Pirelli Scorpion Rally STR

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Zombie
Viestit: 4
Liittynyt: La Marras 10, 2018 10:56 am
Pyörä: G650GS Sertào

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Zombie »

mitä mieltä raati, eli käykö myös kevyempään pyörään ja onko etunen vakaa vaiko ei :?: Reilu 5000km ajetttu Karoo3 renkailla ja vaihtoon menossa. Varsinkin etunen on pettymys, kun irtoilee soralla miten sattuu. Missään mutalikossa ei ole tarkoitus ajella, työmatkat ja muut siirtymät asvaltilla ja muuten hiekkateitä, metsäautoteitä ja mokkiteitä, 1 päällä pääosin. Rauhallista menoa, ei mitään enskarallia poluilla ja väärä pelikin siihen :).
I'm too old for this shit
Koippa
Viestit: 136
Liittynyt: Su Tammi 27, 2019 12:59 pm
Pyörä: Yahama Tenere 700
Paikkakunta: Nummela

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Koippa »

En ole kovin kokenut pyöräilijä, mutta tämähän on T7 ensiasennusgummi ja hyvin pärjää kaikki muu paitsi kostea savi/nurmi. Hiekkateillä mielestäni menee vakaasti, syksyn kokemuksen perusteella. Itselle seuraava kuitenkin tulee olemaan vähän karkeampi.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

T7 alla ei ainakaan ole etunen lipsunut kertaakaan, muuten kun ruohoisissa/märissä urissa metsätiellä. Jos peilaan pyörän painon osalta renkaan käytöstä E07:aan joka mulla oli AT:n sekä XT660R:än alla niin ei siinä etusen ominaisuudet juurikaan muuttuneet vaikka pyörissä oli painoeroa noin 50kg. Kyllä mä luulen että STR toimii ihan hyvästi kevyemmässäkin pyörässä.

Taakse jo vaihdoin uuden STR:än 6000km kohdalla vaikka vielä olisi ollut touring pintaa nelisen milliä. Kesällä jotain karkeampaa alle loman ajaksi mutta STR tulee olemaan jatkossa alla yleisrenkaana.
Kylätason kurapyöräilijä.
Joukahainen
Viestit: 103
Liittynyt: Ti Elo 13, 2019 5:09 pm
Pyörä: Tenere 700

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Joukahainen »

Hyvin pärjää Pirelli ainakin tässä testissä:

https://www.youtube.com/watch?v=gjtgLz1LjnE
JKon
Viestit: 234
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 12:11 pm
Pyörä: Ténéré 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja JKon »

Pirelli scorpion rally STR on hyvä rengas ja toimii olosuhteissa kun olosuhteissa omassa mielestäni yllättävän hyvin. Siihen nähden kuinka hyvät ne on kadulla tai voisi sanoa että ne tuntuu ihan täysiltä katurenkailta melkein jos ulinaa ei kuuntele. Olen tässä talven aikana jopa lumisella ja jäisellä tiellä ajanut noilla eikä ne pulaan jättänyt missään.

Suurin ongelma on tuo kuluminen eikä noista saa oikeen kun reilut 6000km varmaan irti. Pehmeän seoksen ansiosta ne myös pitää. Mutta eipä se yllätä että se tuossa testissä pärjäsi hyvin.

Itse tilasin juuri taakse Tenereen STR:n tilalle Mitas E07+ renkaan jota on sanottu hieman liukkaaksi mutta kuulemma kun vähän ajaa liukkaus helpottaa. Pitäisi saada reilusti enemmän kilsoja tuolla Mitaksella mutta katotaan kuinka ne muuten on hyvät vai huonot sitten.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Mulla on ollut noita "kestorenkaita" alla kuten E07, E07+ ja K60. Yhdelläkään takarenkaalla en ole päässyt STR:än lukemiin ja nyt alla on tehokkain pyörä mitä aiemmat.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koippa
Viestit: 136
Liittynyt: Su Tammi 27, 2019 12:59 pm
Pyörä: Yahama Tenere 700
Paikkakunta: Nummela

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Koippa »

JKon kirjoitti: Suurin ongelma on tuo kuluminen eikä noista saa oikeen kun reilut 6000km varmaan irti. Pehmeän seoksen ansiosta ne myös pitää. Mutta eipä se yllätä että se tuossa testissä pärjäsi hyvin.
Mulla teneressä reilu 5000km ja kyllä siitä jo huomaa ettei ole uusi. Eli vähän on mennyt tasaiseksi keskikohta, mutta jos nyt tota kulumaa ajattelee niin kyllä 10-15k kestää. Toki ajoni on aika siistiä ollut.
JKon
Viestit: 234
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 12:11 pm
Pyörä: Ténéré 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja JKon »

Koheltaja kirjoitti:Mulla on ollut noita "kestorenkaita" alla kuten E07, E07+ ja K60. Yhdelläkään takarenkaalla en ole päässyt STR:än lukemiin ja nyt alla on tehokkain pyörä mitä aiemmat.
Juu jos tuo osoittautuu omasta mielestä huonoksi laitan kyllä uuden STR:än varmaan tuon E07+ jälkeen. Toisalta jos tuo dunlop trailmax mission olisi saatavilla tenereen euroopassa se kiinnostaisi myös.
JKon
Viestit: 234
Liittynyt: To Maalis 28, 2019 12:11 pm
Pyörä: Ténéré 700
Paikkakunta: Hämeenlinna

