renkaat kadulle, soralle ja hieman maastoon?
Valvoja: Moderaattorit
renkaat kadulle, soralle ja hieman maastoon?
Suurin osa ajostani tapahtu valitettavasti asfaltilla, mutta aina kun mahdollista, niin soralla tai mehtässä mennään. Eli kuvausta vastaavat renkaat hakusessa. Mitä mielta Dunlopeista ollaan yleensä, esim trailmax tai K 550/750, ainakin nuo jälkimmäiset näyttävät hyviltä jokapaikan höyliltä. Hintaa tulisi Allrightissa asennuksineen sellaiset 250e, ok? Niin ja pyörä on Klr 600 ja ala Trailmaxit joissa pintaa n 1mm, joten renkaiden ajettavuudesta ei kannata paljon puhua. Luisut soralla ainakin onnistuu, mutta kaksipyöräluisut eivät ole niitä mukavampia... 
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
- Stobe
- Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500
Oma suositukseni on Metzeler Enduro 3. Näillä pärjää aivan hyvin asfaltillakin ja pitoa piisaa soralla ja pehmeämmällekin alustalle sekalaiseen surautteluun. Itselläni on tällä hetkellä 120/90 -kokoinen takana ja hyvin on kestänyt(noin 6 tkm ajettu ja ei lähelläkään loppua), vaikka paljon on täälläkin kyseistä rengasta moitittu nopesti kuluvaksi.
Juuri äsken tuli Reifenversandilta työpöydän viereen rengaslähetys, 176.64 euroa(sis. kulut) kierto alkuperäiskokoisia Enduro 3:a sisärenkaineen. Ajattelin siis opetella renkaanvaihtotyöt loppukesästä. Ainakin etunen(nyk. MT70) pitäisi vaihtaa ennen KKKK:ta.
Juuri äsken tuli Reifenversandilta työpöydän viereen rengaslähetys, 176.64 euroa(sis. kulut) kierto alkuperäiskokoisia Enduro 3:a sisärenkaineen. Ajattelin siis opetella renkaanvaihtotyöt loppukesästä. Ainakin etunen(nyk. MT70) pitäisi vaihtaa ennen KKKK:ta.
Onpa hinta kohdallaan ja laatuhan on taattuatjlo kirjoitti:Tilasin aamulla TKC 80 rengasparin afrikkalaiseen. hintapyyntö paikallisella rengasliikkeellä 158 eurua. taitaa hinta/laatusuhde olla jotakuinkin kohdillaan ?
-jarkko-
Kuvat
Kuvat
-
KeLE
- Pyörä: Suzuki Vstrom DL1000
Dunlopin Trailmax tuntuu kuluvan nopeasti, ainakin KLE 500 takana kului loppuun 6500km etunen mennee vielä toiset 6500. Niin ja taakse tuli Metzeler Tourance josta ei vielä ajokokemuksia.
Trailmaxien ajettavuudesta en paljon osaa sanoa kun ei ole vertailupohjaa, mutta kyllä ne mun vauhtiin on riittäny soratiellä. Ja kävin kerran radallakin kantteja hiomassa, siellä ainakin pitoa riitti niin että moni kyykky tuli mutkissa perä edellä vastaan
.
Trailmaxien ajettavuudesta en paljon osaa sanoa kun ei ole vertailupohjaa, mutta kyllä ne mun vauhtiin on riittäny soratiellä. Ja kävin kerran radallakin kantteja hiomassa, siellä ainakin pitoa riitti niin että moni kyykky tuli mutkissa perä edellä vastaan
Nuo tkc 80 näyttää aika karskeilta kadulle mutta maastossa toimii varmasti eikä mene tukkoon!
Voitteko hieman pistää tietoja saksasta tilaamisesta, esim. kuinka pitkä toimitusaika? Kuinka suuri säästö verrattun suomesta ostettuihin? Toisaalta nuo trailmaxitkin houkuttelevat... Renkaita tuli vaihdettua armeija-aikoina aika paljon, joten eiköhän se vielä onnistu, jahka on oikeat tarvikkeet.
