Minkä renkaan nastoille valitsen?

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Å
Pyörä: Liian monta

Minkä renkaan nastoille valitsen?

Viesti Kirjoittaja Å »

Nastoista tuolla jo poristaan, mutta itse renkaasta en oikein löytänyt täällä pohdiskelua - ainakaan koostetusti.

Eilen kun kurvailin tuolla soramontun ympäristössä monenlaisissa olosuhteissa, niin taas meinas v-käyrä rueta nousemaan autojen polkemien urien kohdalla. Itselläni on tuollainen pyöreänmallinen BF Goodrichin:n Crossengo etusessa (3,2...4 mm nastaulkonemalla). Sillä mennään mainiosti kaikkialla muualla paitsi juuri noissa autojen lumeen polkemissa urissa. Niissä tuo rengas vetelee hurjasti ja pyrkii erittäin aktiivisesti lähtemään alta (pari ihmepelastusta kilometrin matkalla).

Kun on tullut katselua noita renkaiden muotoja sillä silmällä viime talven kokemusten perusteella, niin selkeästi niitä on kahdenlaista sekä taka- että eturenkaissa- tuollaista pyöreää ja sitten sellaista laakeaa pinnanmuotoa. Oisko jollain antaa talvikäytön suhteen kokemuksia, miten nuo käyttäytyvät? Jos laitetaan se spooreissa kyntäminen ja metsäautotiesurauttelut hieman erilleen, niin luulen, että moni saattais löytää jotain suuntaa rengasvalinnallee. Itsekin huitelen 99% muualla kuin spooreissa.

Vai onko vastaus noihin uriin sittenkin nastoitus? Ei viitsis kuitenkaan pitkää enskanastaa laittaa, kun asfalttia joutuu väkisin menemään.

Tavoittelenko minä kuuta taivaalta?
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Å
Pyörä: Liian monta

Re: Minkä renkaan nastoille valitsen?

Viesti Kirjoittaja Å »

Taisin kysellä tyhmiä :oops:
Miten tää oikein menee...
Ei ole mitään väliä, jos ajaa kovaa ja pääsee ensimmäisenä perille, mutta on väärässä paikassa. Mukaillen Iina Rytikangas
Seikkailu alkaa, kun suunnitelma pettää
Teme X-2
Pyörä: 390 Adventure

Re: Minkä renkaan nastoille valitsen?

Viesti Kirjoittaja Teme X-2 »

Å kirjoitti: Tavoittelenko minä kuuta taivaalta?
Kylläpä se näin taitaa olla.

Kyllähän nuo itsellä ovat kans kaikki renkaat vedelleet,
toiset enemmän ja toiset vielä enemmän. Jos tarkoitat auraamatonta
tietä, johon autoilla on urat ajettu.
Tunnostaa, että kunhan vaan enskapiikki alla niin, sitten se loppu
kahvan kääntäjästä kiinni. Mitä varovaisemmin ajelee
sitä enemmän vetelee ja luiruaa. Kun reippaasti
puottelee menemään niin sillon on parempi.
"Ympyrä ja nuoli, siihen loppu huoli!" :roll:

Mopo: KTM 390 Adventure
EX-mopot: KTM 620 Advente Ja Husqvarna TE570
Vastaa Viestiin