Pirelli MT 21 vaihtoehdot 625 SXC kotariin?
Valvoja: Moderaattorit
-
finnsxc
- Pyörä: KTM 950 superenduro R
Pirelli MT 21 vaihtoehdot 625 SXC kotariin?
Olen käyttänyt 3 settiä Pirelli MT 21 90/90/ 21 ja 140/80 /18 koossa. Käyttö
on 80 /20 soraa ,loput polkuja muuten hyvä mutta liukkailla spooreilla olen heti turvallani . Tiedän että vika kuskissa mutta mikä halpa ja hyvä rengas noiden tilalle, kotari suttaa takusen soralla kaljuksi alta tonnin, poluille sopimattomaan kuntoon, kuivalla soratiellä pito säilyy hyvänä mekein kaljuksi asti.Kuivalla asfaltilla tasapainotettu MT21 tautisen hyvä ja liikenneympyröistä ja tiukoista asfalttikurveista lähdettäessä hulvaton.
Onko korkein /karkein kuvio paras maastoon vai onko siinä jotain muuta magiaa. Mitä painetta käytetään rankaissa kun siirtymät pitää ajaa asfaltilla.
Kun talvirengaskausikin lähestyy mitä painetta käytetään kings enduropiikkirenkaissa ,samat ajoolosuhteet.
on 80 /20 soraa ,loput polkuja muuten hyvä mutta liukkailla spooreilla olen heti turvallani . Tiedän että vika kuskissa mutta mikä halpa ja hyvä rengas noiden tilalle, kotari suttaa takusen soralla kaljuksi alta tonnin, poluille sopimattomaan kuntoon, kuivalla soratiellä pito säilyy hyvänä mekein kaljuksi asti.Kuivalla asfaltilla tasapainotettu MT21 tautisen hyvä ja liikenneympyröistä ja tiukoista asfalttikurveista lähdettäessä hulvaton.
Onko korkein /karkein kuvio paras maastoon vai onko siinä jotain muuta magiaa. Mitä painetta käytetään rankaissa kun siirtymät pitää ajaa asfaltilla.
Kun talvirengaskausikin lähestyy mitä painetta käytetään kings enduropiikkirenkaissa ,samat ajoolosuhteet.
Minulla on lukihäiriö. Siis asvaltti/sora suhde on 80/20, vai kuinka?
Toivottavasti asia on kuitenkin päinvastoin, sillä SXC:tä ei ole tehty asvalttipyöräksi. Minä tykkäsin paljon Maxxis IT -renkaista. Maxxiksen crossirenkaita on kolmea mallia: ST, IT ja HT. Ole tarkkana ostaessa.
Kings nastarenkaalle paineeksi käy 0,7 bar.
Toivottavasti asia on kuitenkin päinvastoin, sillä SXC:tä ei ole tehty asvalttipyöräksi. Minä tykkäsin paljon Maxxis IT -renkaista. Maxxiksen crossirenkaita on kolmea mallia: ST, IT ja HT. Ole tarkkana ostaessa.
Kings nastarenkaalle paineeksi käy 0,7 bar.
-
kuramopotin
- Pyörä: cube
Suosittelisin etsimään halvimpia crossikumeja mitä löytyy. Halpis kumeja saa 100e /satsi.. Kestävää ja pitävää rupulikumia ei tietääkseni ole vielä keksittykään. Mitä halvempia, sitä useemmin niitä raskii vaihtaa.. Tuo pirellin mt21 ei kyllä tarjoa kovin kummoista kura pitoa.. Vastaavasti asvaltilla toimii paremmin..
Kotkassa (525 exc) mulla oli takana kendan k771, joka toimi kyllä hyvin.
lähtöhinta sillä on 72e, eteen 55e..
Kings enskanastoissa mulla oli 0.7bar, mikä oli kyllä aika optimi paine..
Mitenkäs tuo 625sxc on pelannu? Paljonko on kilometriä tullu? Onko tarvinnu remonttia tehä? Meinaan mulla oli ajotunnit kotkassa 77h ja huolto ja korjaus tunnit n.100h.. Oon aatellu laittaa tuommosen 625scx ens vuonna..
Kotkassa (525 exc) mulla oli takana kendan k771, joka toimi kyllä hyvin.
lähtöhinta sillä on 72e, eteen 55e..
Kings enskanastoissa mulla oli 0.7bar, mikä oli kyllä aika optimi paine..
Mitenkäs tuo 625sxc on pelannu? Paljonko on kilometriä tullu? Onko tarvinnu remonttia tehä? Meinaan mulla oli ajotunnit kotkassa 77h ja huolto ja korjaus tunnit n.100h.. Oon aatellu laittaa tuommosen 625scx ens vuonna..
-
finnsxc
Kotkalla ajettu 120 h ja 7400 km, ostettu 15.3 -05,-05 malli,1 ruuvi pudonnut syylärin muoveista (itte jättänyt höllään)ja 2 etupolttimoa räjähtänyt vedestä ja 2 takavalonpolttimoa palanut , joten on pelannut kuten oletan uuden pyörän pelaavankin. Öljyjä olen vaihdellut n.2500 km välein ja venat katsonut samalla ,säädetty kerran tähän mennessä.Öljynä käytän Motulia 15-50 w, käy hieman nätimmin kuin motorex öljyllä.
Palikoita: koko ti- akrapovic putki,putsarikotelonkansi,power blade kaasariin + pika seoksensäätöruuvi,iridium tulppa, etupää esijännityksen säätöpalikat ,alu pohjapanssari+runkosuojat ja behr+ Talon 3,5/4,5 17" motovanteet 120/160 17" Pirelli Diablo renkailla.
