Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....Päivitystä!!

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Enska600
Viestit: 128
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 8:30 pm
Pyörä: Adv950, Can Am 500
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Enska600 »

....tarviitko Enska600 orkkisänkkiä rojektiin?? halvalla lähtis. Mulla olisi uutta vastaavat. Paukkuu nimittäin LeioVincet niiden paikalla....
No voihan P :evil: :evil: :evil: ele enää en tarvi, torstaina tuli Devilin e- hyväksytty pönttö kotio.....

EDIT;

Tänään oli kuulemma tullu lappu, jotta muovisatsi olis saapunna :D :D Ai niin ja hätäpäissään tuli tilattua "korjaamo-opaskin" CD:llä ja sekin olis tullu, joten jospa kohta alkais jotain vaikka tapahtuakin.....
Enska600
Viestit: 128
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 8:30 pm
Pyörä: Adv950, Can Am 500
Paikkakunta: Valkeala

Viesti Kirjoittaja Enska600 »

No nyt tuli muovisetti ja tankit. Vasemman puolen etuyläkate on joskus korjattu ja tankissa alhaalla pari pientä pintanaarmua, muuten kaik OK. Tosin ilmoitustekstissäkin luki; (IF YOU WANT AN AS NEW MINT SET THIS IS NOT FOR YOU) <- mitä toi sit lienee tarkoitaakaan... :D :D

Mites 2old ne änkkärit, millähän hintaa ne lähtis? Jos vaikka yrittäis sit myydä sen Devilin. Pistä vaikka yv:tä ni katotaan...

Tossa kuva jossa osat "nostettuna" paikoilleen.

Kuva
Avatar
Tuuba
Viestit: 385
Liittynyt: Ke Kesä 27, 2007 10:41 pm
Pyörä: Transalp Super Four version R -97
Paikkakunta: Kurikka

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....

Viesti Kirjoittaja Tuuba »

Mitäs rojektille kuuluu, uusia kuvia odotellessa????

Aiva vaan omaan harmitukseen, mitä lipui ohi sormien....? :cry:
-Honda Super Four 600 version R by Tuubaxx offroad systems inc. = Hieno nimi raiskatulle PD10 Transalpille :D
Enska600
Viestit: 128
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 8:30 pm
Pyörä: Adv950, Can Am 500
Paikkakunta: Valkeala

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....

Viesti Kirjoittaja Enska600 »

Projekti on kohtalaisen jäissä, osia on kyllä tullu hommattua sekä ulkomailta että foorumin kautta. Lamppu / mittaritelinehässäkkä vielä uupuu, mut jos ei muuta niin duunataan ite alkuperäistä jäljitellen. Kiitos vielä 2oldille änkkäreistä!

Domin kanssa oli "ongelmia" kohtuullisesti ja sen parissa meni kaikki se aika mikä muista jäi yli.....nyt Domi kunnossa ja tänään taas baanalla n.100km ja toimii melkein kuin sveitsiläinen kello.

Sen verran kotkaakin on tullu kurkisteltua, että vesipumppu oli ihan finaalissa. Uudet osat siihenkin olis jo kyllä valmiina kunhan kerkeis asentaa. Tosin takan tiilet odottaa pihalla ja keittiötäkin pitäis laittaa, joten Kottaraiseen ehtinee perehtyä kunnolla todennäköisesti vasta talven aikana. Sitten kun on miljoona asiaa tulilla samaan aikaan niin tulee kämmäiltyä noitten osienkin kanssa.Tulipahan nimittäin epähuomiossa tilattua jenkkimallin etuvalo :evil: No oli se ainakin H4 polttimolla, ettei sentään hehkulangalla :lol: ja taishan siinä jotakin E merkintöjäkin olla.....

Sen verran ajattelin kuitenkin ehtiä josko sen AKE:n vaatiman rungon tarkistuksen kävis teettään ennen lumia.

