Kokemuksia Misukasta (T63)

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Pork
Pyörä: DR 750 BIG

Kokemuksia Misukasta (T63)

Viesti Kirjoittaja Pork »

Tänään pääsin vetämään oikein kunnolla uusilla T63:lla. Täytyy sanoa, että mahtavat renkaat! Paska lentää kuulemma kaaressa, vauhti kiihtyy aivan eri tahtiin kuin aiemmilla Bridgestonen TW 48:lla. Sivuluisut ovat jouhevia ja renkaan pitoon voi luottaa koko luisun ajan.
Myös pysähtyvyys on eri planeetalta, kun lukkojarrutuksilla pyörä ei nouse pinnan päälle liitoon.
Vauhdin kasvun huomaa jo siitäkin, kun hypyissä (vakio-) iskareiden pohjaaminen tapahtuu huomattavan usein, verrattuna noihin Bridgestoneihin.

Asfaltilla nuo tuontuvat pitävän melkoista ulinaa, mutta ajotuntuma on yllättävän hyvä.

No nyt se sitten onkin selvää, että kun vauhti kasvaa, niin seuraavaksi kajotaankin alustaan. Eihän nuo pumput voi kovin kauaa kestää noita pohjaan lyöntejä. Nimim. Voiko kuskin 115 kg:n painolla olla vaikutusta ? :lol: :lol:

Mutta summa summaarum, en löytänyt yhtään huonoa piirrettä noista Misukoista!
Ylimatti
Pyörä: BMW F650 GSD 2004

Re: Kokemuksia Misukasta

Viesti Kirjoittaja Ylimatti »

Pork kirjoitti:Mutta summa summaarum, en löytänyt yhtään huonoa piirrettä noista Misukoista!
...saatavuus?

Odotan ensi kevääseen ennen kuin viitsin vaihtaa gummia. Nyt alla slicksi-TKC mutta keväällä ajattelin kokeilla T63:a. Ilmoittelen sitten kun olen jostain tilaamassa.
Taas menossa jonnekin...
Juice
Pyörä: Suzuki

Viesti Kirjoittaja Juice »

Aika pehmeä seos -> kuluu nopeasti. Derbi senda enduromopoissa noita oli aikanaan ensiasennusrenkaina ja eihän ne kestäny ku muutaman tuhannen niin oli sileät renkaat, eikä ainakaan sutimisen takia menneet :roll:
Pork
Pyörä: DR 750 BIG

Re: Kokemuksia Misukasta

Viesti Kirjoittaja Pork »

Ylimatti kirjoitti:
Pork kirjoitti:Mutta summa summaarum, en löytänyt yhtään huonoa piirrettä noista Misukoista!
...saatavuus?

Odotan ensi kevääseen ennen kuin viitsin vaihtaa gummia. Nyt alla slicksi-TKC mutta keväällä ajattelin kokeilla T63:a. Ilmoittelen sitten kun olen jostain tilaamassa.
Itse tilasin Haaparannasta, KM-Däckiltä. Kaveri toimi puhemiehenä, koska on kauppiaan tuttu ja toi käydessään Haaparalla. Renkaat eivät olleet hyllyssä, vaan ne saatiin n. viikossa tilauksesta.
JSL
Pyörä: KTM 790 Adventure, 640LC4 E, vm. 2003

Viesti Kirjoittaja JSL »

> Juice

Jaa? Kaveri muistaakseni sanoi T63:sta, että 10kkm luokkaa kestää. Sillä tosin on DR 600.

Aihetta sivuten; mulla on Ylimatin mainitsemat TKC80:t ollu nyt 7,5kkm alla ja vieläkin on takarenkaassa nappulaa jäljellä :shock: Odotin paljon lyhyempää ikää takarenkaalle, mut minkäs teet :) Ajosta on kyllä ollu luvattoman paljon kestopäällysteellä :oops:
tjlo
Pyörä: dominator

Viesti Kirjoittaja tjlo »

Kyllähän tuo t-63 on pirun hyvä rengas. Itse ajelin kyseisellä rengasparilla noin 6000 km. louhikkoisella metsäteillä ajo vaati kuitenkin veronsa, ja pahojen viiltovaurioiden vuoksi vaihdoin tkc 80 alle. seuraava rengaspari on kuitenkin T63.
Lakupilotti
Pyörä: Laku

Viesti Kirjoittaja Lakupilotti »

tjlo kirjoitti:Kyllähän tuo t-63 on pirun hyvä rengas. Itse ajelin kyseisellä rengasparilla noin 6000 km. louhikkoisella metsäteillä ajo vaati kuitenkin veronsa, ja pahojen viiltovaurioiden vuoksi vaihdoin tkc 80 alle. seuraava rengaspari on kuitenkin T63.
Itsekin olen T63:n todennut oivaksi vaihtoehdoksi, jos kaivataan maastohenkisempää kompromissia. Yksi asia siinä vaan askarruttaa, nimittäin kaikki kohdalleni sattuneet rengasrikot ovat tulleet T63:lla. Kerran tietyösepelillä puhkesivat molemmat kumit samanaikaisesti! (Oli muuten pitelemistä, kun maantievauhdista etunakki tyhjeni äkisti...). Herää pakostakin epäilys, että onko se herkempi rikkoutumaan? Onko kokemuksia puolesta tahi vastaan? Olen kysellyt tätä ennenkin, mutta kysynpä taas.