No jos ajelet enempi asfalttia niin Metzeler Tourance on paras valinta.
Mä olen ajanut 7000 km mun Touranceilla ( noin puolet soraa, ja pintaa on jäljellä vielä ainakin 5000 km ) tänä vuonna ja olen tosi tyytyväinen. Karoot on kanssa kellarissa Saksasta ostettuna, ja ne laitan alle sitten syksynä, kun lomareissut Saksaan jne. on ohi ja soratiet odottaa .
Se toimii asfaltilla mainiosti ja kovilla sorateillä voi painaa menemään ihan sikana.
Pehmeällä soralla ja märällä savella ei hyvä. Nimimerkki 6 kertaa kumoon tänä keväänä pehmeällä soralla.
Reifenversandilta on helppo ostaa. Toimitus kotiovelle ja rahti jotain 25.- egee rengaspari. Luottokortti vaan hommiin.
Sieltä sivuilta löytyy myös suosituksia renkaista just sun pyörään.
Liikennevalo kertoo, onko renkaita varastossa. Jos ei ole niin sitten toimitusaika voi olla monta viikkoa. Tilasin Tomille kans renkaita ja se kesti varmaan 4 viikkoa, kun liikennevalo näytti punaista.
Lueskele tää läpi
viewtopic.php?t=93&highlight=renkaiden+hinnoista
niin tiedät aika paljon renkaiden ostamisesta Saksasta.
Pekka

Mä olen ajanut 7000 km mun Touranceilla ( noin puolet soraa, ja pintaa on jäljellä vielä ainakin 5000 km ) tänä vuonna ja olen tosi tyytyväinen. Karoot on kanssa kellarissa Saksasta ostettuna, ja ne laitan alle sitten syksynä, kun lomareissut Saksaan jne. on ohi ja soratiet odottaa .
Se toimii asfaltilla mainiosti ja kovilla sorateillä voi painaa menemään ihan sikana.
Pehmeällä soralla ja märällä savella ei hyvä. Nimimerkki 6 kertaa kumoon tänä keväänä pehmeällä soralla.
Reifenversandilta on helppo ostaa. Toimitus kotiovelle ja rahti jotain 25.- egee rengaspari. Luottokortti vaan hommiin.
Sieltä sivuilta löytyy myös suosituksia renkaista just sun pyörään.
Liikennevalo kertoo, onko renkaita varastossa. Jos ei ole niin sitten toimitusaika voi olla monta viikkoa. Tilasin Tomille kans renkaita ja se kesti varmaan 4 viikkoa, kun liikennevalo näytti punaista.
Lueskele tää läpi
viewtopic.php?t=93&highlight=renkaiden+hinnoista
niin tiedät aika paljon renkaiden ostamisesta Saksasta.
Pekka
Viimeksi muokannut Pekkavee, Ke Kesä 22, 2005 9:30 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Raimo
- Pyörä: BMW R80GS & XT1200Z
- Viesti:
TKC80:ssä ei varsinaisiin katurenkaisiin ole oikeastaan muuta eroa, kuin että pitävät ääntä sekä hiukan leijuva ohjaustuntuma. No tuo leijuva ohjaustuntuma taitaa olla kaikissa nappularenkaissa.
Mudassahan kuvio TKC:stä menee tukkoon, mutta parasta siinä on sen ennakoitavuus...ei lähde äkkiä alta vs. Metz enduro 3 (Sahara).

Mudassahan kuvio TKC:stä menee tukkoon, mutta parasta siinä on sen ennakoitavuus...ei lähde äkkiä alta vs. Metz enduro 3 (Sahara).
