Piikki renkaat enduroon...
Valvoja: Moderaattorit
Re: Piikki renkaat enduroon...
Saas nähä menikö takakumi häneksi. Venttiili irtos ja jouduin jonku 10 kilsaa nilkuttaan kotia. Vauhtia noi 15km/h. AC10 rungolla välikeliä. Näyttää niinkö osa nastoista ois kääntyny eripäin.
Paskapuhetta, mutta uskon.
Re: Piikki renkaat enduroon...
Mitkä rengaspaineet ootte todennu hyviks enskapiikeissä?
Ktm Exc250 -11
Yamaha Yzf R1 -07
Yamaha Yzf R1 -07
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Piikki renkaat enduroon...
Samat kuin kesällä tai 0,1 baria vähemmän, eli 0,8-1,0 bar eteen ja 0,7-0,9 bar taakse. Nämä siis enskaspooriin.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Piikki renkaat enduroon...
Tunneissa oli laskuvirhe ja tuli vielä yksi ajokertakin postauksen jälkeen. AC-10:n oikea loppusaldo oli 74 tuntia / 1692 km ja IRC:n 57 tuntia / 1335 km. Nyt on alla Bridgestonet ja ei tarvittaisi kuin pakkasia.Jani M kirjoitti:261 nastainen Michelin AC-10 kesti takana 68 tuntia. Ei ole tietoa, mistä ostettu tai kenen nastoittama, kun ostin renkaan uutena tutulta, jolla oli jäänyt talliin.
Ennen AC-10:ä oli takana Kings, joka oli aikanaan superkestävän maineessa, ja se kesti 73 tuntia, joten siihen verrattuna AC-10:n suoritus oli hyvä.
Edessä Satapiikin IRC kesti 51 tuntia. https://www.satapiikki.fi/epages/satapi ... ts/21IRC80
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Piikki renkaat enduroon...
Minkälaisia tuntemuksia on tullut Bridgestonesta?Jani M kirjoitti:Tilasin Bridgestonen Satapiikistä sunnuntai-iltana ja eilen illalla oli saapunut Tampereen Matkahuoltoon. Aina yhtä ripeä palvelu.
Eteen on odottelemassa myös kisan ajettu Bridgestone ED 663. Täytyy vaihtaa molemmat alle, jahka tulee talvi.
Uusia piikkejä olin tilaamassa ja jäin takasen kanssa arpomaan Satapiikin Bridgestonen ja XT-454:n välille
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Piikki renkaat enduroon...
Ei ole kuin vasta 3 tuntia ajoa takana. Molemmissa päissä on hyvä pito, mutta eturenkaasta on irronnut jo toista kymmentä nastaa. Takaa ei yhtään. Eturengastakaan en silti ihan täysin tuomitsisi. Näyttää, että nastoitus ei ole ihan onnistunut. Kaikki nasta ovat lähteneet renkaan oikealta puolen, ja siellä osa reunanastoista oli jo valmiiksi enemmän sivulle päin eikä pystymmässä kuten spoorinastoituksessa pitäisi. Myös nastojen liimauksessa näyttää olevan sanomista. Kun nastat ovat nousseet reiästään ylös, lähtevät ne melkeimpä sormin irti eivätkää jää ulkoreunastaa tiukasti liimalla kiinni kuten aikaisemmissa eturenkaissa. Vaikuttaa, että joko liima on ollut huonoa tai sitten liimauksessa on joku mennyt pieleen. Oli tosiaan kisan ajettu rengas, kun ostin sen, niin ei ole täyttä varmuutta nastoittajasta.
Takarenkaasta ei mitään huomauttamista ja kuten jo mainittu, niin pito on hyvä kaikilla alustoilla. Ostan todennäköisesti uuden samanlaisen eturenkaan Satapiikistä, kun sieltä on saanut aina laatua, ja tuo nykyinen tuskin tätä talvea pidempään kestää.
Takarenkaasta ei mitään huomauttamista ja kuten jo mainittu, niin pito on hyvä kaikilla alustoilla. Ostan todennäköisesti uuden samanlaisen eturenkaan Satapiikistä, kun sieltä on saanut aina laatua, ja tuo nykyinen tuskin tätä talvea pidempään kestää.
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Re: Piikki renkaat enduroon...
Oho. Vaikuttaa tosiaan maanantaikappaleelta jos oli vain kisan ajettu rengas.
Re: Piikki renkaat enduroon...
Piikkikumien osto edessä ja valinnan varaa riittää..
Pyörä on 350exc ja spooriajoa ei tule vaan enempi sekasurautteluja kelkkareitellä ja polanneteillä eli nastat pitää olla sivulle että kestää vähän kallistaakkin, pito on tärkeintä.
Muutamasta paikkaa kysellyt ja näitä tarjottu
black-x 80-100-21 240 nastaa, tästä renkaasta en ole koskaan kuullutkaan eikä netistäkään oikeen löydy mitään.
Ja taakse 110-100-18 C16 mitas 225 nastaa Hinta n.300€ Toinen setti olisi
MITAS 90/90-21 C-17 306 nastaa
tuleeko tämän suuren nastamäärän kanssa pito ongelmia?
METZELER 110/100-18 285 nastaa
tämä ilmeiseti mc5 rungossa.
Hinta vähän vajaa 400€
Onko kellään kokemuksia kyseisistä renkaista ja muitakin mielipiteitä/renkaita saa esittää.
Pyörä on 350exc ja spooriajoa ei tule vaan enempi sekasurautteluja kelkkareitellä ja polanneteillä eli nastat pitää olla sivulle että kestää vähän kallistaakkin, pito on tärkeintä.
Muutamasta paikkaa kysellyt ja näitä tarjottu
black-x 80-100-21 240 nastaa, tästä renkaasta en ole koskaan kuullutkaan eikä netistäkään oikeen löydy mitään.
Ja taakse 110-100-18 C16 mitas 225 nastaa Hinta n.300€ Toinen setti olisi
MITAS 90/90-21 C-17 306 nastaa
tuleeko tämän suuren nastamäärän kanssa pito ongelmia?
METZELER 110/100-18 285 nastaa
tämä ilmeiseti mc5 rungossa.
Hinta vähän vajaa 400€
Onko kellään kokemuksia kyseisistä renkaista ja muitakin mielipiteitä/renkaita saa esittää.
-
- Viestit: 2214
- Liittynyt: Ma Joulu 18, 2006 8:00 pm
- Pyörä: SE ja Temmi 450fi
- Paikkakunta: Vantaa/Parikkala
Re: Piikki renkaat enduroon...
Vaimon 250 Shercossa oli viime, ja on myös tämän talven samainen Black-X edessä spoorikumina. Olisiko jonkun 20-30 h ajettu kivipitoista lenkkiä. Hyvässä kunnossa yhä.
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Piikki renkaat enduroon...
Kyselläänpä raadin kokemuksia ja suosituksia eturenkaaksi spooriin.
Omat reitit on näin alkutalvesta yleensä kovin kiviset josta syystä olen mieltynyt "korkeaprofiilisiin" malleihin. Ja joo näillä keleillä kun lunta ei juuri ole olis välikelin lyhytnastainen rengas paras mutta silputaan nyt näitä pitkäpiikkisiä
Eli Motorengas tarjoaisi uutuutena 324 nastaista Mitas C27:aa koossa 90/100-21. Tämä lienee ns "valkoraita" joten luulis sen kestävän edes kohtuudella.
Onko kukaan jo kokeillut tätä?
Onko kallis?
Aiemmin on alla pyörinyt mm:
- 270 nastainen Metzeler Unicross; tämä olis unelma pidoltaan ja ajokäytökseltään mutta kesto on niin huono (sivunappulat lähtee) ettei lompakko oikein salli.
