Tiukalle vetää valmistuminen. Viimeinkin renkaat saapui perille. Nyt sit kokeillaan Bridgestone AX41 tyyppiä, jos huomenna pääsis rengaskoneelle. Nää tubelestyypin kumit on vittumaiset vääntää alle raudoilla vaikka kyllä hätäpäissään sekin onnistuu.
Kun kerran joutuu ottaa vanteet alta niin vaihdellaan samalla jarrulevyt eteen. Oli toinen levy menny kieroksi ja ei kiva kun pumppaa sormille jarruttaessa, mutta jos ny brembon levyt auttais ongelmaan.
Pientä viritystä, laatikon perältä löyty vanha xcover 3 ja pitihän siihen ajaa maastokartat ja locus. Saas nähdä onko sit navin päivitys mallia tabletti? Ainakin suht nätisti tuntuu toimivan tuossa puhelimessa offlinena kaikki.
Ja vastus jatkuu, muuten alkaa olee laite kunnossa ja ajattelin päräyttää pidemmän testilenkin. Joten takille ja täyteen. Rupesikin bensa haisee normaalia voimakkaamin ja maakin rupes kastuu. Tankissahan oli sit parikin reikää. Oli joku edellinen omistaja käyttänyt liianpitkiä pultteja katteiden kiinnitykseen ja nyt sit tuli se ilmi. Eihän tässä ehdi enää viemään tuota hitsarille joten pielavetiset käyttöön, eli sikamassalla täyttö kiinityskorvakkeen alle.
Nyt vuorokauden kuivuttua tankkiin bensat takas ja vaikuttaa pitävän aineet sisällä.
Tiedämpähän mitä tehdään kun tulee aikaa, mutta jos tuo viritys kestäis tämän kauden niin hyvä.
Mut tuon tankin korjaus on sit jokatapauksessa edessä ja onkin vähän isompi operaatio kun pitää leikata kiinnikkeet irti ja saada ne samoille kohti takasin.
Dassault kirjoitti: ↑Su Touko 15, 2022 1:40 pm
Mut tuon tankin korjaus on sit jokatapauksessa edessä ja onkin vähän isompi operaatio kun pitää leikata kiinnikkeet irti ja saada ne samoille kohti takasin.
Sen vois hyvinkin saada kovajuotettua irroittamatta kiinnikettä. Maalit toki palaa ympäriltä mutta maalihommiin varmaan pitää joka tapauksessa varautua...
Dassault kirjoitti: ↑Su Touko 15, 2022 1:40 pm
Mut tuon tankin korjaus on sit jokatapauksessa edessä ja onkin vähän isompi operaatio kun pitää leikata kiinnikkeet irti ja saada ne samoille kohti takasin.
Sen vois hyvinkin saada kovajuotettua irroittamatta kiinnikettä. Maalit toki palaa ympäriltä mutta maalihommiin varmaan pitää joka tapauksessa varautua...
Maalihomma on edessä, korjasi miten tahansa.
Kovajuotos voisi olla hyvä veto, ite ajattelin ihan koritinaa. Siinä olisi samalla hyvä tilaisuus tehdä sonauto-replika.
Mut tämä sikaliima on kyllä ihmeainetta. Niin vaan vuoto loppui. Tuli sitten käytyä vielä surauttaa rapia 130 km ja totesi, että tämä on aika tavalla eri kampe kuin pikkutennari. Vielä piti navin paikka siirtää takasin tankoon ja viritin puhelimen tuolle kohti missä navi oli mittariston yläpuolella. Navi oli sen verran painava, että väräji huolella ajaessa routasilla teillä. Jos tämä osoittautuisi paremmaksi versioksi.
Kyllä se taitaa olla mullakin isomman tabletin osto edessä, sen verran hyvin toimii locus jäljen seurannassa.
Täytyy sanoa et nää Bridgestone AX41 on yllättänyt positiivisesti. Ajo assulla tai kovalla soratiellä, niin käytös on samanlainen ja sit irtosorallakaan ei tee yllätyksiä. Nyt kysymys on vain, et kuinka monta km ne kestää alla?
Jep jep, Kevät Kivetty taputeltu ja tennarikin tuli aika paljon tutummaksi laitteeksi kun pyyhki sen vajaa 200km viikonlopun aikana sorarännejä.
Mutta, eihän tänne nyt ihan vaan hehkutusta kirjoitella. Tuo AX41 etusena oli yllättävän levoton karkeella soralla, mutta taas hiekalla yllättävän hyvä.
Kaasutinjumppakin tuli eteen, pakoputken pää on ihan musta ja kahvasta kun käskyttää niin savu takana on kuin vanhan diesel mesen ryntäytyksessä.
Ehdin tuossa jo ottamaan kaasarit esille ja silmämääräisesti vaikuttaa, että neulat ja neulaputket menee uusiksi. Eli taas tilataan ja odotellaan...
Kappas kummaa. Yammun tyyppivika, neula kulunu ja suutinputki soikea. Positiivisesti kaasarien kalvot ovat ehjät. Tästä selviää sit ihan normaalilla kunnostuksella.