Laitellaan kuvia kunhan jotakin tapahtuu. Tai no, illan hämyssä kun on selaillu noita ulkolaisia foorumeita ja katellu siellä noita värjättyjä adveja, niin alkanu iteäkin pikkusen houkuttaa toi värin vaihto..... Noista neljästä "vakiovärista" toi musta sopivasti piristettynä jollain houkuttelis ehkä eniten.

Kuva

Joku on sanonut että hiljaa hyvä tulee, niin jospa KTM:stäkin :lol:
Kun tietämätön neuvoo osaamatonta tekemään, saadaan ehjistä rikkinäisiä....
Avatar
Seppo Honkanen
Viestit: 706
Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 3:30 pm
Pyörä: EXC-R450 6D, EXC150TPi, 690 Enduro R
Paikkakunta: Vantaa/Nurmijärvi

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Kyllä musta on paras väri Adventureen! Ehkä tässä on osittain jokin "wanha suola janottaa" fixaatio.

Sepi
Liitteet
Kopio S4020752.JPG
(1.02 MiB) Tiedosto ladattu 341 kertaa
Hannu
Viestit: 808
Liittynyt: La Syys 25, 2004 10:12 pm
Pyörä: SE
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....

Viesti Kirjoittaja Hannu »

Värillä ei ole väliä kunhan se on valkoinen :) Harmi etten tähän hätään löytänyt kuvaa sellaisesta, muistan yhden hienon nähneeni.

Pinkki on tietysti aina toimiva vaihtoehto: :roll:

Kuva
Hannu
Avatar
2old
Viestit: 200
Liittynyt: Ke Syys 13, 2006 6:47 pm
Pyörä: KTM 990 Adv
Paikkakunta: Siuntio

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....

Viesti Kirjoittaja 2old »

Enska600 kirjoitti:Kiitos vielä 2oldille änkkäreistä! :lol:
No worries, my pleasure....hyvä kun löysivät uuden kodin ja elämän!
- ....but, Alive and Kicking-
Avatar
SiR
Viestit: 213
Liittynyt: To Elo 17, 2006 12:18 pm
Pyörä: Norden(kohta), Husaberg FE 501
Paikkakunta: Leppävirta

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....

Viesti Kirjoittaja SiR »

Ääni mustalle! ...se vaan on porno musta 8)
Liitteet
Aikainen muuttolintu.jpg
(393.17 KiB) Tiedosto ladattu 383 kertaa
Enduro on parasta huumetta.
Enska600
Viestit: 128
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 8:30 pm
Pyörä: Adv950, Can Am 500
Paikkakunta: Valkeala

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....

Viesti Kirjoittaja Enska600 »

Päivä alkaa pidentyä, joten ilmeisesti kesää kohti mennään..... Kun tallistakin on jo ylimääräiset (kämpän)rakennustarvikkeet pois niin päätin varovasti aloitella KTM: parissa.

Vesipumpun laakerit ja tiivisteet on nyt työn alla, joten poski on auki ja kaikki näyttää silläpuolella hyvältä, eikä ölpän mukana tullu onneksi mitään ylimääräistä. Näin ollen se ajateltu kurkistus motin sisään jäänee ensi talven hommiksi. Takaiskarin jousi täytynee vaihtaa, jos sitä ei sopivasti saa tolla holkilla jatkettua.

Katteet ja tankit ajattelin kokonaisuudessaa maalauttaa, joten niille täytyy tehdä jonkin sortin pohjatyötä.

Laitetaan pari kuvaa todisteeksi ettei tää prokkis nyt ihan kokonaa jäissä ole :lol:

Kuva

Kuva
Kun tietämätön neuvoo osaamatonta tekemään, saadaan ehjistä rikkinäisiä....
Enska600
Viestit: 128
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 8:30 pm
Pyörä: Adv950, Can Am 500
Paikkakunta: Valkeala

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....

Viesti Kirjoittaja Enska600 »

Edellinen "lisäys" oli aika tarkkaan 4 kuukautta sitten, noh hiljaa hyvä tuloo....

