Uusi "Miss" takanakki

Keskustelua renkaista, vertailut, kimppatilaukset

Valvoja: Moderaattorit

Uusi takanakki

Äänestys päättyi La Heinä 23, 2005 11:47 pm

Metzeler enduro 3
0
Ei ääniä
Metzeler tourance
1
100%
Dunlop trailmax
0
Ei ääniä

Ääniä yhteensä: 1

428
Pyörä: R 1150 GS

Uusi "Miss" takanakki

Viesti Kirjoittaja 428 »

Helpottakaa vaikeata valintaa..
Äänestä Transalppiin uusi takanakki, uuden takanakin tehtäviin kuuluu soratie surauttelu 40% ,kovaa ajoa asfaltilla 59% ja muita polkuja 1%
ja ajoista fifti-sixti kaxpäällä.
Grandefinaaliin on MuTuTuntumalla valittu 3 ehdokasta.
Metzeler enduro 3, metzeler tourance, dunlop trailmax
Äänestä ja vaikuta
eniten ääniä saanut tulee komeilemaan transalppini uutena takarenkaana.
mtk71
Pyörä: Haussa

Viesti Kirjoittaja mtk71 »

Terppa, jos osaisin täällä äänestää niin mun ääni menis Dunlopille.
Mulla on nyt Pegasossa Trailmax edessä ja se on ihan älyttömän varma ja mukava nakki niin soralla kuin asvaltillakin. Siksipä oon päättänyt lähiaikoina, kun aika jättää nykyisestä taka Pirellistä, hommata taaksekkin Trailmaxin, eiköhän se meinaan pelitä siinäkin hommassa ihan ok.
Miika
JoeNaz
Pyörä: Töminätör

Viesti Kirjoittaja JoeNaz »

NO tuohon äänestykseen mulla ei myöskään ole oikein kantaa, mutta itselläni on toiinut aivan erinomaisesti takanakkina tuo Metsin Tourance. Se pitää mainiosti ainakin sorateillä, ja paineiden kanssa pelaamalla sen luonnetta saa muutettua omaan ajotapaan sopivaksi (kai tuo toimii kaikilla gummeilla?). Asfaltilla ei ole tullut mitään yllätyksiä, paitsi kerran märällä vähän irtosi kun käännyin aika terävästi oikealle vahvasti kantaten.

Hiekan siirtäminen paikasta toiseen tapahtuu melko rauhallisesti, ja takarengas ei heittele yhtään ylimääräisiä pitkien sladien aikana. Kuvailisin sen hauskaksi hiekka renkaaksi, ja rohkeaksi asfaltti renkaaksi. Kulumisesta osaan jo vähän sanoa, että näin muutaman tuhannen kilsan jälkeen ei siitä mun ajotyylillä ainakaan hirveästi ole kulunut, siis tuntuu kestävän hyvin.
"En pidä siitä, että siirtyminen vaatii mahtavia tekoja. Sateen jälkeen hiekkatiellä, kauneus hehkuu ja kumartaa syvään." -kiitos Dave & Otto
KeLE
Pyörä: Suzuki Vstrom DL1000

Viesti Kirjoittaja KeLE »

Näistä vaihtoehdoista mulla on kokemusta Dunlopista (3500km) ja Tourancesta (6500km) ja antaisin ääneni Dunlopille koska siinä on mielestäni parempi sora ja asfaltti pito.

Tourance on jotenkin epämääräisen tuntoinen asfaltilla mutkaan kantatessa, nuljuaa ja tuntuu että lähtee alta. Olen kokeillut eri ilmanpaineillakin eikä niilläkään ollut juuri parantavaa vaikutusta asiaan. Soratiellä Tourancella ei juuri yllätyksiä tule kun koko ajan on tunne että perä lähtee alta.

Radalla en kerennyt Tourancea kokeilla. Mutta Dunlopilla kävin sielläkin kurvailemassa ja pito oli yllättävän hyvä, eikä minkäänlaisia oireita nuljuamisesta.

Kulutuskestävyydestä sen verran että Dunlop kesti 6500km josta itse ajoin 3500km ja Tourancella on nyt takanaan n.6500km myös ja pintaa on jäljellä n.1,5mm (uudessa 9mm) eli vaihtokunnossa rupeaa olemaan.

Ajot on olleet pääosin asfaltti 70%, soratie 30%, yksi päällä.

Kaikkihan tietysti riippuu kaikesta, eli millainen on ajotyyli yms. tottumukset/tuntemukset.

Mutta seuraava takarengas mulle on Dunlop Trailmax jos ei löydy kestävämpää, mielellään yli 10tkm kestävää ja kohtuullista asfaltti ja sora pitoa tarjoavaa rengasta.
Länskäri

Sekamopoilijan valinta

Viesti Kirjoittaja Länskäri »

Olen juuri saamassa identiteettini selville, ja todennut että se ei ole muuttunut minnekään pyöränvaihdon (R1200GS)yhteydessä. Asian toteamiseen olen kuluttanut kahta rengasmerkkiä ja mallia. Kokemukseni on saman suuntaisia kuin KeLE tuossa edellä mainitsi. Juuri rauhallinen sekä johdonmukainen käytös kaikilla pinnoilla on Dunlopin vahvuus. Kevään karkeilla pikiteillä vain kestävyys jäi noin 7tkm:n takasen osalla kun ajot jakautuivat noin 80/20%. Etunen on alla vieläkin 13tkm ajettuna.

Tourance on epämääräisempi ja uraherkempi kuin edellinen. Pohjanmaalla kuluminen on keskustapainotteista mutkien puuttumisen vuoksi. Renkaassa on reunaurat jotka tulevat juuri kuluvan kantin kohdalle ja silloin löytyvät kaikki urat tiestä sekä soralla ajo on äkkinäistä. Dunlopilla ei samaa esiinny. Tourancen saatua mutkatietä reuna pyöristyy ja ominaisuudet paranevat sekä piellä että soralla rauhallisemmaksi. Kestävyys tuntuu sijoittuvan noin 9tkm paikkeille.
Vastaa Viestiin