KTM Freeride 350:stä "joka paikan pyörä" - runkoo uusiks...

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

THA
Pyörä: Yamaha ja TM
Viesti:

Re: KTM Freeride 350:stä "joka paikan pyörä"

Viesti Kirjoittaja THA »

Pyörä alkaa vähitellen istua käteen.
Penkin modasin keskeltä matalammaksi ja takaa leveämmäksi, kaiken kaikkiaan pehmeämmäksi. Ei tule enää peppu kipeäksi jo pelkästä tasamaalla istumisesta - kippurasarvimiehet ajaa teelusikoilla, tuo FR:n vakiopenkki edustaa korkeintaan jälkiruokalusikkaa ja mä tykkään soppakauhasta :) Motokeitaalla olis sit FR:n penkki hyllyssä, kun kävi mulle tarpeettomaks hankinnaks.
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Wink muillekin FR:n omistajille: Keulasta poistin suurimman osan esijännityksistä, vaihdoin orkkis öljyt Pro RSF 5:een, öljypinta 120 mm -> 110 mm, midvalvea ohensin 0,2 mm ja korvasin compin 0,15x16 mm cross-overit 0,10x12 mm:llä. Vakioöljyillä siirtymällä nimismiehen kiharassa pakkasi pahasti, mutta urassa oli paluut pidettävä melkein kiinni. Nyt asetusta auki päin 8 napsua, urasta ei kammennu ylös kuin mitä sivunastat välillä kävi reunoihin, mutkissa uralla tai ilman toimii kun liimattuna, eikä paluumatkallakaan pakannut yhtään. Jäännösnakkelu maakivistä sivuille on luonteeltaan erilaista, poistuu vain vaihtamalla pulleampi etunen. Pohjaileehan tuo keula edelleen sen verran pienistä, että isoihin patteihin pelottaisi koittaa, mutta pohjailu on nyt paljon pehmeämpää luonteeltaan, eikä sukeltele - etenkin kun nyt oli pykälää isompi vaihde noissa pohjauspaikoissa, viikonloppuun verrattuna.

Tupet vaihdoin noihin Moose Stealtheihin, orkkiksissa oli vain ohut pintakerros pehmeää mustaa ja sen alla paksulti muovimaista oranssia ainetta. Helpotti yhdessä keulamodauksen kanssa ajamista melkoisesti, mutta kaasusta tempoilu vaivaa edelleen. Tilasinkin eilen Motokeitaalta Moosen progressiivisen kaasukapulan. G2:sta olin harkinnut ennalta, kun olin tutkinut Shercon kapulan ja todennut sen tähän soveltumattomaksi, mutta Moosen hinta n. 60% G2:sta juuri sillä nokalla jota G2:sta halusin ratkaisi valinnan. Odottavan aika on vaan niin pitkä :oops:
image.jpg
Esisuodattimen laitoin Timon vinkistä paikalleen, enkä sitä ajossa muistanut, luulin jo hetken koneen vaan alkaneen hioutua, kun ei stumpannutkaan juuri kun "tiesin" että 1 sekunti ja kipataan. Mutta tuo esisuodatinhan se varmaan oli. Ei tule tosin jäämään paikalleen, tuon kanssa kiihtyy seitsemästä kympistä melkein yhtä hyvin kuin Sherco 140:stä - onneksi oli motoristikaista kahden keskimmäisen mustan uran välissä, niin ei tarvinnu sydänkohtausta saada piiiitkäksi venähtäneestä ohituksesta.
Kypärävaloillekin on jo sähköt vedettynä.
image.jpg
image.jpg
Orkkis eturatas ja tupet, ketjuohjuri ja jalkatapit vasta menossa pyörään.
image.jpg
Vaatekaappi taitaa mennä uusiksi, ei merkin vaihdon takia, vaan nyt vasta itse osallisena kaikesta siitä viimasta mitä te muut ootte kokenu aina. Pienestä koosta ja syvällä montussa sijaitsevasta istuimesta onkin ollut arvaamattoman paljon hyötyä. Tai sit tulee kiire väsätä sitä etukatetta :idea:
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viesti:

Re: KTM Freeride 350:stä "joka paikan pyörä" - kuviakin viim

Viesti Kirjoittaja THA »

Scarit sai paikan FR:ssä, kun huomasin orkkis tappien viikonlopun pito-ongelman johtuneen niiden kuluneisuudesta. En tiedä mitä tuolla liukupohjan ja jalkatapin välissä on pyöriny, vai onko kotarin jalkatapeissa jo vakiona merkittävästi isompi pyöristyssäde "nastoissa", mutta alle 100 km ja jalka lipsahteli jo. Moosen K400 nyt kaasukapulassa ja huomenna pääsee ajamaan - kylmät viittaa ainakin sopivaan lopputulokseen, ei kovin hanakasti ota enää 1/4-1/5 kaasulla ainakaan kierroksia.

