Mitä eroa noilla etusilla on muuta kuin hinta? yks on dot2017 ja yks dot 2016. Mitkä niiden erot on? Kellään hajua näistä?
EDIT: näköjään ei näy linkissä kokoasetus. eli noita 110/80-19" kattelin ja 4 eri mallia ja hintaa löyty.
Omaan pyörään menis 100/90-19" mutta sellaista kokoa ei näköjään wildista saa, mutta eiköhän tuokin koko pelitä.
DOT 2017, valmistettu vko20/vuosi 2017
DOT 2016, valmistettu vko20/vuosi 2016
Mitä eroa noilla etusilla on muuta kuin hinta? yks on dot2017 ja yks dot 2016. Mitkä niiden erot on? Kellään hajua näistä?
EDIT: näköjään ei näy linkissä kokoasetus. eli noita 110/80-19" kattelin ja 4 eri mallia ja hintaa löyty.
Omaan pyörään menis 100/90-19" mutta sellaista kokoa ei näköjään wildista saa, mutta eiköhän tuokin koko pelitä.
DOT 2017, valmistettu vko20/vuosi 2017
DOT 2016, valmistettu vko20/vuosi 2016
Eli ei siis eroa muuta kuin paistoleima. Mites nuo 2 muuta joissa ei merkattu tota vuosilukua ollenkaan?
an13 kirjoitti:Jos ei vuosilukua mainita ne ovat tarpeeksi uusia että ne voi myydä uutena eli max 2 vuotta. Pitää ilmoittaa vain jos myydään yli-ikäisiä.
Ookkei. Hämmentävää että - 17 paistettu maksaa enemmän kuin uudet. 30€ hintaeroa.
Loppuunajetun wildin väänsin pois takaa. On niin jumalattoman tiukka vanteelle, että jaksaa joka kerta ihmetyttää. Rutina vain kävi reunavaijereissa. Tosiaan kuin olisi puoli tuumaa liian pieni vanteelle.
Tilalle mennyt Mitas c02 lähes putosi paikoilleen misukkaan verrattuna. Michelin ac10 menee melkein näpeillä ja ilman rautoja.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Ne ketkä ootte näillä ajellu, mitä on menny seuraavaksi alle? Ajattelin 690 Enduroon nämä laittaa, tarkotus ajaa hankalaakin maastoa kunhan vaan sitä löytää, mutta saattaa olla motaria välillä välissä. Onko parempaa? Esim. Scorpion Rally?
Omaan käyttööni 690:ssä parempia ovat eteen esimerkiksi Mitas C-17 ja taakse C-02 tai Dunlop D952. Takarenkaat kestävät sen saman mitä Wild, niillä pystyy ihan kohtuullisesti ajamaan motaria ja asfaltin ulkopuolella ovat minusta selvästi parempia.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Jani M kirjoitti: ↑Ma Joulu 14, 2020 9:12 pm
Omaan käyttööni 690:ssä parempia ovat eteen esimerkiksi Mitas C-17 ja taakse C-02 tai Dunlop D952. Takarenkaat kestävät sen saman mitä Wild, niillä pystyy ihan kohtuullisesti ajamaan motaria ja asfaltin ulkopuolella ovat minusta selvästi parempia.
Jos ottaa huomioon, että mulla on välillä myös kyytiläinen motarilla, siirtyisitkö silloin suoraa Wildin kannattajaksi keston osalta? Tai onko siitä kokemusta. Jotenkin tuntuisi, että se kestäisi sitä paremmin, mitä nämä enemmän offirenkaat.
Aatekura kirjoitti: ↑Ma Joulu 14, 2020 11:48 pm
Jos ottaa huomioon, että mulla on välillä myös kyytiläinen motarilla, siirtyisitkö silloin suoraa Wildin kannattajaksi keston osalta? Tai onko siitä kokemusta. Jotenkin tuntuisi, että se kestäisi sitä paremmin, mitä nämä enemmän offirenkaat.
Kestossa ei tosiaan ole eroa ainakaan yksin ajaessa pääasiassa sorateillä räppäillessä. Sekä Wild että D952 kestivät saman 3900 km ja C-02 4100 km. Mulla on tuolla yhteenvetoa testaamistani 690:n takarenkaista, mutta listasta puuttuu pari viimeistä kuten C-02.
Kuten listauksesta näkyy, niin muut kokeilemani crossirenkaat eivät pääse yhtä hyviin kilometrituloksiin kuin nämä kaksi mainitsemaani, mutta toisaalta ei myöskään kaikilla 40/60-renkaillakaan pääse kovin pitkään, mistä ääriesimerkkinä Bridgestone TW302.
Wild on kuitenkin motarilla huomattavan paljon C-02:sta sivistyneemmin käyttäytyvä rengas, eli kyytiläinen voisi arvostaa sitä. D952 on jonkun verran parempi siinä mielessä kuin C-02, mutta Wild vielä selvästi parempi. Minulle motariominaisuuksilla ei ole kuitenkaan mitään väliä.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Wild on soralla ja asfaltilla hyvin toimiva matkaendurorengas. mikään crossikumi se ei ole, joten hyvin vaikeaan maastoon suhtautuisin varauksella. Crossikumi taasen aika järkyttävä motarilla.
Eipä taida olla oikein olemassakaan hyvää rengasta motarille kaksi päällä ja hankalaan maastoon. Sekalaiseen yleisajeluun asfaltilla ja soralla Wild on hyvä rengas.
Soratiellä sudittelua ei kestä mikään rengas.
KTM 690 Enduro R -15
Triumph Bonneville Bobber Black -18
Wildin leveys 690 voisi ilmeisesti olla hyvä 130 tuon tubetypen takia? Jani taisi tosin sanoa tuolla aiemmin, että se oli vain 125mm leveä. Kantsiiko siis ottaa 130 tt vai jäykempi 140 tl?
130 näyttää myös olevan 80 profiilisuhteella, eli halkaisija pienempi kuin alkuperäisessä koossa. Oman kokemuksen mukaan abs-häiriöitä alkaa ilmenemään jossakin vaiheessa, kun etu- ja takarenkaiden vierintäkehien suhde poikkeaa riittävästi alkuperäisestä. Esim. Puoliväliin kulunut Mitas E07 takana ja uusi Metzeler Unicross edessä.
Itse olen vaihdellut renkaita miten vaan ilman ABS-häiriöitä, joten en pelkästään sillä perusteella tekisi rengasvalintaa. Esimerkiksi C-02:n nappulan korkeus on uutena 18,5 mm, joten sen halkasija muuttuu aika merkittävästi, kun sen ajaa loppuun. Edessäkin on ollut kaikki mahdolliset kokovaihtoehdot eli 80/100, 90/90 ja 90/100.
120/90-18 Unicross oli vain 119 mm leveä, mutta ei siitäkään ollut muuta haittaa kuin että näytti vähän hassulta.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14