Motoz renkaat

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Tuolla kerotaan mallien välisistä eroista: https://www.youtube.com/watch?v=HES2ZErTF3s
Kylätason kurapyöräilijä.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

No Rallz oli ainaki oikein helppo asennettava 140 leveänä 2.5 vanteelle ihan muutaman raudan voimin. En tiiä missä se rungon helvetillinen jäykkyys näkyy.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

140 leveä on TT kun oletan että Hobes on ostanut 150 leveänä joka on TL. Yleensä tubetype rungot on selkeästi pehmeämpiä kun tubeless rungot, erot runkojen jäykkyyksissä huomattavat.
Kylätason kurapyöräilijä.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Näinhän se ruukaa olla. Mää en tuommosiin oletuksiin renkaan koosta kyenny.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Juu 150/70-18 TL:iä tosiaan tuli kaksi kappaletta. Olisi senkin tietysti voinut mainita eikä pelkkää pyörää. Ja eihän tuo vallien jäykkyys aina suoraan ole verrannollinen kumin vanteelle saamisen vaikeuteen. Usein se kuitenkin korreloi jonkin verran kun reunuksen painaminen keskiuraan muuttuu yleensä painimiseksi. Toki kunnollisella pukilla olettaisin tuonkin helpottuvan tuntuvasti, mutta kun oma pukki on vanha takarengas, ja homman voi joutua tekemään myös maastossa niin näitä tulee vähän aina kuitenkin mietittyä.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Joo oishan sen tuosta mallista arvannu. Ei vaan siömään osunu tuo lyhännös.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Ulkomailta on usein kantautunut viestiä että olisi levottomat ajaa asfaltilla, varsinkin urissa, koska on korkeat nappulat ja raskaat renkaat, sekä myös äänekkäät. Ulkomailla on myös monesti kaikenlaisia mielipiteitä kuten awesome ja I Love it, on maailman paras rengas vaikka motogeepeehen motocrossin lisäksi....

Jään odottamaan rehellistä kotimaista raporttia millainen Rallz oikeasti on.
Kylätason kurapyöräilijä.
Hobes
Viestit: 477
Liittynyt: To Maalis 23, 2017 12:31 pm
Pyörä: T7

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Hobes »

Koheltaja kirjoitti: Ma Touko 24, 2021 4:26 pm Ulkomailta on usein kantautunut viestiä että olisi levottomat ajaa asfaltilla, varsinkin urissa, koska on korkeat nappulat ja raskaat renkaat, sekä myös äänekkäät. Ulkomailla on myös monesti kaikenlaisia mielipiteitä kuten awesome ja I Love it, on maailman paras rengas vaikka motogeepeehen motocrossin lisäksi....
+1

Itselläni ostopäätöstä siivitti lähinnä kokemukset siitä, että Motoz on soralla pitävä nappularengas, joka ei sula alle myöskään asfalttisiirtymissä. Renkaan uraherkkyys tai kiemurtelu, ei juuri vaakakupissa painanut, koska ainakin omissa kokemuksissa mitä pitkäikäisempi rengas, sitä uraherkempi ja kiemurtelevaisempi se on. Myöskin monen peräänkuuluttama märkäpito on itselleni vähän semmonen yksisarvinen, jolle en juuri painoarvoa anna. Jokaisen ajamani renkaan olen tähän asti sateessa saanut lipsumaan, mutta housupyykkiä ei yksikään rengas ole saanut aikaan, ei edes K60. No okei Metzin Marathon oli vähän pelottava monsuunisateessa kun sekä moottorijarru että kiihdytykset aiheuttivat perän ylimääräistä elämistä vaikka pyörässä ei ollut tehoa nimeksikään. Kuitenkin omat nopeudet tippuu sateessa joka tapauksessa ja kaupunkiliikenteessä suurin yksittäinen turvallisuustekijä on reaktionopeus liikenteen tapahtumiin. Jos kehä kolmosen sisällä asuisin niin asenne voisi toki olla toinen, täällä maalla tai tourinkia harrastaessa ei niinkään. Jos saan jommalla kummalla suunnilleen wildia vastaavan pidon soralla ja pari tonnia lisää kulutuskestävyyttä, niin sitten pääsee jatkoon. Muussa tapauksessa itselle sopivan yksisarvisrenkaan metsästys jatkuu myös tulevaisuudessa.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Renkaiden viisastenkiveä on hankala löytää koska aina joutuu tinkiä jostain ominaisuudesta. Rally/STR yhdistelmään olen ollut tyytyväinen koska suurin osa ajosta on asfalttia, toimii ihan ok myös soralla ja metsäteillä mutta... Soralle kaipaan enemmän pitoa, STR:än kanssa kuiva soratie menee sutimalla ja metsäteillä luotto loppuu edessä olevaan Rallyyn kun tulee märkää tai kuraisia lätäköitä, myös irtosora tekee välillä ylläreitä. Silti en haluaisi luopua hyvistä asfaltti ominaisuuksista ja ajamisen keveydestä, Motoz:ssa hirvittää renkaiden paino vaikka yksi ruotsalainen kurakuski väitti ettei ajossa tätä huomaa. Kesän aikana varmaan saadaan raporttia kun useammalla on Motoz:it alla, sitä ennen en uskalla niitä ostaa.
Kylätason kurapyöräilijä.
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