Kaikki FR:n omistaja varmaan kollektiivisesti harmittaa tuo pieni tankki, kun sitäkään vähää ei saa edes täyteen asti. No ei vieläkään, mutta nyt sinne sentään menee puolisen litraa enemmän: porasin täyttöaukon kaulukseen reiän, jotta ilma pääsee pois. Ihan pikkuisen taaemmaksi jos tekisi, niin ei tulisi korkkia laittaessa sitä lk. teelusikallista yli, mitä tällä kohdalla ollessaan tulee
050220141589.jpg
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Toimii! Meinaan toi Moosen kaasukapula, oikein Sherco-porkkana! Hiipii ihan väkisin mieleen josko 450:kin tulis näillä muutoksilla ihan ajettava... 390 burgeri olis ilman penkkiä matalampikin...
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Seppo Honkanen
Pyörä: HVA TE300i, EXC150TPi, 690 Enduro R

Viesti Kirjoittaja Seppo Honkanen »

Paatko tietoa noista Moosen kaasukapulan palikoista ja tuotenumeroista? Mä osaan lukea vaan noita Kotarin Hard Parts luetteloita... Kai noita Moosen palikoita joku täällä Vantaallakin välittää tai sitten Keitaan nettiakaupasta tilaten?

Sepi
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Parts Europe (Parts Unlimited) tuotenumerot ja hinnat:
Alu kaasukapula vakionokalla 0632-0286 48€
Progressiivinen vaihtonokka 0632-0304 29€
Tupet harmaana 0630-0391 9€
Asennus on 5 min. plug'n'play, edes vaijerin säätöä ei tarvitse muuttaa. Kotarin oma kaasukapula yli 150€, eikä yksikään kolmesta nokasta ole progressiivinen, vaan tarvittava kokonaiskiertokulma kasvaa tasan samassa suhteessa kun pintakaasukäytös paranee - ihan kun toi kokonaiskiertokulma ei olisi jo vakiona liian iso. Tupeista veistän ne vohvelit pois, auttaa lyhytsormista, mutta pito ei kärsi, helpottaa vakioihin nähden oleellisesti kun yhtään ei tarvii puristaa, kohan laskee lapaset tupeille ja lepuuttaa siinä ;)
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Tänään tuli kierroksella Lempäälä - KaMoKen kisan MK2 - Rossihallia - Lempäälä 92 km / n. 2 h, bensaa jäljellä jtn hieman vajaa litra. Valo syttyy mopo kallellaan, eli ei olisi ollut enää pitkästi jäljellä. Pääosin maantieajoa pientakaasulla, joten ei tuo kyllä mitenkään pieniruokainen laite ole. Toisaalta mahtaiskohan etukate edes nostaa kulutusta? Ei ainakaan Shercossa nostanut. Kaippa se vähempi pyörteily taloudellisempaa on, kun ei takki yms. väpättäisi viimassa koko ajan. Penkkikin on parempi kuin vakio, ei tullut ahteri araksi. Liikennevaloissa autoijat jätti kyllä reilun välin taakse kun mä polvitaipeesta roikuin päällä :D Hallissa sen sijaan tuli todettua alustan rajalliset varat, aivan järkyttävää pohjailua jo ennen kuin yrittikään, pattisuoran oikeaa puolta ei voi ajaa lainkaan ja hypyt löi molemmat päät pohjaan vaikka niisti kurvit ihan sisältä, eikä tehot tosiaankaan riitä pitkiin lentoihin ulkokauttakaan. Jotta kuinkakohan mahtaa käydä kesällä, ei taida alustaa saada toiminaan nopeassa yhtään jos meinaa kivikoista ylipäänsä kunnialla selvitä? Nooh, hiekkatieosuuksilla löytyi ajoasento ja luotto, nyt kun on sikahuono trellikka takana niin sai jotain hallittua luistoa kaasullakin aikaan.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Onnesta soikeena hain tänään rallinastamitakset postista ja automaattikytkimen toisesta, sitten asentamaan. Todella hyvä näköiset renkaat, hyvät ilmatilavuudet ja nastotus varmasti paras ajaa tiellä mulla ikinä olleista, Rekkula melki uuden verosessa kunnossa, intoo puhkuen kotia kohti. No vanha koppura trellikka ei halunnut erota vanteesta, meni sitten toinenkin rengasrauta pilalle. Painoi muuten yli 50 nastaa tiputtanut 244 enskanastarengas 700g enemmän pelkkä nakki, kuin mitä rallinastalla110/100 C-16 Mitas + misukan norsunkortsu, saapa FR osan luennettaan takaisin. Painoa en kummallekaan saanut, kun vaaka loppuu 5 kg.

