Mitas

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Sauli
Viestit: 723
Liittynyt: Ma Loka 24, 2005 9:59 am
Pyörä: 890 Adv R
Paikkakunta: Kouvola

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Sauli »

mosku kirjoitti:E07+ edessä ja lievä pompotus nopeuksissa 50-70kmh. Laittoivat aika paljon painoja vanteeseen vrt edellinen katurengas. Onko muilla ollu selkäheittoa Mitaksissa ? Rengasliikkeen pientä heitto olivat löytäneet.
Pyörittikö rengasliike rengasta vanteella? Monasti jos pintaheittoa, niin 180 astetta kääntää rengasta vanteella, pintaheitto poistuu ja painojen määräkin saattaa pienentyä. Se on laiskuutta jos ei viiti kokeilla vanhaa kikkaa, koska monasti es toimii, toki ei sisälly ehkä perus asennushintaan moinen homma.
XT 125 > CBR 1000 F > RF 900 R > XT 600 tenere > TT 600 R > TTR 600 E > KTM: Adv 640 > 690 enduro > Adv 950 S > Adv 1190 R > Adv 990 > 690 Enduro R > 790 Adv R > 890 Adventure R >21> >23>
mosku
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 06, 2008 1:43 pm

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja mosku »

Sauli kirjoitti:
mosku kirjoitti:E07+ edessä ja lievä pompotus nopeuksissa 50-70kmh. Laittoivat aika paljon painoja vanteeseen vrt edellinen katurengas. Onko muilla ollu selkäheittoa Mitaksissa ? Rengasliikkeen pientä heitto olivat löytäneet.
Pyörittikö rengasliike rengasta vanteella? Monasti jos pintaheittoa, niin 180 astetta kääntää rengasta vanteella, pintaheitto poistuu ja painojen määräkin saattaa pienentyä. Se on laiskuutta jos ei viiti kokeilla vanhaa kikkaa, koska monasti es toimii, toki ei sisälly ehkä perus asennushintaan moinen homma.
Eivät olleet tehneet tuota :( ...
Avatar
Happi
Viestit: 2873
Liittynyt: Ti Syys 28, 2004 7:42 am
Pyörä: 690ER, 800XCA
Paikkakunta: Pori

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Happi »

690:n etuvanne pompotti. Vaihdoin uuden Mitaksen ja tarkastin pysty heittoa. Kun renkaassa oli painetta 2,5 bar ei heittoa ollut, laskiessani paineen n. 1,6 bariin pystyheittoa tuli. Painetta laskiessa kumi putosi syvemmälle vanteeseen kohdasta jossa vanne on "jatkettu", ko. kohdasta puuttuu karhennus vanteen sisältä. Käytin rengasrasvaa. Jätin renkaaseen yöksi reilun paineen, enkä laskenut painetta alle 2 barin ajoon lähtiessä. Rengas on toistaiseksi pysynyt hyvin vanteella.

Happi
Avatar
purgiaali
Viestit: 90
Liittynyt: Ke Kesä 19, 2019 8:35 pm
Pyörä: F650GS
Paikkakunta: Hattula

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja purgiaali »

Minun parit e-07 etuset on vaatinut yli 6 bar painetta että asettuu kunnolla vanteelle.
Samppahoo
Viestit: 34
Liittynyt: Su Elo 25, 2019 10:41 pm
Pyörä: Ktm 890 adv R, Hva fe 350
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Samppahoo »

Laitoin T7:n alle c-17 etusen ja taakse e-12 rallyn. Asennus kävi helposti, nousivat helposti vanteele ja pienillä punteilla tasapainoon. Painetta laitoin molempiin päihin kokeeksi 1,8 baria.

Heitin nopean 35 km:n koelenkin vaihtelevilla alustoilla mutkaisesta asfaltista metsäpolkuu. Assulla meni yllättävän vakaasti ja mukavasti. Hiekkatiellä pito ja tuntuma tuntui vaihtelevan alustan mukaan. Ajetaan lisää kokemuksia. Taidan kokeeksi laskea takaa painetta vielä pikkuisen, näkee miten vaikuttaa.

