Näyttää siltä ettei kukaan aio ostaa tuota pyörää pois, joten pitänee valmistautua talveen. Välikelin nastarenkaat löytyy jo, mutta hakusassa olisi kompromissi jäiselle asfalttitielle.
Kysymys kuuluukin, tekeekö kuvan kaltaisilla nastoilla yhtään mitään?
Tuo nyt on aika "citynastoitus" enemmänkin näön vuoksi.
En kauheesti menis luottamaan pitoon,ellei sitten tuo rengas itessään tykkää talvesta
Edit,voishan pitoa kyllä parannella ruuvattavilla nastoilla,mutta takarenkaassa niiden pysyminen on vähän kuskista kii
Oma Takanen viime talvelta ja toimi parhaiten kaupungilla ja motaril ajaessa kun oli jäinen tie. Ihan normiliikenteen mukana sai motarilla ohituskaistaa painaa vaikka oli tiet jäässä.
Itse ajelin viime talven katunastoilla, pärjää kuha vähän laittaa jäitä hattuun! Renkaina Sawan MC23:t jotka kaduille tuntuu vähän huterilta mutta etenkin sohjossa (n 5cm) tolkuton pito! Ajouran aukaisuun hikinen rengas, etunen ei pysy hetkeekään alla, tosin pyörässä taitaa olla suurin syy. Suzuki GS450S ei ole suunniteltu 20 cm:n tykkylumen auraajaksi...
Halpis ruuvinastoja kokeilin, niin kauan hyvä jos on lumipohja tai reilusti jäätä mutta asfaltilla kuluu silmissä. Noin 100km ja nippanappa saa otteen irroitukseen viel...
Seuraaviin renkaisiin vois kyl toivoa ainakin sivuille rallinastaa...
Viisautta ja rikkautta ei minulle riittänyt, onneksi sentään hulluutta!
Mulla oli joskus jotku Sava-merkkiset jossa oli ilmeisesti pakettiauton tai kuorma-auton nastat. Ne tuntu sopivalta kompromissilta. Nastat oli hyvin tyrkyllä mutta ei haitannu liikaa asfaltilla ajoa. Sileällä jäällä / lumessa aika onnettomat.
Mun mielestä kuvassa näkyvä nastoitus on turhan pieni ja nastoja liian vähän. Sopinee johonkin 1,2hv mopediin.
Wandan nastarenkaissa nastat on koristeena, on renkaan tasalla joten nastojen hyöty on mitä on. Kadulle pitää nastaulkonemaa olla se 2-3mm että nastoista on jotain hyötyä, pitempi piikki ei painu renkaaseen asfaltilla ja ajettavuus kärsii. Katulaillisissa renkaissa piikit on renkaan tasalla tai millin ulkona eikä niistä juurikaan ole iloa.
Mistä sais ostaa noita "katunastarenkaita", jossa ois vähän pidemmät nastat kuin nuo mopon nastat? Pitääkö teettää jossain?
Mulla on kans savan nastarenkaat laillisilla nastoilla ja ne ei jäällä kyllä herättäny luottamusta.
Torsti kirjoitti:Näyttää siltä ettei kukaan aio ostaa tuota pyörää pois, joten pitänee valmistautua talveen. Välikelin nastarenkaat löytyy jo, mutta hakusassa olisi kompromissi jäiselle asfalttitielle.
Kysymys kuuluukin, tekeekö kuvan kaltaisilla nastoilla yhtään mitään?
Ei tee,elelt halua vauhtia ja vaarallisia tilanteita.Itse aloitin talviajelun tuollaisilla.
Mä tulen kaukaa,kauas menenkin,jää taakse asfaltin pätkä,ja silloin tiedän sen,mä riippuvainen ole en,kun tiellä luukutan prätkää.(Hannele Suominen)
Jagroan kirjoitti:Mitenkäs veikkaatte, pärjääkö tuollaisella kuvanmukaisella nastarenkaalla ajella moposkootterilla kylillä ja vähän metsäteilläkin. Nastojen ulkonema oli 2.5mm luokkaa. Asfaltilla ainakin ropisee mukavasti.
Ei pärjää. Pala suhteessa nastaan on aivan liian suuri. Puhtaalla kovalla polanteella voi toimia jotenkin. Ja jäisellä tiellä voi pärjätä myös auttavasti. Näkyyhän tuo nuoriso painavan menemään melko onnettomalla nastoituksella puhtaita teitä pitkin, mutta haasteita näkyy tulevan heti, kun on hiukan lunta.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Riippuu myös vähän missä ajaa, poika ajeli viime talvena joku 6000km tuollaisilla Espoossa kevari endurolla ja ihan hienosti homma toimi. Nyt laitettiin samat renkaat vielä alle, takakumi pitää vaihtaa jos tuo oikea talvi alkaa kun nastat on alkaneet irtoilla.
Jagroan kirjoitti:Mitenkäs veikkaatte, pärjääkö tuollaisella kuvanmukaisella nastarenkaalla ajella moposkootterilla kylillä ja vähän metsäteilläkin. Nastojen ulkonema oli 2.5mm luokkaa. Asfaltilla ainakin ropisee mukavasti.
Ei pärjää. Pala suhteessa nastaan on aivan liian suuri. Puhtaalla kovalla polanteella voi toimia jotenkin. Ja jäisellä tiellä voi pärjätä myös auttavasti. Näkyyhän tuo nuoriso painavan menemään melko onnettomalla nastoituksella puhtaita teitä pitkin, mutta haasteita näkyy tulevan heti, kun on hiukan lunta.
Kyllähän tuo hieman levoton oli yli kymmensenttisessä hangessa, mutta vain ajourien reunoilla. Eilen tuli pikku lenkki heitettyä ja käsittämättömän hyvin kulkee. Jopa pysähtyi ihan kohtuudella.