Montako rengaslukkoa tarvitaan?
Valvoja: Moderaattorit
-
kuramopotin
- Pyörä: cube
Montako rengaslukkoa tarvitaan?
Tuli todettua, että superissa on liikaa tehoa. Takarengas pyörähti vanteella, sillä seurauksella että sisuskumi repesi. Rengaslukkona oli ariete merkkinen, mallia muovinen. Pitäisikö lukkoja laittaa kaksin kappalein? Vai riittäiskö yksi metallirunkoinen lukko? Mistäs niitä löytyy 2.5" vanteelle? Renkaat on välikelin kingssit ja paineet on ollu 0.8 ja 0.9 baaria.
Viimeksi muokannut kuramopotin, Pe Helmi 29, 2008 11:18 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
Re: Montako rengaslukkoa tarvitaan?
Kyllä yhdellä metallirunkoisella lukolla on pysynyt paikallaan, tosin olen nastojen kanssakin käyttänyt 1.5 barin paineita. Motokeitaasta ainakin moisen lukon sai. Toi paineilla parhaan ajonautinnon hakeminen näillä heavy-laitteilla on vähän tommosta säätämistä; itse ajattelen sen niin, että mieluummin ehjällä renkaalla pidosta tinkien. Toki paineet vaikuttavat myös renkaan ja nastojen kestoonkin (tosin SE:llä niitä kuluu joka tapauksessa).kuramopotin kirjoitti:Tuli todettua, että superissa on liikaa tehoa. Takarengas pyörähti vanteella, sillä seurauksella että sisuskumin repesi. Rengaslukkona oli ariete merkkinen, mallia muovinen. Pitäisikö lukkoja laittaa kaksin kappalein? Vai riittäiskö yksi metallirunkoinen lukko? Mistäs niitä löytyy 2.5" vanteelle? Renkaat on välikelin kingssit ja paineet on ollu 0.8 ja 0.9 baaria.
Kipa
-
kuramopotin
- Timo Tasakaasu
- Pyörä: 1190Adv, 660SMC
660 SMC:hen panin kaksi lukkoa molempiin päihin. Ei siitä syystä, että olisi joskus vanteella pyörähtänyt, mutta tuolla ehtii jääradalla saada jo liki 150km/h vauhtia lyhyelläkin suoralla. Kahdella lukolla on mahdollista saada renkaat tasapainoitettuakin. Yhdellä lukolla nopeat kurvit olivat kamalia ajettavia.
Ketjuöljyn tärkein tehtävä ei ole takavanteen puhtaanapito
Tulevassa vekottimessa ei taida olla paikkoja vannelukoille. Talviajoja varten kuitenkin lukoille on tarvetta. Kertokaapas noviisille, pitääkö vaihtaa kehät vai voiko noita reikiä tehdä jälkikäteen vaikka itse? Ja jos voi, niin mitä ovat tärkeimmt rajoittavat tekijät (kehän merkki, tyyppi, laatu, malli, poikkileikkaus, kehän paksuus jne.) ja mihin kohtaan/kohtiin reijät tekee.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Itse en ole tarvinnut reikiä porata. Reikä kannattaa tehdä venttiilitapin lähelle, niin rengastyöt helpottuu.Å kirjoitti:Tulevassa vekottimessa ei taida olla paikkoja vannelukoille. Talviajoja varten kuitenkin lukoille on tarvetta. Kertokaapas noviisille, pitääkö vaihtaa kehät vai voiko noita reikiä tehdä jälkikäteen vaikka itse? Ja jos voi, niin mitä ovat tärkeimmt rajoittavat tekijät (kehän merkki, tyyppi, laatu, malli, poikkileikkaus, kehän paksuus jne.) ja mihin kohtaan/kohtiin reijät tekee.
Jospa en laitakaan toista lukkoa, vaan sen sijaan liimaan painoja vanteeseen. Paljonko lukot painaa?
- Kipa
- Pyörä: SE ja kolmipökö
102 grammaa painaa toi mun takalukko. Laitoin pinnaan kiinni vastapuolelle auton 50 grammaisen lyijypainon, nippusiteellä varmistus. Ei ole tarvinnut sen jälkeen murehtia, meikäläistä ei ainkaan haittaa.Veijo kirjoitti: Jospa en laitakaan toista lukkoa, vaan sen sijaan liimaan painoja vanteeseen. Paljonko lukot painaa?
Eräskin kaveri (nimeä mainitsematta HD...
Kipa
-
kuramopotin
Mulla on ollu vastapainona rengaslukolle pronssitangosta sorvatut pulikat klemmareilla pinnoissa kiinni. Painojen paikkaa muuttamalla saa renkaan tarvittaessa tarkastikkin tasapainotettua.
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... =200&pos=1
http://www.matkaendurot.net/gallery/dis ... =200&pos=1
-
kuramopotin