Penkin modasin keskeltä matalammaksi ja takaa leveämmäksi, kaiken kaikkiaan pehmeämmäksi. Ei tule enää peppu kipeäksi jo pelkästä tasamaalla istumisesta - kippurasarvimiehet ajaa teelusikoilla, tuo FR:n vakiopenkki edustaa korkeintaan jälkiruokalusikkaa ja mä tykkään soppakauhasta
Wink muillekin FR:n omistajille: Keulasta poistin suurimman osan esijännityksistä, vaihdoin orkkis öljyt Pro RSF 5:een, öljypinta 120 mm -> 110 mm, midvalvea ohensin 0,2 mm ja korvasin compin 0,15x16 mm cross-overit 0,10x12 mm:llä. Vakioöljyillä siirtymällä nimismiehen kiharassa pakkasi pahasti, mutta urassa oli paluut pidettävä melkein kiinni. Nyt asetusta auki päin 8 napsua, urasta ei kammennu ylös kuin mitä sivunastat välillä kävi reunoihin, mutkissa uralla tai ilman toimii kun liimattuna, eikä paluumatkallakaan pakannut yhtään. Jäännösnakkelu maakivistä sivuille on luonteeltaan erilaista, poistuu vain vaihtamalla pulleampi etunen. Pohjaileehan tuo keula edelleen sen verran pienistä, että isoihin patteihin pelottaisi koittaa, mutta pohjailu on nyt paljon pehmeämpää luonteeltaan, eikä sukeltele - etenkin kun nyt oli pykälää isompi vaihde noissa pohjauspaikoissa, viikonloppuun verrattuna.
Tupet vaihdoin noihin Moose Stealtheihin, orkkiksissa oli vain ohut pintakerros pehmeää mustaa ja sen alla paksulti muovimaista oranssia ainetta. Helpotti yhdessä keulamodauksen kanssa ajamista melkoisesti, mutta kaasusta tempoilu vaivaa edelleen. Tilasinkin eilen Motokeitaalta Moosen progressiivisen kaasukapulan. G2:sta olin harkinnut ennalta, kun olin tutkinut Shercon kapulan ja todennut sen tähän soveltumattomaksi, mutta Moosen hinta n. 60% G2:sta juuri sillä nokalla jota G2:sta halusin ratkaisi valinnan. Odottavan aika on vaan niin pitkä
Kypärävaloillekin on jo sähköt vedettynä. Orkkis eturatas ja tupet, ketjuohjuri ja jalkatapit vasta menossa pyörään. Vaatekaappi taitaa mennä uusiksi, ei merkin vaihdon takia, vaan nyt vasta itse osallisena kaikesta siitä viimasta mitä te muut ootte kokenu aina. Pienestä koosta ja syvällä montussa sijaitsevasta istuimesta onkin ollut arvaamattoman paljon hyötyä. Tai sit tulee kiire väsätä sitä etukatetta