Lisävanteita DL 1000:iin

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Pikkumatti

Lisävanteita DL 1000:iin

Viesti Kirjoittaja Pikkumatti »

Terve Veljet,

Tiedättekö puulaakia, josta voisi ostaa lisävanteet mun Strommi 1000:n?

On nimittäin kivempi ajaa asfaltilla Metzelerin Z6:lla ja jollakin spesiaalirenkaalla sitten lipevämmillä pinnoilla, esim. TKC80:lla. Mä en tykkää ajaa asfaltilla reippaasti mukkulapyörillä, koska ne tekee mun kokemusten mukaan etupään niin hemmetin arvaamattomaksi, jos asfaltti ei ole kuivaa. Ainakin ensiasennusrenkaat viimevuonna oli yhtä helvettiä asfaltilla. Ei ollut yks, eikä kaksi kertaa, kun etupää alkoi sortamaan alla.

Ystävällisesti tiedustellen,

-M
ATC
Pyörä: HP2E

Viesti Kirjoittaja ATC »

Weteraani kurapyöräilijä
Pikkumatti

Juu, tänx.

Sieltähän niitä saa, vaikka mitä.

KTM:n navoilla tehtynä (19" eteen ja 17"taakse) hinta noin 1000 €, ilman levyjä ja renkaita.

Täytyy vielä jatkaa etsintöjä, jos vaikka saisi ihan orkkikset vanteet.

-M
petrol
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT

Re: Lisävanteita DL 1000:iin

Viesti Kirjoittaja petrol »

Pikkumatti kirjoitti:Terve Veljet,

Ainakin ensiasennusrenkaat viimevuonna oli yhtä helvettiä asfaltilla. Ei ollut yks, eikä kaksi kertaa, kun etupää alkoi sortamaan alla.

Ystävällisesti tiedustellen,

-M
Tähän sen verran että moisella pyörällä ajelleena en voi kuin ihmetellä ensiasennusrenkaiden pitoa, en tiedä miten kovaa ajat mutta kyllä noilla jalkatapin maahan uskaltaa kantata. Ainut mikä luisti olitakanen ja hyvin hallitusti.

Olishan tuommoinen pyörä näppärä kaksilla vanteilla.
Pikkumatti

[/quote]

Tähän sen verran että moisella pyörällä ajelleena en voi kuin ihmetellä ensiasennusrenkaiden pitoa, en tiedä miten kovaa ajat mutta kyllä noilla jalkatapin maahan uskaltaa kantata. Ainut mikä luisti olitakanen ja hyvin hallitusti.

Olishan tuommoinen pyörä näppärä kaksilla vanteilla.[/quote]

Mulla tuo BW 101 tuntui olevan lähes hengenvaarallinen. Märällä se luisti, kuin saippua, kuivalla se antoi periksi ihan tavallisissa olosuhteissa maantiemutkissa. Takanen, olikos se BW501, oli varsin loistava asfaltilla, ei mitään ongelmia verrattuna etuseen.

Mä ajelen joskus aika reippaasti asfaltilla ja vedän noita mp-orgin ajoja, joten oli pakko hommata itselle kunnon asfalttirenkaat. Mul on nyt Metzelerin Z6:t alla, ja pito on taivaallinen, ei lipsu yhtään.

Tän ko. ongelman takia haluasin itselleni kunnolliset hiekka ja mutapyörät, kun taas asfalttiajoa varten en viitsisi enää kalustaa pyörääni "seka" rengastuksella.

Jos Dl 1000 on kompromissi katupyörästä, on se sitä myös kurapyöränä. Mun mielestä se ei ole mitään ilman oikeita asfalttipyöriä ja vartavasten tehtyjä kurapyöriä. Renkaiden sekottaminen tuhoaa mun mielestä tuon pyörän tyystin.

-M
Ola
Pyörä: KTM 790 ADV-R & RD-07A

Viesti Kirjoittaja Ola »

Tjaa, itse totesin Tourancet aivan loistaviksi kumeiksi pikku-Stromiin. Asfaltilla loppui ennemmin usko ja ominaisuuden pyörästä kuin pito kumista ja sorallakin saattoi päästellä sen minkä meikäläisen taito antoi myöten.

Älä tuomitse kaikkia endurorenkaita, noiden umpipaskojen Deathwingien takia.

Tosin kaikkea on nähty...Norjan reissulla pisti silmään saksalainen pakastavedetty 1200 GS Adventure lähes tulkoon kaikilla seikkailuherkuilla ...ja alla jotkin täysiveriset katurenkaat.