Takaa oli yksi pinna poikki, enkä oikein keksinyt missä olisi mennyt. 30 km kohdalla kävin pinnat läpi, kaikki tasaisen kireällä. 60 km kohdalla olivat löystyneet, kiristelin ja tarkastin lopuksi suoruuden. No nyt sitten 220 km mittarissa ja kaikki rattaan puolen pinnat simolöysällä. Ei kun pinnavaraston kimppuun ja etsimään sopivaa, no eipä tuohon sitten mikään käynyt. EXC:n pinnat on 4-6 mm liian pitkät, Shercon pinnat vielä enemmän, näissä olisi kierre ollut sama. Lopulta sitten jonkun japsin 4 mm liian lyhyt pinna nippoineen paikalle. Mulla on kyllä niin huono kokemus alummininipoista ja noista ohennetuista pinnoista KXF-ajalta, että taitaa lähtee kohtsilleen pinnatilaus Symoticiin. Ei oo tievoittosessa ajossa pinnojen kireyden tarkastuväli nippa nappa tankillinen mun pyörässä, mutta onneksi tähän on lääke ja suomalaisessa työssä vieläpä. Vaan painaako mun FR kohta enemmän kuin EXC...

Vähän aikaa ihmettelin rekkulan osia, että onko tää johonkin gassiin, kunnes muistin niin että joo, näissähän on se lautasjousi. Sitten vaan purkamaan kytkintä ja olishan sen voinu tietysti heti kytkinkopan irrotettuaan ymmärtää sovittaa ja todeta ettei sovi, mutta jostain syystä olin mielessäni päätyny siihen lopputulokseen, että 450:n sopii ja vasta reikiä vastakkain sihdatessa ruuvit kädessä tajusin että kun ei niin ei. Jäi kyllä meikäläiseltä nyt automaattikytkin saamatta tähän mopoon, jää ajot ajamatta jos uutta mielii, siksi tyyris on.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Pete K2
Pyörä: KTM 1190 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Pete K2 »

Moro,
Tarviiko tuo automaattikytkintä? Mun muistini koeajoreissulta parin vuoden takaa on, että ei stumppaa millään ja vääntöä oli tosi hyvin jo tyhjäkäynnillä. Kiviä pystyi ylittämään koskematta kaasuun.
ex. KTM 690 Enduro R, Yamaha YZF 250 Enduro, KTM 400 EXC, Yamaha WR 250 2-t, Yamaha IT 250, KTM 125 GS
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

THA kirjoitti:Onnesta soikeena hain tänään rallinastamitakset postista ja automaattikytkimen toisesta, sitten asentamaan. Todella hyvä näköiset renkaat, hyvät ilmatilavuudet ja nastotus varmasti paras ajaa tiellä mulla ikinä olleista, Rekkula melki uuden verosessa kunnossa, intoo puhkuen kotia kohti. No vanha koppura trellikka ei halunnut erota vanteesta, meni sitten toinenkin rengasrauta pilalle. Painoi muuten yli 50 nastaa tiputtanut 244 enskanastarengas 700g enemmän pelkkä nakki, kuin mitä rallinastalla110/100 C-16 Mitas + misukan norsunkortsu, saapa FR osan luennettaan takaisin. Painoa en kummallekaan saanut, kun vaaka loppuu 5 kg.

