Rengasrikkoja vuodessa?
Valvoja: Moderaattorit
Rengasrikkoja vuodessa?
Ajattelin tehdä pientä galluppia miten kumit kestää porukalla. Tuli vaan mieleen, kun kevään ensimmäisen paikan liimailin eilen. Voi vähän kertoilla samalla ajeleeko enempi matkaa, paljon tulee kilometrejä, möyriikö kurakoissa, onko norsunkortsuja tai tubelesta jne muuta oleellista asiaan vaikuttavaa. Ei ny lasketa vaihtotöissä rikottuja, toki saa mainita.
Neljä vaihdetta riittää.
- Stobe
- Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500
Aika vähällä oon päässy. Viime kesänä meni naula omassa pihassa juuri vaihdetusta taka-Karoosta läpi. Laitoin paikatun sisärenkaan tilalle. Kesti muutaman viikon, kunnes tyhjeni työpaikan pihaan. Pyörä kärryllä kotiin, uusi sisärengas ja meno jatkui. Reiällinen ulkorengas kesti ok koko kesän pohjoisen reissuineen, uuden vaihdoin kk sitten alle.
Tien päällä olen rengashommissa ollut pari kertaa mukana, mutta silloin ei ole ollut oma pyörä kyseessä.
Tien päällä olen rengashommissa ollut pari kertaa mukana, mutta silloin ei ole ollut oma pyörä kyseessä.
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
-08 saldo tähän mennessä:
- kerran löi vanteelle(ei paksua sisäkumia)
- naula x 2
Viikonloppuna raahasin pyörän Jalasjärven krossiradalle vain todetakseni, että renkaassa ei pysy ilma. Ei ollut rautoja eikä paikkoja mukana, joten kotiin paikkaamaan. Hosuin paikan vähän liian nopeasti, kun en huomannut naulaa renkaassa. Ei sillä uudella kumillakaan ajettu kovin pitkään kun taas oli reikä. Jälkimmäisellä paikkauskerralla löytyi sellainen 2cm naula.
Suosittelen paksuja(>4mm) sisäkumeja! Niiden kanssa on huomattavasti vähemmän ongelmia.
Kuinka moni täällä käyttää soluja? Kuinka pitkäkestoisia ovat? Rengasrikkojen jälkeen on vähän alkanut noi solut vähän kiinnostaa, ei tarvitsisi miettia paineita, kun olisi aina sopivat paineet.
- kerran löi vanteelle(ei paksua sisäkumia)
- naula x 2
Viikonloppuna raahasin pyörän Jalasjärven krossiradalle vain todetakseni, että renkaassa ei pysy ilma. Ei ollut rautoja eikä paikkoja mukana, joten kotiin paikkaamaan. Hosuin paikan vähän liian nopeasti, kun en huomannut naulaa renkaassa. Ei sillä uudella kumillakaan ajettu kovin pitkään kun taas oli reikä. Jälkimmäisellä paikkauskerralla löytyi sellainen 2cm naula.
Suosittelen paksuja(>4mm) sisäkumeja! Niiden kanssa on huomattavasti vähemmän ongelmia.
Kuinka moni täällä käyttää soluja? Kuinka pitkäkestoisia ovat? Rengasrikkojen jälkeen on vähän alkanut noi solut vähän kiinnostaa, ei tarvitsisi miettia paineita, kun olisi aina sopivat paineet.
Viimeksi muokannut VAK, To Touko 08, 2008 10:24 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Rampe
- Pyörä: Tervatien kulkijoita
Re: Rengasrikkoja vuodessa?
TomiKoo kirjoitti: Jos laskettu aika pitää paikkansa, niin puolitoista vuotta tulee ikäeroa...![]()
![]()
Eli olisko se sitten kohta kaksi??
![]()
![]()
Yhtään rengasrikkoa ei ole vielä tullut kolmen vuoden aikana, eikä ole edes korjausvälineitä ollut mukana. Ite vaihdan renkaat, eikä edes siinä ole vahinkoja tullut.
Nyt kun olen aikonut pyörän varustaa paikkausvälineistöllä, niin kait niitä joutuu jatkuvasti käyttäänkin. Minun tuurilla todennäköisesti jossain syvällä korvessa täydellisessä kaatosateessa susien kiertäessä pienenevää kehää ympärillä ja kolmesta rengasraudasta kaksi katkeaa.
