Tourancessa ~2mm jäljellä. Paljon kestää vielä?
Valvoja: Moderaattorit
Tourancessa ~2mm jäljellä. Paljon kestää vielä?
Sattuneesta syystä ajokauteni alkaa vasta nyt. Tarkoitus olisi käydä n. 2000 km:n matkalla Afrikaanolla eukko kyytissä. Takakumina on Tourance jolla on nyt ajettu 12000 km ja pintaa on jäljellä karvan verran alle 2mm, ehkä 1,8 mm.
Kun en ole ajanut vuoteen pyörälle niin ei oikein osaa itse arvioida riittääkö tuo määrä pintaa tuolle reissulle.
Mitä sanoo kokeneemmat?
Aika sileäksihän se varmasti menee tuolla reisulla, mutta kuinka pitkästi kärsii vielä ajaa jos kumi kuluu keskeltä täysin sileäksi?
Millään en siis viitsisi vaihtaa kumia, kun pyörä menee tuon reissun jälkeen myyntiin.
Kun en ole ajanut vuoteen pyörälle niin ei oikein osaa itse arvioida riittääkö tuo määrä pintaa tuolle reissulle.
Mitä sanoo kokeneemmat?
Aika sileäksihän se varmasti menee tuolla reisulla, mutta kuinka pitkästi kärsii vielä ajaa jos kumi kuluu keskeltä täysin sileäksi?
Millään en siis viitsisi vaihtaa kumia, kun pyörä menee tuon reissun jälkeen myyntiin.
No ei se nyt kankaille kulu.
Sanoisin, että ei tossa ole muuta riskiä kuin poliisien ratsia, mutta niitä on tosi harvoin. Itse en ole koskaan ollut rengasratsiassa.
Mä ajelin viime vuonna Touranceilla viime milleillä aika pitkään.
Kestivät 15.000 km.
Tänä vuonna kuluneet nopeammin, kun olen ajanut rataa aika paljon.
Pekka

Sanoisin, että ei tossa ole muuta riskiä kuin poliisien ratsia, mutta niitä on tosi harvoin. Itse en ole koskaan ollut rengasratsiassa.
Mä ajelin viime vuonna Touranceilla viime milleillä aika pitkään.
Kestivät 15.000 km.
Tänä vuonna kuluneet nopeammin, kun olen ajanut rataa aika paljon.
Pekka
-
Marko Hemmilä
- Site Admin
- Pyörä: R1200GS, 1290 Super Duke GT
- Viesti:
Maanantaina menee taka Tourance vaihtoon.
Tuolla on nyt ajettu täällä keskieuroopassa noin 17-18tkm.
Ajo on ollut 99.5% asfalttia josta noin 80% 2-päällä matkatavaroiden kanssa.
Rengasta ei ole säästelty sekuntiakaan ja myös nopeudet ovat olleet kohtuu isoja saksan moottoriteillä.
Pitoa tuosta tuntuu löytyvän ulkoreunoille saakka...
Seuraava takarengas on myös Tourance kestävyyden vuoksi.
Toinen mahdollisuus olisi Anakee, mutta se alkaa olla finaalissa jo 12tkm jälkeen vastaavanlaisessa ajossa.
Tuolla on nyt ajettu täällä keskieuroopassa noin 17-18tkm.
Ajo on ollut 99.5% asfalttia josta noin 80% 2-päällä matkatavaroiden kanssa.
Rengasta ei ole säästelty sekuntiakaan ja myös nopeudet ovat olleet kohtuu isoja saksan moottoriteillä.
Pitoa tuosta tuntuu löytyvän ulkoreunoille saakka...
Seuraava takarengas on myös Tourance kestävyyden vuoksi.
Toinen mahdollisuus olisi Anakee, mutta se alkaa olla finaalissa jo 12tkm jälkeen vastaavanlaisessa ajossa.
- Taisto
- Pyörä: Yamaha TDM900A
- Viesti:
Renkaitten kulumisesta
Toissa päivänä minulla oli 2 mm jäljellä Metzelerin Enduro 3 takarenkaasta. Ajettuani eilen illalla 100 km normaaliajoa asfaltilla huomasin että pintaa oli enää vain 0,5 milliä. Voi olla että tämä johtuu siitäkin että renkaat ovat aika vanhat, mutta ihmeen äkkiä ne kuluu...