Continental TKC 70
Valvoja: Moderaattorit
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Continental TKC 70
Onko näitä renkaita ollut muiden kuin GS:ien alla? Eli onko kyse renkaan ominaisuudesta vai rengas/pyörämerkki yhteensopimattomuudesta?
Ei laiteta vielä tilaukseen, jäädään odotelemaan lisää raporttia ja pitää lukea ulkomaan saitteja. Anakee2 on liian sileä kuvioltaan, vastaavasti en haluaisin puhdasta katunappulaa alle kun ne ei kestä kulutusta. Heidenau on kokeiltu ja unohdettu, vaikea yhtälö mitä laittaisi seuraavaksi alle.
Ei laiteta vielä tilaukseen, jäädään odotelemaan lisää raporttia ja pitää lukea ulkomaan saitteja. Anakee2 on liian sileä kuvioltaan, vastaavasti en haluaisin puhdasta katunappulaa alle kun ne ei kestä kulutusta. Heidenau on kokeiltu ja unohdettu, vaikea yhtälö mitä laittaisi seuraavaksi alle.
Kylätason kurapyöräilijä.
-
- Viestit: 279
- Liittynyt: Ti Helmi 15, 2011 10:45 pm
- Pyörä: BMW R 1200 GSA LC
- Paikkakunta: Huittinen
Re: Continental TKC 70
3000km nyt ajettuna josta soralla 1500km.
Rengas on soralla minun mielestä paras tähän astisista jota olen kokeillut.
Asfaltilla se hieman luikertelee pitkittäisurissa.
Motarilla en ole näillä renkailla ajanut mutta asfaltti mutkateillä se on minun mielestä hyvä ajettava.
Minun ajoon jossa paljon soratie ajoa, TKC70 soveltuu hyvin.
Kuluminen on ollut suht nopeaa mutta niinhän ne kaikki tuppaavat soralla tekemään.
Eturenkaan kuluminen "rappusille" aika voimakasta.
Paineet olen pitänyt nyt suositusten alarajalla, edessä 2,2 takana 2,5.
Kovemmille nopeuksille tämä rengas ei ilmeisesti oikein sovellu kuten ari ja iaj toteavat.
Rengas on soralla minun mielestä paras tähän astisista jota olen kokeillut.
Asfaltilla se hieman luikertelee pitkittäisurissa.
Motarilla en ole näillä renkailla ajanut mutta asfaltti mutkateillä se on minun mielestä hyvä ajettava.
Minun ajoon jossa paljon soratie ajoa, TKC70 soveltuu hyvin.
Kuluminen on ollut suht nopeaa mutta niinhän ne kaikki tuppaavat soralla tekemään.
Eturenkaan kuluminen "rappusille" aika voimakasta.
Paineet olen pitänyt nyt suositusten alarajalla, edessä 2,2 takana 2,5.
Kovemmille nopeuksille tämä rengas ei ilmeisesti oikein sovellu kuten ari ja iaj toteavat.
Viimeksi muokannut GSR600, Ma Touko 25, 2015 12:32 pm. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Continental TKC 70
Sama tuntuma minullakin, 140 voblaa, ja 160 ehdoton maksimi, yhtää kovempaan ei "kädet" riittänyt. Edelliset renkaat oli Anakee 3, niillä sai tosiaankin ajaa niin kovaa kuin pyörä kulki, kestivätkin melkein 30t. (Tosin N. puolet ajosta Keski- Euroopassa)Ari kirjoitti:Samanlaisia kokemuksia kevätreissulta. 140 ssä alkaa gessu vobblata ja selvästi levottomammat ajaa, kuin vaikka Anakee 3. Aikaisemmin on voinut ajaa sen mitä mopo kulkee ilman ongelmia. Kun renkaita lukuunottamatta mikään muu ei ole muuttunut, on renkaita helppo syyttää. Paineita vesigessussa pidin 2.4 / 3.0 reissussa, kun tavaraa oli enemmän mukana. Nyt pudotin 2.3 / 2.8 ja saattoi Suomen nopeuksissa tulla hiukan vakaammaksi. Kymppitonni on ajettuna, seuraavaksi jotkin muut alle.
Soralla kyllä tuntuisivat toimivan OK.
Re: Continental TKC 70
Eilen tuuppasin paineita lisää, eteen 2.5 ja taakse 3.0. Nyt sai pidettyä autobaanalla marssivauhtina jo reilu 130km/h, mutta siitä kun lähti nousemaan niin sama ilmiö tuli taas eli etupää soutaa edestakaisin. Eilen hyvä kun 120km/h uskalsi ajaa.
