Renkaan tasapainotus
Valvoja: Moderaattorit
Renkaan tasapainotus
Kuinka tarkkaan olette tasapainottaneet renkaat?
Jos se on kaljaa. Muutamme sen kaljamahaksi. kaljamaha.fi
Re: Renkaan tasapainotus
Enpä ole juurikaan tasapainottanut. Ihan järkyttävimmät heitot, joita norsunkortsujen ja halpojen renkaiden kanssa tulee, olen ottanut pois, jos tiedossa on ollut maantievetoa. Mulla ei ole tasapainotustelinettä, joten pyörän omalla akselilla ja siitä käsin roikottamalla olen tasapainotukset tehnyt. Sillähän ei saa pois kuin juuri nuo karkeimmat staattiset heitot. Soralla ja muussa rymyämisessä ei ainakaan minun ajotaidoilla epätasapainoa huomaa.
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
-
Tase
- Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100
Louisin tasapainotustelineellä olen varsinkin eturenkaan tasapainottanut. Painoina olen viime vuosina käyttänyt ruuvattavia pinnapainoja. Ne ovat hyviä kun niitä voi käyttää uudelleen kerta toisensa jälkeen.
Jos se on kaljaa. Muutamme sen kaljamahaksi. kaljamaha.fi
- tertsu
- Pyörä: GGasGas EC450, KTM 990 S -07
Olen tasapainoittanut kaikki renkaat Bilteman tasapainoinoitustelineen avulla. Homma on todella helppo ja nopea. Painoina olen käytellyt käteviä ruuvattavia pinnapainoja.
Kura lentää...
Mistähän niitä käteviä pinnapainoja saa nykyään ostaa?
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Samma här. Biltsun tasapainotustelineen laakerit ovat vain sen verran (uutuuden)jäykät, että pyöränakselin omat laakerit ovat ne jotka pyörivät. Suitsassa on vannelukot ja siihen olen laittanut sellaisen massiivisen perustasapainotuksen liimapainoilla ettei pinnat taipuile kalliiden pinnapainojen määrästä... Hienosäätö renkaan vaihdon jälkeen sitten pinnapainoilla.tertsu kirjoitti:Olen tasapainoittanut kaikki renkaat Bilteman tasapainoinoitustelineen avulla. Homma on todella helppo ja nopea. Painoina olen käytellyt käteviä ruuvattavia pinnapainoja.
Oulussa tuo Spare Wheel on niitä myynyt, vaikka viimeeksi oli varastot aika tyhjinä. Itse ostin ekan satsini netistä, ja ne netin painot olivat minusta kyllä parempia kuin Oulusta löytyneet.
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
-
THA
- Pyörä: Yamaha ja TM
- Viesti:
Itse olen tasapainottanu niin, että punnitsen rengaslukon ja siitä vastapäätä liimapainoja sama määrä - riittää mun ajoihin ja tekee suorastaan ihmeitä tiellä ajaessa. Takarenkaan epätasapaino tuntuu persnahassa pisemmissä vedoissa ja etusen puolestaan jo ihan turvallisuudessa - parempi kun stonga ei ajaessa vatkaa. Biltsun teline on rok, tosin vaaka on monikäyttösempi, ittellä ennen tuota itse tehty ja lähes 1:1 samanlainen. Ei vaan ole tullut itse rengasta tasapainotettua, nastarengasta yritin ja vaikkei ulospäin mitään muutosta nastotuksessa erota niin joka ajoreissun jälkeen johonkin päin heittää.
- tieto vähentää tuskaa
- Yamaha WR 450 EFI - 120,3 kg
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
töissä on kyllä koneet ja laitteet mut viimeksi kun takarenkaan vaihdoin niin ei tasapainokonetta nähnyt se rengas, eturenkaan vois yrittä käyttää koneessa kun tulee asfalttia enempi ajeltua
ei ole väliä mihin menee kunhan tietää mistä tulee
Tasapainotin renkaat ihan itse tekemälläni laittella, rakentaminen kesti puolisen tuntia. Eli vanne tulee akselinsa varassa molemmista päistä parin herkästi pyörivän laakerin päälle. Saman tyylinen siis kuin bilteman vekotin. Odottelin että liike pysähtyy lisäsin painoa sopivan määrän yläpuolelle. Eipä tuntunut ravistavan.
Kurahipiäinen rastinnoutaja
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
Lahden alueen kuvasuraus kartalla
-
THA
- Viesti:
Tästä innostuneena huomisen iltapuhteeks tuli tehdä kroonisen tilanpuuteongelman ratkasemiseks universaali tasapainotus- ja rihtauspukki 
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
saako Tampereelta mistään näitä?Painoina olen viime vuosina käyttänyt ruuvattavia pinnapainoja. Ne ovat hyviä kun niitä voi käyttää uudelleen kerta toisensa jälkeen.
Liimapainot ei rasvoittuvassa takavanteessa pysy, pinnoihin puristettavia lyijypainoja oon muutama vanha mutta niitä ei ainakaan saa enää mistään uusia..
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
- rainerb
- Pyörä: AT RD07a + ST1100
Nääsvillestä en tiedä, mutta minä ostin omani TÄÄLTÄ. Ei ne ihan halpoja olleet, mutta paljon paremmat kuin ne, joita Oulussa eräästä kaupasta sai. Minun mielestäni. Eikä niitä nyt tarvitse olla ostamassa enää uusia, kun niitä on riittävästi.JIIÄSSÄ kirjoitti:saako Tampereelta mistään näitä?Painoina olen viime vuosina käyttänyt ruuvattavia pinnapainoja. Ne ovat hyviä kun niitä voi käyttää uudelleen kerta toisensa jälkeen.
Liimapainot ei rasvoittuvassa takavanteessa pysy, pinnoihin puristettavia lyijypainoja oon muutama vanha mutta niitä ei ainakaan saa enää mistään uusia..
Follow your front wheel, keep the rubber stuff down and the shiny parts up.
-
THA
- Viesti:
No joo, ei kyllä pysyny päiskilläkään kuin ekat 10mk, mut rasva ei kyllä ollu syynä irtoomiseen... kyllä nyt on pysyny pian 50h, eli nastojen kanss aensin ja nyt ilman.
- tieto vähentää tuskaa
- TM 100jE "rin-tin-tin"
- TM 100jE "rin-tin-tin"
Ja laakereina menee hyvin vanhat rullaluistimen laakerit, niitä kun on luistimissa 16 kpl niin on muutama ylimääräinenkinvihtis83 kirjoitti:Tasapainotin renkaat ihan itse tekemälläni laittella, rakentaminen kesti puolisen tuntia. Eli vanne tulee akselinsa varassa molemmista päistä parin herkästi pyörivän laakerin päälle. Saman tyylinen siis kuin bilteman vekotin. Odottelin että liike pysähtyy lisäsin painoa sopivan määrän yläpuolelle. Eipä tuntunut ravistavan.
Mut taas tuli todistettua et koskaan ei saa heittää mitään pois.
Rungoksi sai kelvata vanha tahkon runko pienellä modauksella, josko nyt nuoret tietää mikä tahko on.