Kellään kokemusta katurenkaista?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Sergei

Kellään kokemusta katurenkaista?

Viesti Kirjoittaja Sergei »

Tarkoitus on laittaa Afrikkalaiseen katurenkaat ensi kesän rautapersettä varten. Onko kellään kokemuksia esim. Metzelerin me 880 renkaasta.Muitakin saa ehdottaa. Pirelli MT 75??
-Sergei-
-Sergei-
bemAri

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Mulla GS:ssä ensiasennuksena on Bridgestone Battlewingit, joihin olen asfaltilla ollut tyytyväinen. Väittävät, että renkaan rakenne on sama, kuin BT20:ssä, joka tunnetusti on hyvä katurengas. Touranceen verrattuna katuominaisuudet, etenkin suuntavakavuus on parempi, ja tuntuu kestävän nopeata ajoakin pidempään pehmenemättä. Kestävyydestä tiedän sen verran, että 5000 kilsan jälkeen pintaa on takana n.60% jäljellä.
Hiekassa ja mudassa nämä on yhtä onnettomat, kuin Tourancetkin.
TeemuV
Pyörä: XRV 750

Viesti Kirjoittaja TeemuV »

Mulla on Tourancet alla, ne oli uudenkarheat kun kesällä ajoin rautaperseen... mun mielestä hyvin toimiva rengas asfaltilla ja kovalla soralla, hyvät ajaa. Pehmeässä hiekassakin pitää jotenkin. Katurengas kun on ja kuvio sen mukainen, menee heti tukkoon savesta ja mudasta. Tourance tuntuu kestävän aika hyvin kilometrejä.
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Joss haluat todella hyvän pidon säällä ku säällä ni ehdottomasti mezlerin 3,moset!!!
Ne piti niin hyvin silloin "pommiajotyyli" aikoina et oli pakko pitää takakumina muita merkkejä :twisted:
Etenkin eturenkaana sopi mulle ja monille kavereille kans ku sadekelinäkin uskalsi kanttata tappeihiin asti,eturengas pysyi tosi nätisti.
Eikä se mun mielestä ihan heti kulunutkaan vaikka kyllä ajotyyli kulutti ja paljon!

Siis pikitiellä.
karmolis
Pyörä: Vespa

Viesti Kirjoittaja karmolis »

jonkko kirjoitti:Joss haluat todella hyvän pidon säällä ku säällä ni ehdottomasti mezlerin 3,moset!!!
Ne piti niin hyvin silloin "pommiajotyyli" aikoina et oli pakko pitää takakumina muita merkkejä :twisted:
Etenkin eturenkaana sopi mulle ja monille kavereille kans ku sadekelinäkin uskalsi kanttata tappeihiin asti,eturengas pysyi tosi nätisti.
Eikä se mun mielestä ihan heti kulunutkaan vaikka kyllä ajotyyli kulutti ja paljon!

Siis pikitiellä.
Jaaha, puhutaanko tässä nyt Enduro 3:sta?
Kuva
Kuva
kun niitä "kolmosia" on muitakin, Racetec K3:sta, Sportec M3:sta, ME Z3 Racingia...
jonkko
Pyörä: KTM 640 Adventure

Viesti Kirjoittaja jonkko »

Ju ei,ok oli huolimaton toi mun kommentti,en tarkalleen muista mikä,mutt täys katu rengas oli kyll kyse,otan ja liitän linkin ku löydän merkin/kuvan niist ku käytin.Sori :oops:

http://www.motorcycleproshop.com/tires/metzeler/m3.asp

Tommosia mull oli etunakkina.
Mutt ne olikin niis katupyöris mikä mull oli!
PAH
Pyörä: 890 R

Viesti Kirjoittaja PAH »

Katurenkaista seuraavanlaisia kokemuksia:
Michelin T66 -hiljainen, hyvä pito, kestävä(n.14tkm takasella)
Michelin Anakee -Pehmeä seos, hiljainen, todella hyvä pito asfaltilla, myös märällä. Miinuksena nopea kulumaan(n.10tkm)
Bridgestone TW152 -kova seos, huono pito(hiekalla etunen lähtee yllättäen luistoon) asfalttikumina menettelee, plussana kestävyys,ei kulu millään vai pitäskö sekin laskea huonoihin ominaisuuksiin.
Hyväkuntoiset TW:t lensi nurkkaan ja alle laitoin Contin TKC80:t ,ei katurengas mutta ajotkin on nykyisin 50/50 soralla.
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

No eihän tuolla kuraperseellä mitään ajo-ominaisuuksia tarvita. Vaikka niitä löytyy Touranceistakin tosi paljon. Radalla Kemorassa aivan upea pito kuumilla renkailla.

