Tourancen vaihto Saksassa

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

JJ
Pyörä: BMW R1200 GSA

Tourancen vaihto Saksassa

Viesti Kirjoittaja JJ »

Lähdettiin elokuussa Eurooppaan 16 tkm ajetuilla Touranceilla ja päätin vaihtaa takarenkaan reissussa. Majoitusta oli varattu Berchtesgadenista viikoksi, joten googletin seudun rengasliikkeitä ja pyysin tarjousta renkaasta töineen. Reifen John-firma laski summaksi saksalaisella täsmällisyydellä hinnaksi 137,68 € alta alle vaihdettuna kaikkine töineen ja kierrätysmaksuineen. Sovittiin, että käyn vaihtoa edeltävänä päivänä ilmoittautumassa.

Menin sitten yhtenä aamuna paikalle ja asia hoituikin heti 10 min. odotuksen jälkeen. Ainoa poikkeama tuli siinä, että pyörä ei istunut tasapainoituskoneeseen ja se jäi tekemättä. Hintakin osoittautui samaksi kuin mitä oli sovittu. Taivalta renkaalle kertyi n. 18500 km ja pintaa oli jäljellä ehkä reilut pari milliä.

Homma tuntui toimivan ihan kätevästi ja kun vielä hintatasokin on kohtuullinen, niin saattaapa tulla jatkossakin hankittua kumeja matkalta.
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Aika passeli hinta töineen kaikkineen.

Olen tilannut ko. takarenkaita Reifenversandin nettikaupasta, ja kotiinkannettuna ne on maksaneet noin 110.- egee kpl.
Siihen työt päälle.

Mototripin listahinta tolle renkaalle on 169.- egee ilman asennuksia.
Enpä tiedä millä hinnalla ne niitä oikeasti myy, tuskin paljon halvemmalla.

No olen kyllä vaihtanut ne itse kerhon renkaanvaihtokoneella.
Säästyy nekin kulut. :D :D :D
Ja tasapainoituskin hoituu itse.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
HeikkiL
Pyörä: Kaik' o mänt
Viesti:

Viesti Kirjoittaja HeikkiL »

Kehutaan myös Weigel & Co:ta (http://www.reifen-weigel.de/) Lyypekissä. Ennen reissuunlähtöä sähköpostitse varasin gummit ja hinta irtovanteille asennettuna (ähelsin itse renkaat Kerttulin alta irti) tasapainotettuina eteen + taakse 212 eur. Hyvää palvelua ja erinomaista kahvia!
Vastaa Viestiin