Afrikkalaisen takarengas
Valvoja: Moderaattorit
Afrikkalaisen takarengas
Moro!
Ostin tuossa viimme kesänä uuden takarenkaan mopoon ja sattui väärä koko eli 130/80-17 kun pitäis olla 130/90-17. Minusta pyörä muutui tosi huonoksi ajettavaksi kun takapää alko ohjailla varsinkin urissa menoa.
Osto tapahtui All rightin suosituksen mukaan ja vasta myöhemmin tarkistin asian takahaarukasta kun ajo tuntui niin oudolta.
Selvisi ettei Suomesta saa oikeen kokoista rengasta miltään valmistajalta höh.
Saksasta saa ja ihan edulliseen hintaan.
Onko kellään samankaltaisia kokemuksia ajo tuntumista?
Onko koko 140/80-17 korkeudeltaan sama kuin 130/90-17?
T:Marko
P.S. pyörähän on Africa Twin 750 -92 RD04.
Ostin tuossa viimme kesänä uuden takarenkaan mopoon ja sattui väärä koko eli 130/80-17 kun pitäis olla 130/90-17. Minusta pyörä muutui tosi huonoksi ajettavaksi kun takapää alko ohjailla varsinkin urissa menoa.
Osto tapahtui All rightin suosituksen mukaan ja vasta myöhemmin tarkistin asian takahaarukasta kun ajo tuntui niin oudolta.
Selvisi ettei Suomesta saa oikeen kokoista rengasta miltään valmistajalta höh.
Saksasta saa ja ihan edulliseen hintaan.
Onko kellään samankaltaisia kokemuksia ajo tuntumista?
Onko koko 140/80-17 korkeudeltaan sama kuin 130/90-17?
T:Marko
P.S. pyörähän on Africa Twin 750 -92 RD04.
- gabbernaut
- Viesti:
Afrikkalaisen gummit
Moi!
Mullakin kului Afrikkalaisen (RD07) takagummi Gibraltarin reissulla
vaihtokuntoon. Edessä taitaa olla vielä vähän pintaa.
Mitä kumeja kannattaisi AT:hen lait(at)taa täällä tsadissa ja kenellä?
Voin kyllä tilata renkaat jostain netistä mutta haluasin että joku
vaihtaa ne mulle.
Ajelen melkein vain asvaltilla mutta olisi kiva kokeilla sorateitäkin.
Kesäterkuin,
UKK
Mullakin kului Afrikkalaisen (RD07) takagummi Gibraltarin reissulla
vaihtokuntoon. Edessä taitaa olla vielä vähän pintaa.
Mitä kumeja kannattaisi AT:hen lait(at)taa täällä tsadissa ja kenellä?
Voin kyllä tilata renkaat jostain netistä mutta haluasin että joku
vaihtaa ne mulle.
Ajelen melkein vain asvaltilla mutta olisi kiva kokeilla sorateitäkin.
Kesäterkuin,
UKK
Mulla ihan positiiviset kokemukset Tourancesta, joten suosittelen tuollaiseen tarpeeseen. Kuluu kantikkaaksi (niin kuin muutkin nakit) ja on sen jälkeen mielenkiintoinen ajettava sorateillä (kova tai irtosoraa). Jos pystyt, käy kuluttelemassa (ja tuulettumassa) radalla, niin kantti pysyy pienempänä. Tai sitten pyri kiihdyttelemään kanteilla puolet ajasta 
Itse tosin "löysin" ne karttojen pienet mustat viivat historian ensimmäisen AT-tapaamisen myötä ja mulle tulee enää ainoastaan nappulaa alle...
Itse tosin "löysin" ne karttojen pienet mustat viivat historian ensimmäisen AT-tapaamisen myötä ja mulle tulee enää ainoastaan nappulaa alle...
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Kiitti paljon vinkeistä Jmka ja Å
!
Jbike Vantaalta sanoi että he ehkä saisivat jo huomiseksi Tourancen takakumin mulle.
Leveydestä tuli vähän tenkkapå. 130/80-17R:ää on kuulemma
vaikeaa saada mutta olisi leveämpää 140/80-17R:aa. Onkohan
se hjuva?
Aticin AT sivulla sanotaan että RD07:aan käy
näiden lisäksi myös 150/70-17R. Vaikkuttaakohan
tuo leveys paljonkin ominaisuuksiin
TV.
UKK
Jbike Vantaalta sanoi että he ehkä saisivat jo huomiseksi Tourancen takakumin mulle.
Leveydestä tuli vähän tenkkapå. 130/80-17R:ää on kuulemma
se hjuva?
Aticin AT sivulla sanotaan että RD07:aan käy
näiden lisäksi myös 150/70-17R. Vaikkuttaakohan
tuo leveys paljonkin ominaisuuksiin
TV.
UKK
- av2
- Pyörä: Africa Twin XRV750 1997
Mulla oli 150/70 17 Metzeler Enduro4 alla viime vuonna. Oli kyllä pirun hyvä kuivalla assulla, mut soralla karmeet mun ajotaidoilla. Ne oli astetta enemmän asfalttirenkaan verrattuna Touranceihin. Nyt löytyy alta TKC 80 140/80+90/90 ja varastosta vielä yks TKC taakse ja Tourancet 140/80+90/90 jos vaikka tuleekin lähtö Alpeille(tod.näk. kyl ei vielä) 
XRV-97
Mulla on 1998 ja siinä on rekisteriotteessa tuo 140/80 eli luulisin, että alle vaan. Lieneekö noissa eri vuosimallien takahaarukoissa niin paljon eroja...ukk kirjoitti: Leveydestä tuli vähän tenkkapå. 130/80-17R:ää on kuulemma
se hjuva?
Miten tää oikein menee...