Tärkeintä on kestävyys. No Tourancet kesti ainakin mulla 17.000 km mukaan lukien sen rautaperseen.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

Viime rautaperseen sirklasin Karoolla - käy se niilläkin. En viitti joka retkelle eri kumeja vaihtaa, eikä kustannus kilometriä kohti ole Karoolla sen enempää kuin millään muullakaan kumilla, vaikka nopeasti kuluvatkin. Ne kun eivät maksa juuri mittään. No, en nyt silti väitä, että Karoo olisi tarkoitukseen paras rengas. Jos intoa piisaa vaihdella kumeja, niin tourance voisi olla hyvä vaihtoehto.

Make & Laku
RolfV
Pyörä: Honda XRV 750 RD04 1990

Viesti Kirjoittaja RolfV »

Tässä on FAT Foorumin Saksalaisten AT kuskien (546 kpl) vastaukset siihen mitä renkaita on alla:

"
..welchen fährst Du aktuell ? (2006)

Michelin Anakee 27% [ 150 ]
Bridgest. Trailwing 16% [ 91 ]
ME Tourance 16% [ 88 ]
Conti TKC 80 11% [ 65 ]
Michelin T 66 5% [ 32 ]
Heidenau K 60 4% [ 25 ]
ME Enduro 3 4% [ 23 ]
ME Karoo 2% [ 15 ]
Dunlop D607 2% [ 12 ]
ME Enduro 4 2% [ 12 ]
Pirelli MT 90 1% [ 9 ]
Bridgestone BT 45 1% [ 9 ]
Mitas E-08 RK 0% [ 5 ]
Mitas E-09 0% [ 3 ]
Dunlop K660 0% [ 3 ]
Mitas E-07 0% [ 2 ]
MEFO Explorer 0% [ 1 ]
Dunlop D604 Trailm. 0% [ 1 ]

Stimmen insgesamt : 546 " = Ääniä yhteensä

Näkyy olevan voittopuolisesti asfalttirenkaita. Asfalttirenkaista olen käyttänyt Michelin T66:tta, sen keskiprofiili muuttui vanhemmiten kummallisen sahalaitaiseksi ja jyristi.
Sitten pari sarjaa Trailwingiä se on nopea asfalttimutkissa. Vanhemmiten siitä tuli korostetun neliskanttinen, - se ei ensin tunnu kääntyvän jä sitten kallistuu yllättävän herkästi ja jyrkästi . Sateella asfaltilla se oli aina luotettava ja soralla säästä riippumatta antoi adrenaallinipaukkuja ja opetti uuden ajoasennon jossa pyörä on pystyssä ja kuski kallistelee, - etupyörän pito loppuu muulla tyylillä soralla tykkänään.
Ulkonäöstään huolimatta on Continental TKC:kin hyvä ajaa asfaltilla sillä on hauskan pyöreä ja ongelmaton käytös myös kuluneena. Minusta tosin näyttää että se ei pidä kylmästä sillä nappuloissa on halkeamia.
RolfV
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Katurenkaista

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Eihän tuo kovin suuri yllätys ole että germaanit käyttää katurenkaita. Onhan sitä esim. Bike-lehti ansiokkaasti julistanu jo kymmenen vuotta.