Palikoita: koko ti- akrapovic putki,putsarikotelonkansi,power blade kaasariin + pika seoksensäätöruuvi,iridium tulppa, etupää esijännityksen säätöpalikat ,alu pohjapanssari+runkosuojat ja behr+ Talon 3,5/4,5 17" motovanteet 120/160 17" Pirelli Diablo renkailla.
-
kuramopotin
- Pyörä: cube
Tuo sinun sxc kuulostaa aika hyvältä paketilta. Samat palikat pyöriny omassa mielessä. Mitkä säädöt kaasarissa? Mites tuo power blade toimii? Antaa lisää vääntöö/ vastaa paremmin kaasun alakierroksilla vai? Mistä hommasit?
Lähteekö kylmästä/pakkasesta miten pyörimään?
Mites pyörän kulku puoli? Keuliiko kaasulla vielä kolmosella? Mitkä välitykset?
Lähteekö kylmästä/pakkasesta miten pyörimään?
Mites pyörän kulku puoli? Keuliiko kaasulla vielä kolmosella? Mitkä välitykset?
Kiitos. Tarjouspyyntö on vetämässä.PeteV kirjoitti:No eipä tuo nyt mikään salaisuus ole eli Rodamotolta olen tilannutRTJ kirjoitti:No, kerro ny se suuri salaisuus mistä ulkomailta ne renkaat sait. Ei kerrota muille.PeteV kirjoitti:En tiedä Suomesta, itse olen tilaillut ulkomailta
Riku
Honda XL600V -> kTm 640 Adv -> kTm 990 Adv -> none
-
finnsxc
Sxc ottaa kekua kaasusta kolmosella 15-42 välityksillä huiput n 160 km/h, alkuperäset oli 16-40 ~aavikkovälitykset keuli kakkosella, aivan liian pitkät metsään. Seuraavana koitan 15-44 tai 45 jolla pitäis pystyy ajaan vielä asfaltti siirtymät ilman tuskaa.
Palikat täältä:http://www.ktm-sommer.de/Seiten_05/f_zub_enduro_05.html
http://www.ktm-sommer.de/Seiten_05/f_zu ... to_05.html
.
Power blade löytyy täältä ,Seoksensäätöruuvi on myös kätevä,mulle oli tärkeintä saada alakierrosten alle 1/8 osa kaasun ketjunhakkaus pienemmäksi johon myös auttoi ,0-1/8 alakierrosten puunkierto käytös myös sivistyi,varmasti saman tuloksen olisi saanut ilmasuuttimien ja neulojen säätelyllä . Pyörä ei tykkää tasakaasulla käydä siististi ilman kuormaa, pitää ajaa pykälää liian pienellä vaihteella, :kaupunki ajo alle 80 km/h,ei tykkää alle 3500 rpm ,jos möyrii hiekassa käy siististi tyhjäkäyntiin saakka.
Pääasiassa tilasin osat Sommerilta koska ei oltu maahantuojalla kiinnostuneita myymään Akrapovic putkea mulle ,ei edes tarkkaa hintaa selvitetty , hintaero Sommerin ja racing biken välillä pieni.
Must viritys kaikkiin LC 4 kotareihin on ilmaputsarikotelon kansi tai muuten avarrus :http://www.racingbikesidecar.fi/ktm/Pow ... filter.htm
http://www.ktm-sommer.de/PDF_2005/176_191_TUNING.pdf
Mulla vakio osilla vakio kotelolla mopo hyytyi ilmanpuutteeseen yläkierroksilla , 625 SXC ilmanputsari on sama kuin 65 SX minimopossa,
jenkit saaneet K&N filttereillä ilman koteloa supermotoista n.3 hepoa lisää.
Palikat täältä:http://www.ktm-sommer.de/Seiten_05/f_zub_enduro_05.html
http://www.ktm-sommer.de/Seiten_05/f_zu ... to_05.html
.
Power blade löytyy täältä ,Seoksensäätöruuvi on myös kätevä,mulle oli tärkeintä saada alakierrosten alle 1/8 osa kaasun ketjunhakkaus pienemmäksi johon myös auttoi ,0-1/8 alakierrosten puunkierto käytös myös sivistyi,varmasti saman tuloksen olisi saanut ilmasuuttimien ja neulojen säätelyllä . Pyörä ei tykkää tasakaasulla käydä siististi ilman kuormaa, pitää ajaa pykälää liian pienellä vaihteella, :kaupunki ajo alle 80 km/h,ei tykkää alle 3500 rpm ,jos möyrii hiekassa käy siististi tyhjäkäyntiin saakka.
Pääasiassa tilasin osat Sommerilta koska ei oltu maahantuojalla kiinnostuneita myymään Akrapovic putkea mulle ,ei edes tarkkaa hintaa selvitetty , hintaero Sommerin ja racing biken välillä pieni.
Must viritys kaikkiin LC 4 kotareihin on ilmaputsarikotelon kansi tai muuten avarrus :http://www.racingbikesidecar.fi/ktm/Pow ... filter.htm
http://www.ktm-sommer.de/PDF_2005/176_191_TUNING.pdf
Mulla vakio osilla vakio kotelolla mopo hyytyi ilmanpuutteeseen yläkierroksilla , 625 SXC ilmanputsari on sama kuin 65 SX minimopossa,
jenkit saaneet K&N filttereillä ilman koteloa supermotoista n.3 hepoa lisää.