Alkaa Suzuki olemaan tunnettu paskoista ensiasennusrenkaista. Stromin renkaat on jätettä noin yleisesti ja esim. ison Banditin Dunlopien pinta on täysin kadonnut jo 5tkm:ssä.
KTM 790 ADV-R & AT RD-07A
Pikkumatti

Juu, en voi tietenkään tuomita muita enska-renkaita, eihän mulla ole niistä edes kokemustakaan. Ajattelin, että jos ne on lähellekään samaa pidossa hiekalla, ei DL 1000:iin kannata asentaa, kuin joko täydelliset kurarenkaat tai asfalttirenkaat.

Tän takia haluan 2:t eri vanteet, joilla pyörän voi kalustaa käyttötarkoituksen mukaisin renkain. Soralle esim. TKC80 tms. ja asfaltille Metzeler Road Tech Z6 tai Pirelli Strada:t.

Tällä lailla omasta pyörästäni saa paremin sopivan käytön mukaiselle alustalle.

:wink:

-M
petrol
Pyörä: Suzuki DR-Z 400, RM125 en, RM-Z 250, KT

Viesti Kirjoittaja petrol »

Pikkumatti kirjoitti:
Mulla tuo BW 101 tuntui olevan lähes hengenvaarallinen. Märällä se luisti, kuin saippua, kuivalla se antoi periksi ihan tavallisissa olosuhteissa maantiemutkissa. Takanen, olikos se BW501, oli varsin loistava asfaltilla, ei mitään ongelmia verrattuna etuseen.

Mä ajelen joskus aika reippaasti asfaltilla ja vedän noita mp-orgin ajoja, joten oli pakko hommata itselle kunnon asfalttirenkaat. Mul on nyt Metzelerin Z6:t alla, ja pito on taivaallinen, ei lipsu yhtään.

Tän ko. ongelman takia haluasin itselleni kunnolliset hiekka ja mutapyörät, kun taas asfalttiajoa varten en viitsisi enää kalustaa pyörääni "seka" rengastuksella.

Jos Dl 1000 on kompromissi katupyörästä, on se sitä myös kurapyöränä. Mun mielestä se ei ole mitään ilman oikeita asfalttipyöriä ja vartavasten tehtyjä kurapyöriä. Renkaiden sekottaminen tuhoaa mun mielestä tuon pyörän tyystin.

-M
On tulossa tähänkin yksilöön ihan asfaltti kumit alle jolla olen ajellut. Silti vaan kilokyykkyjen vauhdissa kestää mutkapätkällä ja ihan radallekin uskaltaisin noilla jopa lähteä.
Pitäis päästä kokeilemaan moista mopoa kunnon kurarenkailla.
Pikkumatti

On tulossa tähänkin yksilöön ihan asfaltti kumit alle jolla olen ajellut. Silti vaan kilokyykkyjen vauhdissa kestää mutkapätkällä ja ihan radallekin uskaltaisin noilla jopa lähteä.
Pitäis päästä kokeilemaan moista mopoa kunnon kurarenkailla.
Juu, kyllä mä suosittelen lämpimästi sitä, että asfaltilla ajetaan ihkaoikeilla asfaltti-gummeilla.
After ten days of hard work... I'm ready to head out into the Sunshine...

Kuva
Pikkumatti

U.S:n maalta löytyikin erittäin hyvä lähde Kaikkien pyörien varaosille,

Esim. Aikaisemmin murehdin vanteiden hinnasta, siitä mitä ne maksaa täältä Tuusmotorin kautta mun Strommiin.

Tuusmotorin arvio koko vannepaketille (vanteet eteen ja taakse sekä levyt = 1800 €)

-Linkki- yhteen hyvään sivuun, jossa (Hondan, Kawan, Suzun ja Yammun) osia.

Etuvanne = $320.86
Etulevyt = $180.05 (2 kpl)
Laakerit + stefat = $12.74 + $4.34

Takavanne = $384.54
Takalevy = $129.83
Laakerit + stefat = $12.74 + $4.34

Total = 1049,44 $ = 715,85 €

On muuten pojjaat sillai, että taidanpa tehdä tilauksen. Kaverin kautta, joka kulkee matkoja tuolla, on välillä laukussa tilaa, joten tässä on mun todellinen vaihtoehto...

-Masa
After ten days of hard work... I'm ready to head out into the Sunshine...

Kuva
Vastaa Viestiin