KLE:n päivitystä

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

Juu, ei siinä ny ole öljynpaineita. On varmistettu johtosarjan toimivuus, anturin toimivuus ja vielä tarkastettu tilanne mekaanisella öp-mittarilla. Nollissa on. Hianoo :evil:
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

Paineet löytyi. Öljyt pois, huuhteluöljyt sisään ja paineet samantien normaalit. Delvacit takaisin uuden filtterin kera ja paineet vallan hyvät. Tämä ei vaan tykkää käydä kyljellään. Lie imujalka jotenkin sen tyyppinen, että vetää ilmalukon kupeellaan. Täytyy seuravan kaadon jälkeen kokeilla kallistelua jos alkaisi taas nostaa. Hieman ikävä piirre tällaisessa mopossa. Hyvä etten jo konetta räjäyttänyt pöydälle... Ongelma lie pienenee öljyn viskositeetin vähetessä, eli kuumilla öljyillä. Ilo oli kuitenkin viikonloppuna laskea menemään hienossa kelissä ja kuunnella twinin kiertävän 10krpm+ 8)
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

Tuli jokunen aika sitten punnittua tämä laitos: noin 10l tankissa oli tulos 197 kg.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

Junttasn huolella pariin kiveen: oikealle puolelle tuli putken käyrään ruttu, no big deal. Vasemmalle eri kiveen jalkatappi peruutti ehkä 15 cm ja sivutuen jousisysteemi ruhjoontui. Sain taotttua kivellä sen verta paikoilleen, että jalka pysyi ylhäällä jotenkin, mutta vaihteita sai vaihtaa jalalla poljinta etsien. Ei onneksi pahoja vaurioita. Täytyy tehdä ihan kunnon suojakaukalo koneellle. Jotain käyntihäiriötä oireilee, pökeltää pirusti alta 3-4 krpm pikkukaasulla mönkiessä. Mitä kuumempi, sitä pahempi. Täytynee kokeilla tulpat vaihtaa, tuntuisi vain toinen pytty prakaavan.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

Syksyinen pökeltely jäljittyi ilmanputsariin, tukossa oli mokoma. Aika herkkä. Tuo kierrosalue kyllä on vähän ongelmallinen. Vielä vaatisi nuo kaasarit perehtymistä, mutta vaikea on saada joka alue täysin kohdilleen. Harkinnassa tehdä putkisto uusiksi vähän eri idealla.

Talvella ei sitten paljoa ajelua tullut :(

Keväthuoltona oli tulpat, ilmanputsari jälleen varmuudeksi ja uusi akku. Vanha olikin vuodelta -03. Tänään kiepahti mittariin 80 tkm ja tuli kantattua alkukäyrä asfalttiin :lol: Ei huonosti kun edessä oli kuitenkin bilteman super enduro. Sopivasti oli heitto rampilla kun kanttasin reilua vauhtia, niin alustan niiatessa tuo näköjään voi ottaa kiinni. Aika jännä kun monasti kyllä jalkatapit ottaneet, mutta ei koskaan vielä käyrä :shock:

Tankki kehveli vuotaa katteen kiinnikkeestä. Varmaan saanut joskus siipeensä vähän jossain konttailussa ja aikansa täristyään nyt sitten vuotaa. Voisi jollain sikamassalla kitkutella syksyyn ja korjailla sitten oikeasti. Ei tuosta nyt montaa litraa tarvitse jättää tankkaamatta, mutta kun ei tuo toimintasäde täydelläkään tankilla liikaa ole, niin nyt noin 50 km vähemmän.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
antti-a
Viestit: 475
Liittynyt: Ti Helmi 07, 2006 9:46 am
Pyörä: R1100GS
Paikkakunta: Masku

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja antti-a »

Ettei vaan olis sama puoli mikä minulla ollessa vuoti. Katteen kiinnityskohdasta oli väsynyt silloinkin. Vai olisko nyt mennyt toinen puoli. Hitsailin sen kuntoon silloin, aika inhottava hitsata kun on niin ohut pelti.
Pensa tuntuu tulevan tosi pienestä reiästä ulos.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

antti-a kirjoitti:Ettei vaan olis sama puoli mikä minulla ollessa vuoti. Katteen kiinnityskohdasta oli väsynyt silloinkin. Vai olisko nyt mennyt toinen puoli. Hitsailin sen kuntoon silloin, aika inhottava hitsata kun on niin ohut pelti.
Pensa tuntuu tulevan tosi pienestä reiästä ulos.
Toinen puoli se varmaankin oli, jos et parilla pistehitsillä korjannut :roll: Pakko oli aktivoitua tuo korjaamaan, kun velipoika viimeisteli vuodon peruuttamalla pihassa autolla kawan kylkeen :twisted: Repesi se kiinnike kokonaan irti tankista, jarruun kun koski niin tuli pikkuista vaille paljon bensaa päälle. Etujarrukahvakin meni poikki samassa, prkl.

Loppusyksynä alle kammettu Bilteman etunen alkaa olla totaaliloppu, olisikohan noin kolmisen tuhatta pyörinyt. Seuraavaksi varmaan renkaan- ja öljynvaihtoa edessä.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

Vähän on vähiin jääneet ajot viime vuosina perheen myötä, mutta kovin on vanha vielä voimissaan. Tänään tuli joku 300 km lisää ja mittariin taisi kiepahtaa 87 tkm täyteen. Viime kesänä hyvä jos kerran kävin edes tankilla.