Vähän aikaa ihmettelin rekkulan osia, että onko tää johonkin gassiin, kunnes muistin niin että joo, näissähän on se lautasjousi. Sitten vaan purkamaan kytkintä ja olishan sen voinu tietysti heti kytkinkopan irrotettuaan ymmärtää sovittaa ja todeta ettei sovi, mutta jostain syystä olin mielessäni päätyny siihen lopputulokseen, että 450:n sopii ja vasta reikiä vastakkain sihdatessa ruuvit kädessä tajusin että kun ei niin ei. Jäi kyllä meikäläiseltä nyt automaattikytkin saamatta tähän mopoon, jää ajot ajamatta jos uutta mielii, siksi tyyris on.
6,3kg kerrotaan olevan C16 (110/100-18) mitaksen paino rallinastoilla (190kpl)
Sama kumi enskanastoilla (225kpl) 6,6kg
Vertailuksi C02 300 enskapiikkiä niin 7,1kg ja XT454 242 nastaisena 6,7kg.
Eli painonsäästöä on kuten THa oli huomioinutkin.

Rekkulasta sellainen havainto tai ajatus että ainakin joihinkin FR:iin (en nyt muita tai tiedä oliko vuosimallista puhetta) ovat vaihtaneet koko sisuskalut kytkimeen EXC:stä. Siis jos vaihtaisi ne jäljelle jäävät osaset EXC:stä mitä ei reclusen mukana tule niin saattaisi sopia? Vain arvailua mutta THA varmastikin näppäränä helposti hoksii/osaa tutkia jos kiinnostaa jotta onko tuo ihan utopiaa?
antti
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Tuon kaasuun vastaaminen on vähän turhan äkkinäistä, kaasukapulamodaus auttoi siinä, mutta nyt ei saa kaasulla nypättyä dropeissa takanen edellä alas, eli liike meni liian pitkäksi. Mulla on ilmeisesti lihaspussin ahtauma, tai mikä nyt nimeltään olikaan, vaikken ikinä ole mitään bodannut :( . Mutta yhtä kaikki kytkimellä lipsuttelu pistää käden niin nopeasti niin jumiin, ettei ajaminen ole enää kivaa, eikä kovin pitkään mahdollistakaan. Sisäosat kytkimeen sopisi silmämääräisesti arvioiden EXC:stä, muttei niitäkään halvalla saa. Joten lasken nyt ecun virityksen varaan. Missään nimessä herkäksi stumppaamaan tätä ei voi kutsua, mutta se kierrosalue jolla moottori vastaa kaasuun pehmeästi, muttei stumppaa, lienee vain kolmannes siitä mihin olen tottunut - ajomäärä tällä kuitenkin vasta 220 km edellisen 5 tkm vastaan, eiköhän tässä siis vielä ajan kanssa opi/totu 8) .

Mitaksen sivut ei kerro noita painoja ihan oikein, joskus punnasin kahdella vaa'alla juuri 454:n niin se oli 7,6 tai 7,7 kg - joskin täysnastaisena ja enskanastalla siis. C-16 saa nastattoman rungon punnittua 5 kg vaa'alla, noita Trelleborg-mallisia vain etuset. Edes se 4,9 kg:ksi ilmoitettu solulle tarkoitettu ei ole alle 5kg. Näissä mun gummeissa on takana 225 nastaa 2,5 (2,6) mm tapilla ja edessä 306 nastaa 2,2 (2,25) mm tapilla. Nuo Wiper-Tecin nastat ei ole kaikkein kevyimpiä, joskin 300 enskanastan painoero valmistajien välillä on lk. 100 g, joten keston takia ei tuota painosäästöä kannata edes harkita. Best Gripit ovat sitten tässä painoasiassa oma lukunsa, 18 1700 nastaa painaa saman kuin 11 25 mm enskanastaa, 1800 nastat muistelisin suhteen olleen n. 16/11. Niitä en käyttänyt, mutta nykyäänhän kyylätään niitä kovametallitappien halkaisijoitakin niin ei taakse voi enää 1700:ia laittaa. Renkaita tilatessa unohdin asiasta mainita niin hiukkasen jännitti pakettia noutaessa millä tapeilla ovat :roll: Ihme touhua tuo nastaurputus, niihin on kuitenkin LM:n poikkeslupa, eikä rajaa mitään halkaisijoita, silti annetaan ajaa tielle laittomilla rungoilla, vaikkei niihin mitään poikkeuslupaa olekaan :?: No mä halusin katulailliset rungot niin pienempi mahdollisuus siinäkin saada sakot.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
AnttiL
Pyörä: exc

Viesti Kirjoittaja AnttiL »