Tuo on pakko liittyä tuohon paksuun kumikerrokseen, on vaan liian paljon liian pehmeää. Mutta eiköhän se kumi siitä kulu pois niin alkaa meno tasaantumaan jos se tuosta on kiinni...
Pitää ennen huomista nykäisyä Stuttgarttiin lisätä vielä paineita.
Tuo on pakko liittyä tuohon paksuun kumikerrokseen, on vaan liian paljon liian pehmeää. Mutta eiköhän se kumi siitä kulu pois niin alkaa meno tasaantumaan jos se tuosta on kiinni...
Pitää ennen huomista nykäisyä Stuttgarttiin lisätä vielä paineita.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: Ti Elo 09, 2005 12:53 pm
- Pyörä: KTM 950 Adventure
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Continental TKC 70
950 Adventuren alla nämä nyt jonkinaikaa olleet ja voi kyllä päästellä niin kovaa kun vaan kehtaa. Ero esim. TKC80 on todella iso, eli ainakin tässä pyörässä tuntuvat seka-ajoon passeleilta.
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Continental TKC 70
Mites, onko Advessa ollut samanlaisia vipotuksia ja levottomuutta mitä BMW kuskit on raportoineet?
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Continental TKC 70
Ilpo, eikös sulla ollut ohjausvaimenninkin, entäs sen "kiristäminen", onko vaikutusta?juvander kirjoitti: Eilen hyvä kun 120km/h uskalsi ajaa.
Eikä saada koskaan tietää rakastiko Hannu piparia vai Kerttua.
Re: Continental TKC 70
Ei tuo ala vatkaamaan tankoa edestakaisin eli ohjausiskari ei siihen vaikuta. Tangossa ei tunnu mitään.
Tuntuma on sellainen kuin ajaisi pehmeällä hiekalla, eturengas _seilaa_ tiellä edestakaisin sivusuunnassa.
Eilen tuli ajettua pienempiä vuoristoteitä etsimässä tuntumaa, siellä rengas kyllä toimi hyvällä asfaltilla nopeassa vauhdissa mutkissa. Pito ei tuntunut häviävän mihinkään.
Sitten kun tuli paikkailtuja asfalttipätkiä niin alkoi taas vemputus, kaikista asfaltin reunoista jompikumpi pää lähti hakemaan jotakin eli matoliikkeet jatkui.
Tänään jatkuu taas testit hitaammilla teillä, nopeat pätkät vain odottaa nyt ensi viikkoon kun pääsen palailemaan takaisin Saksan puolelle.
Tuolla ulkomaan foorumeillakin on samoja kommentteja ko. renkaasta.
Ei ole hyvä yleisrenkaaksi jossa on tarve ajaa myös moottoritie siirtymiä.
Tuntuma on sellainen kuin ajaisi pehmeällä hiekalla, eturengas _seilaa_ tiellä edestakaisin sivusuunnassa.
Eilen tuli ajettua pienempiä vuoristoteitä etsimässä tuntumaa, siellä rengas kyllä toimi hyvällä asfaltilla nopeassa vauhdissa mutkissa. Pito ei tuntunut häviävän mihinkään.
Sitten kun tuli paikkailtuja asfalttipätkiä niin alkoi taas vemputus, kaikista asfaltin reunoista jompikumpi pää lähti hakemaan jotakin eli matoliikkeet jatkui.
Tänään jatkuu taas testit hitaammilla teillä, nopeat pätkät vain odottaa nyt ensi viikkoon kun pääsen palailemaan takaisin Saksan puolelle.
Tuolla ulkomaan foorumeillakin on samoja kommentteja ko. renkaasta.
Ei ole hyvä yleisrenkaaksi jossa on tarve ajaa myös moottoritie siirtymiä.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FIN-F-FL-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT
M-MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
-
- Viestit: 266
- Liittynyt: Ti Elo 09, 2005 12:53 pm
- Pyörä: KTM 950 Adventure
- Paikkakunta: Helsinki
Re: Continental TKC 70
Ei, menee kuin juna vrt. edelliseen rengastukseen (edessä TKC80, takana K60 Scout)Koheltaja kirjoitti:Mites, onko Advessa ollut samanlaisia vipotuksia ja levottomuutta mitä BMW kuskit on raportoineet?
-
- Viestit: 8367
- Liittynyt: Su Huhti 03, 2011 12:50 pm
- Pyörä: pyörätön
- Paikkakunta: Kehä III länsirajalla
Re: Continental TKC 70
Eli Bemareiden kohdalla saattaa olla kyse rengas/pyörä yhteensopimattomuudesta. Tämä rengas palasi takaisin harkintaan Mitas E07 rinnalle.
