpuolin. Juu, sitä ei ois koskaan pitäny myydä.