Minulla oli huonot kokemukset Saharasta, olin kaatua ja kaaduinkin niillä useammin kuin edeltävillä Bridgen TW48:lla tai jälkimmäisillä Siraceilla. Ne lähtivät mielestäni yhtäkkiä alta tietyn kallistuskulman jälkeen. Ajokkina oli silloin Dominaattori. Mutta nämähän olivat vain minun kokemuksia, toisella pyörällä toisessa paikassa toisella kuskilla on toiset mielipiteet
Tuo TKC:n hypetys on puolestaan hiukan yksisilmäistä, se on hyvä yleisrengas. Mutta parasta siinä on kuitenkin se, että sen tuntuma on hyvä, eli luiston alkamisen tietää ns. hyvissä ajoin. Pito niissä pehmeällä pinnalla ei tietenkään ole harvempikuviosen luokkaa.
Harmi kyllä TKC:n valmistusmaat vaihtelevat Saksasta Taiwaniin ja näyttää olevan samojen rengaskokojen kesken yksilöeroja.
Jos tuollainen Saharan kuvio kiinnostaa, niin Heidenaun K60 voisi olla yksi vaihtoehto:
http://lyhytlinkki.net/?iz1hv9t6
Noissa rengasjutuissa pitää muistaa aina myös se, että vanteen ja renkaan suhde kannattaa pitää oikeana. Rekisteriote ja/tai valmistajan manuaali kertoo oikean rengaskoon. Toiset jostain syystä haluavat laittaa kapoiselle 2.15 tuuman vanteelle 130:n renkaan. Voi toimia eri tavalla kuin kuin se sopivampi, ehkä mopon renkaalta näyttävä 110...
Lakupilotti kirjoitti:Tuota oon aina ihmetelly, kun puhutaan tärinästä nappulakumeilla. En ole mitään tärinää havainnut edes yllä mainitulla misukalla, jossa on nappuloita aika harvakseen. Älytöntä meteliä ne kyllä pitävät asfaltilla, mutta sitä ei tunne takapuoleensa.
Minä myöskään en ole tuota tärinää havainnut, mutta nappularenkaat tai sen malliset (kuten tkc) "tarttuvat" herkemmin tiekarhun uriin asfaltilla verrattuna vaikkapa tuohon Saharaan tai Sirackiin.