Uudet renkaat Itä-Euroopasta?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

daddy0
Pyörä: BMW R1200GSA 2010
Viesti:

Uudet renkaat Itä-Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja daddy0 »

Olen lähdössä reissuun ja takakumissa on pintaa tuollaiset 2000 km jäljelllä. Sillä pääsee Via Balticaa pitkin ainakin Slovakiaan tai Unkariin asti. Paluumatkaa varten olisi sitten tarpeen saada uusi kumi alle.

Meneekö turhan jännäksi ja suosiolla vaihdan uuden kumin tarpeettoman aikaisin jo ennen reissua vai uskaltaako luottaa että tuolta löytyy TKC80, Karoo tms. alle koossa 150/70-17?
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Re: Uudet renkaat Itä-Euroopasta?

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Vain vähän aihetta sivuten, mille ihmeen teille olet menossa, jos aiot reissurenkaaksi TKC:tä, tai vastaavaa?
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
daddy0
Viesti:

Ihan hyvä kysymys tuokin. Hiukan tässä miettinyt, että pitäisi ostaa sileämmät alle. Sitten ei tarttisi tuotakaan miettiä.
Ari
Pyörä: Helkama

Viesti Kirjoittaja Ari »

Rengasliikkeitä Puolassa, Slovakiassa ja Unkarissa on melkein joka kylässä, ja hinnatkin voi olla halvempia, kuin Suomessa, mutta epävarmempaa on, onko juuri haluamaasi rengasta varastossa. Voi joutua odottelemaan päivän pari.
Itse olen yleensä vaihtanut uudet renkaat ennen lähtöä. Kuluneilla renkailla rengasrikon riski on isompi ja vaikkapa Puolan uraisilla teillä vesisateessa on hyvillä renkailla mukavampi ajella.
Unkarissa olen muutamassa rengasliikkeessä käynyt ja jotain ostanutkin. Paikalliset suosivat katurenkaita matkaenduroissa, asfalttia kun lähes kaikki tiet ovat. Nappularenkaista nuo TKC- tyyppiset ovat niihin oloihin liian hienokuvioisia. Siellä maastoon tarvitaan karkeampaa kuviota, savi kun tukkii kuvion helposti.
Kunkku
Pyörä: Gessu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kunkku »

Koska minä olen lähes poikkeuksetta oikeassa (kuten tuossa allekirjoituksessa lainaamani henkilö todistaa), kommentoin vielä. En tosiaan näe yhtään perustetta TKC:n kaltaiselle renkaalle Itä-Euroopan reissulle. Tuollainen rengas kuluu nopeammin kuin sileämpi, sen pito on liukkaalla asvaltilla huono, se on äänekäs ja herkkä rikkoutumaan nappuloiden väleistä, missä kumi on ohut. Jos ei hakemalla hae hiekkateitä, niitä ei eteen juuri osu. Tourance-tyyppinen rengas on rungoltaan paljon paksumpi, sitä eivät helposti läpäise tiellä olevat pienet roskat ja ennen kaikkea se kestää pitkään, ajomukavuuskin on parempi.
Kunkusta sanottua:" Tämän tyyppisiä heppuja, jotka ovat omasta mielestään aina oikeassa on foorumit pullollaan. Pitäisi vaan vaieta tuollaiset häiriköt hiljaisiksi mutta kun ei voi."
daddy0
Viesti:

Päätin ratkaista ongelman jo etukäteen, kiitos kommenttienne. Anakee 2:set laitoin tilaukseen ja pistän alle ennen lähtöä.
Vastaa Viestiin