Ollutta: XTZ660 -94, XTZ850 -92, Shine mx230, XTZ750 -89

- jonkko
- Pyörä: KTM 640 Adventure
Ei vielä kertaakaan (nok nok) on renkaat rikki mennyt vahingos.
Fightermopottimien kaa tuli vaihdettua takanen tiuhaan tahtiin ku aina tuli poltettua tavalla tai toisella
Fightermopottimien kaa tuli vaihdettua takanen tiuhaan tahtiin ku aina tuli poltettua tavalla tai toisella
Team kahajo
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Kyll se siitä menee
http://www.youtube.com/user/TheJonkko?feature=mhsn
http://sites.google.com/site/dustywobblssnow/
http://picasaweb.google.fi/lekasora/
Re: Rengasrikkoja vuodessa?
Hehheh, eihän herrasmies kättelekkään hanskat kädessä. No juu, enhän mä poikasena tullut ajatelleeksi ukkomiesten huumoriaTomiKoo kirjoitti:Jos laskettu aika pitää paikkansa, niin puolitoista vuotta tulee ikäeroa...![]()
![]()
Eli olisko se sitten kohta kaksi??
![]()
![]()
Ei mutta joo, yhtään kumia ei ole vielä rikki mennyt. Varasisukset ja raudat meinasin kyllä jatkossa laittaa vakiovarustukseen ihan varuiks. Joskus se tuurikin loppuu...
Tomi
En ollut vaihtanut käsin rengasta muutamaan vuoteen ennenkuin nyt keskiviikkona taas. Harjoittelu on aikoinaan tehty jääpiikkien kanssa jumpaten, se oli tuskaa välillä vaikka ajan pitäisi kuinka kullata muistoja. Mulle oli vähän pettymys kuinka helposti homma ny sujui, henkisesti varauduin paljon hankalampaan hommaan. Ei mulla ollut edes mitään liukkaria, pari bilteman rengasrautaa ja massavasara. Sen kun lupsutteli vaanTosporado kirjoitti:Vaikka välineet aina (tähän mennessä) kulkevatkin mukana, oli maanantainen renkaiden vaihto (ensimmäistä kertaa) sen verran tuskaisaa ettei sitä haluisi kovin usein tehdä syrjäisellä mettätiellä/polulla tms.
Neljä vaihdetta riittää.
Kaksi rengasrikkoa viimevuodelle.
1x naula
1x ruuvi.
Ekan paikkasin paikanpäällä laittamalla paikan reiän päälle, toiseen toi kaveri paikkapullon paikan päälle, eikä tarvinnut ottaa kumia pois päältä
Anteeksi. Perjantai
1x naula
1x ruuvi.
Ekan paikkasin paikanpäällä laittamalla paikan reiän päälle, toiseen toi kaveri paikkapullon paikan päälle, eikä tarvinnut ottaa kumia pois päältä
Anteeksi. Perjantai
- Liitteet
-
- Rengasrikko.JPG
- (75.61 KiB) Tiedosto ladattu 70 kertaa
- Lakupilotti
- Pyörä: Laku
Parissa kymmenessä vuodessa 4 naulaa ja yksi huonosti pysynyt paikka.
Jännitävin rengasrikko oli se, kun eturengas tyhjeni tietyömaalla kahdeksan kympin vauhdissa. Meinasin joutua matkustajaksi, ja pysyin pystyssä ihan tuurilla. Samalla kertaa puhkesi takarengaskin, mutta se tyhjeni hieman hitaammin. Syynä tapahtuneeseen oli naulaisen laudanpalan lisäksi se, että olin juuri eilisin ihmetellyt kaverille, että "miten noihin museovehkeisiin pitää koko ajan tehdä rengasremonttia, kun mun ei ole vielä koskaan tarvinnut tien päällä korjata?" Meni sitten molemmat.
Jännitävin rengasrikko oli se, kun eturengas tyhjeni tietyömaalla kahdeksan kympin vauhdissa. Meinasin joutua matkustajaksi, ja pysyin pystyssä ihan tuurilla. Samalla kertaa puhkesi takarengaskin, mutta se tyhjeni hieman hitaammin. Syynä tapahtuneeseen oli naulaisen laudanpalan lisäksi se, että olin juuri eilisin ihmetellyt kaverille, että "miten noihin museovehkeisiin pitää koko ajan tehdä rengasremonttia, kun mun ei ole vielä koskaan tarvinnut tien päällä korjata?" Meni sitten molemmat.
Make & Laku
Where ever you go, there you are !
Where ever you go, there you are !