Btw. Tais sulle RolfV konksahtaa privaa jostain syystä. Älähän niistä välitä, se oli vahinkolaaki.
Sergei

Viesti Kirjoittaja Sergei »

Itsekkin ajoin viimekesän rautaperseen (SS 1000) edellisellä viikolla vaihdetulla takarenkaalla (Pirelli Scorpion) ja edessä mulla on/oli Bridgestonen Trail Wing nappulagummi.
Nyt on tarkoitus ajaa 2500 Gold (2500km/ 24h) ja matka suuntautuu Saksan satamasta pikkasen kiertäen Barcelonaan. Katalonian moto gp on juuri sinä viikonloppuna kun tarkoitus on ajaa ajo, eli siis sinne.
Sitten takaisin Andorran, Monacon, Route les grandes alpesin, Grosslocknerin ja Nurburgringin kautta takaisin rantaan.
Ajoa tulisi tuon reilun viikon aikana 5-6 tkm, josta se reilu 2500 kilsaa nopeasti ajellen moottoriteitä.
Sinne tarvitsisin niitä maantierenkaita kuten Metzeler Me 880, koska keskinopeus tulee olemaan jossakin 120 km/h korvilla edellyttää se jossakin vaiheessa kovempaakin ajoa.

-Sergei-
-Sergei-
Peltsi
Pyörä: Tunturi

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Olishan se varmaan aika hauska yhdistelmä kun olis edessä nappularengas (T63) ja takana vaikka joku SportDemon. Siinä muuten ois ihan hyvä vaihtoehto tuohon kasaan. Ainakin siittä löytyy kokoja ja nopeuluokituksia ja vaikka mitä ja paljon. No eipä tosin ole mitään hääviä käsitystä kilometrien kestosta.
bemAri

Viesti Kirjoittaja bemAri »

Varmasti oikea valinta vaihtaa katurenkaat, jos tarkoitus on ajaa pitkiä pätkiä autobahnia kovalla nopeudella. Parina kesänä olen ollut liikkeellä Saksassa Touranceilla ja todennut, että kuumalla säällä ja keskinopeuden ollessa 150 vaiheilla, Touranceista irtoaa kumia melkoiset määrät. Eiköhän ne ole suunniteltu siten, että pito toimii jo kylmällä renkaalla ja tuollaisessa käytössä rengas kuumenee liikaa. Saman ilmiön huomaa radalla. Muutaman kierroksen jälkeen pito alkaa heikkenemään, kun katurenkailla ja etenkin ratarenkailla käy juuri päinvastoin.
Ja Grossglöcknerin serpentiineillä katurenkailla on ilo kantata.
Muistuu mieleen oma käyntini Grossglöcknerillä.
Päästyäni tietullin maksuluukulle tyttö ilmoitti, että tie huipulle on suljettu, koska yöllä on satanut lunta. Harmitti, kun olin pitänyt sitä vähän pääkohteenani sinä kesänä, mutta en antanu periksi. Kysyin tytöltä, että tietääkö hän mistä tulen ? Vastaus oli Nein. No kerroin että olen Suomesta, ja kysyin, tietääkö hän missäpäin sellainen maa on. Jossain pohjoisessa oli vastaus. Kerroin että pohjoisessa hyvinkin ja ilmasto on sellainen, että pari viikkoa keskikesällä on vähälumisempaa, mutta muun aikaa ajamme metrisessä hangessa, eikä minulla tarvitse kertoa, miten lumessa ajetaan. Selitys toimi, tyttö otti rahat, sanoi että with your own risk ja avasi puomin.
Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Lakupilotti kirjoitti:Viime rautaperseen sirklasin Karoolla - käy se niilläkin. En viitti joka retkelle eri kumeja vaihtaa, eikä kustannus kilometriä kohti ole Karoolla sen enempää kuin millään muullakaan kumilla, vaikka nopeasti kuluvatkin. Ne kun eivät maksa juuri mittään.
Make & Laku
Joo noi Karoot on halvat, ainakin Reifenversandilla, josta olen niitä tilaillut.
Noin 160.- egee rengaspari kotiinkannettuna tohon mun Bemariin.

Ja toimii hiekallakin aika mainiosti. Savessa ne menee ihan tukkoon, ja on ihan kuin jotkut sliksit. Ei mitään pitoa, eikä pääse minnekään.

Tuolla Long Way Round reissulla niillä oli kanssa Karoot alla ja ne oli ihan lirissä savisissa paikoissa. Tarvittiin ainakin kaksi työntäjää niiden hemmetinmoisten kuormien kanssa, jotta ne kaverit pääsi eteenpäin.

Pekka
:shock: :shock: :shock:
Vastaa Viestiin