Välillä on kummitellut pyörän vaihto mielessä ja vaihtoehtoina on ollut joko kotkan pikku-adve tai Huskun 650 Terra. En kuitenkaan ole hennonnut vanhasta luopua. Tänään tuo oli pisin yksittäinen veto varmaan pariin vuoteen ja oli taas kyllä naama korvissa vaikka aika isoa tietä joutuikin laskettelemaan suurimmilta osin. Jotenkin aina vaan iskee kuunnella välillä twinin pauhuavan sen +10 krpm. Mikäs sitä on lietelantaa haistellessa kun homma toimii.

Muuta ei ole oikein tehty kun bensaa kaadettu välillä vähän tankkiin ja öljyjä vaihdeltu. Pökeltää tuo vieläkin jos kovin varovasti kiihdyttää alhaalta, mutta päättäväisemmällä kaasun käytöllä ei tuota ole. Tai jos sen verta lipsuttaa kytkintä että on yli 4krpm koko ajan. Dynojetin kisajouset kaasareissa tekee tuon, mutten toisaalta halua tinkiä kaasuvasteesta, niin tuon verta voi tinkiä. Ainoat tilanteet jolloin joutuu lipsuttelemaan on lähinnä kyytiläisen kanssa valoissa tjsp ja nuo on harvassa. Muksuja ajeluttaessa hyvin, hyvin, rauhallisella kaasun käytöllä kuitenkin pelaa ihan hyvin. Vähän olen käynyt itsekseni metsässä kikkailemassa ja hienosti tämä vaan aina menee eteenpäin.

Nyt on Tourance takana ja E09 Mitas edessä alla. Hyvin pelaava combo omiin ajeluihin toistaiseksi. Mukava vedätellä pitkiä luisuja soralla ja kulkee hyvin assullakin. Syksyllä tulee taas perheenlisäystä, niin saa nähdä ehtiikö jääradalle. Kovasti tekisi kyllä mieli käydä oikeita crosseja kiusaamassa.

Hieno pyörä tämä kyllä on. Jos joku hyvää kompromissipyörää etsii, niin en todellakaan ylenkatsoisi. Takaiskarin kyllä vaatii, mutta muuten hieno laite.
Neljä vaihdetta riittää.
Avatar
THä
Viestit: 642
Liittynyt: To Tammi 31, 2008 8:02 am
Pyörä: Beta 390 RR, 450 RM-Z

Re: KLE:n päivitystä

Viesti Kirjoittaja THä »

Viimeksihän tämä oli liikkeellä talvella -18: https://www.youtube.com/watch?v=1npp0PNWMew

Tulipahan taas pitkästä aikaa kaiveltua vanha tallista ulos. Napista käyntiin ja sen verta ajelin taloa ympäri jotta kone lämpeni. Tulpat, öljyt ja filtteri vaihtoon sekä samalla ilmanputsari. Keväällä sentään vaihdoin piikit pois alta ja kesärenkaat tilalle.

Tankkaamaan ajellessa tuli siinä matkalla jotenkin orpo olo ja sitten tajusin, että jääajojen jäljiltä en muuten peilejä ruuvannut kiinni :lol: Tankilta tullessa ajelin krossiradan kautta kotiinpäin ja piti siinä samalla käydä kierros kiertämässä. On se hurjaa puuhaa etenkin pehmeässä hiekassa. Ei tuota oikein hyppyyttää uskalla. Perä vielä pelaisikin, mutta keula menee pohjaan että kolahtaa jos yhtään innostuu. Tosin tuo on viimeksi käytetty auki vissiin 2009 mitä vanhoja jorinoita katselin. Ratakierroksen jälkeen oli taas jokunen öljytippa kengällä. Oikean teleskoopin stefahan se oli tirskauttanut öljyä ulos. Täytynee hakea uudet ja käyttää keula auki.

Tuon pienen pökeltelyn kanssa tuossa vajaan 3000 rpm tienoilla on tullut elettyä nämä vuodet. Jospa vihdoin syventyisi tuohon jos sen saisi vaikka pois :roll:

Alkaa varmaan tulla vanhaksi kun suunnittelin luistien jouset vaihtavani takaisin vakioihin. Ei nuo CV:t kuitenkaan kaasuun vastaa oikein millään terävyydellä. Kaasukahvan liikekin on pitkä kuin nälkävuosi.

Saa nyt nähdä kun ei itse tällä ole oikein ehtinyt ajella yhtään viime vuosina. Appiukko vähän puhui, että häntä voisi tällainen kiinnostaa ostaa mökkimopoksi kun ei heillä ole kun yksi auto ja anoppi vielä työelämässä ja appi itse jo eläkkeellä. Tosin tuollainen eläköitynyt mieshenkilö joka on viime vuodet ajellut vain automaattivaihteisella autolla eikä muutenkaan omaa oikein historiaa kaksipyöräisten kanssa, niin :roll: Täytynee ainakin jotain ajokurssia pitää ennenkuin edes suostun tuon luovuttamaan vapaammin käyttöön.

Tosin on sitä mukava joku katupyöräkin olla EXC:n rinnalla. Vähän olen katsellut jotain katukelpoista jolla kuitenkin pärjäisi myös sorateillä. 950 SM kotka voisi olla hyvin mielenkiintoinen. Toisaalta myös XR1200 HD voisi kiinnostaa. Tuossa on kuitenkin oma flat track heritagensa taustalla. Saa nähdä, ihan mielenkiintoista olisi kyllä joskus harrikkakin omistaa.
Neljä vaihdetta riittää.
Vastaa Viestiin