Jotakin on tapahtunutkin, muoviosia kierrättelin eri firmoissa kysellen tarjouksia pohjatöistä ja maalauksesta. Hintahaitari oli 350 eurosta aina 900 euroon. Toiset lupasivat jopa laittaa tarrat ja lakata niiden päälle toiset vaan maalata. Asia jäi kuitenkin mietintämyssyn alle tälläisinä YT- aikoina, tiedä häntä jos vaikka jostain syystä joutuu ISOn luudan tielle.

No, otin noi osat sitten eräänä aurinkoisena päivänä tohon pihalle, poistin niistä tarrat ja hioin ne vielä kunnolla. Tankkeihin, penkin sivumuoveihin ja toiseen "etusivun suojaan" riittää pohjatöiksi pelkkä hiomaväri ja kevyt vesihionta, mutta toiseen sivumuoviin joutuu käyttämään lämmön lisäksi jonkinmoista tasoitettakin. Kaverilta saanen apua tohon maalaushommaan (teki aikanaan automaalauksia), joten katsotaan mitä niistä tulee.

Vesipumppuremontti on onnellisesti ohi, kopat kiinni ja motti venttiilinvälysten tarkastusta ja mahdollista säätöä vailla. Virtalukko tuli vaihdettua uuteen, joten nyt "sähkötkin" on omien avainten perässä ja tankolukko ja muukin toimii kuten pitää. Johdot oli järjestelty oudosti sinne hansikaslokeron alle, joten ne täytyy vielä vedellä tonne valonkehyksen taakse oikeille paikoilleen. "Valoraudassa" riittää vielä pikkuisen oikomista, mutta eiköhän siitäkin hyvä tule. Kyykky cebarin vilkutkin alkaa löytää paikkansa, ainut huono noissa on ettei ne ole taipuisalla varrella. Mutta kun ne oli lähes käyttämättömät ja mikä parasta ne sai halvalla..... :lol: :lol:

Takajousi täytyy vielä hommata, toi "holkkiviritys" on kyllä ihan toimiva, mutta se ei vaan oikein miellytä.

Devilin e-pönttö jäikin lopulta mulle joten sen sovittelu on loppusuoralla. Tein kuten muutkin, eli alkuperäisestä loppuputkesta vasemman käyrän kääntö oikeanpuoleiseen putkeen. Yhdyskohdasta eteenpäin aion kuitenkin vetää paksummalla, eli tässä tapauksessa 48mm rosteriputkella vaimentajalle asti. Katsotaan kuinka katsastusmies reagoi vaimennin muutokseen vai meneekö läpi ihan OK.

Näillä eväillä mennään taas, toivotaan että vielä tänä kesänä jo ajettaisiin ihan kilvitettynä. Onneksi Damilla on saanut päästellä enempiä intoja....
Kun tietämätön neuvoo osaamatonta tekemään, saadaan ehjistä rikkinäisiä....
Enska600
Viestit: 128
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 8:30 pm
Pyörä: Adv950, Can Am 500
Paikkakunta: Valkeala

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....

Viesti Kirjoittaja Enska600 »

Venttilien välykset tuli tarkistettua, etupytyn oikeanpuoleista pakoventtiiliä lukuunottamatta (välys 0,25) muut reilusti vielä toleranssien sisässä. Tosin pakoventtiilelille ilmoitettiin 0,25-0,35 joten noilla vielä mennään. Samalla tuli tehtyä tollaiset lätkät noihin "saasteventtiileihin".
Kuva

Ylimääräiset reiät tuli tulpattua ilmaputsarikotelosta ja "ylimääräiset" saastetsydeemeihin kuuluvat letkut poistettua. 2-1 muutoskin on nyt vaimentajan laippaa vaille valmis. Vähän jäi harmittamaan kun töissä oli kaikki argonipullot tyhjiä ja viikonloppu niin ei päässy TIGillä veteleen noita kiinni. Hitsailin ne sitten kotosalla migillä rosteriliiman kanssa :lol:
Kuva

Toi loppu on nyt sitten vähän paksumpaa, joten eipähän ahdista.