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja JKon »

Koippa kirjoitti:
JKon kirjoitti: Suurin ongelma on tuo kuluminen eikä noista saa oikeen kun reilut 6000km varmaan irti. Pehmeän seoksen ansiosta ne myös pitää. Mutta eipä se yllätä että se tuossa testissä pärjäsi hyvin.
Mulla teneressä reilu 5000km ja kyllä siitä jo huomaa ettei ole uusi. Eli vähän on mennyt tasaiseksi keskikohta, mutta jos nyt tota kulumaa ajattelee niin kyllä 10-15k kestää. Toki ajoni on aika siistiä ollut.
Saman verran itse suunnilleen. Juu tuohan on ihan itsestä kiinni että koska haluaa vaihtaa. Mullakin vielä reilusti matkaa kulutus merkkeihin. Rengas kyllä on omasta mielestä aika loppu jo ennenkö ollaan noissa merkeissä kun kuviot on niin pyöreet ja kulunut pois. Mitä kuvia katselin joidenkin takarengas oli noin 6500km kohdalla sen näköinen että itse olisin vaihtanut. Eturenkaalla mennää varmaan kyllä yli 10 000km hyvinkin.

EDIT: Tuon oli joku postannut tenere ketjuun 6600km ajettu STR https://forums.offipalsta.com/picture.p ... eid=223412
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Silmällä katteltuna mun 6000km ajettu STR on paremmassa kunnossa kun kuvan rengas. Renkaat lähtee vaihtoon kun on kulunut 50-70% uudesta koska sorapito on mitä on. Olisi tolla ajanut vielä kevään karkeat asfaltit mutta kun uusi oli hyllyssä ja piti päästä kokeilemaan miten diy rengaspukki ja "mojolever" toimii... :)
Kylätason kurapyöräilijä.
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Koheltaja kirjoitti:Mulla on ollut noita "kestorenkaita" alla kuten E07, E07+ ja K60. Yhdelläkään takarenkaalla en ole päässyt STR:än lukemiin ja nyt alla on tehokkain pyörä mitä aiemmat.
Mää nyt huutelen sivusta vaikka ei ole mitään kokemusta tosta rallystä. Jokatapauksessa itsellä K60 Scout on kyllä kestänyt aina lähemmäs 10k. Perus k60 kestää sen 5-6k. E07 sen sijaan suli alle ja oli vaihtokunnossa 5k kohdalla.

Tosin mitään muuta kauheen hyvää sanottavaa tosta K60:stä ei sitten olekaan kun tuli viimekaudella poltettua useampi sarja Anakee Wildeja. Wild on erinomainen rengas, sekä assulla että karkealla mutta turhan lyhytikäinen.

Rally STR:t ja Motoz Tractinatorit ( jos keksii mistä näitä saa) olisi tarkoitus testata ensi kesänä.
Koheltaja
Viestit: 8367
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

K60 taisi alkaa antautumaan 3500km kohdalla, ja ei, ajo ei ole tourinkia vaan sekalaista surauttelua ja sorarallia kuten kaikilla mun pyörän alla olevilla renkailla. Renkaasta ei jäänyt mitään sellaista mieleen miksi laittaisin uudestaan alle, tourinki pyörässä varmaan toimiva rengas mutta ei mun sekalaiseen käyttöön.

Wild on kyllä hyvä, soralla selvästi parempi kun STR mutta takarengas ei kestä mun käytössä kun sen +3000km. Wild eteen ja Rally tai STR taakse on käynyt mielessä.
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
Zombie
Viestit: 4
Liittynyt: La Marras 10, 2018 10:56 am
Pyörä: G650GS Sertào

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Zombie »

Kiitos vinkkilöistä. Eipä ole ainakaan täystyrmäystä tullut. Jospa koittas noi jostain kalastella. Mitään kestoa en edes hae, vaan enemmänkin ominaisuuksia ja se on tullut selväksi, että kaikkia tavoilteltuja ei kuitenkaan yhteen rengassarjaan saa. 5000 - 6000km kesto riittää mulle mainiosti. Toki lisää kuluja, jos kerran kauteen sarjan ostaa, mutta eipä näillä motorsport-harrastuksilla ennenkään ole mitään säästöön kertynyt, jos millään harrastuksella :mrgreen:
I'm too old for this shit
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Koheltajan ajatus Wild + STR yhdistelmästä on kyllä kiehtova. Wild on meikäläisellä ollut seka-ajoon ehdottomasti fantastisin etunen, joka tossa Dakarissa on koskaan alla ollut. Itellä ajot on 30% assua, 50% hiekkatietä ja 20% sitten polkua/huonompaa uraa. Suohon upotusta en harrasta yhtään ja maastokartan katkoviivoillekaan eksyn harvoin. 12k jaksoi wild edessä ja sen jälkeen tuli uusi tilalle.
Art51
Viestit: 55
Liittynyt: Su Maalis 03, 2019 10:56 pm
Pyörä: KTM 1090 Adventure R
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Pirelli Scorpion Rally STR

Viesti Kirjoittaja Art51 »

Mites STR:ssä tuo sivuttaispito hiekalla? Isot reunanappulat ja kohtuullisen lähekkäin. Toimiiko tuo oikeasti?
ex: Tunturi Supersport, KTM 250 EXC -91, KTM 250 EXC -06, Suzuki DL 1000 V-Strom -04
Vastaa Viestiin