Make & Laku
tjlo
Pyörä: dominator

Viesti Kirjoittaja tjlo »

Tuo t-63 on harvanappulainen, jos tkc:hen verrataan, ja sitä ohutta kumikerrosta on jonkunverran enemmän. parempi tyhjeneväisyys vois johtua siitä.
AriK
Pyörä: KTM 950 adv. S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

tjlo kirjoitti:Tuo t-63 on harvanappulainen, jos tkc:hen verrataan, ja sitä ohutta kumikerrosta on jonkunverran enemmän. parempi tyhjeneväisyys vois johtua siitä.
Mulla on TKC etusena, ja T63 takana, tyhjeneväisyydestä en tiedä, mutta takasessa on pehmeellä ainakin loistava pito, eli "kauhoo" hyvin
Seuraava satsi renkaita on samanlainen, eli TKC keulaan, ja T63 takaseen.
Jari
Pyörä: -

Viesti Kirjoittaja Jari »

T63 ollut nyt jonkun satkun edessä. Toimii kaikissa muissa ympäristöissä paitsi hienolla hiekalla jossa teettää paljon enemmän töitä ja on levottomampi kuin esim. TKC80.

Tipautin paineet yhteen baariin ja ei sittenkään kulkenut, missä vika, enkö vaan osaa vai onko jollakulla muullakin samoja kokemuksia?
Tase
Pyörä: HVA: 901 Expedition, FE 450, BMW K100

Viesti Kirjoittaja Tase »

Jari kirjoitti:T63 ollut nyt jonkun satkun edessä. Toimii kaikissa muissa ympäristöissä paitsi hienolla hiekalla jossa teettää paljon enemmän töitä ja on levottomampi kuin esim. TKC80.

Tipautin paineet yhteen baariin ja ei sittenkään kulkenut, missä vika, enkö vaan osaa vai onko jollakulla muullakin samoja kokemuksia?
Samanlaisia kokemuksia on mutta Heidenau k60 ja Metzeler Tourance -renkaiden välillä. Viisaat ja useita renkaita kokeilleet voisi kertoa onko jotkut renkaat sitkeitä etenemään pehmeässä? Eilen illalla varmistelin vielä tätä asiaa ja niin uskomatonta kuin se onkin niin Tourance etenee paremmin pehmeässä hiekassa kuin Heidenau k60 (eturenkaina).

viewtopic.php?p=25881#25881
Stobe
Pyörä: Caballero 700,ZRX1200R, KLE 500

Viesti Kirjoittaja Stobe »

Aikanaan mulla oli KLE:ssä yhdistelmä Pirelli MT70 edessä ja T-63 takana. Näillä pärjäsi hyvin myös hiekassa ja mudassa, vaikkei MT70 nappulakumi olekaan. Ostettaessa pyörässä alla olleella T-63:lla pärjäsi hyvin myös pikitiellä useamman tuhannen kilometriä, joten en pidä mahdottomana, että joskus laittaisin itsekin semmoisen. Katsotaan tuo TKC-kortti nyt seuraavaksi(viikonloppuna rengastyöt edessä).
"Kato iskä, tossa on oikeen kunnon tuplajouset",
- Pyynikin näkötornilla tuntemattomaksi jäänyt pikkupoika KLE:n oransseista haitarikumeista
ptr
Pyörä: 701

T63

Viesti Kirjoittaja ptr »

Terve

Ollut DR:ssä edessä em. gummi 14 kkm ja nappulatkin vielä löytyy.
Kamat kyydissä ART:ssa ja Argankelin reissussa + omakuoma 1 kn :oops: - kulutuskestävyys kohdillaan. Rengaspaine ollut 1,75. Ei TKC:n pito, mutta ei huonokaan
:!:
terv
ptr
JIIÄSSÄ

Viesti Kirjoittaja JIIÄSSÄ »

Nyt on tohtorissä ollut eturenkaana T63 noin parisataa kilsaa alla, ihan ok tuntunen nakki monenlaisilla pinnoilla, oli "pakko" laittaa Misuka kun Contin saatavuus tampereella/suomessa on taas heikoilla...asvaltillakin toimii meikäläisen kurvinopeuksissa...aika näyttää enemmän.. :D
DR650 SEW+RM 250+Pappatunturi 1973+ Solifer SM 1980
AriK
Pyörä: KTM 950 adv. S
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AriK »

Ite oon jus ny ajanu 3. T63:sta ihan loppo milleille. eli 2, milliä jäljellä.
Viimesellä tuli 3000km. josta 10% tervateitä.
Loistava gummi, mutta laitan jotain muuta nyt alle ihan testiks
Vastaa Viestiin