Tuo tt malli ei ollu kylllä huomattan painava. Ja keveneehän se kun pinta katoo. Mulla on noin 10mm vielä jälellä ja tuolla on kynnetty ehkä pari tonnia. Eli 1/2 lähteny pinnasta. Tuo 140/80 oli kyllä uutena mielettömän isolla kehällä. Keskituella oli molemmat renkaat maassa.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Jostain muistan lukeneeni että 140 tt oli kuutisen kiloa ja 150 tl reilu 8 kiloa. 150 leveä STR painaa 7.3 kiloa joten ei niissä nyt niin kamala painoero ole.
Kylätason kurapyöräilijä.
Koheltaja
Viestit: 8361
Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
Pyörä: pyörätön
Paikkakunta: Kehä III länsirajalla

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Koheltaja »

Sauli kirjoitti: Pe Elo 07, 2020 7:35 am 6250km Tractionator Adventurella takana ja pintaa edelleen jäljellä muutamille tonneille.
Pääsin ajaa märällä assulla ja on kieltämättä liukkain rengas ikinä
Mittauksen perusteella kova rengas joka selittää liukkauden märällä assulla. Rallz:ssa on pehmeämpi seos ja luvataan parempaa märkäpitoa mutta kuluu myös nopeammin. https://www.youtube.com/watch?v=JpspbXIGc_I&t=448s
Kylätason kurapyöräilijä.
Avatar
timo.vainionpaa
Viestit: 27
Liittynyt: Pe Loka 26, 2012 8:10 pm
Pyörä: KTM 790 adv R
Paikkakunta: Peräseinäjoki

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja timo.vainionpaa »

Rallz 150 leveänä Tubeleksena 790 adven alla takana ja vaikuttava niin soralla, poluilla kuin assullakin. Kunnon kurailu vielä kokeilematta, palaan siihen ehkä Uraalle siirtymän jälkeen. Etusena ollu TKC80, mutta hyllyssä olis ajamaton myös eteen, pitää se vielä kokeilla. Aluksi en löytäny oikein luottoa, mutta nyt mennään assullakin lähes tappi maassa ja ei ole lipsahdellu edes märällä eli ilmeisesti pehmeänpänä kun adventure toimii myös paremmin. Ajettu 6tkm ja jäljellä 5mm eli kulunu 10mm. Ollu 50/50 soraa ja assua.
Timppa
Peltsi
Viestit: 2817
Liittynyt: To Loka 14, 2004 9:13 pm
Pyörä: Tunturi
Paikkakunta: Oulu

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Peltsi »

^ 140 on siis korkeammalla kuviolla.

Pitäski vaihtaa napit alle kun on niin karua tavaraa ajettu noille tuulimylly teille ettei luota ajaa Anakee Adventuureilla.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Jani M
Viestit: 2094
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Motoz Tractionator Adventure

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Peltsi kirjoitti: La Touko 29, 2021 11:19 pm ^ 140 on siis korkeammalla kuviolla.
150/70-18 RallZ:ssa näyttää nappulan korkeus olevan 15 mm ja 140/80-18:ssa 14,5 mm.

https://motoz.com.au/product/tractionator-rallz-2/

140/80-18 tai 120/90-18 voisi olla hyvä reissukumi 690:iin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin