Dunlop D607 Isoon Gessuun

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Pekkavee
Pyörä: BMW R1100GS

Dunlop D607 Isoon Gessuun

Viesti Kirjoittaja Pekkavee »

Onko kenelläkään kokemusta tuosta Dunlop D607 Trailmax renkaasta isossa Gessussa?
Bike lehden testissä ( Britain's best selling MC magazine ) June 2007 se ainakin pärjäsi hyvin.
Radalla kolmas samoin kuin tietestissä.

Metzeler Tourancet on radalla ja reissuissa kuluneet jo aika loppuun, joten ajattelin kokeilla jotain muuta. Vaikka ne hyvät ovatkin. Ko. testissä kuitenkin hävisivät tuolle Dunlopille molemmissa lajeissa.

Touranceja on kulunut jo kolme settiä kolmessa vuodessa.
Takarengas kestää sen 12 - 15.000 km.

Pekka
:shock: :shock: :shock:

PS. Soralle on sitten Karoot.
rantatuoli

Viesti Kirjoittaja rantatuoli »

Otin gessuuni viime kesänä nuo renkaat juurikin lehden testin perusteella. Tourancet alla aikaisemmin. Kuluneisiin metzelereihin verrattuna tuntuivat aluksi asvaltilla todella herkiltä, jopa levottomilta. Mutta kun tottui niin olivat mukavat mutkateillä. En kauheasti ehtinyt ajella soralla, mutta ehkäpä tourancet tuntuivat hieman vakuuttavammilta siellä. Nyt dunlopeilla alla reilut 12tkm ja takarengas alkaa olemaan vaihtokunnossa, edessä vielä reilusti pintaa. Metzelereillä ajoin reilut 13tkm ja takasessa silloin jo kudokset näkyvissä.
CapoSakke
Pyörä: ELUKKA 57, ISO ELUKKA 660 RR, CAPO
Viesti:

Viesti Kirjoittaja CapoSakke »

:shock: Olen ajanut kolme settiä Trailmaxeja ja toimii ainakin minun ajotyyliin parhaiten. Kostealla Alppi ja vuoristotiellä ehkä tuntuma vähän huonompi kuin Tourancella. Soralla tiukemman kuvion takia pyärää pitää viedä ennemmän. Suosittelen
Don't ride faster than you guardian angel can fly!
Osta enduro niin et tarvitse katua!
...You know it's a bit windy when you get passed by your own dust...

JUTAKO
https://www.gsh457.com/ktm-adventure-rally-finland/
DanLaid
Pyörä: XTZ660

Re: Dunlop D607 Isoon Gessuun

Viesti Kirjoittaja DanLaid »

Itelle tulossa TA ja siinä renkaat vaihtokuosissa. ajattelin noita trailmaxeja koettaa.. ovatko kuinka äänekkään kestopäällysteellä. näyttäs tuo kuvio ainakin sopivalta sekakäyttäjälle: hiekalle, soralle ja asfaltille? vai?
Liian paljo hyvvee on ihanoo!!
Maikki_S
Pyörä: KTM 690R evo2

Re: Dunlop D607 Isoon Gessuun

Viesti Kirjoittaja Maikki_S »

Itselläni on tuollainen trailmax Pegason takasena ollut noin 3000 km. Pintaa ei ole jäljellä nimeksikään enään, 2-3 mm. Ajot sekalaista 40 % hiekkaa ja 60 5 asfalttia. Olen käsittänyt, että dunlop ovat kovin pehmeää ainesta ja niiden kestoikä on jossain mielessä kovinkin lyhyt.

Toista Trailmaxia ei minulle tuosta suuresta kulumisesta johtuen tule. Vois kuvitella sen kuluvan ison gessun alla vähintäin yhtä nopeasti.

Muutenhan tuo oli aivan loistava rengas.
Vastaa Viestiin