Pienestä Dual-Sportista iso Enduro – Dominaatorin laihdutuskuuri sekä XR-look

Täällä voit esitellä oman rakennusprojektisi ja kadehtia muiden projekteja.

Valvoja: Moderaattorit

Jätti-Potti
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 3:49 pm
Pyörä: Kawa

Pienestä Dual-Sportista iso Enduro – Dominaatorin laihdutuskuuri sekä XR-look

Viesti Kirjoittaja Jätti-Potti »

Lähtökohtana vm '99 Domi 650 (RD08), ajettu 46tkm.

Kevään aikana on ollut projektia tehdä Dominaattorista vähän enemmän maastokelpoinen.
Tavoitteena on ollut saada ylimääräistä painoa pois sekä muokata ulkonäköä XR:än suuntaan.

Pyörästä ei koskaan tule näyttelyesinettä, useimmat muutokset on tehty ”käytännölistä on kaunista” periaatteella. Osat on maalattu kotona sprayväreillä.

Tekniikan muutokset (paitsi jarrutetku) tehtiin viime vuonna. Silloinen tavoite moottoripuolella oli pienen piristyksen lisäksi saada tyhjäkäynti/sammumisongelma pois. Pyörä piristyi ja tyhjäkäyntiongelma poistui 99% nykyisellä säädöillä.

Vanha vakioalusta oli kulunut, joten päivitys Wilbers alustaan oli ajakohtainen ja pyörän käytös muutui melkoisesti parempaan suuntaan.

Mahdollisuus palauttaa pyörä alkuperäiseen kuntoon oli tarkoitus pitää, mutta jonkin verran muutoksia oli pakko tehdä sähköjen ja katteiden kiinnitysten kanssa. Palauttaminen ei kuitenkaan ole mahdotonta.

Maski maalattu Hondan ”Granada blue” sävyllä (sama kuin tankki), ja lokari yleishopealla joka vastasi Hondan omaa hopeasävyä.

Etupään sähköt (CDI, vilkkurele, sulakerasia) on piilotettu tankin alle.

Tekniikkan muutoksia

GPR-putki 2-1
Muokattu ilmaboksi + kaasuttimen säätö
Wilbers jousitus eteen&taakse
Teräspunosjarruletku edessä
Ilmasaaste-järjestelmä poistettu
Eturatas -1 piikki
Penkillä ”quick-release”, yhdellä sprintillä poistettava


Ulkonäköön ja painoon liityvä muutoksia

Honda XR valomaski
Koso mittari
Yamaha WR etulokasuoja
Biltema Käsisuojat
Biltema peilit
Musta ohjaustanko, hieman leveämpi kuin vakio
Tarakka ja takajalkatapit poistettu, takakahvat korvattu nostohihnalla
LED-minivilkut
LED-lisävalot
Takapää siistitty
Jarrulevysuojat poistettu
Penkinpäällinen vaihdettu
Eturattaan kotelo rei'itetty

Tarroja (ehhä) laitetaan vielä mutta nykyinen ajokunnossa oleva mopo näyttää nyt tältä.
Liitteet
Lähtökohta - vakio
Lähtökohta - vakio
domm3.jpg
domm2.jpg
domm1.jpg
Dominaattorikuski - Keski-ikäinen mopopoika
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Pienestä Dual-Sportista iso Enduro – Dominaatorin laihdutuskuuri sekä XR-look

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Ja lopputuloksena erittäin tasapainoinen kokonaisuus. Siisti on. Voiko ilmoittautua jo ostojonoon vai meinaatko ajella itse :D
Linky
Viestit: 35
Liittynyt: To Elo 31, 2017 3:08 pm
Pyörä: Triumph Tiger 900

Re: Pienestä Dual-Sportista iso Enduro – Dominaatorin laihdutuskuuri sekä XR-look

Viesti Kirjoittaja Linky »

Ai hitto, kun tuli hieno!
Jätti-Potti
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 3:49 pm
Pyörä: Kawa

Re: Pienestä Dual-Sportista iso Enduro – Dominaatorin laihdutuskuuri sekä XR-look

Viesti Kirjoittaja Jätti-Potti »

Haha, kiitos :D

Niin näissä on tapana käydä että kun pyörä on valmis se ei enää innosta samalla tavalla.