Nuo minun sanomat renkaiden painot on Satapiikin ilmoittamia valmiille nastoitetuille kumeille.
antti
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Jaa niillä on painotkin jossain. Enpä huomannu. Noi Satapiikin hinnat on kyllä kuin alvittomia hintoja Motorenkaan renkaille, mutta mä oon aikanaan maksanu todella kalliit oppirahat kokeillen miten halvemmalla pääsis. Jotenkin toi punaraitasen myynti kestävänä jo lähtökohtasesti nostattaa karvoja, samoin kuin tuo Mitrocien nastottaminen (siis kun runko ei kestä edes mun ajossa, tämmönen, taskuraketiksiko se Mika kutsu, pikkuakka), niin en sitten Ståhlin Retsin kuoltua oo ostanu kun Motorengasta. Ja täytyy kyl sanoo kun 4 tkm ajetun Misukan AC10 etusen 09 paistolla/09 ostetun sai laittaa edelleen lähes virheettömänä eteenpäin, että kyllä kannatti vähän enempi maksaakin. Ourila meinaan teki töitä puhuukseen mut alunperin noi misukat ostaan, kun edellinen, erään toisen nastottajan tekemänä, ei kestäny kymmentä tuntia ennen kun sivunastoista puuttu jo merkittävä osa, eikä pyöräkään ollu kun 250-4T.

Mut pakko kommentoida rengasvalintaa. Tai sanotaan et Ourilan mulle valittemia renkaita ja oman päänsä mukaan nastotuttamia: Onhan meinaan ihan pirskatin kiva vetää paljasta assua versus mikään kisanastallainen! Ja kiva on mulle yhtä kun rento, senkus istuskelee kyydissä, la reissu oli semmosta jännittämistä ettei jaksais kuunansa päitsiä istua. Toi Mitaksen etunen hakee kyl melkosesti muutaman sentin sohjolumessa, mutta se on semmosta tasasta liikehdintää/huojuntaa paremminkin, kuitenkin 70-80km/h melkosella kallistuksella hiekkatiemutkiin menee kuin juna. Pito on loppujen lopuksi todella miellyttävä, varottaa ennalta ja antaa mahdollisuuden korjata. Kertaalleen koitin lisää hanaa ja tapeilta suoraan mahalleen oli matka. Takanen, ah, mikä ilo! Eka kertaa sai FR:n oikein pitkään hallittuun sladiin, väitän että auratulla mutkat menee kovempaa tällä rengastuksella kuin enskanastotuksella, koska nyt moottorissa riittää voima täysin hallittuun sladiin, eikä enskanastalla oleva etunen pidä yhtään paremmin - eli nasta tuskin uppoaa juurikaan yli puoliväliin tien pintaan. Loppujen lopuksi mulle ihan se ja sama meneekö kovempaa vai ei, parasta on tämä lähes euforinen hallittavuus, 450:n kaipuu hälveni tänään oleellisesti.

Takajarru sen sijaan alkaa olla loppu. Paloissa on n. 1,5 mm pintaa jäljellä, levy urilla. Huomenna käyn kiinamopokaupassa tsiikailemassa mitä 240 mm levyjä olisi tarjolla, jos jossain olisi ainesta niisä kohdin mihin FR:n takanavassa on kiinnityspaikkaa. Sinällään tuo jarrumodaushan on helppo FR:ään, kunhan sorvaa 2 kpl 15 mm holkkeja niin 30 mm isompi laikka menee heittämällä. Tai ellei omista sorvia, voi käydä ostamassa etujarrussa vakiona olevat väliholkit. Etujarru nyt on mitä on, ei tolla rallinastallakaan saa edes assulla lukkoon, mutta taitaa pitokin olla aika hyvä, koska 155 mm pohjasta asti keula jarrussa sukeltaa. Että eiköhän tuohon ole tullut jo sopeuduttua ok.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Pyörän valmistelu päitsille jatkuu:

Taakse käynee Transalpin levy suoraan, 240 mm on ulkohalkaisija ja 125 mm jakoympyrä, 4 pultilla. Paksuus siinä on 5 mm, uskoisin että mahtuu satulan väliin. Lisäksi tarvii sorvata vain 15 mm holkit 2 kpl ja vaihtaa satulan kiinnityspultit 40 mm:iin. Olen tilaamassa levyn tänään, samoin Motomasterin 11 seokselliset jarrupalat. Jos kerran timo saa takajarrun massansa alla lukkoon vakiojarrulla, niin tuohan kestää mainiosti. Omaani en saa enää millään, sen koommin kun levy meni urille. Hioin levyn pinnankin ja laitoin tutulta saamani 85SX:n uudet orkkis palat, korttelin ympäri piti vähän ja sitten ei taas yhtään.