Kylätason kurapyöräilijä.
Re: Continental TKC 70
Joo, ei kotimaan nopeusrajoituksilla ja AT:n vauhtivaroilla varmaankaan tule isompia ongelmia. Minulla alkaa kymppitonni olla täynnä noilla kumeilla. Käytös ei juurikaan ole muuttunut, hitaissa nopeuksissa ei ongelmia ole, mutta vieläkin kaarreajo motarilla 120 vauhdissa on huteran tuntuista ja 140:ssä tuntuu lähtevän käsistä suorallakin. Vesigessu on muuten todella suuntavakaa, uskoisin ongelmia olevan enemmän monella muulla pyörällä.
Itse en näitä enää jatkossa osta, ominaisuuksilta parempia ja kestävämpiä vaihtoehtoja kun on.
BTW, noi TKC70: on valmistettu Saksassa, kun edelliset Anakeet taisi tulla Indonesiasta. Aina ei valmistusmaakaan takaa ominaisuuksia.
Itse en näitä enää jatkossa osta, ominaisuuksilta parempia ja kestävämpiä vaihtoehtoja kun on.
BTW, noi TKC70: on valmistettu Saksassa, kun edelliset Anakeet taisi tulla Indonesiasta. Aina ei valmistusmaakaan takaa ominaisuuksia.
Re: Continental TKC 70
Näytti ulkomaisilla foorumeilla olevan enemmänkin juttua TKC70 wobblauksesta suurilla nopeuksilla. Laitoin meiliä Contille, katsotaan vastaavatko, on kyllä melkoinen turvallisuusriski että ominaisuudet ei riitä nopeusluokan mukaisiin vauhteihin.
- mico
- Viestit: 1366
- Liittynyt: Ma Elo 22, 2011 10:28 pm
- Pyörä: KTM 990 Dakar 30th edition
- Paikkakunta: Pori
Re: Continental TKC 70
Renkaan runko liian löysä isolle pyörälle?Ari kirjoitti:Näytti ulkomaisilla foorumeilla olevan enemmänkin juttua TKC70 wobblauksesta suurilla nopeuksilla. Laitoin meiliä Contille, katsotaan vastaavatko, on kyllä melkoinen turvallisuusriski että ominaisuudet ei riitä nopeusluokan mukaisiin vauhteihin.
Re: Continental TKC 70
En osaa anaalisoida syitä tuohon käytökseen, jotenkin tuntuu, että eturengas ikäänkuin nousee ilmaan kovemmassa vauhdissa. Olisko runkorakenteessa jotain, kumilaatu pehmeää, tai kuvio syynä tuohon. Kuviossa on isot vesiurat ja voi olla, että vauhdissa nousee tuon keskiosan varaan ja kosketuspinta jää pieneksi.
Lähtökohdat kuulostaa hyviltä, itse olen pitänyt Contia laatumerkkinä, tosiaan valmistettu Saksassa, luulisi että vapaiden nopeuksien maassa testausta on tehty ja rengasasentajakin kehui hyvää laatua.
Sellainenkin juttu, että jostain syystä näissä putoaa paineet nopeasti. Nyt oli kuukaudessa lähtenyt 0,4 - 0,5 baaria paineista.
Mutta spekulointia tuo kaikki mielenkiinnolla odotan josko tehdas vastaa palautteeseeni.
Lähtökohdat kuulostaa hyviltä, itse olen pitänyt Contia laatumerkkinä, tosiaan valmistettu Saksassa, luulisi että vapaiden nopeuksien maassa testausta on tehty ja rengasasentajakin kehui hyvää laatua.
Sellainenkin juttu, että jostain syystä näissä putoaa paineet nopeasti. Nyt oli kuukaudessa lähtenyt 0,4 - 0,5 baaria paineista.
Mutta spekulointia tuo kaikki mielenkiinnolla odotan josko tehdas vastaa palautteeseeni.
Re: Continental TKC 70
Jos Anakee2 toimii niin pyörä ei voi olla altis vikuroimaan löysän rungon takia. Eikä Contit ainakaan vanteelle laittaessa tunnu löysä vrt. Misukka.
Uudemmasa Anakee3 kumisa on ekaa kertaa mun kohdalle sattuneista Misukoista niin melko jämy runko.
Uudemmasa Anakee3 kumisa on ekaa kertaa mun kohdalle sattuneista Misukoista niin melko jämy runko.
Paskapuhetta, mutta uskon.