Tuo 6,5 tkm on aika hyvä kilometrimäärä, siis nappularenkaalle, Trailmax nyt ei kyllä ihan nappularengas ole. Tourancessa odotettavissa sitten 10 tkm, ja piii-itkiä luistoja sorallaKeLE kirjoitti:Dunlopin Trailmax tuntuu kuluvan nopeasti, ainakin KLE 500 takana kului loppuun 6500km etunen mennee vielä toiset 6500. Niin ja taakse tuli Metzeler Tourance josta ei vielä ajokokemuksia.
Gone but not forgotten: Yamaha DT125LC -85, Honda NX650 Dominator -93, Suzuki DR800 Big -90, Suzuki DR350S -94, BMW R80G/S Paris-Dakar -85, Honda Africa Twin -90, Honda Africa Twin -97, BMW R1150GS -01, Honda XR400R -98, Honda XRV650 -89
Noi Tourancet näytti maksavan seuraavaa siellä Reifenversandilla.
Eturengas 90/90 - 21 M/C 52.57 egee
Takarengas 130/80 R 17 M/C 81.33 egee
http://www.reifenversand.com/shop_eng/q ... +A+Ausf.+B
plus toimitusmaksut eli jotain 158.- egee ovelle toimitettuna.
Pekka

PS. Ja asennus ja tasapainoitus maksaa jotain 25 - 30 egee parilta, mikäli et tee sitä itse
Eturengas 90/90 - 21 M/C 52.57 egee
Takarengas 130/80 R 17 M/C 81.33 egee
http://www.reifenversand.com/shop_eng/q ... +A+Ausf.+B
plus toimitusmaksut eli jotain 158.- egee ovelle toimitettuna.
Pekka
PS. Ja asennus ja tasapainoitus maksaa jotain 25 - 30 egee parilta, mikäli et tee sitä itse
- JSL
- Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003
Mulla ei muista ole kokemusta kuin noista TKC80:sta, mutta ne on niinkuin Raimo sanoi, ennakoitavat. Jopa tämmöinen amatööri uskaltaa luistattaa mutkissa 
Tänään ajelulla kun "vaaran ja vahingon välttämiseksi" ajoin yhdessä tiukassa mutkassa asfaltilla n. 90km/h alkoi eturengas lipsahdella
Johtuikohan sitten satunnaisista pikkukivistä, pienistä rei'istä asfaltissa vai mistä, en tiedä, mutta kivaa se ei ollut enkä moista osannut ennakoida. Pitää muistaa jatkossa. Siis se, että en aja niin kovaa semmoisessa paikassa.
Tilannehan oli siis se, että jarrutin melkein nollaan kun tiellä seisoi peura ja siinä sitten joku autoilija ajoi ihan perään kiinni. Kun jatkoin matkaa peuran pompittua metsään niin autoilija katsoi asiakseen pysyä mahdollisimman lähellä. Joten luonnollisesti annoin mopolle hieman piiskaa jotta tulisi turvaväliä, niinkuin ensin tulikin, mutta sitten se sankari ajoi taas kiinni. Ja sitten mentiikin sangen reipasta vauhtia hetken matkaa kunnes tajusi lopettaa. Se autokuski siis. Ja kyllä, tiedän virheeni, mutta... kun se oli kivaa

Tänään ajelulla kun "vaaran ja vahingon välttämiseksi" ajoin yhdessä tiukassa mutkassa asfaltilla n. 90km/h alkoi eturengas lipsahdella
Tilannehan oli siis se, että jarrutin melkein nollaan kun tiellä seisoi peura ja siinä sitten joku autoilija ajoi ihan perään kiinni. Kun jatkoin matkaa peuran pompittua metsään niin autoilija katsoi asiakseen pysyä mahdollisimman lähellä. Joten luonnollisesti annoin mopolle hieman piiskaa jotta tulisi turvaväliä, niinkuin ensin tulikin, mutta sitten se sankari ajoi taas kiinni. Ja sitten mentiikin sangen reipasta vauhtia hetken matkaa kunnes tajusi lopettaa. Se autokuski siis. Ja kyllä, tiedän virheeni, mutta... kun se oli kivaa