Mukavaa vaihtelua tasapaksujen, joskin yllätyksettömästi toimivien STR:ien jälkeen.
Avatar
pokkis
Viestit: 20
Liittynyt: Ma Elo 13, 2018 11:41 am
Pyörä: Suzuki DR 600S -85
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja pokkis »

Juuri taas kanavoin tahtotilojani katselemalla Nettimotosta V-Stromeja ja Varaderoja, ja huomasin, että vähän joka toisessa on Mitasin renkaat alla. Ja merkittävä osa niistä on noita E-07 traktorinakkeja. Ilmeisesti alkaa käydä aika käsitteeksi tämä rengasvalmistaja.
Minua on turhaa syyttää mistään! Minä olen aina ollut hyvien puolella!
ceevu
Viestit: 2005
Liittynyt: La Huhti 07, 2007 10:04 pm
Pyörä: 900ss elefant+fe 501 Husaberg +TE610
Paikkakunta: jokela

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja ceevu »

e13 kestotesti tuli päätökseen. 5puol tonnia se kesti,ja loppu oli niin huono ajaa että parempi vaihtaa uutta. Normaali jokatoinen nappula sileäksi,jokatoinen vielä hyvä kuluminen oli tämänkin kohtalo. Liikaa assua ja kovaa tietä. Ei mitään yllättäviä tilanteita märälläkään,toki sillon on oletusarvokin jo liukkaan puolella. Oli kumi mikä vaan.
mosku
Viestit: 32
Liittynyt: To Marras 06, 2008 1:43 pm

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja mosku »

Uusi E-07+ alla ja pompotus loppui. Painoja meni noin puolet vähemmän, 65g vs 35g.
Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Tuli tilattua satapiikistä 690 Kotariin C02 120/90 takarengas ralli/enskanastoilla. Mietin vähän samaa rengasta kesäkäyttöönki. Ilmeisesti iha suosittu rengas. Onkos se C17 vai C21 nyt se fiksuin kaveri tolle C02 vai löytyykö haastajia? Ihan järettömän hankalaa yrittää etsiä ekaa karkeampaa rengasta, kun vaihtoehtoja on niin paljon. :shock: Nykyiset vakiona tulleet E07 ei riitä maastossa jos on vähänkään märkää, tai pitäisi päästä ylöspäin. Vai onko E12/E13 parempi...
Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Noh, tilasin kevättä varten E13 E12 setin mynetmotosta 160e hintaan posteineen. Halpaa katurenkaisiin verrattuna. Lupaan kertoa sitten kokemuksia, alla -20 690.
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Minulla on on ollut 690:ssä C-02:n parina sekä C-17 että C-21 ja C-17 oli mielestäni kaikin puolin parempi, mutta ei se C-21:kään huono ollut.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Aatekura
Viestit: 187
Liittynyt: Su Heinä 27, 2014 2:00 pm
Pyörä: EMTB
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Aatekura »

Jani M kirjoitti: Su Joulu 27, 2020 4:24 pm Minulla on on ollut 690:ssä C-02:n parina sekä C-17 että C-21 ja C-17 oli mielestäni kaikin puolin parempi, mutta ei se C-21:kään huono ollut.
Joo! Tuo C17 C02 voisi olla itselle seuraava kokeilu, jos tuo E12 E13 ei tunnu liian karkealta omiin ajeluihin ja kerran kahdesti kakspäällä tapahtuvaan mökkireissuun.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Aatekura kirjoitti: Su Joulu 27, 2020 3:36 pm Noh, tilasin kevättä varten E13 E12 setin mynetmotosta 160e hintaan posteineen. Halpaa katurenkaisiin verrattuna. Lupaan kertoa sitten kokemuksia, alla -20 690.
Jään odottamaan kokemuksia, vahva ehdokas seuraaviksi renkaiksi.
Kylätason kurapyöräilijä.
B12
Viestit: 444
Liittynyt: To Maalis 29, 2018 7:32 am
Pyörä: 690 Enduro R -15
Paikkakunta: Savonlinna

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja B12 »

Minulla on 690:ssä takana c-02 ja edessä Michelin Tracker. Hyvin on Tracker pelannut sorarallittelussa. Miten lie tuo Mitas c-17 olisiko parempi vai huonompi sorarallikäytössä?
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Samppahoo
Viestit: 34
Liittynyt: Su Elo 25, 2019 10:41 pm
Pyörä: Ktm 890 adv R, Hva fe 350
Paikkakunta: Pirkanmaa

Re: Mitas

Viesti Kirjoittaja Samppahoo »

T7:ssa ollut nyt n. 1700 km alla E-12 ja C-17 etunen sen kaverina. E-12 mielestäni ihan hyvä, ja tuntuu pinta pysyvän soratievaltaisessa ajossa hyvin. Kulunut varsin maltillisesti. C-17 on soralla ja poluilla hyvä, asfaltilla siitä loppuu ominaisuudet ennemmin kuin E-12 takasesta. Wild on käynyt mielessä, josko koittaisi eteen keväällä.
Vastaa Viestiin