TomiKoo:n Suzuki DR 650 RSE 1993

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Hösö
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Hösö »

mikaj kirjoitti:
TomiKoo kirjoitti:Lisäksi Hösö tuunasi Tunturiin paikalleen ison pytyn, viilatun männän ja lasketun kannen. Nyt lähtee! Huutaa tehoputkea ja ISOA kaasaria...
Juu lähtee, suorastaan singahtaa ja ääni on kuin... no, mopossa ;) Nuo projektit, Tomin iso darra ja Hösön Tuna täytyy kyllä nähdä valmiina.

Mika
Ainoa vaan, että Tuna on Tomin, meikä vaan virittää sitä! :D
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
2old
Pyörä: KTM 990 Adv

Viesti Kirjoittaja 2old »

Hösö kirjoitti:
mikaj kirjoitti:
TomiKoo kirjoitti:Lisäksi Hösö tuunasi Tunturiin paikalleen ison pytyn, viilatun männän ja lasketun kannen. Nyt lähtee! Huutaa tehoputkea ja ISOA kaasaria...
Juu lähtee, suorastaan singahtaa ja ääni on kuin... no, mopossa ;) Nuo projektit, Tomin iso darra ja Hösön Tuna täytyy kyllä nähdä valmiina.

Mika
Ainoa vaan, että Tuna on Tomin, meikä vaan virittää sitä! :D
....ja sydämmellä viritätkin Hösö ...sen voin todistaa lauantain perusteella... ja luulenpa Tomi että saat "tallillanotkujia" enemmänkin.... sunnitelmat on senverran hienoja, että pitää aina välillä poiketa moikkaamassa....
- ....but, Alive and Kicking-
2old

mielelläänhän tuota auttaa missä osaa...ja samlaa vaikka saa oppia osaajalta....
mikaj

Viesti Kirjoittaja mikaj »

Joo, voin tulla vaikka vastapuolelta pitelemään lenkkiavaimella kun jotain kiristelet, siihen ainakin taidot riittää. Mutta täytyy sen verran kehuskella vaikka Tomin threadi onkin että eilen sain pihalla vaihdettua dertsiin nokkaketjunkiristimen eikä räjähtänyt käynnistäessä. Itse asiassa alkuperäisen kanssa kuulunut hassu tikittävä ääni katosi koneesta, enkä siis tarkoita sitä put-put-meininkiä pakoputkesta, se kuuluu edelleen ;)

Mika
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Kerros nyt entisenä dertsimiehenä että millanen on peRSEen käsiteltävyys verrattuna edelliseen mopoon? Eli ketteryys, onko sitä? Entäs sitten alavääntö, onko paljonkin parempi sen suhteen?
Hösö
Pyörä: pyörätön

Viesti Kirjoittaja Hösö »

TomiKoo kirjoitti:
TomiKoo kirjoitti:Voishan tuon huomenna suurin piirtein mitatakin, jos muistais.
Innostuttiin puntaroimaan! Darra sänkikrossikunnossa aika tarkkaan 166kg, etu 77kg ja taka 89kg. Tankissa muutama litra gasoa. Heittoa voi olla pari kiloa, mitattu kahdella viisarivaa-alla, jotka taarattiin tarjolla olleista tarkimmiksi mun painolla. Lisäksi mitattiin irrotettu tuplaputkisto 8kg, etukehikko valolla ja mittaristolla 4kg sekä takakehikko kokonaisena 4kg. Päätetty tavoite kevääksi: Samalla metodilla ja samoilla vaakoilla mitattuna 180kg tankki täynnä, ajokunnossa ja painonjakauma 50:50... :twisted: :wink:

Tomi
Nuista painoista tuli mieleen. Tomin "viralliset" puntarit(2kpl) näytti molemmat mulle 125kg 8) , mutta eilen lääkärin oikia virallinen tikivaaka näytti "vain" 115kg :oops: :cry:

Joten jonkunmoinen heitto nuissa painoissa taitaa olla...
MunaPussiRacingTeam!

Troy Lee:n kypärät ja vermeet!

LifeOfHösö

Ittekkö tekkee, ni saa mitä tullee...
karmolis

Hösö kirjoitti:
TomiKoo kirjoitti:
TomiKoo kirjoitti:Voishan tuon huomenna suurin piirtein mitatakin, jos muistais.
Innostuttiin puntaroimaan! Darra sänkikrossikunnossa aika tarkkaan 166kg, etu 77kg ja taka 89kg. Tankissa muutama litra gasoa. Heittoa voi olla pari kiloa, mitattu kahdella viisarivaa-alla, jotka taarattiin tarjolla olleista tarkimmiksi mun painolla. Lisäksi mitattiin irrotettu tuplaputkisto 8kg, etukehikko valolla ja mittaristolla 4kg sekä takakehikko kokonaisena 4kg. Päätetty tavoite kevääksi: Samalla metodilla ja samoilla vaakoilla mitattuna 180kg tankki täynnä, ajokunnossa ja painonjakauma 50:50... :twisted: :wink:

Tomi
Nuista painoista tuli mieleen. Tomin "viralliset" puntarit(2kpl) näytti molemmat mulle 125kg 8) , mutta eilen lääkärin oikia virallinen tikivaaka näytti "vain" 115kg :oops: :cry:

Joten jonkunmoinen heitto nuissa painoissa taitaa olla...
Tai sit sulla oli kiviä taskussa.
mikaj

Joo onneksi oli ajokamat tallilla, niitä farkkuja ei saanut enää laittaa edes pesukoneeseen ;) No, harmia ei sikäli että siksihän nuo rakenteluvaatteet on erikseen että ne saakin sotkeentua.

Aika ahdas on tuon kuuspuolikkaan runko konetta irrotella! Sinänsä pahuksen mielenkiintoista päästä mukaan noihin hommiin edes nostelemaan, näkee pyöristä niin paljon enemmän kuin pelkästään kokonaista katselemalla. Kun se alkaa enemmän purkautua, voit vaikka tilailla multa kahvia sinne tallille niin tulen samalla vakoilemaan ;) Juujuu, nelipyöräisellä ajoneuvolla, ei tarvi pelätä että taas jotain pitäisi tehdä mun dertsille. Meinasin vähän että jopa sitä säätöpuolta kokeilen hieman omin nokkineni, laitan tuonne dr-z/fcr-threadiin kyselyä siitä paukkeesta. Niin, jos joku Etelä-Siuntiossa epäili metsästysrikoksia, kyse ei ollut haulikolla ammuskelusta Hangontiellä vaan se oli mun mopo ;)

Mika
2old

mikaj kirjoitti:jos joku Etelä-Siuntiossa epäili metsästysrikoksia, kyse ei ollut haulikolla ammuskelusta Hangontiellä vaan se oli mun mopo ;)

Mika
Kyllä miähekkäästi paukkui .... ja DR lähti kuin hauki rannasta sen kaasarin vaihdon jälkeen.... kaikkea se japanilainen keksii......
hannuk
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuk »

Muistaakseni DR 800 laturin luvattiin antavan tuon 200W, ja siinä ainakin sähköt riitti tupla H4 valoille. Tosin parkit ei ollut kytkettynä ja mieleenkään ei tullut laittaa kahvalämppäreitä tms. Kannattanee laittaa riittävän järeät piuhat akulta asti, niin menee se sähkö valoille asti.

Tässä miettinyt sitä että miten dr400 sähköt riittäisi H4 tuplavaloille + kahvalämppäreille. Lupailevat vissiin sillekin tuota noin 200W tehoa. Voi olla että laitan vaihtoreleen, eli kun lämppärit on päällä, ei toinen valo pala ollenkaan. Häiritsevää on sekin, että tuosta ei saa vakiona palamaan pelkkiä parkkeja.. Kaikki pitäisi tehdä itse, jos hyvän haluaa.. :D

-HannuK
mikaj

hannuk kirjoitti:Häiritsevää on sekin, että tuosta ei saa vakiona palamaan pelkkiä parkkeja.. Kaikki pitäisi tehdä itse, jos hyvän haluaa.. :D
-HannuK
Siis DR-Z:ssa ei saa? Kui? Kyllä mulla mielestäni ainakin. Siis jos siellä on ehjä polttimo :oops:

Mika
karmolis

mikaj kirjoitti:
hannuk kirjoitti:Häiritsevää on sekin, että tuosta ei saa vakiona palamaan pelkkiä parkkeja.. Kaikki pitäisi tehdä itse, jos hyvän haluaa.. :D
-HannuK
Siis DR-Z:ssa ei saa? Kui? Kyllä mulla mielestäni ainakin. Siis jos siellä on ehjä polttimo :oops:

Mika
Uudemmissa (oisko 04 alkaen?) ei saa.
Pasi
Pyörä: KTM690R/SM

Viesti Kirjoittaja Pasi »

Onko dertsissä etu-umpiossa parkkipolttimo? Mun muistin mukaan ei ole.
mikaj

Aha, no sitten se johtuu vaan siitä että mä köyhänä ostin niin vanhan mopon. Mun 2001-vuoden S-mallissa on kyllä kolmiasentoinen valokytkin ja keskimmäisessä kyllä toimii nimenomaan parkki yksinään. Itse umpiohan tuossa ei ole alkuperäinen mutta kai sille keskiasennolle oli jokin käyttö originaalinkin kanssa.

Mika
hannuk
Pyörä: 570 FE, 250 EXC-F
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hannuk »

TomiKoo kirjoitti: Noh, etsitään tällä viikolla sopiva 50x1,5 kierteellä oleva mutsku ja yritetään ulosvetoa sitten uudelleen... :roll:
Mikähän koko DR BIG:issä olikaan..? Multa nimittäin löytyy Bigiin sopiva ulosvetäjä, mutta se on varmaan taas yksi väärän kokoinen lisää.. Minkäs kokoinen sulla nyt on(jos se kuulostaisi samalta kun mikä 800 ulosvetäjänä toimi..)?

-HannuK
Vastaa Viestiin