Mitas

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Mitakseltakin on tullut uusi 70/30 rengas isoon Gessuun ja vastaaviin:

https://fi.mynetmoto.com/shop.cfm/mitas ... nkaat.html

Kuva
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Pirelli STR :)
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Jimb0
Viestit: 28
Liittynyt: Su Maalis 11, 2018 5:57 pm
Pyörä: KTM 690 ENDURO R

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jimb0 »

Mitas Enduro Trail XT+

Kuvia ja speksejä en löydä, mutta jotain infoa tässä:

First Look! Mitas Enduro Trail XT+ Tires | Motoz Tractionator RallZ Killer?
https://www.youtube.com/watch?v=fqAqAtIgKCI
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Näyttäisi, että E-13 ja E-12 on brändätty uudelleen ja samalla tulee uusia kokoja. XT+ todennäköisesti korvaa myös E-09:n samalla.

E-07+ ja E-07 ovat saaneet myös uudet nimet.

https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... rail-tires

Offroadrengasvalikoima on myös virtaviivaistunut ja ikävimpänä seikkana myös C-02 on jäänyt pois :cry: .

https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... road-tires

https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... nued-tires
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Jimb0 kirjoitti: Ma Kesä 19, 2023 3:38 pm Mitas Enduro Trail XT+

Kuvia ja speksejä en löydä, mutta jotain infoa tässä:

First Look! Mitas Enduro Trail XT+ Tires | Motoz Tractionator RallZ Killer?
https://www.youtube.com/watch?v=fqAqAtIgKCI
Nyt tuo Enduro Trail XT+ on saatu päivitettyä sivuille:

https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... il-xt-plus

Lisäksi tuli myös E-13/E-12 ja C-17 & C-21 korvaajiksi Enduro Trail Rally:

https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... rail-rally

Noissa uusissa Enduro Trail, Enduro Trail+ ja Enduro Trail XT+ renkaissa melkein kaikki koot on tyyliin 140/80B18 eikä 140/80-18, eli ne ovat edeltäjistään poiketen puolivyörenkaita, mikä tarkoittaa sitä, että renkaassa on rungossa sekä teräsvyötä että ristikudosrakennetta. Aikaisemmin Mitaksen renkaista vain E-10:ssä oli näin.

Kun vielä tuli Pirelli Rally STR:n kaltainen kokonaan uusi Enduro Trai ADV, niin voi sanoa, että Mitas pisti koko adventurerengasvalikoimansa uusiksi.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Jani M kirjoitti: Ma Kesä 19, 2023 10:24 pm Offroadrengasvalikoima on myös virtaviivaistunut ja ikävimpänä seikkana myös C-02 on jäänyt pois :cry:
Tämä oli ennenaikainen tieto. Sivut on päivittyneet ja C-02 löytyy edelleen endurorengasvalikoimasta. Tosin "C-02" on jäänyt nimestä pois ja rengas on nyt pelkästään Stone King. Mikään muu ei taida olla muuttunut.

https://www.mitas-moto.com/en/products/ ... duro-tires

C-17 ja C-21 ovat jatkossa Enduro Trail Rally MH ja SM.

Hämmentää varmasti pitkän aikaa asiakkaita, että liki kaikki renkaat ovat nimetty uudestaan.


Lähetetty minun SM-T575 laitteesta Tapatalkilla
Viimeksi muokannut Jani M, To Heinä 20, 2023 9:35 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja B12 »

Tuo ihan hyvä tieto. C-02 kyllä ollut luottokumi sepelipintaisilla metsäautoteillä. Pehmeä mutarengas häviää silmissä.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Uraa-reissua varten laitoin MC23 Rockriderin 690:iin ja hyvin se siellä asiansa ajoi. Uraalla manasin, että on kulunut tosin nopsaan, mutta kesti lopulta 3800 km, kun kuluminen hidastui niin paljon loppua kohti. Matkalla Tampereelta Raajärvelle ja takaisin tuli aika paljon myös asfalttia, ja tuo pelasi sillä ihan mukavasti. Toimi myös kohtuu mukavasti Rovajärven pehmeässä hiekassa ja mäetkin nousi lopulta kaikki, mihin vaan luotto riitti lähteä koittamaan. Jos kohtuu hintaan saa, niin voin pistää toistekin alle. Parempi ainakin kuin E-12 ja näiden lisäksi muita sisärenkaallisia ei sitten Mitaksen nykyisestä tai tulevasta adventurerengasvalikoimasta löydykkään.

