Mikä pyörä oikeaksi rekisteröidyksi kuramopoksi?

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Pikkumatti

Mikä pyörä oikeaksi rekisteröidyksi kuramopoksi?

Viesti Kirjoittaja Pikkumatti »

Tere,

Mulla itselläni on tuollainen Suzukin V-Strom 1000. Se on oikeasti aika raskas metsässä ja kinttupoluilla pyöritettäväksi. Lisäksi olen itse todella iso äijä (ens. kesänä kuitenkin liki 100 kg), joten jotain tehokasta ja kevyttä se saisi olla...

Olen itse mieltynyt DR 650, sen nakumallin tyyppisiin ratkaisuihin.

Onko teillä suositella jotain mahdollista "resupyörää", jolla voisi sitten pöllyttää missä vaan?

-Masa
After ten days of hard work... I'm ready to head out into the Sunshine...

Kuva
Kalpa
Pyörä: Husaberg FE 390

Viesti Kirjoittaja Kalpa »

KTM530 EXC, Honda XR650R, KTM 625SXC. Kaikki oikeasti maastokelpoisia ja tehokkaita. 530 askeettisin mutta luotettava ja kevyt.

Suomessa helposti matkaendurot on alitehoisia ja ylipainoisia, toisten mielestä ehkä vähän low endiä monen muun maan dual sport kalustoon verrattuna.

Huoltoväleistä ei kannata pahemmin murehtia ellet ole mitään maailmanvalloituksia ajelemassa.
Jarno
Pyörä: KTM 640 Adv R
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Mitä on noita ulkomaanelävien foorumeita seuraillut niin on jotenkin jäänyt sellainen käsitys ettei tuo "dual-sport" ihan vastaa kotoista "matkaenduroa".

Kevyempää, paremmin kannon kiertoon soveltuvaa kalustoa, ei niinkään pyöriä joilla voi huristella pakaasien kanssa sen tuhansien kilometrien kesälomareissun?

Noista mainituista pyöristä...

XR650R ja suomen kilvet, tätä yhdistelmää ei käsittääkseni mitenkään vaivoiksi asti suomessa ole?

625, saisko tämän menemään siihen alitehoinen ja ylipainoinen lokeroon :lol:
Jos siis haetaan valkokilvellistä räppäilypyörää ilman mitään touring ominaisuuksia?

Toisaalta jos dr650 on ok, 625 ei varmaankaan sovi edellämainittuun lokeroon...

Mitäs (valkokilpisiä) vaihtoehtoja löytyy noista pienemmistä, siis alle 600cc?
Eikös nuokin vie isoa miestä ihan vauhdikkaasti eteenpäin?
petev
Pyörä: F850GS

Viesti Kirjoittaja petev »

Jarno kirjoitti:lokeroon :lol:
Jos siis haetaan valkokilvellistä räppäilypyörää ilman mitään touring ominaisuuksia?
Jarno, taisit olla itsekin mukana, kun ajettiin pari kesää sitten viikossa 3500km touringia ja minä ajelin SXC:llä :) Yks herra tais vetää TA:lla tankillisen kerralla, sillon meinas perse puutua.
noh.. tottapuhuen ei paras touringi vehje, mutta pirun hauska.
Jarno
Viesti:

petev kirjoitti:
Jarno kirjoitti:lokeroon :lol:
Jarno, taisit olla itsekin mukana, kun ajettiin pari kesää sitten viikossa 3500km touringia ja minä ajelin SXC:llä :) Yks herra tais vetää TA:lla tankillisen kerralla, sillon meinas perse puutua.
noh.. tottapuhuen ei paras touringi vehje, mutta pirun hauska.
Juu muistan, mutta olihan sulla siinä vakiota isompi tankki ja pehmeämpi(?) penkki...
Eikä se XL:n penkkikään mikään nojatuoli ollut...

Meinasinkin lähinnä sitä kun kysyjällä on jo tuollainen paremmin tourinkiin soveltuva kulkine niin räppäilypyörä voi olla selkeästi karumpi vehje ilman mitään kompromissejä.

Wanhoista pyöristä ei liene esim. XR600r honda mikään mahdoton?
Tai miksei myös XL600r, ainakin pienellä rakentelulla.
Vai ovatko liian tehottomia/painavia?
Ruoste

Viesti Kirjoittaja Ruoste »

No miten Yamaha wr 450.
ramirin
Pyörä: Ready To Push

Viesti Kirjoittaja ramirin »

Vaihda suitsa kotarin adventureen tai SE:hen.. Niistä löytyy tehoa ja painoa sopivasti kahden pyörän verran ja voit matkata pidemmänkin matkan päähän sudittamaan mettäpuskaan..

Pakkko puollustella yhen pyörän ratkaisua, kun muuten sitä joutuu itsekin kattella jonkun kevyen ratkaisun möhkölle kaveriksi..
Kylän kohoralla komiasti, vaikka mettällä vähä kompuroottiski.
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

Miten olis joku 250cc nelari? Esim WR250 jammu.

Jos nyt itelleni ostaisin mettä/krossipyörää niin melkein tohon 250cc nelariluokkaan lähtisin.
Jani-SRI
Pyörä: 530exc,690RALLY

Viesti Kirjoittaja Jani-SRI »

Itselläni on tuo yz250f. (aika lähelle WR:rää)kevyt mopohan tämä on, mutta mielestäni ei sovellu tien päälle juuri ollenkaan. Joko pitää välitykset muuttaa äärettömän pitkiksi ja silloin tiukassa paikassa hankalaa, tai sitten kone huutaa maantienopeuksissa ankarasti.

...Itse olen harkitsemassa isompaa mopoa enskaan ja lyhyiden matkojen taittamiseen...
..Harkinnassa 690enduro tai sitten joku hieman kevyempi ktm enska.
.....Ja kayntiin palmun alta :)
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Re: Mikä pyörä oikeaksi rekisteröidyksi kuramopoksi?

Viesti Kirjoittaja Tase »

Pikkumatti kirjoitti:Tere,

Mulla itselläni on tuollainen Suzukin V-Strom 1000. Se on oikeasti aika raskas metsässä ja kinttupoluilla pyöritettäväksi. Lisäksi olen itse todella iso äijä (ens. kesänä kuitenkin liki 100 kg), joten jotain tehokasta ja kevyttä se saisi olla...

Olen itse mieltynyt DR 650, sen nakumallin tyyppisiin ratkaisuihin.

Onko teillä suositella jotain mahdollista "resupyörää", jolla voisi sitten pöllyttää missä vaan?

-Masa
Onko sinulla tarkoitus pitää V-Strom edelleen ja ostaa sille kaveriksi toinen pyörä vai onko lopputavoitteena yksi kevyehkö matkaenska?
kymppivalve
Pyörä: fillari

Viesti Kirjoittaja kymppivalve »

Tuo xr650r on varmastihyvä, mutta mita olen ajanut tuollaisella vanhemmalla xr600r:llä niin siinä on aikalyhyt runko isollemiehelle(190).

Onhan se 625:n läski 530/525 verrattuna, Mutta ei sitä minusta tehottomaksi voi sanoa. Tai jos motaria ajaa, niin sinnehän vakiogikserikin on tehoton.
adventure muka painava?
HarMi
Pyörä: Surly Instigator, DMR Bolt Long

Viesti Kirjoittaja HarMi »

KTM 660 SMC moto- ja enskavanteilla. Kevein, ketterin ja tehokkain LC4. Matka-enduro käyttöön voi hankkia vielä 18 litran tankin ja leveämmän penkin.
routaisten peltojen pehtoori
Jarno
Viesti:

kymppivalve kirjoitti:Tuo xr650r on varmastihyvä, mutta mita olen ajanut tuollaisella vanhemmalla xr600r:llä niin siinä on aikalyhyt runko isollemiehelle(190).
Tuo XR650R on edelleen täysin eri pyörä kuin nuo wanhemmat ilmajäähy vehkeet.
Yhteistä ei ole kuin merkki kyljessä.

Ja kyllä xr/xl600r riittää isollekkin(195/100) miehelle.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Ja niinkuin aina niin kaikki on niin perkelen suhteellista :lol: '

Eli kysy mielummin täältä tai muualta koeajoa eri pyörien kanssa ja päätä sitten itse mitä sulle parhaiten sopii :wink:
Vastaa Viestiin