Näihin kuviin, näihin tunnelmiin....
Kun tietämätön neuvoo osaamatonta tekemään, saadaan ehjistä rikkinäisiä....
Enska600
Viestit: 128
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 8:30 pm
Pyörä: Adv950, Can Am 500
Paikkakunta: Valkeala

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....

Viesti Kirjoittaja Enska600 »

Tämäkin prokkis elää vielä vaikka hiljalleen mennäänkin. Nyt olis sitten kaikki muoviosat laiteltu ja maalailtu. Pohjat ja maalilun duunailin loppupeleissä sitten ite. Maalauksesta tuli bilteman halpisruiskulla ulko"tallissa" maalattuna oikeastaan ihan hyvä. Ainut haitta on siellä täällä pienet pölyhiukkaset, mutta eihän nää mitään näyttelypyöriä ole :lol: Pääasia on että jokapuolella on hyvä ja tasainen kiilto eikä valumia ole.

Kuva

Kuva

Runkokin tuli käytyä mittauttamassa eikä siinä havaittu poikkeamia alkuperäiseen. Takanakki tuli vaihdettua, eteen pitäis vielä vaihtaa. Jakkaraa pitäis vielä hiukan parsia kun edellinen käyttäjä on vieny suurimman osan pehmusteista jonnekin. Sikäli kun kylppäri / saunarempalta ehtii, niin täytyy pikkuhiljaa läjäillä ja yrittää vuosipäivän tienoilla käyttää konttorilla. Ehkä tälläkin vielä tänä kesänä ajellaan.
Kun tietämätön neuvoo osaamatonta tekemään, saadaan ehjistä rikkinäisiä....
Enska600
Viestit: 128
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 8:30 pm
Pyörä: Adv950, Can Am 500
Paikkakunta: Valkeala

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....

Viesti Kirjoittaja Enska600 »

Nyt se alkais olla penkin modausta ja katsastusta vaille. Tossa muutama kuva. Laitellaan lisää kunhan kilvissä ja päästy kunnolla ajamaan.

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Näillä mennään....
Kun tietämätön neuvoo osaamatonta tekemään, saadaan ehjistä rikkinäisiä....
Enska600
Viestit: 128
Liittynyt: To Maalis 01, 2007 8:30 pm
Pyörä: Adv950, Can Am 500
Paikkakunta: Valkeala

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....valmis!!

Viesti Kirjoittaja Enska600 »

Tänään tuli kilpi pyörään. Katsastus sujui joutuisasti ilman mitään huomautuksia, vaihdetusta vaimentajasta tuli prosentit paperiin.

Kävin ajelemassa niitä "normi" maastoja (130 km) mitä aina tulee ajeltua ja ei voi kuin :lol: :lol: :lol: :lol: . Tosin vielä en menny mihinkään kinttupoluille, mut eiköhän sinnekin vielä ehdi.

Kyllähän kehitystä on kaikin puolin Damin ja Adven välillä jonkun verran päässy tapahtumaan. Ajo ominaisuudet ennenkaikkea tuntuvat olevan eri planeetalta. Ja vaikkei sitä moottorin tehoa koskaan tota määrää tarttekkaan niin aina välillä on kiva vähän kääntää ja siirtää pintasoraa....

Tällä erää tämän kirjan kannet on projektin osalta sulkeutuneet. Katsotaan josko syksyn ajot tuovat jotakin kehitysideoita talven pimeneviin iltoihin....
Kun tietämätön neuvoo osaamatonta tekemään, saadaan ehjistä rikkinäisiä....
Avatar
amaunu
Viestit: 663
Liittynyt: La Elo 11, 2007 8:26 pm
Pyörä: CRF1000DCT,DeepSnowGlider
Paikkakunta: Nokia

Re: Sekundasta kilpiin ja kuntoon.....valmis!!

Viesti Kirjoittaja amaunu »

Hieno, kun miettii mistä lähit niin erittäin hieno.

Siinä mielessä hyvä projekti että lähtökohta palkittee/kiittää sua joka ilometrillä kun palautit sen takas liikenteeseen.
-ari
Vastaa Viestiin