Koska olen tällä päitsille lähtemässä, niin jotain on tehtävä välityksillekin, muutakin kuin tuo z12 eteen. 80 km/h ajoon tuo kaipaisi jotain 41 piikkistä, koska hieman alle 70km/h tuo on vielä suht ok, mutta sillä menee sitten jo kakkonen melki samaksi kuin kolmonen vakiovälein (40,27 tarkalleen). Toisaalta ykkösellekin saattaa tulla käyttöä. Ei siis muuta kuin rataskirjaa selaamaan, sen jälkeen JT:n sivuilta kokovaihtoehdot ja mihin kuuluu, no löytyi lopulta ratas josta saa tehtyä: JTR273. JT:n sivuilla kuva on ihan erilainen kuin Stormin sivuilla, JT:n paperikataloogi ja netti taas täsmää toisiinsa, joten eiköhän tuo niin mene, että uudet reiät 132 mm jaolla ja sorvaa keskireiän siihen n. 97 mm:iin - mitä nyt ikinä sitten onkaan, jahka kiekon otan taas irti/saa tarkan mitan. Orkkiksenahan tähän ei alle z46:sta saa.

Luulenpa myös, että tuo ratasjumppa näkyy suoraan maantiekulutuksessakin, polulla kulutus saattaa hieman nousta kun seuraava suurempi varmaan monessa tilanteessa juuri 2:lla ajaessa on liian suuri, paljon kauempana 2:sta kuin nykyisellään 4 3:sta. Toisaalta jos varalitraa pitää mukana, niin en näe että voisi loppua polulla kesken, eikä enää tankille riittäisi. Sen sijaan maantiekulutus voi pudota jopa puolessa suhteessa välitysmuutokseen, eli toissalauantain 4,1l 92 km sijaan pääsisikin jo 100 km.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
THA
Viesti:

Viesti Kirjoittaja THA »

Pistin jo pyörän myyntiin kun, spooriajo toi esiin selän suhteen kuskista rakenteellisia puutteita, mutta päädyin kuitenkin lähtemään alustan madallus linjalle, jotta yltäisi istumaan. On kuitenkin niin hauska ja ketterä laite, ja minä kun vielä tykkään ennemmin hitaasti taidolla kuin vauhdilla tuurilla. Patit on mahdottomia joka tapauksessa, joten ajetaan kävelyvauhtia ne ja keskitytään muuhun.
Lähden siis madaltamaan iskareita molemmista päistä 30 mm, eli jo ennestään hivenen ehkä nafti maavara vähenee vielä saman 30 mm. Kesällä pitää sitten keksiä muuta ja ongelmia maavarasta tulee ihan varmasti Päitsillä, mutta tämä nyt on ainoa tie.
Lauantaina kävi myös selväksi, että PDS + lineaarinen jousi on ihan ok kikkailussa, jopa parempi kuin linkut, mutta yhtään nopeammassa oma tuntuma takapäähän on niin epämääräinen, että kavereita meistä ei tule - niinpä lähti progressiivinen takajousi tilaukseen. Oudolla polulla erityisesti peltomutkiin mennessä takajarrun puute sekoitti, mutta etujarru ei tarvitse kuin hienosäätöä - tunnokkaammat palat riittänevät mainiosti ja taaksehan on jo tulossa se 240 mm jarru.
Laitan kuvia kun saan osat, jos joku tarvitsee iskarin sisäosista niin hihkaiskoot, saatan jopa muistaa napsaista muutaman. Voi kun olisi vielä se alipainepumppu, aika skitsoa tuo iskarin kasaaminen öljyyn upotettuna.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
meikä
Pyörä: 610 "crate" exc

Viesti Kirjoittaja meikä »

Kerro ihmeessä mitä löytyy takakepin sisältä! Varaosakuvasta katselin että pds on ns. öhlins tyyppiä eli toinen mäntä on pienempi ja menee erilliseen kavennukseen iskun loppupuolella. Neulaa ei siis ole. Tuo mahdollistaa jonkilaisen säätämisen kuinka aikaisin jäykennys iskee mäntää liikuttamalla ehkä sentin puolitoista ylemmäs tai alemmas. Varsinainen näkyy olevan 46mm (50mm isommissa).
Vastaa Viestiin