- 261 nastainen IRC; hyvä pito & ajotuntuma mutta ulosti toiseksi reunimmaiset nastat suht nopeasti, melko kirkkaina eli olisiko liimausongelma?
- Misukan AC10; tämäkään ei oikein spooria kestä ja on vähän matala myös , muuten kyllä hyvä pito
- erilaisia valkoraita Mitaksia & Trellikoita; nämä ovat kestäneet mutta matalina ovat vähän kovia kivikossa ja se vanha tuumakokoinen ei oikein pöperössä pidä.
Oliko raadilla kokemuksia muista?
Bridgestone ilmeisesti myös herkästi luopuu sivunappuloista?
Omat reitit on näin alkutalvesta yleensä kovin kiviset josta syystä olen mieltynyt "korkeaprofiilisiin" malleihin. Ja joo näillä keleillä kun lunta ei juuri ole olis välikelin lyhytnastainen rengas paras mutta silputaan nyt näitä pitkäpiikkisiä
Eli Motorengas tarjoaisi uutuutena 324 nastaista Mitas C27:aa koossa 90/100-21. Tämä lienee ns "valkoraita" joten luulis sen kestävän edes kohtuudella.
Onko kukaan jo kokeillut tätä?
Onko kallis?
Aiemmin on alla pyörinyt mm:
- 270 nastainen Metzeler Unicross; tämä olis unelma pidoltaan ja ajokäytökseltään mutta kesto on niin huono (sivunappulat lähtee) ettei lompakko oikein salli.
- 261 nastainen IRC; hyvä pito & ajotuntuma mutta ulosti toiseksi reunimmaiset nastat suht nopeasti, melko kirkkaina eli olisiko liimausongelma?
- Misukan AC10; tämäkään ei oikein spooria kestä ja on vähän matala myös , muuten kyllä hyvä pito
- erilaisia valkoraita Mitaksia & Trellikoita; nämä ovat kestäneet mutta matalina ovat vähän kovia kivikossa ja se vanha tuumakokoinen ei oikein pöperössä pidä.
Oliko raadilla kokemuksia muista?
Bridgestone ilmeisesti myös herkästi luopuu sivunappuloista?
Re: Piikki renkaat enduroon...
Mulla IRC kestänyt kolme kautta sisältäen yhden päitsin ja on ihan ajokelpoinen vielä eli ajo jatkuu... Nyt pari sivunastaa lohjennut irti tai pitänyt irrottaa kun alkaneet napsutella telarin suojiin ja kaikki nastat alkaa olla ohenneet selvästi. Paras rengas toistaiseksi mitä mulla ollut edessä eli tuo korkeus on ollut omaan mieleen ja pito sekä kestävyys myös.
Takana on viime aikoina tullut kulutettua noita Mitas C02:ia. Kestävähkö ja kohtuu pitoinen kumi ollut omassa käytössä. Mulla tietty saattaa olla eri olosuhteet kokonaisuutena kun Lapissa/pohjois-Suomessa on ollut talvisin ihan hyvin lunta. Kuitenkin nykyisellä harjoitustakarenkaalla silläkin on takana päitsi+pari talvea mutta on ollut myös toinen kumi joka "vuorotellut" kisoissa ym eli ei likikään kaikkea ajoa. Yhdestä C02 meni runko kun ajoin liian kuluneella solulla (oli niin mahtava pito ettei malttanut vaihtaa
Hiekkatie ja kannot/puunrungot tuntuu olevan pahimmat nastojen surmat, kivikossa niin pahaa tuhoa saa aikaiseksi.
Mulla ollut Kisarenkaan ja Satapiikin tekemiä.
Bridgestonesta joku nastoittaja sanoi/varoitteli sivuillaan ettei ole kestävä kovissa pakkasissa!?