Edessä on taas C-17 ja se näyttää kuluneen nopeammin kuin pari edellistä. Ei taida päästä kuutta tonnia kuten niillä.
20230623_113303.jpg
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Jani M kirjoitti:Uraa-reissua varten laitoin MC23 Rockriderin 690:iin ja hyvin se siellä asiansa ajoi. Uraalla manasin, että on kulunut tosin nopsaan, mutta kesti lopulta 3800 km, kun kuluminen hidastui niin paljon loppua kohti. Matkalla Tampereelta Raajärvelle ja takaisin tuli aika paljon myös asfalttia, ja tuo pelasi sillä ihan mukavasti. Toimi myös kohtuu mukavasti Rovajärven pehmeässä hiekassa ja mäetkin nousi lopulta kaikki, mihin vaan luotto riitti lähteä koittamaan. Jos kohtuu hintaan saa, niin voin pistää toistekin alle. Parempi ainakin kuin E-12 ja näiden lisäksi muita sisärenkaallisia ei sitten Mitaksen nykyisestä tai tulevasta adventurerengasvalikoimasta löydykkään.

Edessä on taas C-17 ja se näyttää kuluneen nopeammin kuin pari edellistä. Ei taida päästä kuutta tonnia kuten niillä.
20230623_113303.jpg
Tuo kestää samat isosaki moposa. Joku aika sitten sai 80€ takakumin. Eipä enää.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Pari tonnia suunnilleen ajettu C17 Midaksella. 990A mopona ja paine lämpimänä on 1.7 bar. Noin. Ei oo ikinä ollu tuommosta käärmettä renkaana. Soralla mainio pito, mutta asvaltilla pirun pelottava. Tiekarhun jäljet tai paikat asvaltissa yrittää erittäin vahvasti kaataa mopon. Onko painetta liikaa vai onko tällä tuommonen taipumus.

Muuten kiva ja hintaki on varsin miellyttävä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Olisiko vähän turhan hoikat nappulat 200+ kg adveen, kun kevytkeulaiseen 690:iin tuo on luottorengas ja juuri siitä hyvä, että toimii pehmeässä hiekassa, mutta ei siitä huolimatta luikertele asfaltilla (sileällä). Tosin noissa asfalttiin rouhituissa tiekarhun urissa luikertelee ja asfalttipaikat heittelee, mutta ei sellaista karkeaa etunappulaa taida ollakaan, mikä ei niissä luikertelisi. Itselle ne on sen verran pieni osa ajoa, että en ole pitänyt suurta painoarvoa. Painetta olen käyttänyt 1,5 bar kylmänä, joten toi 1,7 bar kuulostaisi oikean suuntaiselta 990:iin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja B12 »

Saattaisi tuo Rockrider olla ehkä parempi 990 alla kuin ihan crossirengas?
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Njoo. Eipä tuo nappuloiltaan mun luotto Pirelliå kummempi ole. Se ei säikyttele samalla tavalla. Erilailla ryhmitelty vaan. Hinta on vaan paljo kivempi.

Enpä määkään tuota hylkyyn laita ko. ominaisuuden takia. Ensin luulin että vaatii kilsoja että asettuu, mutta se on mikä on.

Paskapuhetta, mutta uskon.
Peltsi
Viestit: 2821
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

B12 kirjoitti:Saattaisi tuo Rockrider olla ehkä parempi 990 alla kuin ihan crossirengas?
Etukumi on aika vaatimaton tuossa tyypissä. Takakumi 140 leveänä oikein miellyttävä.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Joo, se on totta, että sellaiset eturenkaat on herkempiä paikkauksille, missä kaikki nappularivit ovat samanlaisia toisin kuin Scorpion Rally ja muut, missä on vuorotellen yksittäinen ja parittaiset keskinappulat. Nuo jälkimmäiset taas kuluu ärsyttävästi niin, että yksittäinen nappula jää korkealle, joten suo siellä, vetälä täällä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin