Dunlop D952

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Dunlop D952

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Seuraavaksi 690:iin meni taakse kokeiluun tämä D952. Koko on 120/90-18 ja se on Kotarin 2,5” takavanteella 133 mm nappuloiden reunasta reunaan ja nappulan korkeus on uutena mukavat 16,5 mm.

Nyt takana on 680 km, jolloin keskinappulat ovat kuluneet niin, että niistä ovat juuri katoamassa matalat urat ja ne ovat nyt yhtä leveää nappulaa. Pintaa on 12-13 mm, joten sellaiset 4 mm on lähtenyt pois. Tällä perusteella voisi odottaa hyvää kestoa crossirenkaaksi. Painetta on ollut 1,5 baria.

Jo uutena renkaan sivuttaispito ei ollut paras mahdollinen irtosoralla ja nyt se on luonnollisesti vielä huonompi. Pito on kuitenkin looginen, eikä yleensä irtoile äkisti. Jokunen ylläri on kuitenkin tullut. Pitää ajaa rälläkällä uudet urat liki nappuloiden pohjaan asti, jotta renkaaseen tulee taas erilliset keskinappulat.

Kostealla torpparin asfaltilla pitää kuin tauti ja toimii pikitiellä loistavasti. Motarivauhdit ei aiheuta mitään ohjelmaa ja kestää kallistella asfalttimutkissa hyvin.

Kuvassa uutena.
20190928_180608.jpg
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Dunlop D952

Viesti Kirjoittaja Jani M »

1900 km ajettu ja keskellä on nappulaa jäljellä 8 mm. Voisi veikata kestävän noin 3500 km, mikä olisi todella hyvin crossirenkaalle. Edessä Sixdays alkaa olla jo huonommassa kunnossa.

Alkuperäiset tupla- ja triplanappulat ovat keskellä nyt yhtä leveää nappulaa, mutta toimii silti yllättävän hyvin lanatuilla sorateillä, joita oli nyt paljon kevätkunnostuksen jäljiltä.
20200501_161444.jpg
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Jani M
Viestit: 2102
Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
Paikkakunta: Tampere

Re: Dunlop D952

Viesti Kirjoittaja Jani M »

Takarengas kesti 3900 km 690:ssä, mikä on minusta todella hyvin crossirenkaalle. Renkaan profiili pysyi laakean pyöreänä loppuun asti, mikä tekee siitä hyvän ajettavan kuluneenakin. Irtosi rauhallisesti sladiin vielä loppuun ajettunakin ja perää on helppo ohjailla. Kun keskinappulat madaltuivat, niin reunanappulat alkoivat ilmeisesti ottaa enemmän tiehen kallistuksissa ja ne ovat pienempiä, kuin leveät keskinappulat. Hyvä rengas tällä perusteella.
20200613_153133.jpg
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Vastaa Viestiin