Jos tulee hyvä tarjous vastaan, niin voi olla vaikeaa päätös edessä :mrgreen:
Dominaattorikuski - Keski-ikäinen mopopoika
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Pienestä Dual-Sportista iso Enduro – Dominaatorin laihdutuskuuri sekä XR-look

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Jätti-Potti kirjoitti: Pe Elo 12, 2022 12:02 am Haha, kiitos :D

Niin näissä on tapana käydä että kun pyörä on valmis se ei enää innosta samalla tavalla.

Jos tulee hyvä tarjous vastaan, niin voi olla vaikeaa päätös edessä :mrgreen:
Joo. Mua voi heittää yksityisviestillä, jos keksit pyörälle jonkun näköistä hintaa. Itse on paha alkaa tarjoamaan tuollaisesta mitään X-€urosummaa, kun on töitä tehty ja osia etsitty. Vakionahan tuollaienn 99 vuoden dominator ei maltaita maksa, mutta näissä projekteissa on aina vähän tapauskohtaisesti ihmiset laskeneet työlleen hintoja, joskus aivan poskettomia. Mutta joo laita viestiä, niin voidaan sitten katsoa pääsenkö nopeasti tuosta kyykkypyörästä eroon ja voisi täyttää tallia mutavehkeellä :D
Jätti-Potti
Viestit: 29
Liittynyt: Ke Huhti 21, 2010 3:49 pm
Pyörä: Kawa

Re: Pienestä Dual-Sportista iso Enduro – Dominaatorin laihdutuskuuri sekä XR-look

Viesti Kirjoittaja Jätti-Potti »

Kiitos, katsotaan mitä tapahtuu :mrgreen:
Dominaattorikuski - Keski-ikäinen mopopoika
Avatar
Sotanorsu666
Viestit: 99
Liittynyt: Ke Maalis 13, 2019 1:50 pm
Pyörä: BMW G450X & Buell 1125R
Paikkakunta: Rajamäki

Re: Pienestä Dual-Sportista iso Enduro – Dominaatorin laihdutuskuuri sekä XR-look

Viesti Kirjoittaja Sotanorsu666 »

Vedetään sen verran omia sanoja takaisin, että pysytäänkin vielä hetki katupyörä + metsäpyörä kombossa. Beta 350 metsässä ja gsx-r vaihtui vähän sattumien kautta juuri 1125r buelliin :D Ei näitä kannata aina järjellä ajatella. Ajellaan välillä tunteella.
Batman
Viestit: 8
Liittynyt: Su Tammi 30, 2005 8:43 pm
Pyörä: NX650, Moto Guzzi

Re: Pienestä Dual-Sportista iso Enduro – Dominaatorin laihdutuskuuri sekä XR-look

Viesti Kirjoittaja Batman »

Tämä muuttui vielä kertaalleen, teknisesti käytännössä ennallaan, parin sentin holkit laitoin keulaan lisäämään vähän esijännitystä.
Acerbis 23 litranen tankki, XR600 sivumuovit ja etulokari, XR250 etuvalo ja pätkä Ufon vintage-malliston takalokaria ilman takarungon jatkopalaa.
Liitteet
1.jpg
Avatar
Pallokala
Viestit: 996
Liittynyt: Ke Elo 16, 2006 9:48 am
Pyörä: Dominatör
Paikkakunta: Pohjois-Savo

Re: Pienestä Dual-Sportista iso Enduro – Dominaatorin laihdutuskuuri sekä XR-look

Viesti Kirjoittaja Pallokala »

Sweet! Tuo RD08:n muovitankki on ilman katteitakin ihan siedettävän näköinen, Oman RD02:n Acerbis-tankki on taas aika rivo...
Whatever you ride, your bike is an adventure bike – because every ride is an adventure.
Vastaa Viestiin