Takana on viime aikoina tullut kulutettua noita Mitas C02:ia. Kestävähkö ja kohtuu pitoinen kumi ollut omassa käytössä. Mulla tietty saattaa olla eri olosuhteet kokonaisuutena kun Lapissa/pohjois-Suomessa on ollut talvisin ihan hyvin lunta. Kuitenkin nykyisellä harjoitustakarenkaalla silläkin on takana päitsi+pari talvea mutta on ollut myös toinen kumi joka "vuorotellut" kisoissa ym eli ei likikään kaikkea ajoa. Yhdestä C02 meni runko kun ajoin liian kuluneella solulla (oli niin mahtava pito ettei malttanut vaihtaa
Hiekkatie ja kannot/puunrungot tuntuu olevan pahimmat nastojen surmat, kivikossa niin pahaa tuhoa saa aikaiseksi.
Mulla ollut Kisarenkaan ja Satapiikin tekemiä.
Bridgestonesta joku nastoittaja sanoi/varoitteli sivuillaan ettei ole kestävä kovissa pakkasissa!?
antti
- tertsu
- Viestit: 2858
- Liittynyt: Pe Loka 01, 2004 11:11 am
- Pyörä: GASGAS 300 -22, KTM 990 S -07
- Paikkakunta: Oulu
Re: Piikki renkaat enduroon...
Kivikko ja yli 10 asteen pakkanen tuntuu olevan myrkkyä eturenkaille. Bridgeistä lähtee piikit ja koko nappulatkin mäkeen, Irceistä piikit. Ei ole vielä kaikkia olosuhteita kestäviä löytyny. Tuntuu että mitä parempi rengas pidoltaan niin sitä huonommin kestään
Kura lentää...
Re: Piikki renkaat enduroon...
Noin Mitaksen renkaat parhaita oikeeseen talveen.
Ite ajellut kesättalvet tolla C-27.
Nastoittaminen on vaikeaa/hankalaa sivummaiseen riviin ja isoin koko on tosi leveä.
Itse nastoitan sivurivin niin pystyyn kuin vain voi(siis C-27ssa)
Ite ajellut kesättalvet tolla C-27.
Nastoittaminen on vaikeaa/hankalaa sivummaiseen riviin ja isoin koko on tosi leveä.
Itse nastoitan sivurivin niin pystyyn kuin vain voi(siis C-27ssa)
- Hsippe
- Viestit: 697
- Liittynyt: Ma Syys 22, 2008 3:42 pm
- Pyörä: Sherco SE250, Suzuki DL1000, Hva TE250
- Paikkakunta: Raasepori
Re: Piikki renkaat enduroon...
Joo, kyllä se taitaa niin olla ettei kesto ja pito edelleenkään samassa renkaassa asu.
Laitoin Motorenkaan C27:n tilaukseen, kokeillaan sitä sitten kun lunta eteläänkin tulee.
Ilmeisesti se kuitenkin on punaraitainen mutta pitäisi kyllä kestää kylmääkin talvea.
Laitoin Motorenkaan C27:n tilaukseen, kokeillaan sitä sitten kun lunta eteläänkin tulee.
Ilmeisesti se kuitenkin on punaraitainen mutta pitäisi kyllä kestää kylmääkin talvea.
-
- Viestit: 2109
- Liittynyt: Su Syys 30, 2007 8:28 pm
- Pyörä: 690R -19 250 EXC-F -20 Gilera RC125 -90
- Paikkakunta: Tampere
Re: Piikki renkaat enduroon...
Myöskään Bridgestonen X30 takarengas ei osoittautunut kovin kestäväksi. Nyt 22,5 tuntia ajettuna reunanappulat ovat alkaneet repeillä irti kankaita myöten. Joku muu tulee seuraavaksi. Onko kokemusta onko 300 nastainen C-02 vai 288 nastainen C-16 kestävämpi?
Eihän se olisi harrastus, jos siinä olisi jotain järkeä.
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14
Ex: KTM 250 EXC Racing -04, 250 EXC-F -12, 250 EXC-F -15, 250 EXC-F -17. Ex: KTM 690 Enduro R -14